Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Hatseflats
Vedette

Standbeeld wrote: 14 May 2024, 12:09
ShovingNE2 wrote: 14 May 2024, 12:03 Nee, ik heb liever deze Italiaan hoor. Benieuwd hoe snel hij pizzabakker wordt genoemd in de T.

Als hij het voetbal gaat spelen wat hij elders deed dan trekken ze dat voor geen meter in Getafe. Kan niet wachten op Van Basten die na de eerste wedstrijd helemaal los gaat dat dit Ajax Ajax niet is. Dat het een schande is etc. etc.
Eerst winnen ze nog van Fortuna en Go Ahead. Dan komen ze superlatieven tekort. Daarna verliezen ze van PSV en AZ en dan fakkelen ze die gozer helemaal af. Zo gaat dat.
Ook een wereldgoal van Tahirovic niet te vergeten.
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Kezmania wrote: 14 May 2024, 12:01 Persoonlijk had ik liever Potter bij Ajax gezien. Dat acht ik meer als afbreukrisico. Ik heb louter artikelen gelezen over Farioli waaronder hier, maar het ziet er wel uit als een trainer die dat zesje kan ombuigen in een stabiele zeven. Als Ajax haar dieptepunt vorig jaar niet had bereikt waren ze denk ik betrekkelijk simpel derde geworden. In dat kader denk ik dat Ajax volgend seizoen - met wat common sense van Kroes- best mee kan doen om de plaatsen 2 en 3.

Ik heb echter onwijs veel vertrouwen in ons eigen kader en verwacht dat wij doordenderen. Dan kan Ajax nog zo’n veelbelovende trainer aanstellen maar dan is het kloof nog veel te groot.

Het enige wat ik niet zo begrijp is dat ik hier alweer berichten lees als ‘Ajax trekt een onbekende aan die twee jaar terug nog keeperstrainer was, ze leren het nooit etc’. Ik vrees dat je die Farioli daarmee tekort doet
Ik heb het ook gelezen, maar zijn trucje is klaarblijkelijk "nog verdedigender spelen dan een club die de bus parkeert om ze tóch uit de tent te lokken". Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van waar Ajax voor staat, en dan kijk je als toeschouwer Ajax - RKC dus naar een soort re-enactment van de Slag aan de Somme.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 5):
Vanthaman18YkhimBoktorMithrasBalinho
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Hatseflats
Vedette

Mooie taferelen krijg je dan :mrgreen:
Een beetje zoals vruuger

ruuddevil
Legende

Never forget: Ajax is kut.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ruuddevil wrote: 14 May 2024, 13:00 Never forget: Ajax is kut.
Doen we. Peulenschilletje hoor.
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 14 May 2024, 13:00 Never forget: Ajax is kut.
Voor de zekerheid even op de Stopera afbeelden met lasers vanavond?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

ShovingNE2 wrote: 14 May 2024, 12:03 Nee, ik heb liever deze Italiaan hoor. Benieuwd hoe snel hij pizzabakker wordt genoemd in de T.

Als hij het voetbal gaat spelen wat hij elders deed dan trekken ze dat voor geen meter in Getafe. Kan niet wachten op Van Basten die na de eerste wedstrijd helemaal los gaat dat dit Ajax Ajax niet is. Dat het een schande is etc. etc.
Maar het spel is al 2 seizoenen volkomen kut en ik heb nog niemand horen klagen. Er lijkt een soort van berusting en focus op resultaat. Dat bevalt me maar weinig.
Ivicii
Bankzitter

Ik vind het vooral fascinerend dat een deel denkt dat ie perfect voor ajax is en een deel totaal niet snapt waarom ajax met zijn kijk op voetbal bij hem uitkomt.

De ene helft zegt druk naar voren, bal afjagen etc. de andere roept dat het te traag is, stroperig spel.

kijkend naar bijvoorbeeld het doelsaldo 37-25 spreekt dat nou niet echt uit dat het allemaal erg aanvallend is. Nice heeft ook wel gewoon prima budget met een Ineos achter zich.

De franse media geeft aan dat ze juist erg verdedigend spelen en vooral een probleem hebben als ze achter komen, want ze scoren amper.

Ik ben echt benieuwd welke kant dit op gaat.
mr.top
Internationale topspeler

Ivicii wrote: 14 May 2024, 14:27kijkend naar bijvoorbeeld het doelsaldo 37-25 spreekt dat nou niet echt uit dat het allemaal erg aanvallend is. Nice heeft ook wel gewoon prima budget met een Ineos achter zich.
Klopt, maar schijnbaar is het aankoopbeleid gewoon niet heel erg denderend. Er lopen ook nauwelijks mensen rond bij die club die echt een doelpuntje kunnen maken. Vandaar dat ik zelf bijvoorbeeld al eerder riep dat deze trainer gewoon roeit met de riemen die hij heeft in Frankrijk.

