Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Volgens mij ontvingen o.a. Blind en Tadiç 4 of 5 miljoen per jaar aan salaris en vertegenwoordigden ze geen transferwaarde meer. Ik vraag me oprecht af of dat met goede controlemechanismen goed was gekeurd.
Achteraf is het makkelijk zeggen dat het goed uit heeft gepakt, maar dat vind ik te gemakkelijk.
StratumZuid
Vedette

Niemand is toch groter dan ajax? 😩

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Massimo
Legende

Het halen van Blind en Tadic en het succes meteen daaropvolgend heeft wel voor een bepaalde bewustzijn gezorgd bij de Nederlandse clubs dat er Europees dus nog wel wat mogelijk is en het is het startsein geweest van de opmars op de coëfficiëntenlijst terwijl rond dit tijd het Nederlandse voetbal echt op het dieptepunt zat.

Wel kan het kostbaar zijn als je de verkeerde beslissingen neemt en dat heeft in eerste instantie PSV ondervonden en de laatste twee seizoenen Ajax. Wat ik eigenlijk het meest frappant vind is het halen van Henderson. Hamstra, Huntelaar en helemaal Mislintat hebben er een zooitje van gemaakt onder aanvoering van Van der Sar. Echter Henderson is gehaald door de nu zittende De Lang en Beuker. Daar is heel veel miljoenen voor betaald terwijl hij niet alleen 'over the hill' is maar ook positioneel niet past voor de positie waar Ajax naar op zoek was. Samen met Rijkhof een kleine 10 miljoen in geïnvesteerd afgelopen januari. Te vinden in de halfjaarcijfers waarbij de link het niet meer doet op de eigen website. Misschien ook wel illustratief voor dit het seizoen en het huidige Ajax. ;)

https://www.ajax.nl/media/lfadjlar/half ... r-2023.pdf
These users thanked the author Massimo for the post:
Mithras
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Harminator wrote: 22 May 2024, 10:48 Volgens mij ontvingen o.a. Blind en Tadiç 4 of 5 miljoen per jaar aan salaris en vertegenwoordigden ze geen transferwaarde meer. Ik vraag me oprecht af of dat met goede controlemechanismen goed was gekeurd.
Achteraf is het makkelijk zeggen dat het goed uit heeft gepakt, maar dat vind ik te gemakkelijk.
Achteraf is 10Hag gewoon een gehypte trainer die prima is voor de Eredivisie maar te slecht voor de Europese top en Overmars is een grote oetlul.
These users thanked the author RIO for the post:
koetje
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ykhim wrote: 21 May 2024, 21:35 Zoals beloofd het jaaroverzicht[...]
Nou, d'r kan nu eigenlijk wel een slotje op dit topic :grin:

Zeldzame klasse Ykhim! Puur genieten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ethan Mbappe dus zeer waarschijnlijk naar Lille, hadden die Ajacieden toch even 24u hoop op een Mbappe in hun shirt :mrgreen:
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Sensation wrote: 22 May 2024, 11:42 Ethan Mbappe dus zeer waarschijnlijk naar Lille, hadden die Ajacieden toch even 24u hoop op een Mbappe in hun shirt :mrgreen:
Waren bijna de verkoopcijfers van Hendo weer verpulverd.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

RIO wrote: 22 May 2024, 11:38
Harminator wrote: 22 May 2024, 10:48 Volgens mij ontvingen o.a. Blind en Tadiç 4 of 5 miljoen per jaar aan salaris en vertegenwoordigden ze geen transferwaarde meer. Ik vraag me oprecht af of dat met goede controlemechanismen goed was gekeurd.
Achteraf is 10Hag gewoon een gehypte trainer die prima is voor de Eredivisie maar te slecht voor de Europese top en Overmars is een grote oetlul.
Als je het coronajaar uit zijn cijfers haalt en beseft dat hij het andere kampioenschap ook gekregen heeft van de KNVB valt het inderdaad wel mee.
Van mij mag hij gisteren nog terugkomen
Franciscus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Massimo wrote: 22 May 2024, 11:24 Het halen van Blind en Tadic en het succes meteen daaropvolgend heeft wel voor een bepaalde bewustzijn gezorgd bij de Nederlandse clubs dat er Europees dus nog wel wat mogelijk is en het is het startsein geweest van de opmars op de coëfficiëntenlijst terwijl rond dit tijd het Nederlandse voetbal echt op het dieptepunt zat.

