Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 21 May 2024, 11:19 Volgens mij is de BAVA aan de gang. Eerste dingetjes lekken.

https://www.telegraaf.nl/sport/15938453 ... ax-gestemd
Terechte punten van Van Praag.
ShovingNE2
Site Admin

Zeker.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... eland.html

Geweldige keuze voor je carrière om naar Ajax te gaan.
These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 7):
De RealistMenno1Captain(C)TijnTjompieDonyellMalenFieseFriedrich
Standbeeld
Mister PSV

Daar wel een bondscoach die een niet presterende oudgediende niet meeneemt.
Jwoeloe
Moderator

Standbeeld wrote: 21 May 2024, 11:06 Ze hebben het verkeerde filmpje geplaatst? Over welke fanbase hebben ze het?

Die fanbase is nog treuriger dan het ontvangst van Timo bij ons. Maar toch nog een prijs en huldiging in Amsterdam, het zij ze gegund!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Vanthaman18 wrote: 21 May 2024, 11:52 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... eland.html

Geweldige keuze voor je carrière om naar Ajax te gaan.
Zo zie je maar weer: ajax maakt meer kapot dan je lief is.
Jur1913
Internationale topspeler

Lekker voor dat kind. Dan weet hij in ieder geval zeker dat hij niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten bij PSG zat, maar vooral om zijn grote broer tevreden te houden
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld wrote: 21 May 2024, 11:06 Ze hebben het verkeerde filmpje geplaatst? Over welke fanbase hebben ze het?

Dit is toch wel bijzonder ongemakkelijk. Niet vanuit het perspectief dat ze de bekerwinst vieren, dat moeten ze zeker doen want dat op zichzelf is een prestatie. Maar dat je daar met de selectie + twee handjes vol mensen staat is redelijk beschamend. de locatie maakt het daarin niet beter. Zelfs in de kantine op den Toekomst zou waarschijnlijk meer sfeer hebben
Prof_napo
Internationale topspeler

Jur1913 wrote: 21 May 2024, 12:44
Lekker voor dat kind. Dan weet hij in ieder geval zeker dat hij niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten bij PSG zat, maar vooral om zijn grote broer tevreden te houden
Wat is dit dan toch voor artikel
Geen van de clubs nam al daadwerkelijk contact op met het zeventienjarige talent
Is er dan enkel contact geweest tussen Ajax en de zaakwaarnemer, of is dat enkel een mailtje geweest in de richting van: "Hey zaakwaarnemertje, den Kroes hier. We willen eigenlijk Kyllian maar die is te duur, de naam Mbappe is wel groot. Zou Ethan bij ons willen spelen?"?
Standbeeld
Mister PSV

Dat weet die jongen zelf ook wel hoor. Gebeurt vaker in het voetbal dat de familie meegenomen/gepaaid wordt. Zo nam PSV in het verleden Stallone Limbombe op de in de jeugdopleiding om zo zijn broertje Anthony te lokken. Dat mislukte en Stallone kon al snel weer vertrekken.
Prof_napo
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 21 May 2024, 13:01

Dat weet die jongen zelf ook wel hoor. Gebeurt vaker in het voetbal dat de familie meegenomen/gepaaid wordt. Zo nam PSV in het verleden Stallone Limbombe op de in de jeugdopleiding om zo zijn broertje Anthony te lokken. Dat mislukte en Stallone kon al snel weer vertrekken.
Familie maar ook bekende komen welleens langs. PSV zet extra in voor Gutiérrez om Lozano tevreden te stellen. Ajax haalt Lodeiro om Suarez te paaien. Zo zullen er legio voorbeelden zijn voor spelers van naam bij een club die op zo'n manier extra geholpen worden.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Prof_napo wrote: 21 May 2024, 13:06
Standbeeld wrote: 21 May 2024, 13:01
Familie maar ook bekende komen welleens langs. PSV zet extra in voor Gutiérrez om Lozano tevreden te stellen. Ajax haalt Lodeiro om Suarez te paaien. Zo zullen er legio voorbeelden zijn voor spelers van naam bij een club die op zo'n manier extra geholpen worden.
Ajax haalde zelfs een cassière op die manier.
ShovingNE2
Site Admin

Ze zitten vrij hoog in de emotie op de BAVA:
„Waarom had de rvc dat niet eerder gezien? Ik vind het een onredelijke vraag. Anderen dan Mislintat – en dan bedoel ik de financieel directeur en de commissarissen – verantwoordelijk houden, is onterecht en zinloos. De commissarissen valt niets te verwijten”, zei Van Wijk die even later ’pisnijdig’ de directeur van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), Gerben Evers, een veeg uit de pan gaf („Oprotten met die man”). Het hield verband met diens beschuldiging aan het adres van financieel directeur Susan Lenderink dat zij zou hebben gelogen. Daarna richtte de emotionele Van Wijk zijn pijlen op grootaandeelhouder de bestuursraad en diverse media.
https://www.telegraaf.nl/sport/19256772 ... egenspraak
Standbeeld
Mister PSV