En ja, Ajax is een kut club. Maar Ajax heeft ook mensen rondlopen die wel degelijk weten hoe ze een doelpunt moeten maken.
Mithras
Bankzitter

Ivicii wrote: 14 May 2024, 14:27 Ik ben echt benieuwd welke kant dit op gaat.
Record aantal 0-0's :strong:
Ittot
Internationale topspeler

Ze kunnen met Bergwijn, Brobbey en Forbs best wel een fatsoenlijk counterploegje gaan vormen natuurlijk. Als je dan verdedigend goed staat pak je al snel aardig wat punten in Nederland. Maar goed, volgens mij is hij niet echt een countertrainer. Meer een trainer die inzakt bij balverlies en dan heel gestaag probeert op te bouwen. En in de opbouw net wat inventiever en meer van deze tijd is. Wat dat betreft echt een trainer in het rijtje de Boer, Gio, Cocu etc. Alleen in plaats van continu te kantelen (daarmee tegenstander te laten lopen, moe te maken waarmee er ruimtes ontstaan) wat typisch NL's is speelt hij a la Schmidt of zoals zijn oude trainer De Zerbi meer door het midden. Zoals hij omschreven wordt lijkt het me heel saai voetbal en juist voetbal waar Ajax zogenaamd (allemaal progaganda) niet voor staat maar stiekem toch heel vaak speelt. Hoewel de media dat dan wel weer recht lult.

Verder ben ik benieuwd hoe die Farioli het gaat doen. is toch best een broekie qua leeftijd en qua ervaring met 3 jaar ervaring als hoofdtrainer.
These users thanked the author Ittot for the post:
Tijn
StratumZuid
Vedette

Een soort Frons maar dan minder
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Josef Dettelbacher
Legende

StratumZuid wrote: 14 May 2024, 14:53 Een soort Frons maar dan minder
Rimpeltje?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg
Mister PSV

Shitshow.
Hatseflats
Vedette

Klerry is anders ook niet heel erg objectief he, de jankbal.
Maar Kroes weet wie het zijn, maar kan geen vuist maken. Goh, hij is ook maar een TD'tje he. Toch? Toch?

Met z'n 'nieuwe revolutie' :kots: :kots: :kots:

Kroes is de nieuwe Henderson. God 2.0
These users thanked the author Hatseflats for the post:
De Realist
Standbeeld
Mister PSV

Als deze info klopt, dan is het duidelijk dat er op de achtergrond nog voldoende broeit. Er ligt een afspraak dat Kroes alsnog verantwoordelijkheid neemt als er een uitspraak ligt mbt handel met voorkennis. Maar die uitspraak kan nog lang duren. In de tussentijd zal Kroes hopen dermate succes te hebben dat de publieke opinie wederom druk zal zetten bij een onwelgevallige uitspraak, waardoor hij wederom kan blijven. Als dat plan slaagt dan zal de aanval op Van Praag en consorten worden geopend.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
matejaBalinho
De Realist
Internationale topspeler

Titulair TDtje.
Of ook wel draaideur crimineel. Is dat onderzoek er al geweest? Of vanuit de knvb mbt het schenden van de knvb regels?

Edit ik zie hierboven al de status mbt de criminele activiteiten van de AD. Oh nee TD. Oh nee titu...kroes.
These users thanked the author De Realist for the post:
Armada
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Jwoeloe
Moderator

De incestueuze kliek moet wijken voordat de echte nieuwe revolutie in gang gezet kan worden.
Dus eigenlijk staan we pas aan het begin van een heleboel ellende? I like it.
These users thanked the author Jwoeloe for the post (total 8):
YkhimJeronimoShovingNE2TijnTylerDurdnDe RealistBalinhoRen Höek
ComeOnPSV
Vedette

Ik heb zojuist dus een complot theorie gelezen van Klerry.

Maar heeft hij ondertussen ook niet door dat zijn handje heel diep in de reet van Kroes zit?
ShovingNE2
Site Admin

Zo diep dat hij zijn huig kan kietelen bedoel je?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Teletubby
Nationale topspeler

Toch wel mooi als de Telegraaf nu al lekker een hetze begint tegen de nieuwe trainer. Hoe je het went of keert er zijn genoeg Ajacieden die niet 24/7 op Twitter naar klerry aan het kijken zijn maar die gewoon af en toe de Telegraaf lezen voor lekkere Ajax stukken. Die wat meer basale fans hebben nu al geen hoge pet op van deze fariolo en als hij dadelijk ook slecht begint dan kan die publieke opinie heel snel verkeerd gaan. Kijken of zo een broekie van een trainer dan nog in staat is om zijn hoofd koel te houden en door te trainen. Je zag hoeveel zin die hetze van de Telegraaf tegen Mislintat had voor de baan van Steijn.
ForestForest
Bankzitter
Favoriete speler: Jerdynho

Hoe oud is klerry eigenlijk? Hij typt altijd een beetje alsof het een 16 jarig jochie is, geen diss naar andere 16 jarigen hier hoor.
:kwijl:
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Teletubby wrote: 14 May 2024, 18:04 Toch wel mooi als de Telegraaf nu al lekker een hetze begint tegen de nieuwe trainer. Hoe je het went of keert er zijn genoeg Ajacieden die niet 24/7 op Twitter naar klerry aan het kijken zijn maar die gewoon af en toe de Telegraaf lezen voor lekkere Ajax stukken. Die wat meer basale fans hebben nu al geen hoge pet op van deze fariolo en als hij dadelijk ook slecht begint dan kan die publieke opinie heel snel verkeerd gaan. Kijken of zo een broekie van een trainer dan nog in staat is om zijn hoofd koel te houden en door te trainen. Je zag hoeveel zin die hetze van de Telegraaf tegen Mislintat had voor de baan van Steijn.
Vreemde spreidstand ook, want de Telegraaf was zelf wel een van de aanjagers van de Kroes kom naar hoes lobby.
Op weg naar nr 26
Vedette

NOS doet vast mee met de hype, het staat er niet letterlijk maar deze man is Guardiola 2.0

https://nos.nl/l/2520540
Locked