Wel kan het kostbaar zijn als je de verkeerde beslissingen neemt en dat heeft in eerste instantie PSV ondervonden en de laatste twee seizoenen Ajax. Wat ik eigenlijk het meest frappant vind is het halen van Henderson. Hamstra, Huntelaar en helemaal Mislintat hebben er een zooitje van gemaakt onder aanvoering van Van der Sar. Echter Henderson is gehaald door de nu zittende De Lang en Beuker. Daar is heel veel miljoenen voor betaald terwijl hij niet alleen 'over the hill' is maar ook positioneel niet past voor de positie waar Ajax naar op zoek was. Samen met Rijkhof een kleine 10 miljoen in geïnvesteerd afgelopen januari. Te vinden in de halfjaarcijfers waarbij de link het niet meer doet op de eigen website. Misschien ook wel illustratief voor dit het seizoen en het huidige Ajax. ;)

Iedereen vergeet Fitz-Jim. Hij had zelfs geen voetnoot in het verder schitterende epistel van Ykhim
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Franciscus wrote: 22 May 2024, 12:28
Massimo wrote: 22 May 2024, 11:24 Het halen van Blind en Tadic en het succes meteen daaropvolgend heeft wel voor een bepaalde bewustzijn gezorgd bij de Nederlandse clubs dat er Europees dus nog wel wat mogelijk is en het is het startsein geweest van de opmars op de coëfficiëntenlijst terwijl rond dit tijd het Nederlandse voetbal echt op het dieptepunt zat.

Iedereen vergeet Fitz-Jim. Hij had zelfs geen voetnoot in het verder schitterende epistel van @Ykhim
Das best logisch toch.
Dat stuk gaat over de herentak van ajax en niet de dames. Anders had hij de bekerwinst van het dameselftal ook wel benoemd.
De Realist
Internationale topspeler

Harminator wrote: 22 May 2024, 12:25
RIO wrote: 22 May 2024, 11:38

Als je het coronajaar uit zijn cijfers haalt en beseft dat hij het andere kampioenschap ook gekregen heeft van de KNVB valt het inderdaad wel mee.
Welk andere kampioenschap? Je bedoelt die cadeau gekregen Champions League plek.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

"AS Monaco heeft de eerste stappen gezet om Georges Mikautadze over te nemen van Ajax. Dat meldt Foot Mercato. De Amsterdammers zetten in op een bedrag tussen de vijftien en twintig miljoen euro."

Als dit op waarheid berust, dan brengt het verhuren hen geen windeieren
DonyellMalen
Legende

Ga zo door (Y)

Paulus22
International

Voormalig KG wrote: 22 May 2024, 13:06 "AS Monaco heeft de eerste stappen gezet om Georges Mikautadze over te nemen van Ajax. Dat meldt Foot Mercato. De Amsterdammers zetten in op een bedrag tussen de vijftien en twintig miljoen euro."

Metz heeft eerst het recht om hem terug te kopen voor 10-15 mln schijnbaar.
These users thanked the author Paulus22 for the post:
Voormalig KG
Ykhim
Lid scoutingsteam

Franciscus wrote: 22 May 2024, 12:28Iedereen vergeet Fitz-Jim. Hij had zelfs geen voetnoot in het verder schitterende epistel van @Ykhim
Het ergste is dat Fitz-Jim niet eens zo'n slechte speler is. Die kan denk ik prima mee bij elke club onder de top 4, inclusief Ajax. Dat de uitstekende ontwikkeling van die jongen halverwege dit seizoen is getorpedeerd door Ajax, waardoor hij zonder serieuze speeltijd een halfjaar van dichtbij naar geweldenaren als Mannsverk, Henderson en Tahirovic heeft kunnen kijken, dat is eigenlijk iets wat ik inderdaad nog had kunnen vermelden. Hilariteit alom natuurlijk.

Maar goed, je kan niet alles benoemen. De mevrouw van Almere kreeg bijvoorbeeld ook geen aandacht. Of de interviews van Steijn. Of van Halst, van Praag en de Toppers. Ajax is al twee jaar lang een waterval van wekelijks terugkerende ellende en komedie. Zelfs nu het seizoen voorbij is kunnen we ons nog dagelijks vermaken met de ongekende domheid en treurnis die onze Amsterdamse vrienden in onze brievenbussen duwen.
These users thanked the author Ykhim for the post:
Tijn
Standbeeld
Mister PSV

Paulus22 wrote: 22 May 2024, 13:08
Voormalig KG wrote: 22 May 2024, 13:06 "AS Monaco heeft de eerste stappen gezet om Georges Mikautadze over te nemen van Ajax. Dat meldt Foot Mercato. De Amsterdammers zetten in op een bedrag tussen de vijftien en twintig miljoen euro."

