Hirving Lozano
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Feit dat er 2 kanten zijn van onze duurste en volgens mij ook best betaalde speler zegt toch al meer dan genoeg? Dat het opzich niet erg zou zijn als hij nog een jaartje blijft maar dat verkopen deze zomer ook prima is. Dat matcht in mijn brein heel lastig
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Luuk wordt al jaren steeds beter, is een typische laatbloeier. Bij Lozano hebben we daar denk ik nog geen aanwijzingen voor gezien, maar misschien dat we daarvoor dieper in de stats moeten duiken.DonyellMalen wrote: ↑15 May 2024, 14:24Bij Luuk speelt ook mee, zoals hij meermaals heeft aangegeven in interview, dat de manier van spelen onder Bosz hem veel meer plezier geeft (in vergelijking met onder Ruud), daardoor presteert hij gewoonweg beter. Bij Lozano zal dit niet het geval zijn, Bosz is ook komend seizoen onze trainer en we zullen het voetbal dat we spelen alleen maar verder gaan perfectioneren.11 Tinus wrote: ↑15 May 2024, 12:13Als je ziet welke leap Luuk heeft gemaakt tov vorig seizoen dan is het ook niet uit te sluiten dat aankomend jaar Lozano ineens 30% beter gaat spelen. Maarja Luuk had de voorbereiding, geen Nationaal elftal meer, bleef heel het jaar fit en kwam zodoende aan 1000 minuten meer maar ook 18 goals en 8 assists meer in die 1000 minuten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
-
- Legende
Ik vind het nog steeds heel moeilijk te bevatten dat Lozano ooit onze sterspeler was. Het is nu niet per sé ondermaats, maar het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat hij er de een na de andere in schoot.Heruone wrote: ↑15 May 2024, 14:27 De achterliggende cijfers zijn gewoon goed van Lozano. Het uiteindelijke rendement ontbreekt gewoon. Het oogt ook als een gebrek aan vertrouwen. En... het is niet per se de template flankspeler type voor Bosz.
Mocht hij nog een seizoen blijven, is het niet raar dat hij wel zou exploderen. Nogmaals, alle achterliggende indicatoren zijn daarvoor wel aanwezig. Anderzijds is een vroegtijdig einde van het huwelijk voor beide partijen ook geen slechte zaak.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Als je de duurste speler en grootverdiener bent, dan hoor je bij de beste en belangrijkste 2-3 spelers te zitten bij PSV. In dit PSV schommelt hij eerder rond plek 9-10. Dat alleen zegt al genoeg, ook omdat hij gezien zijn leeftijd ook niet beter gaat worden. Eerder nog minder.
- Persepolis
- Vedette
Mwa, niet mee eens. Ten eerste vind ik hem in het spel nog beter dan wat we gewend waren in 2017-2019. Dat laten alle analyses zien, evenals alle stats, evenals simpelweg een wedstrijdlang op hem letten met het blote oog en vergelijken met toen. Alleen, het ontbreekt hem aan het allerbelangrijkste voor een aanvaller: rendement. Iets wat hij in zijn vorige periode natuurlijk wel had. Dat is het teleurstellende. Een Lozano met het spel van dit seizoen en het rendement van toen is een absolute beest van een aanvaller. Ik ben het daarom ook niet eens dat hij niet beter gaat worden, want waarom zou een speler van nog geen 29 niet beter worden, zeker als hetgeen waar hij beter in moet worden rendement is? Iets wat hij zijn hele carrière heeft bewezen te hebben? Puur kijkend daarnaar is het daarom voor mij een no-brainer om hem te behouden, gezien het feit dat hij gewoon goed speelt en het schort aan iets wat zomaar kan komen en niks met zijn leeftijd of kwaliteit te maken heeft. Maar PSV kijkt natuurlijk ook naar het financiële plaatje en zijn eigen wensen.Menno1 wrote: ↑15 May 2024, 15:36Als je de duurste speler en grootverdiener bent, dan hoor je bij de beste en belangrijkste 2-3 spelers te zitten bij PSV. In dit PSV schommelt hij eerder rond plek 9-10. Dat alleen zegt al genoeg, ook omdat hij gezien zijn leeftijd ook niet beter gaat worden. Eerder nog minder.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
