Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jeronimo wrote: 23 May 2024, 15:54Schiet me niet neer
Pfff. Dat zei je net op tijd.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Heissenberrug
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 22 May 2024, 22:32maar de opleiding is toch niet DE belangrijkste levensader van de club?
Kijk naar alle topverkopen van de afgelopen jaren en tel daar Bakayoko bij op.

Het is niet alleen de belangrijkste levensader.... Het is ons bestaansrecht.

Malen, Cody, Noni etc etc
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 23 May 2024, 18:24
Lente wrote: 22 May 2024, 22:32

Voor een groot deel eens met je post hoor, en ik bedoel dit niet als aanval, maar de opleiding is toch niet DE belangrijkste levensader van de club? Althans dat is het toch nooit geweest, eerder juist het ondergeschoven kindje? De belangrijkste levensader is toch altijd onze creativiteit op de transfermarkt en in de bedrijfsvoering geweest, mede daarom hebben wij de afgelopen 50 jaar veruit de meeste landstitels kunnen winnen en kunnen we al decennia lang wedijveren met Ajax en Feyenoord ondanks ons veel kleiner achterland?

Ik weet dat Gakpo (en Madueke) onlangs nog verkocht moesten worden en dat het kantje boord was, maar bijvoorbeeld ook de transfer van Sangare zorgde voor een vliegwiel. Zonder een Boscagli, Schouten, Dest en Veerman kunnen een Bakayoko en Saibari zich niet ontwikkelen.

Ik onderstreep ook het belang van de jeugdopleiding en ben blij dat daar steeds meer aandacht voor is flink in geïnvesteerd wordt, maar als supporter zijnde hoop ik niet dat we puur een opleidingsclub zullen gaan worden. Ik hoop dat succes op de korte termijn ook leidend blijft en kan ook ontzettend genieten van klasbakken in ons shirt als bijvoorbeeld een Luuk de Jong, Dest, Schouten, Götze, Guardado, Alex, Kezman enz waar misschien niet zo veel op verdient is maar die sportief gezien wel een hele flinke bijdragen hebben gehad. Daarnaast ook aankopen als Sangare, Veerman, Boscagli, Lozano eerste periode enz waarbij het aankoopbedrag met factor X verdubbeld is (dus flinke winsten op gemaakt ook al is het geen eigen jeugd) en sportief ook ontzettend veel bijgedragen. Dat is wat mij betreft ook plus plus.

Dus ik als supporter zeg, ja de opleiding is belangrijk maar voor mij niet DE levensader van de club. Wat mij betreft hebben we twee levensaders en blijven we ook creatief en gedurfd beleid voeren en versterken die twee levensaders elkaar alleen maar. Opleiden is leuk maar ik hoef geen AZ te worden en wil ook succes vieren en kunnen zeggen dat we de beste zijn. Ik wil ook genieten van echte klasbakken in ons shirt en niet dat wij ze opleiden en ze in een ander shirt mogen gaan shinen.
Dat onze opleiding tegenwoordig onze belangrijkste levensader is, betekent niet dat we nooit spelers zullen kopen die direct inzetbaar zijn. Maar je hoeft maar even naar het rendement van onze jeugd of jong-aangekochte spelers die in Jong PSV begonnen, te kijken en dat te vergelijken met het rendement van onze aankopen voor het eerste elftal, en je ziet gewoon dat onze opleiding nu onze belangrijkste levensader is. Zonder onze opleiding zijn we gewoon de sjaak als we een transferwindow zoals in 2019 doen. En dan komen daar ook echt nog wel spelers bij als Lozano en Sangaré on het verleden die hier hun laatste stappen naar een topcompetitie zetten, maar dat zal niet onze voornaamste inkomstenbron zijn, omdat het èn veel moeilijker is geworden om dat soort spelers te halen, èn daar ook veel meer kosten aan zitten dus de uiteindelijke opbrengst is minder.

