Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Misschien heeft @sachatavolieri wel 1000 euro aangeboden in ruil voor exclusief nieuws en foto's aangaande het transferverhaal van Mokio.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Juancho wrote: 19 May 2024, 12:51
SKERLA wrote: 19 May 2024, 12:06

Daarom had ik graag Debast zien komen.
Flamingo is wat dat betreft wellicht 'the next best', als CV.
Debast kan er verdedigend van wat ik zo lees/hoor/zie (mensen die hem dus daadwerkelijk zien spelen) niet heel veel van. Ik ben nog altijd van mening dat als PSV de volgende stap wil maken, dus ook Europees (dat kan dus ook heel ver komen in bijv. de EL (al ken ik de regels van de nieuwe opzet niet) dat we juist behoefte hebben aan extra defensieve kwaliteiten. Een speler die het wel even in zijn eentje oplost en ondertussen ook gewoon comfortabel genoeg is aan de bal om spelers als Boscagli/Schouten/Veerman aan te kunnen spelen. Dan hoef je echt geen wereldwonder aan de bal te zijn.

Op beslissende momenten vind ik ook dat PSV juist daar verdedigend te kort komt, doortastendheid, keihard ingrijpen als het nodig is. Het voetballende deel snap ik echt wel, is ook heel belangrijk, maar je moet ook zorgen dat de balans niet te veel gaat naar puur het voetballende. Zeker niet als je ook nog eens backs als Dest hebt lopen (nu dan even niet) die ook heel aanvallend ingesteld zijn.

Dat Debast niet komt lijkt me eerder een zegen. Of Flamingo de next best thing is weet ik niet, PSV zal denk ik vooral moeten bepalen wat ze met hem willen: of door laten ontwikkelen als RCV of als defensieve middenvelder.

PSV heeft in mijn ogen echt verdedigende kwaliteiten nodig.
Een speler die het wel even in zijn eentje oplost, op CL niveau, en dan ook nog spelend bij PSV. Zullen we wel realistisch blijven?

En Debast heeft volgens mij verdedigend grote stappen gezet. Maar schrijf m vooral af.

Jwoeloe
Moderator

Nadeel van Debast is, volgens de laatste geluiden, wel dat je zijn hele familie erbij krijgt. Dus ook zijn broertje, geen idee hoe talentvol. Vader nog een baan bij de 'scouting' en het is Gudelj 2.0.
DonyellMalen
Legende

1.91m zijn en maar 73 kg wegen. Dan mag je ook nog wel wat spier kweken.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    FieseFriedrich
    Juancho
    Mister PSV

Sensation wrote: 19 May 2024, 14:08

Een speler die het wel even in zijn eentje oplost, op CL niveau, en dan ook nog spelend bij PSV. Zullen we wel realistisch blijven?
    Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed. Je moet hrt natuurlijk lezen als in PSV niveau. Niet Man City niveau. Dus een centrale verdiger die voor niveau PSV op veel fronten, zeker verdedigend, gewoon kwaliteit toevoegd en bijv op snelheid/fysiek z'n mannetje zelf wel kan staan ivm een Ramalho.

Jij was enorm fan van Bella toch? Juist om die redenen als ik me niet vergis (snelheid, fysiek, positionering). Er zijn echt wel zulke verdedigers te vinden voor ons niveau. Zal vast wat kosten ja maar dat mag ook wel een keer achterin. De eerder genoemde Sanchez wad bij Ajax in mijn ogen ook zon speler. Heel compleet, atletisch.

Maargoed, je kan natuurlijk ook weer gana aanrommelen met een standaard geblesseerde speler zodat je alsnog 50% van de wedstrijden met Ramalho moet spelen. Of nog erger, na een helft weer moet ingrijpen en Schouten achterin zetten.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Joenepsv
    Legende

DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 14:20 1.91m zijn en maar 73 kg wegen. Dan mag je ook nog wel wat spier kweken.
    Ik ben 1,84 en 89 kilo en dat heeft niks met spieren te maken. Kan hem mijn dieet wel sturen.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Wolf
    DonyellMalen
    Legende

73 kg is voor een gast van 1.91m gewoonweg niet zwaar. Dan kan je echt nog wat aan spier bijkweken, dat was m’n punt.
    DonyellMalen
    Legende

Bizar (en tegelijkertijd ook typisch) overigens dat Jan-Joost van Gangelen het over 60 miljoen + heeft bij Brobbey, maar schrikt als Aad de Mos een dergelijk bedrag voor Bakayoko noemt.
    Joenepsv
    Legende

DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 15:34 Bizar (en tegelijkertijd ook typisch) overigens dat Jan-Joost van Gangelen het over 60 miljoen + heeft bij Brobbey, maar schrikt als Aad de Mos een dergelijk bedrag voor Bakayoko noemt.
    Jan Joost met zijn Ajax hoofd. Die lange pier wordt door niemand serieus genomen gelukkig.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    TylerDurdn
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Flamingo en Driouech voor de breedte/toekomst kan ik me prima in vinden, alleen ST Juste zie ik niet zitten, met name vanwege het blessure verhaal.
  • These users thanked the author BarryBanaan for the post (total 3):
    TheoTheoTheoDoperwt11Fc Denzel
    Jwoeloe
    Moderator

Nu geld innen, een half jaar terug huren en zijn opvolger al een half jaar laten acclimatiseren?
    Standbeeld
    Mister PSV

DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 17:12
    ComeOnPSV wrote: 19 May 2024, 17:10
    Zo goed als rond dus al. Prima. Ik zou wel al in de zomer een vervanger halen als ik Earnie was, maar dat zal ongetwijfeld gebeuren.
    Noa, Lozano, Driouech, aankoop, aankoop. Of zal Jevon Simons een vacante positie invullen? Lozano in de winter vertrekken. Earnie kan aan de bak.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    ArounaKone
    Juancho
    Mister PSV

Als zo'n deal er komt lijkt het me eerder dat Lozano de ideale 12de man wordt voor die paar maand. Met het geld van Baka en Lozano kan je echt een glasbak gaan halen. Die hoeft niet te acclimatiseren, die maakt PSV idealiter vanaf dag 1 sterker. Heb je met Lozano een prima invaller.
    Jwoeloe
    Moderator

Juancho wrote: 19 May 2024, 17:16 Als zo'n deal er komt lijkt het me eerder dat Lozano de ideale 12de man wordt voor die paar maand. Met het geld van Baka en Lozano kan je echt een glasbak gaan halen. Die hoeft niet te acclimatiseren, die maakt PSV idealiter vanaf dag 1 sterker. Heb je met Lozano een prima invaller.
    Veel zal afhangen van de constructie, lijkt me. Mocht je het geld voor Lozano nu al krijgen (dus nu verkopen en nog een half jaar terughuren), dan kan je met 5 buitenspelers het seizoen in: Lang, Lozano, opvolger Lozano (acclimatiseren), opvolger Bakayoko, Driouech. Mocht de verkoop in januari plaatsvinden, dan kan ik me goed voorstellen dat PSV pas in januari een vervanger kan aantrekken. Valt dus te hopen dat scenario 1 plaatsvindt.
    Standbeeld
    Mister PSV

Juancho wrote: 19 May 2024, 17:16 Als zo'n deal er komt lijkt het me eerder dat Lozano de ideale 12de man wordt voor die paar maand. Met het geld van Baka en Lozano kan je echt een glasbak gaan halen. Die hoeft niet te acclimatiseren, die maakt PSV idealiter vanaf dag 1 sterker. Heb je met Lozano een prima invaller.
    Die glasbak zou er sowieso al komen ipv Baka. Voor Lozano misschien een leuke tropische verrassing halen die even moet wennen. Dat lijkt mij wel wat.
    DonyellMalen
    Legende

Standbeeld wrote: 19 May 2024, 17:15Noa, Lozano, Driouech, aankoop, aankoop. Of zal Jevon Simons een vacante positie invullen? Lozano in de winter vertrekken. Earnie kan aan de bak.
    Je moet drie buitenspelers halen; als vervanger voor Vertessen, Baka en Lozano. Simons kan de vijfde winger worden.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik denk dat er genoeg geld binnen zal komen. Dat zal het probleem niet zijn. Eerder dat de post afschrijvingen niet uit de hand loopt. Daar zit eerder een knelpunt.
    Juancho
    Mister PSV

Maar je zit ook nog met perspectief hé. 5 buitenspelers is leuk, maar je kan er maar 2 opstellen en 2 wisselen. Voor die 5de blijft er dan amper speeltijd over. Ik blijf er eigenlijk ook gewoon bij dat Lozano gewoon of deze zomer of anders volgende zomer moet/mag vertrekken en niet halverwege het seizoen. Waarom zouden wij daar hrt dupe van moeten zijn? Lozano kan toch ook halverwege het seizoen in Amerika aanhaken?