- SKERLA • Ren Höek
- Juancho
- Mister PSV
Maar dan alsnog passeert Bosz hem als eerste als de andere opties beschikbaar zijn. Is de reden dan puur rendement? Of dat Lozano niet per direct een type speler is dat in dit voetbal past? Of wat anders? Want dat mag je ook gerust meenemen vind ik, als je praat over je duurste speler. Lijkt me ook niet zo gek toch? Die behoort altijd te spelen en bepalen te zijn op diverse manieren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Natuurlijk wel een andere periode. Hij was toen echt de vedette voorin en hij paste heel erg goed binnen het reactieve countervoetbal. Hij was toen ook wat meer een individu die zich onttrok van het teambelang (met name defensief opzicht). Dat heeft hij nu minder. Maar nogmaals, zijn cijfers zijn eigenlijk allemaal gewoon heel goed en soms zelfs nog wel beter. Alleen rendement blijft uit.Josef Dettelbacher wrote: ↑15 May 2024, 14:57Ik vind het nog steeds heel moeilijk te bevatten dat Lozano ooit onze sterspeler was. Het is nu niet per sé ondermaats, maar het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat hij er de een na de andere in schoot.Heruone wrote: ↑15 May 2024, 14:27 De achterliggende cijfers zijn gewoon goed van Lozano. Het uiteindelijke rendement ontbreekt gewoon. Het oogt ook als een gebrek aan vertrouwen. En... het is niet per se de template flankspeler type voor Bosz.
Mocht hij nog een seizoen blijven, is het niet raar dat hij wel zou exploderen. Nogmaals, alle achterliggende indicatoren zijn daarvoor wel aanwezig. Anderzijds is een vroegtijdig einde van het huwelijk voor beide partijen ook geen slechte zaak.
Als hij gewoon gezien de data zou presteren, had hij er 9 goals inliggen en 5 assists. In de hoeveelheid minuten die hij heeft gespeeld dit seizoen (1517) is dat een aardig moyenne. Dan is hij elke 108 minuten betrokken bij een doelpunt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Ik weet dat het kort door de bocht is maar toch, aantal minuten per doelpunt/assist:
JAAR - MIN/D - MIN/A
17/18 - 138 - 294
18/19 - 158 - 335
19/20 - 297 - 1485
20/21 - 187 - 748
21/22 - 329 - 395
22/23 - 519 - 519
23/24 - 316 - 633
19/20 was een uitzonderlijk seizoen, want verkast naar ITA. Daarnaast zijn er ongetwijfeld allerlei factoren die meespelen zoals teamsamenstelling, trainer, minuten CL enz.
Maar, de teleurstelling bij sommigen over dit seizoen lijkt dus niet echt terecht gezien de afgelopen jaren. Op een terugkeer naar de rendementen van 2017 - 2019 hoeven we echter denk ik niet snel te rekenen. Zeker positief is wel: aantal minuten gespeeld per seizoen neemt maar weinig af, mist relatief weinig wedstrijden vanwege blessures. En als Heruone zegt dat zijn onderliggende cijfers beter zijn dan vroeger dan geloof ik dat
-
- Meervoudig international
Die cijfers/data zeggen in dit geval welgeteld nul.
Appels en peren vergelijken…
Dit seizoen speelt hij nl in één van de meest aanvallende teams van Europa.
Als je dan evenveel G/A hebt, als eerder in een reactief counterteam, heb je het nu dus minder goed gedaan.
Appels en peren vergelijken…
Dit seizoen speelt hij nl in één van de meest aanvallende teams van Europa.
