Joenepsv wrote: ↑22 May 2024, 20:48
Goed nieuws dat we focussen op talent. Onze opleiding is de belangrijkste levensader van de club en het niveau moet omhoog. Als je dergelijke hoog aangeschreven talenten in een vroeg stadium kan strikken moet je dat altijd doen. Dit is de visie die ik als supporter wil zien. Investeren in talent en die zelf opleiden helpt ons te groeien.
Voor een groot deel eens met je post hoor, en ik bedoel dit niet als aanval, maar de opleiding is toch niet DE belangrijkste levensader van de club? Althans dat is het toch nooit geweest, eerder juist het ondergeschoven kindje? De belangrijkste levensader is toch altijd onze creativiteit op de transfermarkt en in de bedrijfsvoering geweest, mede daarom hebben wij de afgelopen 50 jaar veruit de meeste landstitels kunnen winnen en kunnen we al decennia lang wedijveren met Ajax en Feyenoord ondanks ons veel kleiner achterland?
Ik weet dat Gakpo (en Madueke) onlangs nog verkocht moesten worden en dat het kantje boord was, maar bijvoorbeeld ook de transfer van Sangare zorgde voor een vliegwiel. Zonder een Boscagli, Schouten, Dest en Veerman kunnen een Bakayoko en Saibari zich niet ontwikkelen.
Ik onderstreep ook het belang van de jeugdopleiding en ben blij dat daar steeds meer aandacht voor is flink in geïnvesteerd wordt, maar als supporter zijnde hoop ik niet dat we puur een opleidingsclub zullen gaan worden. Ik hoop dat succes op de korte termijn ook leidend blijft en kan ook ontzettend genieten van klasbakken in ons shirt als bijvoorbeeld een Luuk de Jong, Dest, Schouten, Götze, Guardado, Alex, Kezman enz waar misschien niet zo veel op verdient is maar die sportief gezien wel een hele flinke bijdragen hebben gehad. Daarnaast ook aankopen als Sangare, Veerman, Boscagli, Lozano eerste periode enz waarbij het aankoopbedrag met factor X verdubbeld is (dus flinke winsten op gemaakt ook al is het geen eigen jeugd) en sportief ook ontzettend veel bijgedragen. Dat is wat mij betreft ook plus plus.
Dus ik als supporter zeg, ja de opleiding is belangrijk maar voor mij niet DE levensader van de club. Wat mij betreft hebben we twee levensaders en blijven we ook creatief en gedurfd beleid voeren en versterken die twee levensaders elkaar alleen maar. Opleiden is leuk maar ik hoef geen AZ te worden en wil ook succes vieren en kunnen zeggen dat we de beste zijn. Ik wil ook genieten van echte klasbakken in ons shirt en niet dat wij ze opleiden en ze in een ander shirt mogen gaan shinen.