Nog even los van dat ik Hirving zelf ook nirt zou begrijpen. Je knokt een half jaar lang voor je plek in de basis, voor de titel en je weet nu al dat je na de winter ook nog CL gaat spelen.
    DonyellMalen
    Legende

Juancho wrote: 19 May 2024, 17:325 buitenspelers is leuk, maar je kan er maar 2 opstellen en 2 wisselen. Voor die 5de blijft er dan amper speeltijd over.
    Ik zou jou eigenlijk VI Pro adviseren. Daar is door oa Pieter Zwart al zo vaak duiding gegeven aan het feit dat Bosz ontzettend veel van zijn buitenspelers eist. Het zijn na de 6-positie de belangrijkste posities volgens hem. Je moet in staat zijn constant die extreem hoge intensiteit te leveren; daar heb je minstens 4 goede wingers voor nodig (aan beide kanten twee), omdat dit in een heel seizoen niet iedere wedstrijd 90 minuten vol te houden is.
    Last edited by DonyellMalen on 19 May 2024, 17:35, edited 2 times in total.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    DoubleUCoolman
    rjg1992
    Bankzitter

Echt een droomdeal, lekker nog een half jaar hier spelen, opvolger kan rustig wennen, en 0 risico meer qua transferwaarde.
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 14:20 1.91m zijn en maar 73 kg wegen. Dan mag je ook nog wel wat spier kweken.
    Familie van Crouchie?
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Joenepsv wrote: 19 May 2024, 15:52
    DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 15:34 Bizar (en tegelijkertijd ook typisch) overigens dat Jan-Joost van Gangelen het over 60 miljoen + heeft bij Brobbey, maar schrikt als Aad de Mos een dergelijk bedrag voor Bakayoko noemt.
    Jan Joost met zijn Ajax hoofd. Die lange pier wordt door niemand serieus genomen gelukkig.
    Ik vind JJvG echt top. Brengt veel enthousiasme, vind hem altijd neutraal eigenlijk. Heeft humor en verstaat zijn vak toch ook uitstekend.

Ideaal die deal met Lozano. Lekker Driouech halen om een half jaar tijd te geven om een stap te maken. Maakt ie die niet kun je in de winter alsnog iets doen en desnoods Driouech verhuren.

Ik vind Flamingo interessant voor erbij en niet voor de basis in eerste instantie. Kan wel snel gaan.
    Juancho
    Mister PSV

DonyellMalen wrote: 19 May 2024, 17:34
    Juancho wrote: 19 May 2024, 17:325 buitenspelers is leuk, maar je kan er maar 2 opstellen en 2 wisselen. Voor die 5de blijft er dan amper speeltijd over.
    Ik zou jou eigenlijk VI Pro adviseren. Daar is door oa Pieter Zwart al zo vaak duiding gegeven aan het feit dat Bosz ontzettend veel van zijn buitenspelers eist. Het zijn na de 6-positie de belangrijkste posities volgens hem. Je moet in staat zijn constant die extreem hoge intensiteit te leveren; daar heb je minstens 4 goede wingers voor nodig (aan beide kanten twee), omdat dit in een heel seizoen niet iedere wedstrijd 90 minuten vol te houden is.
    En ik adviseer jou even een bezoekje aan Specsavers :mrgreen: ;) . Ik heb het in mijn post al over 5 buitenspelers, niet 4. Want idd, dat onze vleugelspelers enorm veel meters moeten maken is idd correct. Dat weet ik. Vandaar ook mijn opmerking dat je er al 2 in de basis hebt en er maximaal 2 kan wisselen. En dan heb je nog die 5de, en dat bedoel ik met perspectief kunnen bieden als je praat over een aankoop. Want dat zal het moeten zijn aangezien die 5de helaas niet uit de jeugd door stroomt.

Kortom je hebt dan, bij verwacht vertrek Baka en aanblijven Lozano voor een half jaartje:

Linksvoor: Lang/Lozano/Driouech
    Rechtsvoor: Aankoop 1 (vervanger Baka)/Lozano/Driouech/aankoop 2 (vervanger Lozano)

Je ziet het, het aanblijven van Lozano voor een half seizoen verstoort de boel een beetje in mijn ogen. Wat voor perspectief ga je bijv. Driouech geven? En welk perspectief de vervanger van Lozano die je idealiter al deze zomer ook haalt? En wat ga je met Lozano zelf doen als je al weet, hij vertrekt over een paar maand? Accepteert Lozano zelf een rol op het 2de plan (als invaller zal je nogmaals veel gaan invallen).

Lijkt me oprecht best een lastige puzzel voor Earnie ism Bosz want ik kan me heel goed voorstellen dat Peter gewoon wil werken met een groep waarbij hij weet: hier kan ik op bouwen voor dit seizoen. Als een speler in de zomer al een contract elders tekent... normaliter en zeker bij stevige concurrentie zal dan de speler spelen waar toekomst in zit.
    Ittot
    Internationale topspeler

Lozano toch weg in de winterstop.
    GeraldSibon
    Ballenjongen

Ik weet niet of het financieel haalbaar is, maar zou eigenlijk wel Ruben van Bommel een mooie transfer vinden. Die gaat volgend jaar bij AZ exploderen, dan zal het niet meer haalbaar zijn.
    Post Reply