Heruone wrote: ↑13 May 2024, 02:38Men zal overigens ongetwijfeld bij hem informeren. Zover ik via @Ykhim uit het verleden weet, doet PSV dat bijna elk jaar wel. En misschien is dit jaar, gezien de toenemende financiële mogelijkheden + momentum, wel de unieke kans om zo'n speler vast te leggen. Hoewel mij dat nogmaals onwaarschijnlijk lijkt m.b.t. dit specifieke geval.
Het verschil is vooral dat PSV nu geleid wordt door iemand die de Amerikaanse markt door en door kent, maar ook gewoon gezien wordt als fijne man waar je goed mee kunt werken. Ik weet ook niet exact hoe Almada's contract momenteel in elkaar steekt en welke andere afspraken er zijn gemaakt met Atlanta, maar ik vraag me af of hij wel zo onbetaalbaar is. Het zal vooral afhangen van hoe PSV de selectie wil vormgeven, en dat hangt ook weer af met welke jongens kunnen rekenen op concrete interesse van buitenaf en hoe PSV bepaalde posities wil invullen. Als je straks Lozano, Bakayoko en Veerman zou verkopen - niet ondenkbaar - dan heb je ook niet genoeg aan Tillman en Lang. Dan zal er qua creativiteit en rendement echt wel wat bij moeten. Almada is wat dat betreft dan iemand die, mits inderdaad betaalbaar, wel echt goed in het plaatje past. Speler die bizar veel creativiteit heeft, grandioze techniek bezit, een mannetje kan passeren, met veel intensiteit en beweging voetbalt, en ook gewoon een volwassen voetballer is geworden.
Je mag aannemen dat bepaalde dragende spelers gaan vertrekken, dus PSV zal dan sowieso fors moeten investeren in die offensieve kwaliteiten. Daar zal echt nog wel een transfer van 15-20 miljoen uit de categorie Lang/Lozano gaan plaatsvinden. Geen idee waarom dat geen Almada zou kunnen zijn. Maar goed, we gaan het zien. Ik kijk wel uit naar de transferzomer. Lang geleden dat PSV er zo rooskleurig voor stond, inclusief gunstig momentum, sportieve vooruitzichten én financiële middelen. Ideaal vaarwater.