PSV - RKC Waalwijk I Eredivisie (19/05/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Tovast
Nationale topspeler

Eerste echte test van het seizoen, zeker zo net na een korte vakantie.
Balinho
Internationale topspeler

Potentieel geschilde banaan.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Potentiële bananenlikeur.
Hatseflats
Vedette

Potentiële Don Julio
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Kulit Pisang.
Smell Rock
Verbannen

Wordt weer een triest gelijkspelleke als ze weer zo voor den dag komen. Laat ze dat nieuwe uitshirt maar weer aan doen. Ga ik nóg harder drinken.
Full speed or nothing
Smell Rock
Verbannen

Mick Jagger wrote: 12 May 2024, 18:11 Image

PSV - RKC Waalwijk
Zondag 19 mei 2024, 14.30 uur
Philips Stadion, Eindhoven
Eredivisie
Speelronde 34 van 34

In de laatste speelronde van het seizoen ontvangt landskampioen PSV RKC Waalwijk.

Stand

1. PSV 33-88 +88
2. Feyenoord 33-81 +62
...
14. Heracles Almelo 33-32 -33
15. RKC Waalwijk 33-29 -16
16. Excelsior 33-28 -19
17. FC Volendam 33-19 -53
18. Vitesse 33-5 -44

RKC Waalwijk

In de tweede en tevens laatste Brabantse derby heeft RKC nog alles om voor te spelen, de club uit Waalwijk staat namelijk maar een punt voor op de nummer 16 Excelsior en de ploeg die als 16e eindigt, moet de play-offs om promotie/degradatie in. RKC leek die laatste speeldag als 16e in te gaan, maar dankzij een gelijkmaker in de 91e minuut wist de ploeg de 15e plek toch nog vast te houden.

Eerdere ontmoetingen

2013/14: PSV - RKC Waalwijk 2-1
2019/20: PSV - RKC Waalwijk niet gespeeld
2020/21: PSV - RKC Waalwijk 2-0
2021/22: PSV - RKC Waalwijk 2-0
2022/23: PSV - RKC Waalwijk 1-0

Terugblik vorige wedstrijd

Een paar dagen nadat PSV kwalificatie voor de groepsfase van de Champions League had bewerkstelligd, moesten de Eindhovenaren op bezoek bij RKC Waalwijk. De eerste grote kans van de wedstrijd was voor de thuisploeg, maar voormalig PSV-toptalent Zakaria Bakkali kopte over. Hierna was het PSV dat de klok sloeg en kwam het steeds dichterbij de openingstreffer, die op slag van rust ook viel. Joey Veerman vond op de rand van het strafschopgebied genoeg ruimte om de bal in de hoek te plaatsen.
Vlak na rust breidde PSV snel de voorsprong uit. Guus Til zette goed druk bij een kort genomen doeltrap van RKC, waarna de bal via Luuk de Jong bij Noa Lang terechtkwam en door de linksbuiten in een leeg doel werd geschoven. Tien minuten later was het weer raak en ditmaal was het De Jong die scoorde. Na slecht verdedigingswerk van RKC plaatste Veerman de bal in de '16' en nadat zowel Ismael Saibari, die een paar dagen eerder nog belangrijk was met twee doelpunten in het thuisduel met de Rangers, en Johan Bakayoko de bal doorkopten schoot de PSV-aanvoerder de 0-3 binnen. RKC kreeg de kans om een eretreffer te produceren, maar Walter Benítez stond twee keer binnen een tijdsbestek van een paar seconden in de weg. Toch viel er nog een goal, maar dan aan de andere kant. Nadat eerst Yorbe Vertessen na een individuele actie op de lat schoot, was het Malik Tillman, op dat moment nog Bayern München-huurling, die zijn eerste PSV-doelpunt binnenschoot. Na een dieptepass van Veerman schudde hij twee RKC-verdedigers af en plaatste hij de bal beheerst in het doel. Met een 0-4 overwinning sloot PSV een fantastische week af.
Die stand klopt nie, Excelsior heeft ook 29 punten, wel slechter doelsaldo.
  • These users thanked the author Smell Rock for the post:
    Mick Jagger
    Full speed or nothing
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Smell Rock wrote: 13 May 2024, 19:36 Wordt weer een triest gelijkspelleke als ze weer zo voor den dag komen. Laat ze dat nieuwe uitshirt maar weer aan doen. Ga ik nóg harder drinken.
    Zit het je nog steeds zo hoog? Anders even wat antidepressiva halen ofzo?
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
    Ardbeg
    Smell Rock
    Verbannen

