Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Robson de Souza
Vedette

Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 15 May 2024, 10:37
Kun je nagaan wat voor geweldenaar Ramaj wordt als dan óók nog Ten Rouwelaar wordt binnengehaald.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Heissenberrug
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Maax
Meervoudig international

Nice heeft echt wel een paar leuke spelers. Dat je dan minder doelpunten maakt dan de nummer 17 zegt toch genoeg?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Nice
Breur
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 15 May 2024, 10:40Nice
Some young boy is having sex with miss Stevenson?
Standbeeld
Mister PSV

Ik krijg steeds meer het idee dat ze een geavanceerde Dick Advocaat aan gaan stellen. Iemand die het achterin dichttimmert en dan eens verder gaat kijken. Geen hoog druk, maar meer proberen gereserveerd en verzorgd spel te spelen.
tezzyunited
Regelmatige invaller

Laat ze maar vooral denken dat ze een topper in huis halen. Net als dat ze denken dat ze met Hato, Taylor, Henderson, etc. toppers in huis hebben.
Josef Dettelbacher
Legende

Maax wrote: 15 May 2024, 10:40 Nice heeft echt wel een paar leuke spelers. Dat je dan minder doelpunten maakt dan de nummer 17 zegt toch genoeg?
Dat probleem heeft Ajax in Nederland nooit. Zelfs in dit baggerseizoen hebben ze meer gescoord dan Twente en AZ. Het zijn eerder die 59 tegendoelpunten die ze de das om doen
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Maax
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik snap er echt geen ene reet van. Ik zie Nice regelmatig spelen, is een clubje en stad waar ik best plezier aan heb elk jaar, maar die gast speelt 541 met zijn team en vangt de tegenstander op. Nu is het idee dat ie met betere spelers zich aan kan passen qua speelstijl en tactiek, maar dat dachten ze van Steijn ook. Zo gaat dat niet. Alleen de hele grote ervaren managers zoals Ancelotti, Guus, Capello, Zidane kunnen dat en die managen top teams. De filosofie en kijk op voetbal en speelstijl moet aansluiten op die van de club, Farcioli past niet in dat profiel. Die Beukert en de Lange snappen er de ballen van.
These users thanked the author RIO for the post (total 3):
SensationBalinhoRen Höek
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Wat opvalt bij Farioli.

Moest even inkomen bij Karagumruk, nam het natuurlijk in april pas over. Maar het seizoen daarna mocht hij gelijk de basis leggen, en dat deed hij ook, met in de eerste 9 speelrondes 5W, 2G en 2V, maar daarna volgden nog 8 wedstrijden waarin hij hele andere uitslagen toont, 2W, 2G en 5V. Toen was hij pleitos naar Antalyaspor. Dan denk je, gebeurt daar hetzelfde? Jazeker. Hij begint voortvarend wanneer hij het in januari overneemt. Verliest in de eerste 10 wedstrijden maar 1x. In de volgende 10 wedstrijden verliest hij al 5x. Sluit toch het seizoen nog goed af en begint het volgende seizoen ook goed, maar dan komt na de winterstop toch wel een flinke tegenslag; 1W, 1G, 5V waarna ontslag volgt. Bij Nice begint hij ook leuk, daar hij pas na 14 wedstrijden tegen de eerste verliespartij aanloopt. Net voor de winterstop dreigt het al mis te gaan met 2 verliespartijen in de maand december, maar dat is nog niks vergeleken met wat daarna gebeurt. 7 verliespartijen in de maanden januari, februari en maart. Van PSG verliezen is geen schande, maar hierbij wordt ook verloren van Toulouse, Montpellier en Nantes, ploegen die de plekken 10, 12 en 14 bezetten in de Ligue 1.

Wat ik in alles zie is een tactisch sterke man die de veldbezetting prima neerzet, maar wel gepaard met de meeste touches op eigen helft van heel de Ligue 1 (wat FC Afkicken van Guardiola, Slot en Arteta in hem zien is mij een raadsel want onder Slot heeft Feyenoord de op twee na minste touches op eigen helft van de ED, en Arsenal de op één na minste van de PL, City de op 4 na minste). Maar daarbij dus ook behoorlijk wisselvallige resultaten met ook een groot aantal gelijke spelen met zeer weinig doelpunten en weinig gecreëerde kansen. Waarbij hij over het algemeen in de basis prima begint maar ook periodes heeft met flink veel puntverlies.

Al met al een buitenstaander met weinig krediet (daar mensen binnen de club zelfs liever Frons wilden hebben) die na een paar tegenslagen echt wel als eerste aangewezen gaat worden. Kroes is te maf en egocentrisch, die heeft schijt aan commitment en zal Farioli net zo lief weer op straat gooien als, door tegenvallende resultaten, zijn eigen reputatie op het spel komt te staan.
Last edited by Sensation on 15 May 2024, 10:56, edited 1 time in total.
These users thanked the author Sensation for the post (total 5):
StandbeeldMassimoDonyellMalenWoodenshoesRen Höek
TylerDurdn
Internationale topspeler

Armada wrote: 15 May 2024, 09:50
Balinho wrote: 15 May 2024, 09:48

Zie je hem in de kleedkamer al filosoferen over Descartes, Plato, Confucius en Schopenhauer met Bergwijn, Brobbey en Taylor? :mrgreen:
Je vergeet Adler. Wellicht de belangrijkste in deze context. Separatie van taken. Jouw mening is jouw verantwoordelijkheid.
Misschien komen ze nog tot het ''management'' boek van Niccolò Machiavelli - de vorst/heerser. Lekker achterkamertjes werk, bij nader inzien zou het overigens ook het clubblad van Ajax kunnen zijn. Al denken Bergwijn en consorten vast dat het een boek van Tupac is.
Standbeeld
Mister PSV

Jezus, dit gaat maar door he?

