Massimo wrote: ↑18 May 2024, 22:15die hebben echt nog een flinke weg af te leggen om weer 80+ punten te kunnen behalen. In Nederland kan dit in twee seizoenen, maar ik geloof er totaal niet in dat ze komend seizoen al mee gaan doen om de titel.
Dit vind ik een rare opmerking. In ieder land kun je een slecht seizoen afwisselen met een heel goed. Ook met beperkte middelen. Stuttgart was vorig seizoen 2. Bundesliga bijvoorbeeld.
Wie weet is PSV het het wel helemaal kwijt, wordt Feyenoord weggekocht en is Maurice Steijn daar trainer en hebben die jongens van Mislintat eindelijk het fucking ingewikkelde Ajax spel door en is Farfalle wel een briljante trainer. Onwaarschijnlijk? Zeker! Maar er zijn veel vreemdere dingen gebeurd in voetbal.
Massimo wrote: ↑18 May 2024, 22:15Tot slot, hoe leuk elk puntverlies ik van Ajax ook vind, uiteindelijk vind ik het wel goed voor de Eredivisie als Ajax weer bovenin mee gaat doen.
Franciscus wrote: ↑18 May 2024, 23:03Dit vind ik een rare opmerking. In ieder land kun je een slecht seizoen afwisselen met een heel goed. Ook met beperkte middelen. Stuttgart was vorig seizoen 2. Bundesliga bijvoorbeeld.
Stuttgart was vorig seizoen geen 2. Bundesliga, maar in het algemeen kan je sowieso niet zeggen dat club X na een slecht seizoen vervolgens een heel goed seizoen had en daarom dat voor elke andere club ook wel kan gelden. Dan ga je volledig voorbij aan de omstandigheden bij ieder van die clubs. En Massimo doet juist deze uitspraak obv de omstandigheden, bij Ajax en ook bij ons en Feyenoord. En natuurlijk blijft er dan ook een piepklein kansje over dat Ajax toch om de titel mee gaat doen, maar daar gaat het niet om.
Taylor 20-25
Bergwijn 20-25
Hato 50-75
Brobbey 50-60
Zoiets. Te veel? Absoluut. Maar ik ga er niet ver naast zitten helaas.
Hato zou dan, op zijn minst volgens deze inschatting, de 21e duurste verdediger ooit zijn (12e als je alleen Centrale Verdedigers telt) en met 75 miljoen zou hij de 7e duurste verdediger ooit zijn. Hato is absoluut getalenteerd, maar die gaat dat natuurlijk op dit moment nooit opleveren.
Precies. 75 miljoen is F. De Jong/De Ligt niveau. Spelers die véél verder waren op dat moment, vaste internationals waren en net halve finale CL hadden gehaald. Hato zou nu heel misschien de helft kunnen opbrengen obv potentie, maar moet zich heul erg veel gaan ontwikkelen en met de ploeg ook succesvol zijn wil hij richting dat soort bedragen.
Hoewel ik het net je eens ben.
Ieder jaar gaan de prijzen omhoog en het is nog steeds wat de gek ervoor geeft. Dat er een gek op staat en met dit plan van 75 miljoen komt, lijkt mij vrij gek.
Ik zie ze niet snel spelers van de hand doen na afgelopen seizoen, of het moet tegen een enorme verlies zijn. Dit kan zomaar een hoogmoed komt voor de val zomer gaan worden.
Als ze te weinig inkomsten hebben voor nieuwe transfers en tegen verlies Bergwijn of Brobbey moeten verkopen, dan waant Bergwijn zich straks weer in zijn Feyenoord tijden en regent het rode kaarten.
Of in ieder geval hele vieze en gevaarlijke overtredingen
Franciscus wrote: ↑18 May 2024, 23:03Dit vind ik een rare opmerking. In ieder land kun je een slecht seizoen afwisselen met een heel goed. Ook met beperkte middelen. Stuttgart was vorig seizoen 2. Bundesliga bijvoorbeeld.