20 jaar geleden kon het nog anders, maar je zag ook meteen dat het rap minder ging toen er verkeerde aankopen werden gedaan. Willen we nu blijven meespelen op het niveau waar we willen zijn, dan moet onze opleiding op orde zijn. Daarmee kunnen we ons dan nog altijd herstellen van een aantal miskopen, terwijl we met alleen aankoopbeleid ons niet meer kunnen herstellen van een slechte opleiding.
Ik vind dat je het hier wel heel erg zwart wit zegt. Rendement vergelijken zoals jij nu in je post doet slaat werkelijk nergens op. PSV heeft meer inkomsten dan enkel uit spelersverkopen en de jeugdopleiding bestaat ook niet enkel uit opbrengsten maar heeft ook een gigantische kostenlast.

Je moet sowieso de inkomsten uit de Champions League (of Europees voetbal in het algemeen) niet vergeten. Die zijn minstens net zo hard nodig als spelersverkopen. Dan laat ik de commerciële waarden, shirtjesverkoop, sponsoropbrengsten enz allemaal nog buiten beschouwing. Opbrengsten die allemaal samenhangen met sportief succes en we weten allemaal wel wat er nodig is voor sportief succes, in ieder geval een hele bak aan ervaring.

Daarnaast mag je niet vergeten dat er 99% van de spelers van je jeugdopleiding voor noppes weer door de achterdeur vertrekt en er maar 1% is dat doorbreekt en de opbrengsten genereert die jij schets. Een complete en professionele opleiding faciliteren zoals PSV doet herbergt gewoon veel kosten aan de voorkant. Die kosten moet je wel meenemen. En dus zullen de uiteindelijke opbrengsten ook daar minder zijn om je eigen woorden maar te gebruiken. Was het allemaal maar zo simpel.

Een slechte transferzomer compenseren met puur je eigen opleiding, good luck with that. Of moet voor plek 3 of 4 willen spelen en niet voor de prijzen. Ben je daarnaast ook bewust dat het andersom net zo goed geldt hè. Je kunt een slechte transferzomer hebben, maar een paar jaar een mindere lichting uit je opleiding gebeurt helaas ook.

Ik onderstreep het belang van een goede opleiding en ben ook blij dat we zo intensief bezig zijn om alles iedere keer weer naar hoger plan te tillen en flink willen investeren. Maar je post heeft mij niet overtuigd dat de jeugdopleiding de belangrijkste levensader is, verre van zelfs. Een steeds belangrijker wordende ader, maar nog niet de ader. En daar ben ik blij mee want ik denk als dat wel zo is dit ten koste gaat van sportief succes. Andere opbrengsten blijven minstens zo belangrijk dan de opbrengsten uit de jeugdopleiding en ja ik ben me ervan bewust dat alle stromen elkaar juist moeten versterken en niet zonder elkaar kunnen.

Oprechte vraag: welke club uit de top van Europa die minimaal dezelfde ambities als PSV heeft of hoger (zeg welke van de top 32 clubs in Europa) heeft de jeugdopleiding als belangrijkste levensader? Ik denk eerlijk gezegd geen enkele. Wellicht de Red Bull clubs? Ook onze nieuwe kampioen van de Europa League gisteren moet het hebben van goede gerichte scouting (Moneyball) en niet van de opleiding.
Oh PSV wat je met me doet…
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dankzij de jeugd draaien we nog mee in de top. Alle doorgebroken spelers hebben ons sportief en financieel kunnen compenseren voor een hele rits miskopen.

Memphis, Cody, Bergwijn, Lammers, Madueke, Malen en straks Baka is al ruim 200 miljoen aan verkopen.

Zet dat af tegen de spelers die we duur haalden om nog duurder te verkopen:

Bruma, Baumgartl, Romero en hele rits knetterdure huurlingen oa. die allemaal financieel niks hebben gebracht maar wel veel geld heeft gekost.