Metz heeft eerst het recht om hem terug te kopen voor 10-15 mln schijnbaar.
De vraag is of ajax een grote club is...
Tijn
Internationale topspeler

En Forbs is ook een van de grootste miskopen gebleken en die kwam ook al via De Lang, 14 miljoen.
Maar over hem hoor je dit soort verhalen niet.

Blijft hilarisch dat wij Schouten voor 12 miljoen haalden op 16 augustus en zij toen al 30 miljoen hadden uitgegeven aan Tahirovic, Forbs, Medic en Ramaj.

Kijk je naar de duurste aankopen:
1. Sutalo (was iedereen lyrisch over) 20,5 miljoen
2. Mikautadze (laat in Frankrijk zien dat hij wel kan scoren) 16 miljoen
3. Forbs (kwam via De Lang) 14 miljoen

Dit is al de helft van de 100 miljoen aan transfers.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

De Realist wrote: 22 May 2024, 12:46
Harminator wrote: 22 May 2024, 12:25

Welk andere kampioenschap? Je bedoelt die cadeau gekregen Champions League plek.
Nee, ik doel op het jaar waarin Van Bommel ontslagen is en waar wij op een schandalige wijze uit in Amsterdam verloren. En waar Ajax met 3 punten voorsprong kampioen werd.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Harminator wrote: 22 May 2024, 15:38

Nee, ik doel op het jaar waarin Van Bommel ontslagen is en waar wij op een schandalige wijze uit in Amsterdam verloren. En waar Ajax met 3 punten voorsprong kampioen werd.
De Realist bedoelt hetzelfde jaar denk ik. Ajax stond toen gelijk (qua verliespunten) met AZ, maar kreeg 'gewoon' de CL-plek, maar geen kampioenschap. Tadic moest toen huilen, omdat hij niet schaal pak kon.
loginnaam
Internationale topspeler

Je bedoelt het tweede jaar van Schmidt, denk ik? Het jaar waarin Van Bommel ontslagen is, is die cadeau gekregen CL plek.
DonyellMalen
Legende

Gaat Brighton alsnog voor Farioli dan?

De Realist
Internationale topspeler

loginnaam wrote: 22 May 2024, 16:08

Je bedoelt het tweede jaar van Schmidt, denk ik? Het jaar waarin Van Bommel ontslagen is, is die cadeau gekregen CL plek.
Nee, Harminator bedoelt het eerste jaar van Bommel toen hij met poep in de broek naar die ufo ging en met sadilek Rosario en Hendrix op het middenveld ging spelen. Kansloze actie was dat.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ook wel bekend onder de naam

Image
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

In het jaar waarin van Bommel werd ontslagen verloren we met 1-0 onder Faber, in een vreselijk slechte wedstrijd.
Het jaar ervoor was die wedstrijd waarin vBommel niet aanvallend wisselde na rood voor ajax.
VeresRivne
Vedette

1. Blind en Tadic kregen pas die hogere salarissen bij contractverlengingen na hun prestaties. Ajax had beide overigens makkelijk kunnen verkopen destijds in de tussentijd. Het waren beide gevestigde internationals van hun land, waarbij je ook meer een garantie had op dat ze het niveau en de rol aankonden.
2. De waarde van Blind en Tadic zat hem ook in sportieve prestaties, verder komen in Europa, leiderschap etc. PSV heeft een vergelijkbare investering gemaakt met Luuk de Jong toen.
3. Er was toen financieel na de EL (na het tussenjaar Keizer) en verkopen van Sanchez voor 40 miljoen en die zomer de verkoop van Justin Kluivert voor 16 miljoen meer dan genoeg vet op de botten om die risico's te dragen. Helemaal omdat er eerder een dikke spaarpot was opgebouwd/

2018 was een samenloop van zeer talentvolle jeugdige spelers (F. de Jong, De Ligt, Mazraoui, Onana, van de Beek), een aantal goede aankopen (Neres, Tagliafico, Ziyech, ....) met een prima trainer Ten Hag

Waar het misging is toen Ajax met Promes ineens een 'ervaren vedette' ging aantrekken die qua leiderschap nul in zich had. En die fout maakte het later nog eens met Bergwijn die bijna even duur was als Blind & Tadic samen en meteen al een absoluut topsalaris kreeg zonder dat hij enige voortrekkersrol kan waarmaken. Verder werd ook wel redelijk wat rotzooi binnengehaald puur omdat Ten Hag het zo leuk vond: Klaiber en Labyad hebben Ajax 10 miljoen + 3-4 miljoen aan salaris gekost, dat is veel ernstiger.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Locked