Want we moeten hier alleen maar types als Luuk hebben? Uiteindelijk zijn bijna alle spelers passanten. Met de ene speler heb je net wat meer dan met de ander. Maar ik vind hoe je Xavi hier probeert af te schilderen als een geldwolf niet terecht. De contracten zijn met ieders verstand getekend en de spelregels waren duidelijk.ShovingNE2 wrote: ↑20 May 2024, 18:43Prima zakelijke overeenkomst. Maar nooit dat ik hem als PSV er ga zien.Standbeeld wrote: ↑20 May 2024, 18:39PSV heeft toch dat contract getekend? Xavi is sportief van ongekende waarde geweest vorig seizoen. Ik zie het probleem niet.
Toerist.
Xavi Simons
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- Heissenberrug
- Standbeeld
- Mister PSV
En wie je als PSV'er ziet is aan jezelf om te bepalen. De een vindt iedere speler die hier onder contract heeft gestaan een PSV'er, de ander alleen spelers die hier meer dan 3 seizoenen hebben gevoetbald, de ander de jeugdspelers, etc. Wat maakt het überhaupt uit of iemand een echte PSV'er is? Het geeft je misschien een beetje meer krediet bij de achterban, maar uiteindelijk gaat het om prestaties op het veld. En Xavi heeft gepresteerd.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- Heissenberrug
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Xavi Simons heeft een van de mooiste carrière opbouwen die je kan hebben als voetballer.ShovingNE2 wrote: ↑20 May 2024, 18:22 Ik vind Simons nog steeds kut.
Lekker je laten uitventen door pooier PSG. Met als enige doel zelf zoveel mogelijk geld verdienen.
Al wint hij 12 gouden ballen nooit dat hij in de top 7599 mooiste PSV ers aller tijden komt.
Als ik genaaid wordt wil ik ook zoenen. Arrogant kut ventje.
Opgeleid bij Barca en later PSG. Doorbraak seizoen bij PSV, daarna droom seizoen bij Leverkusen.
Straks nog jaartje Barca, en daarna klaar voor de wereldtop.
Maar ergens in Nederland is een man van middelbare leeftijd het er niet mee eens, hij is enorm boos.
Hoe durft zo'n snotaap zelf z'n carrière uit te stippelen?!
Als straf heeft de boze man van middelbare leeftijd Xavi Simons uit zijn lijst met favoriete PSVers allertijden gehaald.
Zal m leren! Arrogant kunt ventje
- ShovingNE2
- Site Admin
Nou nou. Wat een mooie carrière. Nergens echt lang gebleven. Alles voor de knaken.
En ik heb hem niet geschrapt. Hij heeft er nooit in gestaan.
Maar succes met een Angelino carrière hoor. Nooit kom je ergens binnen als echte clubman.
Eigen keuze. Moet ie zelf weten. Maar een Cody of welke clubvoetballer dan ooit gaat het nooit worden. Blijft een passant in dit tempo. Meer niet.
En ik heb hem niet geschrapt. Hij heeft er nooit in gestaan.
Maar succes met een Angelino carrière hoor. Nooit kom je ergens binnen als echte clubman.
Eigen keuze. Moet ie zelf weten. Maar een Cody of welke clubvoetballer dan ooit gaat het nooit worden. Blijft een passant in dit tempo. Meer niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Persepolis
- Vedette
Maar dat geldt toch voor letterlijk iedereen die er maar 1 seizoen heeft gespeeld?ShovingNE2 wrote: ↑20 May 2024, 19:04
- Standbeeld
- Mister PSV
En waarom zou je een "clubman" moeten zijn? Clubs en spelers komen samen overeen hoe of wat. Laat mensen en clubs lekker zelf bepalen. Dit voelt als een persoonlijk issue.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee. Vind ik niet. Gerrit is een koning.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
De vieze nasmaak overheerst toch nog steeds ook bij mij, kan er ook niks aan doen.