Voor mij is het nog steeds een groot raadsel waarom de VEB zo prominent het beleid van ajax mede denkt te kunnen bepalen. Dat je een paar vragen en opmerkingen hebt over bepaalde processen: prima, maar ze hebben het daar zelfs over ontslagen, denken te bepalen dat Kroes terugkan, etc. Vreemde gang van zaken. Ik kan mij wel voorstellen dat de RvC daar niet over te spreken is. Tegelijkertijd kan je ze ook niet dermate aanvallen waardoor je ze nog verder tegen je in harnas werkt.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Mithras
Standbeeld
Mister PSV

Tussen de 500k en 1mln afkoopsom.

ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Als ik het zo lees is vandaag vooral bewezen dat Jan van Halst schuldig is aan de dood van Ajax :lol:
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
StratumZuid
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 21 May 2024, 14:50 Tussen de 500k en 1mln afkoopsom.

Ze vinden het dus niet zo erg dat hij vertrekt. Dit betaalde Ajax vorig jaar voor een assistent.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Menno1
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Standbeeld wrote: 21 May 2024, 14:40 Voor mij is het nog steeds een groot raadsel waarom de VEB zo prominent het beleid van ajax mede denkt te kunnen bepalen. Dat je een paar vragen en opmerkingen hebt over bepaalde processen: prima, maar ze hebben het daar zelfs over ontslagen, denken te bepalen dat Kroes terugkan, etc. Vreemde gang van zaken. Ik kan mij wel voorstellen dat de RvC daar niet over te spreken is. Tegelijkertijd kan je ze ook niet dermate aanvallen waardoor je ze nog verder tegen je in harnas werkt.
Vrij fel mannetje van de VEB die zijn emotie en zakelijk belang niet kan scheiden zo lijkt het
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ajax heeft natuurlijk wel nog altijd die aanzuigende kracht op spelers die weten dat Ajax je carrière serieus vooruitbrengt.

https://www.nu.nl/voetbal/6313725/ajax- ... geten.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
ruuddevil
Legende

Briljant dit. Je zet een gladde prater tegenover een organisatie zonder leiding en kennis. De uitkomst: 56 punten.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... inant.html
These users thanked the author ruuddevil for the post:
Tijn
Hatseflats
Vedette

Nja, slap gezever ook van van Wijk. Dus omdat hullie die halleluja verhalen van Misty niet konden beoordelen omdat het een one-man-show was, is iedereen en hullie moeder toch akkoord gegaan met alle aankopen.
Kan aan mij liggen, maar dit is gewoon niet de schuld van Misty.
Of Misty ik iets?
Ivicii
Bankzitter

Als ik de verhalen zo lees lijkt het wel op de gemiddelde aflevering van de rijdende rechter.

Paar over emotionele mensen die vooral elkaar de schuld geven en ook hun eigen kliekje gigantisch beschermen.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Hatseflats wrote: 21 May 2024, 16:24 Nja, slap gezever ook van van Wijk. Dus omdat hullie die halleluja verhalen van Misty niet konden beoordelen omdat het een one-man-show was, is iedereen en hullie moeder toch akkoord gegaan met alle aankopen.
Kan aan mij liggen, maar dit is gewoon niet de schuld van Misty.
Of Misty ik iets?
Hij was niet eens tekenbevoegd en had drie handtekeningen nodig. Dan ben je in mijn ogen inderdaad niet verantwoordelijk en hebben er wat mensen toch wat meer geslapen dan ik eerst voor mogelijk had gehouden.
Met de kennis van nu snap ik best dat enkele mensen eigenlijk niet meer aan kunnen blijven.
ShovingNE2
Site Admin

Ivicii wrote: 21 May 2024, 16:41 Als ik de verhalen zo lees lijkt het wel op de gemiddelde aflevering van de rijdende rechter.

Paar over emotionele mensen die vooral elkaar de schuld geven en ook hun eigen kliekje gigantisch beschermen.
Beursgenoteerd bedrijf. Zou het bij ASML er ook zo aan toe gaan? :lol: :lol:
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 21 May 2024, 17:46
Ivicii wrote: 21 May 2024, 16:41 Als ik de verhalen zo lees lijkt het wel op de gemiddelde aflevering van de rijdende rechter.

Beursgenoteerd bedrijf. Zou het bij ASML er ook zo aan toe gaan? :lol: :lol:
Voetbal is een speciale sector. Zeker bij ajax, nog meer dan bij andere clubs, staat emotie geregeld boven feiten. Daarnaast hebben ze bij ASML hele afdelingen die met dealen met de procedures, wetten, regelgeving, etc. Ajax is qua organisatie eigenlijk te klein om een beursgenoteerd bedrijf te zijn. Daardoor laten ze overduidelijk steken vallen.
Locked