Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 27 Apr 2021, 22:20 Skillset looking good still!

Prima beelden. Geeft ook precies aan dat Propper geen mooi weer voetballer is maar ook kan buffelen als het moet. Al blijf ik er bij dat hij vooral de voetballende impuls moet geven aan dit PSV. Hij gata de verbeterde versie van Frenkie worden voor PSV :)
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 27 Apr 2021, 22:37
Ardbeg wrote: 27 Apr 2021, 22:20 Skillset looking good still!

Die passjes (l)
En die passeerbewegingen
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dusss... Propper, Alderweireld en Arias.

:D
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 27 Apr 2021, 22:41 Dusss... Propper, Alderweireld en Arias.

:D
-----Zahavi----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Pröpper-Sangaré----
Max-Alderweireld-Teze-Arias
---------Drommel--------

Kut team.



😅
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik mis Luuk in de opstelling?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zahavi gaat volgend seizoen veel meer goalen maken als Malen verkocht wordt :)
Maar Luuk mag van mij ook zeker komen!
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2021, 22:49 Ik mis Luuk in de opstelling?
------Luuk---------
Zahavi----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Pröpper-Sangaré----
Max-Alderweireld-Teze-Arias
---------Drommel--------
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 27 Apr 2021, 22:53
ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2021, 22:49 Ik mis Luuk in de opstelling?
------Luuk---------
Zahavi----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Pröpper-Sangaré----
Max-Alderweireld-Teze-Arias
---------Drommel--------
Misschien kunnen we dan wel concurreren met Ajax, hebben we in ieder geval evenveel man.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 27 Apr 2021, 22:59
Josef Dettelbacher wrote: 27 Apr 2021, 22:53

------Luuk---------
Zahavi----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Pröpper-Sangaré----
Max-Alderweireld-Teze-Arias
---------Drommel--------
Misschien kunnen we dan wel concurreren met Ajax, hebben we in ieder geval evenveel man.
----Zahavi-----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Boscagli-Pröpper----
Max-Alderweireld-Kim-Teze
---------Drommel--------

Voor ander accentjes kun je wat schuiven en Sangaré op het middenveld erbij zetten.

Europese en nationale successen!
Last edited by Voormalig KG on 27 Apr 2021, 23:21, edited 1 time in total.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 27 Apr 2021, 23:19
Heissenberrug wrote: 27 Apr 2021, 22:59

Misschien kunnen we dan wel concurreren met Ajax, hebben we in ieder geval evenveel man.
----Zahavi-----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Boscagli-Pröpper----
Max-Alderweireld-Kim-Teze
---------Drommel--------
Zet jij nou jouw aankoop van dit seizoen er niet in? :o
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ongelofelijk maar waar tegen rkc speel je ze zo zoek anders boscagli naast Alderweireld :)
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sangaré gaat niet banken. Slecht idee
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Veel euforie rondom Pröpper zo te zien. Goede vortballer, maar de matige Pröpper die bij ons vertrok staat me nog heel helder bij. Was echt blij dat ie vertrok en tegelijkertijd verbaasd dat een speler zo kon verslappen na 1 goed seizoen.

Ik weet het niet. Maar als Pröpper nu al gaat komen, dan belooft het enorm veel de komende maanden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zo slecht was Pröpper echt niet.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het mooie aan een speler als Propper is dat hij nooit zo maar wat doet: er zit altijd een idee achter. Altijd ook hoofd omhoog; nooit gericht op de bal. Berghuis heeft dat ook als aanvaller: zit zoveel intelligentie achter; nooit een bal blind voor de pot gooien, maar kijken waar iemand staat, wie er het beste voor zit enz. En uiteraard onze Super Mario is een perfect voorbeeld hier van.