- These users thanked the author SKERLA for the post:
- ShovingNE2
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee hoor. Niet gekwetst. Ik heb gewoon niets met hem als PSV-er. Het is een huurling voor mij. Niet meer, niet minder. En sommige huurlingen vind ik goud. Zoals gerrit
- Persepolis
- Vedette
Ligt m.i. toch meer aan de communicatie vanuit PSV. Dit was de enige manier dat Simons haalbaar was, dus is hij op deze manier gehaald en heeft hij een grote rol gespeeld in het pakken van de 2e plek met een matig team. Had PSV het vanaf het begin niet rooskleuriger gecommuniceerd dan was er ook minder teleurstelling. Dan wisten we allemaal al het hele seizoen bijna zeker dat hij terug zou gaan naar PSG met zo'n clausule.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
- Boktor • danko-lazovic • Heissenberrug
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Wat mij betreft ligt het daar niet aan.Persepolis wrote: ↑20 May 2024, 19:20Ligt m.i. toch meer aan de communicatie vanuit PSV. Dit was de enige manier dat Simons haalbaar was, dus is hij op deze manier gehaald en heeft hij een grote rol gespeeld in het pakken van de 2e plek met een matig team. Had PSV het vanaf het begin niet rooskleuriger gecommuniceerd dan was er ook minder teleurstelling. Dan wisten we allemaal al het hele seizoen bijna zeker dat hij terug zou gaan naar PSG met zo'n clausule.
Bovendien was ruim voor de zomer al bekend dat er een clausule was volgens mij.
-
Een vieze nasmaak snap ik best, maar die zou dan in mijn ogen vooral gericht moeten zijn op PSV. Zij logen er een eind op los en Xavi heeft gewoon gebruik gemaakt van de deal die op tafel lag. Geen enkele reden waarom Xavi clubliefde zou moeten tonen voor PSV. Maar die discussie is al tot in den treure gevoerd.
Ik vind het vooral mooi dat een voetballer als Xavi bij ons heeft gespeeld. Als je kijkt hoe makkelijk hij één van de beste werd bij ons zonder ooit een serieuze hap speeltijd te hebben gehad voor zijn komst is erg knap. En dat liet hij vervolgens ook meteen weer bij Leipzig zien dat hij de stap omhoog weer moeiteloos kon zetten. Het wordt/is een topper die zich zomaar eens aan kan gaan sluiten bij de top 10 van de wereld.
Weet je nog een paar jongens af te leveren die in de tijd bij PSV flink beter zijn geworden dan gaat dat ook goede dingen doen hoe ze in het buitenland naar je kijken
Ik vind het vooral mooi dat een voetballer als Xavi bij ons heeft gespeeld. Als je kijkt hoe makkelijk hij één van de beste werd bij ons zonder ooit een serieuze hap speeltijd te hebben gehad voor zijn komst is erg knap. En dat liet hij vervolgens ook meteen weer bij Leipzig zien dat hij de stap omhoog weer moeiteloos kon zetten. Het wordt/is een topper die zich zomaar eens aan kan gaan sluiten bij de top 10 van de wereld.
Weet je nog een paar jongens af te leveren die in de tijd bij PSV flink beter zijn geworden dan gaat dat ook goede dingen doen hoe ze in het buitenland naar je kijken
-
- Vedette
Als je nu nog steeds wrok koestert jegens Xavi ben (en heb) je een kleine hoor. Die jongen heeft ons vorig seizoen eigenhandig naar de tweede plaats geschoten, heeft een mooie stap kunnen maken en wij zijn er zelf uiteindelijk ook beter uit gekomen. We mogen hem als voetballer in ieder geval dankbaar zijn (en hij ons) voor afgelopen jaar, want zonder CL dit jaar hadden we nooit zo’n seizoen kunnen hebben.
- These users thanked the author Chucky for the post (total 3):
- TheoTheoTheo • Sander11 • Bram
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik koester geen wrok.