ComeOnPSV wrote: 12 May 2024, 18:19 Zou leuk zijn als De Jong zijn topscorerstitel kan pakken.

Je zou zeggen dat er kansen liggen
    Hadden ze gisteren ook aan kunnen werken, de lamstralen.
    Full speed or nothing
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Smell Rock wrote: 13 May 2024, 19:40
    ComeOnPSV wrote: 12 May 2024, 18:19 Zou leuk zijn als De Jong zijn topscorerstitel kan pakken.

Je zou zeggen dat er kansen liggen
    Hadden ze gisteren ook aan kunnen werken, de lamstralen.
    Image
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 2):
    ArdbegSKERLA
    Eenhoopjob
    Basisspeler

Morgen samen met m’n zoontje, via de Phoxy Club, naar zijn allereerste wedstrijd. Iemand nog do’s en dont’s met zo’n kleintje?
    Standbeeld
    Mister PSV

Eenhoopjob wrote: 18 May 2024, 12:27 Morgen samen met m’n zoontje, via de Phoxy Club, naar zijn allereerste wedstrijd. Iemand nog do’s en dont’s met zo’n kleintje?
    Ik weet niet hoe jong je zoontje is, maar misschien oordoppen meenemen voor de harde muziek? Veel plezier in ieder geval!
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
    Vanthaman18Eenhoopjob
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Zwart capuchonnetje meenemen, gewoon voor de zekerheid.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Eenhoopjob
    Kingfisher
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Weet iemand hoe laat de poorten opengaan? Zit voor het eerst in vak MM en wil op tijd daar zijn om een goede plek uit te zoeken omdat het vrije zitplaatsen zijn in dat vak. En zijn de beste plaatsen zo kort mogelijk op de uitsupporters?
    Standbeeld
    Mister PSV

Kingfisher wrote: 18 May 2024, 12:36 Weet iemand hoe laat de poorten opengaan? Zit voor het eerst in vak MM en wil op tijd daar zijn om een goede plek uit te zoeken omdat het vrije zitplaatsen zijn in dat vak. En zijn de beste plaatsen zo kort mogelijk op de uitsupporters?
    deninho32 zat jij tijdens de kampioenswedstrijd in vak MM? Ik dacht een foto te hebben gezien destijds.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Kingfisher
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Klopt,de poorten gaan anderhalf uur van tevoren open en 2 uur voor de wedstrijd stond er een behoorlijke rij. Ik was er al om 9.45 toen en stond vooraan :D
  • These users thanked the author deninho32 for the post (total 2):
    EenhoopjobKingfisher
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Kingfisher
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

deninho32 wrote: 18 May 2024, 12:42 Klopt,de poorten gaan anderhalf uur van tevoren open en 2 uur voor de wedstrijd stond er een behoorlijke rij. Ik was er al om 9.45 toen en stond vooraan :D
    En ik dacht dat ik al vroeg zou zijn met mijn 13.00 uur 😁. Dankjewel voor de info.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Kingfisher wrote: 18 May 2024, 12:51
    deninho32 wrote: 18 May 2024, 12:42 Klopt,de poorten gaan anderhalf uur van tevoren open en 2 uur voor de wedstrijd stond er een behoorlijke rij. Ik was er al om 9.45 toen en stond vooraan :D
    En ik dacht dat ik al vroeg zou zijn met mijn 13.00 uur 😁. Dankjewel voor de info.
    De wedstrijd begon toen om 12.15.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Eenhoopjob wrote: 18 May 2024, 12:27 Morgen samen met m’n zoontje, via de Phoxy Club, naar zijn allereerste wedstrijd. Iemand nog do’s en dont’s met zo’n kleintje?
    Laat hem 12x plassen van te voren
    Geef hem, onder geen beding, iets te drinken tijdens de wedstrijd
    Zorg dat hij goed gekakt heeft
    Neem snoepjes mee van thuis
    Oordopjes
    Leer hem zo veel mogelijk spelersnamen