Alleen daarom is de opleiding cruciaal om mee te draaien aan de top. Want een hele selectie bij elkaar kopen en standaard met winst verkopen zoals vroeger, die tijden zijn echt voorbij.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Klopt, maar ik wil wel benadrukken dat dit tot voor kort zo was. Onder Stewart is een andere lijn ingezet. Een aankoop als Lang, Tillman of Schouten zal straks ongetwijfeld met flinke winst doorverkocht worden. Ook Pepi is gewoon een kapitaalspeler. Deze lijn zal PSV vanaf nu gaan varen, komende zomer kunnen we ongetwijfeld weer spelers verwachten die in het eerder genoemde rijtje passen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 23 May 2024, 19:18
loginnaam wrote: 23 May 2024, 18:24

Dat onze opleiding tegenwoordig onze belangrijkste levensader is, betekent niet dat we nooit spelers zullen kopen die direct inzetbaar zijn. Maar je hoeft maar even naar het rendement van onze jeugd of jong-aangekochte spelers die in Jong PSV begonnen, te kijken en dat te vergelijken met het rendement van onze aankopen voor het eerste elftal, en je ziet gewoon dat onze opleiding nu onze belangrijkste levensader is. Zonder onze opleiding zijn we gewoon de sjaak als we een transferwindow zoals in 2019 doen. En dan komen daar ook echt nog wel spelers bij als Lozano en Sangaré on het verleden die hier hun laatste stappen naar een topcompetitie zetten, maar dat zal niet onze voornaamste inkomstenbron zijn, omdat het èn veel moeilijker is geworden om dat soort spelers te halen, èn daar ook veel meer kosten aan zitten dus de uiteindelijke opbrengst is minder.

20 jaar geleden kon het nog anders, maar je zag ook meteen dat het rap minder ging toen er verkeerde aankopen werden gedaan. Willen we nu blijven meespelen op het niveau waar we willen zijn, dan moet onze opleiding op orde zijn. Daarmee kunnen we ons dan nog altijd herstellen van een aantal miskopen, terwijl we met alleen aankoopbeleid ons niet meer kunnen herstellen van een slechte opleiding.
Ik vind dat je het hier wel heel erg zwart wit zegt. Rendement vergelijken zoals jij nu in je post doet slaat werkelijk nergens op. PSV heeft meer inkomsten dan enkel uit spelersverkopen en de jeugdopleiding bestaat ook niet enkel uit opbrengsten maar heeft ook een gigantische kostenlast.

Je moet sowieso de inkomsten uit de Champions League (of Europees voetbal in het algemeen) niet vergeten. Die zijn minstens net zo hard nodig als spelersverkopen. Dan laat ik de commerciële waarden, shirtjesverkoop, sponsoropbrengsten enz allemaal nog buiten beschouwing. Opbrengsten die allemaal samenhangen met sportief succes en we weten allemaal wel wat er nodig is voor sportief succes, in ieder geval een hele bak aan ervaring.

Daarnaast mag je niet vergeten dat er 99% van de spelers van je jeugdopleiding voor noppes weer door de achterdeur vertrekt en er maar 1% is dat doorbreekt en de opbrengsten genereert die jij schets. Een complete en professionele opleiding faciliteren zoals PSV doet herbergt gewoon veel kosten aan de voorkant. Die kosten moet je wel meenemen. En dus zullen de uiteindelijke opbrengsten ook daar minder zijn om je eigen woorden maar te gebruiken. Was het allemaal maar zo simpel.

Een slechte transferzomer compenseren met puur je eigen opleiding, good luck with that. Of moet voor plek 3 of 4 willen spelen en niet voor de prijzen. Ben je daarnaast ook bewust dat het andersom net zo goed geldt hè. Je kunt een slechte transferzomer hebben, maar een paar jaar een mindere lichting uit je opleiding gebeurt helaas ook.

Ik onderstreep het belang van een goede opleiding en ben ook blij dat we zo intensief bezig zijn om alles iedere keer weer naar hoger plan te tillen en flink willen investeren. Maar je post heeft mij niet overtuigd dat de jeugdopleiding de belangrijkste levensader is, verre van zelfs. Een steeds belangrijker wordende ader, maar nog niet de ader. En daar ben ik blij mee want ik denk als dat wel zo is dit ten koste gaat van sportief succes. Andere opbrengsten blijven minstens zo belangrijk dan de opbrengsten uit de jeugdopleiding en ja ik ben me ervan bewust dat alle stromen elkaar juist moeten versterken en niet zonder elkaar kunnen.