RPSV94
Geselecteerd voor Oranje

Het is sneu en grappig tegelijk hoe de media allerlei mensen uit de krochten van de voetbalwereld gaat opduiken om maar even iets positiefs over een Ajax doelwit te zeggen.
CZ_Code
Nationale topspeler

Zou Farioli toevallig ook van water wijn kunnen maken? Of zelfs beter, de penislengte van de spelers met 3 centimeter kunnen vergroten? Hij kan alles!
These users thanked the author CZ_Code for the post:
NotoriousBIG046
Armada
Internationale topspeler

TylerDurdn wrote: 15 May 2024, 10:55
Armada wrote: 15 May 2024, 09:50

Je vergeet Adler. Wellicht de belangrijkste in deze context. Separatie van taken. Jouw mening is jouw verantwoordelijkheid.
Misschien komen ze nog tot het ''management'' boek van Niccolò Machiavelli - de vorst/heerser. Lekker achterkamertjes werk, bij nader inzien zou het overigens ook het clubblad van Ajax kunnen zijn. Al denken Bergwijn en consorten vast dat het een boek van Tupac is.
Haha. Haha.

Ik ben niet eens sarcastisch wanneer ik echt denk dat er veel geld te verdienen valt met een filosofische beschouwing van het huidige Ajax en alle gebeurtenissen en apenrots clashes. Dat dan opgedeeld in drie volumes.

"Als ik zie, ben ik Blind." Sven Mislintat, 2023.
Last edited by Armada on 15 May 2024, 11:08, edited 3 times in total.
These users thanked the author Armada for the post (total 2):
TylerDurdnBalinho
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje

CZ_Code wrote: 15 May 2024, 11:04 Zou Farioli toevallig ook van water wijn kunnen maken? Of zelfs beter, de penislengte van de spelers met 3 centimeter kunnen vergroten? Hij kan alles!
*Jade Anne meldt zich in de chat*
Doperwt11
Regelmatige invaller

Mithras wrote: 14 May 2024, 14:43
Ivicii wrote: 14 May 2024, 14:27 Ik ben echt benieuwd welke kant dit op gaat.
Record aantal 0-0's :strong:
Houden ze weleens de 0 dan?
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Doperwt11 wrote: 15 May 2024, 11:08
Mithras wrote: 14 May 2024, 14:43

Record aantal 0-0's :strong:
Houden ze weleens de 0 dan?
weleens gedaan maar hun langste "streak" in clean sheets dit Eredivisieseizoen is ongekend

Image
Geen twee wedstrijden achter elkaar zonder tegendoelpunt. Dat is het niveau van NEC Nijmegen, Heracles, FC Volendam, & Vitesse
Brael
Vedette

Standbeeld wrote: 15 May 2024, 10:58 Jezus, dit gaat maar door he?

Tsja, meer uit Sutalo halen dat zou de gemiddelde amateurtrainer ook nog wel lukken, denk ik.
These users thanked the author Brael for the post:
Heissenberrug
DadOfFour
Internationale topspeler

"Toen ik te laat kwam, zat hij ineens bij me thuis"
Maar dan was je dus eigenlijk niet te laat, maar was je er nog helemaal niet, of:
Je vrouw stuurde je een berichtje dat er ineens een Italiaan op de bank zat?
These users thanked the author DadOfFour for the post (total 2):
ArmadaHeissenberrug
La vida és massa curta per no fer broma
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Meer uit een speler halen waar niets uitkomt en geen geintjes mee uithalen... als die quotes tot de opvallendste behoren waar spelers je mee omhangen komen wij de winter wel door.
mateja
Internationale topspeler

Oh de mening van Luckassen wordt erbij gehaald. Dan hebben ze dus echt goed moeten zoeken naar iets positiefs.
These users thanked the author mateja for the post (total 2):
MassimoHeissenberrug
mr.top
Internationale topspeler

Maax wrote: 15 May 2024, 10:40 Nice heeft echt wel een paar leuke spelers. Dat je dan minder doelpunten maakt dan de nummer 17 zegt toch genoeg?
Geen scorende middenvelders of aanvallers. Je kunt jezelf natuurlijk de vraag stellen of Farioli pogingen gedaan heeft om ze dat bvij te brengen?
Doperwt11
Regelmatige invaller

Ik ken die hele Farioli niet. We gaan het allemaal wel zien.
Hetzelfde verloop als dit seizoen zou ik prima vinden.
Doperwt11
Regelmatige invaller

Kan ajax deze spelers niet gelijk vastleggen voor een beetje ervaring in de ploeg na hun lobby bij de nieuwe trainer?
Locked