Massimo neemt alles in ogenschouw. Jij duidelijk niet. Ze moeten hun beste spelers verkopen om de rekeningen te kunnen betalen en om door te kunnen selecteren op brandhout.
Ze hebben niet zomaar een selectie staan waar je meer dan 80 punten mee haalt. Daar hebben ze minimaal twee jaar voor nodig en zelfs dat acht ik onwaarschijnlijk.
Het gaat niet om zo maar een klote jaar. Het financieel totaal verrot daar. De selectie is bagger. Er is nog niet eens een trainer terwijl over ongeveer een maand de voorbereiding alweer begint.
Het is godsonmogelijk voor Ajax om volgend jaar mee te doen om de titel en meer dan 80 punten te halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Is meneer Spaghetti al naar Brighton? Gister weer Ajacieden gesproken die hem waanzinnig vinden (en ja ik weet 100% zeker dat die nog geen minuut Nice hebben gezien). Dus extra leuk als hij naar Brighton gaat en die schele Kroes zijn zoektocht weer mag vervolgen en de plannen voor komend seizoen nog langer de ijskast in mogen
These users thanked the author Sensation for the post:
Sensation wrote: ↑19 May 2024, 08:22
Is meneer Spaghetti al naar Brighton? Gister weer Ajacieden gesproken die hem waanzinnig vinden (en ja ik weet 100% zeker dat die nog geen minuut Nice hebben gezien). Dus extra leuk als hij naar Brighton gaat en die schele Kroes zijn zoektocht weer mag vervolgen en de plannen voor komend seizoen nog langer de ijskast in mogen
These users thanked the author Tjompie for the post:
Sensation wrote: ↑19 May 2024, 08:22
Zag al het argument voorbijkomen dat Farioli het beter deed bij Nice dan Peter Bosz bij Lyon. Dan haak ik ook af.
Die Van Halst. Net als Lenderink. Alle interne processen overboord gegooid.
Lenderink durfde niet. Het meisje gaat geen grote transfers tegenhouden. Als daar ooit een externe sterke financiële man komt en ook een sterk financieel figuur in de RVC gaat de handrem erop tot ze operationeel en afschrijving technisch op groepsfase Europa League niveau zitten.
Ajax hoefde niets mede te delen in de halfjaarcijfers. Ze hoopten derde te worden en zo CL te halen. Nu moeten ze met de billen bloot tijdens de BAVA dinsdag. Heerlijk.
Winstwaarschuwing. Iedereen in paniek. Hier ploppen we een kurkje. Wordt een mooie dag.
Als Ajax namelijk geen afdoende antwoord geegt op de vragen gesteld door de aandeelhouders dan stelt de ondernemingskamer een onderzoek in om de antwoorden boven tafel te krijgen. Aldus het Parool.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
Ja alsof de fans zulke vragen gaan stellen.
Ik zie het graag gebeuren hoor maar ik ga er zeg maar niet van uit.
Hoe graag ik jouw stokpaardje van de afgelopen jaren (ajax gaat failliet) ook zie uitkomen.
ShovingNE2 wrote: ↑19 May 2024, 11:13
Lenderink durfde niet. Het meisje gaat geen grote transfers tegenhouden. Als daar ooit een externe sterke financiële man komt en ook een sterk financieel figuur in de RVC gaat de handrem erop tot ze operationeel en afschrijving technisch op groepsfase Europa League niveau zitten.
ShovingNE2 wrote: ↑19 May 2024, 11:13Lenderink durfde niet. Het meisje gaat geen grote transfers tegenhouden.
Maar zij was een hele poos geleden toch de gebeten hond omdat ze twee transferwindows achter elkaar de transfer van Bergwijn tegenhield? Of ben ik nou gek?
Volgens mij durft ze het wel, maar werd de druk op iedereen binnen Ajax te groot na het verloren vorige seizoen. Ze moesten vorige zomer iets doen. Gelukkig hebben ze daarin vooral nog meer verkeerde keuzes gemaakt