Succes!
  • These users thanked the author Franciscus for the post (total 2):
    trouwepsvfanGrasmat
    Standbeeld
    Mister PSV

Luuk de Jong morgen nog even naar 7th Sunday met de boys na de wedstrijd? Heb hem daar vaak gezien.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Franciscus wrote: 18 May 2024, 12:57
    Laat hem 12x plassen van te voren
    Geef hem, onder geen beding, iets te drinken tijdens de wedstrijd
    Zorg dat hij goed gekakt heeft
    Neem snoepjes mee van thuis
    Oordopjes
    Leer hem zo veel mogelijk spelersnamen

Succes!
    Even voor de zekerheid Franciscus, de eerste 3 zijn don'ts en de laatste 3 zijn do's?
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Zou de wedstrijd onder de spelers net zo leven als onder ons?

Genoeg om voor te spelen dacht ik:
    - Luuk topscorer voor de 2e keer
    - eerste team dat elke wedstrijd een doelpunt maakt gedurende een seizoen
    - 91 punten, als 2e team ooit boven de 90
    - een positief gevoel bij publiek, staf en team waaruit ongetwijfeld een aantal hun laatste wedstrijd in het rood-wit zullen spelen

Vooruit PSV!
    Jwoeloe
    Moderator

DE MADERA 76 wrote: 18 May 2024, 13:36 Zou de wedstrijd onder de spelers net zo leven als onder ons?

Genoeg om voor te spelen dacht ik:
    - Luuk topscorer voor de 2e keer
    - eerste team dat elke wedstrijd een doelpunt maakt gedurende een seizoen
    - 91 punten, als 2e team ooit boven de 90
    - een positief gevoel bij publiek, staf en team waaruit ongetwijfeld een aantal hun laatste wedstrijd in het rood-wit zullen spelen

Vooruit PSV!
    Denk dat we die vraag op basis van afgelopen weekend al kunnen beantwoorden toch? Het antwoord was overduidelijk nee. Ik vrees weer zo'n verschrikkelijke wedstrijd.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

On a serious note:

- Ga niet al een uur van tevoren op je plek zitten. De spanningsboog is nog maar kort en 90 minuten wedstrijd is al erg lang.
    - Maar kom ook niet 5 minuten voor aftrap binnen. De mijne vond het erg overweldigend en had wel ff een kwartier ofzo nodig om te wennen, ook al was hij al een paar keer in een leeg Philips Stadion geweest.
    - Plassen is echt een dingetje, zoals Franciscus zei. Zorg dat dat blaasje helemaal geleegd is.
    - Ik zou ook niets te drinken nemen, maar van de andere kant is zo'n beker met een speler erop wel een leuk aandenken.
    - Waarschuw hem vast wat er gaat gebeuren als PSV scoort. Dan schrikt 'ie zich niet helemaal de blaftyfus én weet hij wat hij moet doen als het zo ver is. Hopelijk vallen er veel goals, kan ie vaak oefenen en gaat de tijd ook een stuk sneller.
    - Leer hem naast de spelersnamen ook de meest gezongen liedjes, lekker meedoen.
    - Kleine kinderen fouilleren ze never nooit, dus stouw hem helemaal vol met fakkels.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Franciscus
    Tomm
    Vedette

Grasmat wrote: 18 May 2024, 13:41 - Kleine kinderen fouilleren ze never nooit, dus stouw hem helemaal vol met fakkels.
    :lol: :lol:
    Post Reply