Als je dan evenveel G/A hebt, als eerder in een reactief counterteam, heb je het nu dus minder goed gedaan.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
En wat vind je van Bakayoko? Geen zin om de stats te vernieuwen maar eind februari was het als volgt (copy paste uit eerdere post):
Hier zie je dat Lozano vs Baka(stats per 90):
- Lozano een hogere xG en een gelijkwaardige xAG heeft
- Bakayoko heeft meer progressive carries en Lozano meer progressive passes
- Bakayoko meer carries into final third (komt dus meer de bal halen)
- Lozano meer carries into penalty area
- Ratio shots on target gelijk is
- Even zuiver in de passing
- Evenveel key-passes
- Evenveel passes into penalty area
- Evenveel crosses into penalty area
- Lozano hoger aantal passes into final third
- Gelijkwaardig qua shot-creating actions
- Lozano beter qua goal-creating actions
- Gelijkwaardig qua % gewonnen tackles
- Lozano met meer tackles+intercepties
- Bakayoko gaat meer dribbels aan met hoger slagingspercentage (52.5% vs 39%)
- Gelijkwaardig wat betreft miscontrols en dispossessed
Of zeggen die stats ook welgeteld 0?
-
Die zeggen niet zo veel nee.
Wat jij, je cijfers, en de andere data-adepten hier, telkens vergeten is dat PSV één van de meest aanvallende teams van Europa is.
Me dunkt dat je dan als aanvaller fatsoenlijke cijfers kan overleggen.
En die cijfers zijn overigens inderdaad prima.
Maar om dat dan 1 op 1 te vergelijken met een counterseizoen onder Cocu is natuurlijk niet fair.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ik vergelijk niet met een counterseizoen. Ik vergelij Lozano van dit seizoen met Bakayoko van dit seizoen, de man waar we 50+ voor willen.Søren wrote: ↑15 May 2024, 18:36Die zeggen niet zo veel nee.
Wat jij, je cijfers, en de andere data-adepten hier, telkens vergeten is dat PSV één van de meest aanvallende teams van Europa is.
Me dunkt dat je dan als aanvaller fatsoenlijke cijfers kan overleggen.
En die cijfers zijn overigens inderdaad prima.
Maar om dat dan 1 op 1 te vergelijken met een counterseizoen onder Cocu is natuurlijk niet fair.
-
Ik reageerde ook niet op jouw post maar die van ziegemaarookzagge
Daarbij ben ik nou net één van de weinigen hier die niet zo onder de indruk is van Bakayoko, sorry.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Die 50 miljoen is niet conform zijn prestaties nu he, maar gebaseerd op wat er komt. Je moet dus eigenlijk niet naar die cijfers kijken maar naar de ontwikkeling van die cijfers. Zit er een stijgende, of zit er een dalende lijn in de cijfers van Lozano? Heruone had het over betere cijfers, ik weet niet precies waar dat op doelt.
-
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Joey Veerman
Het zou het beste zijn hem in de zomer gewoon te verkopen, laten we hopen dat dit lukt. Mist naast de kwaliteit (in ieder geval in het huidige systeem) ook een beetje de motivatie lijkt wel. Ook totaal niet zelf kritisch en geeft de blessures de schuld. Erg jammer want zijn vorige periode was natuurlijk goud, maar toen blonk die vaak ook uit in gedrevenheid, die 100% ontbreekt gewoon
- Standbeeld
- Mister PSV
Waarom niet? Vreemd. Lozano neem je er namelijk altijd bij.
- DonyellMalen
- Legende
Dat is wel opvallend. Ondanks zijn mindere vorm blijft het wel een van de grotere Mexicaanse voetballers.
- Standbeeld
- Mister PSV
En is onvoorspelbaar in de actie. Kan met een actie de wedstrijd beslissen voor Mexico. Daarnaast een schat aan ervaring.
- DonyellMalen
- Legende
Zo goed als rond dus al. Prima. Ik zou wel al in de zomer een vervanger halen als ik Earnie was, maar dat zal ongetwijfeld gebeuren.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- Razzaa
- Tomm
- Vedette
Hoe zit zo’n deal met bijvoorbeeld blessures? Chucky gaat dus nog een half jaar voetballen en in november scheurt ie na overbelasting z’n hamstring af, de medische staf bij PSV durfde dat risico gezien de transfer wel aan. Gewoon pech gehad voor San Diego?
- Standbeeld
- Mister PSV
Hangt van de inhoud van de deal af. Ga er maar vanuit dat zoiets, afhankelijk van de (ver)koopstructuur, opgenomen wordt in het contract. Kunnen wij als buitenstaanders weinig over zeggen.