Dit soort spelers maken je team zo veel beter. Kan niet wachten totdat dit rond is.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Natuurlijk, maar we moeten niet denken alsof Pröpper alle problemen oplost. Je moet kijken naar de staat van het elftal op momenten dat het balletje niet lekker rond kan gaan, dat het vizier niet op scherp staat en dat het drukzetten niet lekker uit de verf komt. Heb je met Pröpper i.p.v. Rosario dan een elftal dat zich daarover heen kan zetten en de punten alsnog kan binnenslepen? Ik vraag het me af.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

----Zahavi-----Madueke--
-----Gakpo------Götze---
------Pröpper--Sangaré--
Max-Boscagli--Alderweireld-Teze
---------Drommel--------

In ieder linie toptalent aan internationale kwaliteitsspelers gekoppeld.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pröpper alleen lost het niet op, maar je kan hem verdomd goed op dit middenveld gebruiken en hij heeft kwaliteiten die PSV nu op het middenveld ontbeert. Ik juich zijn terugkomst wel toe.
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2021, 23:58 Natuurlijk, maar we moeten niet denken alsof Pröpper alle problemen oplost. Je moet kijken naar de staat van het elftal op momenten dat het balletje niet lekker rond kan gaan, dat het vizier niet op scherp staat en dat het drukzetten niet lekker uit de verf komt. Heb je met Pröpper i.p.v. Rosario dan een elftal dat zich daarover heen kan zetten en de punten alsnog kan binnenslepen? Ik vraag het me af.
Draai ik het even om. Hangt het omdraaien van bovenstaande situatie van één positie op het veld af? Bovendien hebben we (in mijn beleving) meer punten verloren door overwicht niet om te zetten in kansen en doelpunten dan dat we ze verloren op duelkracht. Komt bij dat er waarschijnlijk nog drie posities andere invulling gaan krijgen, daar kan dat gif ook in worden gebracht,

Pröpper zou m.i. een perfect voorbeeld zijn van doorselecteren in plaats van vervangen. Een upgrade van een zwakkere schakel. Mocht dat op korte termijn lukken, is dat een grote boost richting de rest van de zomer.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2021, 23:58 Natuurlijk, maar we moeten niet denken alsof Pröpper alle problemen oplost. Je moet kijken naar de staat van het elftal op momenten dat het balletje niet lekker rond kan gaan, dat het vizier niet op scherp staat en dat het drukzetten niet lekker uit de verf komt. Heb je met Pröpper i.p.v. Rosario dan een elftal dat zich daarover heen kan zetten en de punten alsnog kan binnenslepen? Ik vraag het me af.
Ik ben er van overtuigd dat het PSV echt 2 stappen verder brengt. Alle problemen kan het nooit oplossen, maar dat kan ook niet als je Messi haalt. Maar een van de grootste euvel punten dit seizoen was toch echt het stroperige middenveld. Sterker nog, dat is al een probleem sinds....Propper weg is.

Propper is een sierlijke voetballer, maar ook 'gewoon' een jongen die vuile meters maakt. Het is geen Pereiro wiens klasse je alleen met momenten ziet; Propper is meer een type Pirlo. Houdt het overzicht, eist de ballen op en doet er dan altijd wat verstandigs mee.

Als je dan ook de intelligentie van Gotze een paar meter verder hebt en een solide verdediging met Alderweireld, dan ben je echt al heel ver. Enige vraagteken wat ik dan nog heb is of Madueke en Zahavi de enorme doelpunten van Malen gaat opvangen. Of we houden Donyell nog 1 jaartje :)
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik begrijp dat Pröpper meer is dan een sierlijke speler. Over de voetballer Pröpper ben ik net zo enthousiast als jij. Ik meen dat ik vorige week nog schreef dat ik geloof dat Pröpper in elk elftal mee kan draaien, maar voor de echte top wat fysieke kwaliteiten als snelheid en power mist. Dat zie ik nog steeds zo. Het is een ordinaire glasbak en een absurd slimme speler mét de technische kwaliteiten om het verschil te maken. Maar kijkende naar het grotere plaatje vraag ik me af of Pröpper de juiste man is.

En ik begrijp ook dat één man het verschil nooit kan gaan maken, maar ik verwacht geen complete renovatie van het elftal omdat we op haast alle plekken goeie spelers hebben staan. Als je dan kijkt naar de posities waar je kwalitatief serieus vooruitgang kan boeken, dan is dat wat mij betreft doelman, rechtsback en het middenveld, waarbij je centraal achterin ook kunt kijken naar versterkingen. Het gaat echter niet alleen om ruwe kwaliteit, het gaat ook om ervaring, sturing en leiderschap, wellicht zelfs een stukje mentaliteit. Als je dan ziet dat Drommel al heeft getekend en dat Pröpper allicht in de pijplijn zit, dan mis ik dat stuk in ons aankoopbeleid.