Ik heb niets met hem.
Snapte wel?
Ik heb niets met hem.
Snapte wel?
-
- Legende
Dit dus. Waar we nu staan is voor een behoorlijk deel aan Xavi te danken. En ja, voetbal is een teamsport, maar zonder Xavi's inbreng waren we geen tweede geworden vorig seizoen.Madueke wrote: ↑20 May 2024, 18:39Hij schiet PSV samen met Gakpo naar de 2e plek waardoor er zicht was op CL voetbal + inkomsten en waardoor Bosz, Schouten, Lang, Dest, Tillman etc. haalbaar zijn geweest voor PSV.ShovingNE2 wrote: ↑20 May 2024, 18:34
Nou. Daar gaan we iemand voor herinneren die een jaartje bij ons is geweest om vooral zichzelf te verrijken.
Wat een prestatie.
Prestatie van niks hoor.
Ik las veel: waarom bleef hij niet bij PSV en liet hij zich door PSV verhuren aan Leipzig? Geen enkele speler laat zich verhuren aan een club met een groter aanzien en dat in een betere competitie speelt. Om dan na een top seizoen weer zeker terug te keren naar de eredivisie wat hij 2 jaar eerder al had uitgespeeld zeker?
Ik baalde als een stekker dat Xavi ging, maar nu terugkijkend, heeft hij de juiste beslissing genomen en heb ik wel respect dat hij zijn eigen pad uitstippeld en zich niet laat gijzelen door zaakwaarnemers en club eigenaren: hij beslist, en dat vind ik wel eens verfrissend. Het blijft zuur dat we vorig seizoen Xavi, Jarrad en savio hadden, die te samen zo'n 250 miljoen nu waard zijn en dat PSV er geen cent van terug ziet. Echter om daarvan de speler(s) de schuld van te geven, is onzin natuurlijk.
Daarnaast zoals gezegd hebbende: mede dankzij hen en dan vooral Xavi speelden we voorronde CL (en niet Ajax, dat gelijk ook een financiele klap kreeg, laten we dat ook niet vergeten) en zijn we nu uit de financiele shit, hebben we een pracht van een seizoen kunnen draaien met een geweldige titel en kunnen we vol vertrouwen naar de toekomst kijken.
Onderschat niet wat voor impact Xavi daarom heeft gehad op PSV: CL vs EL voor ons maar ook voor onze grootste concurrent. Alleen daarom ben ik hem eeuwig dankbaar plus dat ik echt van die jongen heb genoten vorig seizoen: geweldige speler.
-
- Vedette
Uit je reacties blijkt zijn vertrek anders nog niet helemaal verwerkt te zijn
- ShovingNE2
- Site Admin
Mag jij vinden. Ik heb geen gevoel bij hem als PSV-er. Nul.
Met Gerrit meer. En dat is mogelijk wel een grotere voetballer op dit moment
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Twee totaal verschillende spelers. Allebei zeer grote potentie, des te mooier dat ze beiden bij onze mooie club gespeeld hebben. Denk dat Xavi wel een grotere speler gaat worden dan Gerrit. Qua voetbal dan, niet qua lengteShovingNE2 wrote: ↑20 May 2024, 19:42 Mag jij vinden. Ik heb geen gevoel bij hem als PSV-er. Nul.
- Heissenberrug
Ligt wat mij betreft ook aan de communicatie, als PSV had gezegd we kunnen hem een seizoen huren en krijgen daar 4 miljoen voor dan was hij een god. Nu is het zogenaamd een geldwolf. Ventje was verschrikkelijk goed en heeft ons inderdaad samen met Cody naar die play-offs CL geschopt waardoor we nu een goeie basis hebben.
- These users thanked the author Heissenberrug for the post:
- Menno1
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Wel goed dat deze, vorige keer compleet uitgekauwde en zinloze, discussie nog maar weer eens dunnetjes over gedaan wordt.
- These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
- Franciscus • Balinho