Oprechte vraag: welke club uit de top van Europa die minimaal dezelfde ambities als PSV heeft of hoger (zeg welke van de top 32 clubs in Europa) heeft de jeugdopleiding als belangrijkste levensader? Ik denk eerlijk gezegd geen enkele. Wellicht de Red Bull clubs? Ook onze nieuwe kampioen van de Europa League gisteren moet het hebben van goede gerichte scouting (Moneyball) en niet van de opleiding.
Ik noem de opleiding de levensader van de club omdat die ons de afgelopen jaren sportief en financieel op de been heeft gehouden onder de magere jaren van John waar de focus overigens niet echt op de jeugd lag. Buiten de grote verkopen van jongens als Madueke, Gakpo, Bergwijn hebben we ook miljoenen verdiend aan Lammers, Piroe, Seelt etc. Het rendement van de opleiding is hoger dan die 1 procent die jij noemt maar dat zal misschien gechargeerd zijn om je punt kracht bij te zetten. Ik begrijp overigens wel wat je bedoeld maar een club als PSV heeft simpelweg een goede opleiding nodig om overeind te blijven. In tegenstelling tot de top 32 clubs hebben wij geen onbegrensde financiële mogelijkheden om maar te blijven kopen. Ben wel met je eens dat een opleiding niet leidend moet zijn in de zin dat spelers moeten doorstromen maar als je elk jaar 2 a 3 talenten van het kaliber Land en Babadi kunt opleiden is dat wel mooi meegenomen.

Wat ik onder John heb gemist zie ik langzamerhand bij Stewart wel terug. Het moet nog even op gang komen maar heb wel het idee dat Stewart gaat inzetten op het halen van grote talenten voor ze echt zijn doorgebroken en die hier de laatste stap van hun ontwikkeling zetten. Lijkt mij een prima streven.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thnx DonyellMalen, precies dat bedoel ik. En juist dit soort spelers zorgen ervoor dat de jeugdexponenten zich kunnen ontwikkelen en ook gepusht worden om zich te ontwikkelen. Juist dit soort spelers zorgt ervoor dat de lat hoog ligt, er prijzen gewonnen worden en er Europees ook uitgedaagd kan worden. Ik weet dat er veel trauma's opgelopen zijn na het bewind van John de Jong, maar wat ik gisteren al schreef, de belangrijkste reden dat wij de afgelopen 50 jaar veruit de meeste landstitels hebben kunnen binnen harken is omdat we creatief zijn op de transfermarkt en in de bedrijfsvoering en niet vanwege de jeugdopleiding. Juist vanwege de opbrengsten uit commercie, europese gelden en transferverkopen. En daarnaast geldt voor mij ook een stuk sentiment. Ik kan genieten van spelers als Luuk de Jong, Dest, Schouten, Tillman nu maar in het verleden ook Götze, Guardado, Alex, Kezman enz. En ook bij een halve finale Champions League heb ik tranen van trots.

Maar nogmaals, het een kan niet zonder het ander en ik besef dat de opleiding ons de afgelopen jaren ook uit de brand geholpen heeft.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 23 May 2024, 19:52
Lente wrote: 23 May 2024, 19:18

Ik vind dat je het hier wel heel erg zwart wit zegt. Rendement vergelijken zoals jij nu in je post doet slaat werkelijk nergens op. PSV heeft meer inkomsten dan enkel uit spelersverkopen en de jeugdopleiding bestaat ook niet enkel uit opbrengsten maar heeft ook een gigantische kostenlast.

Je moet sowieso de inkomsten uit de Champions League (of Europees voetbal in het algemeen) niet vergeten. Die zijn minstens net zo hard nodig als spelersverkopen. Dan laat ik de commerciële waarden, shirtjesverkoop, sponsoropbrengsten enz allemaal nog buiten beschouwing. Opbrengsten die allemaal samenhangen met sportief succes en we weten allemaal wel wat er nodig is voor sportief succes, in ieder geval een hele bak aan ervaring.