Ik maak me zorgen over de vraag wie het elftal op sleeptouw gaat nemen als het even moeilijk wordt, zeker als Dumfries ook nog vertrekt. Wie trekt z'n mond open en geeft collega's op hun flikker als ze verzaken? Drommel? Teze? Boscagli? Max? Sangaré? Götze? Gakpo? Madueke? Pröpper? Zahavi? Dat zijn zo tien namen die in de basis moeten gaan staan en ik zie daar te weinig van die genoemde kwaliteiten in terug. Sterker nog: ik zie het er helemaal niet in terug. Het zijn meer dan uitstekende voetballers, maar ten opzichte van de recente kampioenselftallen van PSV en Ajax zie ik een veel te laag gehalte aan Guardado of *kots* Tadic in onze huidige selectie.

Of je moet hopen dat jongens als Teze, Boscagli en Gakpo opstaan en actief de leiding gaan nemen, maar zoals je zelf al meerdere keren hebt geroepen: hope is not a strategy.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Wat een team was dit ook, heerlijk die samenwerking met Pereiro oa.

@Ykhim Ik vind Zahavi wel een leiders type. Die heeft een raar seizoen achter de rug en wellicht heeft hij daarom niet de athoriteit nog, maar het is wel een persoonlijkheid. Maar het is wel een issue, het gebrek aan leiderschap. Echter vind ik het zonde om Propper daarvoor te laten lopen om eerlijk te zijn.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovens Dagblad meldt dat PSV aan het zoeken is voor versterkingen voor de defensie. Het zou gaan om minstens 2 en misschien zelfs wel 3 spelers. Deze geluiden vind ik goed om te horen. Eindelijk lijkt komende transferperiode er uitgebreide aandacht te komen voor een linie die bepaalt of je mee kan doen voor een kampioenschap of niet.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 28 Apr 2021, 01:26
Ykhim wrote: 27 Apr 2021, 23:58 Natuurlijk, maar we moeten niet denken alsof Pröpper alle problemen oplost. Je moet kijken naar de staat van het elftal op momenten dat het balletje niet lekker rond kan gaan, dat het vizier niet op scherp staat en dat het drukzetten niet lekker uit de verf komt. Heb je met Pröpper i.p.v. Rosario dan een elftal dat zich daarover heen kan zetten en de punten alsnog kan binnenslepen? Ik vraag het me af.
Ik ben er van overtuigd dat het PSV echt 2 stappen verder brengt. Alle problemen kan het nooit oplossen, maar dat kan ook niet als je Messi haalt. Maar een van de grootste euvel punten dit seizoen was toch echt het stroperige middenveld. Sterker nog, dat is al een probleem sinds....Propper weg is.

Propper is een sierlijke voetballer, maar ook 'gewoon' een jongen die vuile meters maakt.
Pröpper was stroperig als de pest toen hij vertrok. Hij ging niet weg omdat ie nou zoveel indruk maakte op dat moment, maar om het jaar ervoor.

Verder eens, het is en blijft een goede voetballer. Maar als het hebt over vuile meters... dat doen ze nu allemaal.

Als Pröpper komt, dan kan het niet anders of er gaat het een en ander veranderen. Want hij gaat echt niet Rosario op deze manier 1 op 1 vervangen. Ik denk dat Schmidt de lat voor een ieder hoger gaat leggen en daarbij iedere huidige basisspeler voor zijn eigen plek zal laten vechten. Dat betekent dus dat de posities niet meer zo heilig zijn als ze dit seizoen waren. Dat dat dit seizoen zo was, is niet meer dan logisch gezien hij zijn 1e (corona) seizoen moest vasthouden aan zekerheidjes. In werkelijkheid is ie harder, zie ook de wijze waarop hij Ihatarrren al het hele seizoen aan de kant houdt aangezien het geen zekerheidje bleek.

Heel, heel spannend de komende tijd.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Apr 2021, 21:28 Noem mij eens een speler met zoveel kwaliteit die minder dan 10 miljoen kost.

Die jongen kun je in Oranje neerzetten en hij draait moeiteloos mee, zit in de beste jaren van zijn carrière. 10 miljoen is geen geld. En dan kun je dat nog naar beneden onderhandelen ook.
Eens, helemaal als je dit bedrag kunt downgraden rond de 7,5 miljoen. De bank moet breder en sterker.

Zouden Propper en van Ginkel dan eindelijk samen gaan spelen?
Saibari is underrated.
Locked