Daarnaast mag je niet vergeten dat er 99% van de spelers van je jeugdopleiding voor noppes weer door de achterdeur vertrekt en er maar 1% is dat doorbreekt en de opbrengsten genereert die jij schets. Een complete en professionele opleiding faciliteren zoals PSV doet herbergt gewoon veel kosten aan de voorkant. Die kosten moet je wel meenemen. En dus zullen de uiteindelijke opbrengsten ook daar minder zijn om je eigen woorden maar te gebruiken. Was het allemaal maar zo simpel.

Een slechte transferzomer compenseren met puur je eigen opleiding, good luck with that. Of moet voor plek 3 of 4 willen spelen en niet voor de prijzen. Ben je daarnaast ook bewust dat het andersom net zo goed geldt hè. Je kunt een slechte transferzomer hebben, maar een paar jaar een mindere lichting uit je opleiding gebeurt helaas ook.

Ik onderstreep het belang van een goede opleiding en ben ook blij dat we zo intensief bezig zijn om alles iedere keer weer naar hoger plan te tillen en flink willen investeren. Maar je post heeft mij niet overtuigd dat de jeugdopleiding de belangrijkste levensader is, verre van zelfs. Een steeds belangrijker wordende ader, maar nog niet de ader. En daar ben ik blij mee want ik denk als dat wel zo is dit ten koste gaat van sportief succes. Andere opbrengsten blijven minstens zo belangrijk dan de opbrengsten uit de jeugdopleiding en ja ik ben me ervan bewust dat alle stromen elkaar juist moeten versterken en niet zonder elkaar kunnen.

Oprechte vraag: welke club uit de top van Europa die minimaal dezelfde ambities als PSV heeft of hoger (zeg welke van de top 32 clubs in Europa) heeft de jeugdopleiding als belangrijkste levensader? Ik denk eerlijk gezegd geen enkele. Wellicht de Red Bull clubs? Ook onze nieuwe kampioen van de Europa League gisteren moet het hebben van goede gerichte scouting (Moneyball) en niet van de opleiding.
Ik noem de opleiding de levensader van de club omdat die ons de afgelopen jaren sportief en financieel op de been heeft gehouden onder de magere jaren van John waar de focus overigens niet echt op de jeugd lag. Buiten de grote verkopen van jongens als Madueke, Gakpo, Bergwijn hebben we ook miljoenen verdiend aan Lammers, Piroe, Seelt etc. Het rendement van de opleiding is hoger dan die 1 procent die jij noemt maar dat zal misschien gechargeerd zijn om je punt kracht bij te zetten. Ik begrijp overigens wel wat je bedoeld maar een club als PSV heeft simpelweg een goede opleiding nodig om overeind te blijven. In tegenstelling tot de top 32 clubs hebben wij geen onbegrensde financiële mogelijkheden om maar te blijven kopen. Ben wel met je eens dat een opleiding niet leidend moet zijn in de zin dat spelers moeten doorstromen maar als je elk jaar 2 a 3 talenten van het kaliber Land en Babadi kunt opleiden is dat wel mooi meegenomen.

Wat ik onder John heb gemist zie ik langzamerhand bij Stewart wel terug. Het moet nog even op gang komen maar heb wel het idee dat Stewart gaat inzetten op het halen van grote talenten voor ze echt zijn doorgebroken en die hier de laatste stap van hun ontwikkeling zetten. Lijkt mij een prima streven.
Wij zijn het volgens mij wel helemaal eens hoor :shake: En inderdaad, die 1% is gechargeerd om een standpunt te maken. Maar ook Land en Babadi zijn nog geen zekerheden he. Zie Ihattaren die alle records zou gaan verbreken. Of een Afellay die ons transfervrij verliet. Bij de echte klappers moet je hopen dat ze de mentaliteit van een Gakpo of Memphis hebben en ze op moment suprême nog een keer willen verlengen of een Bakayoko die heel bewust keuzes maakt en dat nu goed uit lijkt te pakken (fingers crossed voor het aankomende EK).
Oh PSV wat je met me doet…
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente Bij een goede opleiding op het niveau dat wij willen, horen ook altijd goede, meer ervaren spelers, omdat de spelers die wij opleiden daar ook van kunnen leren, en omdat die spelers er ook voor zorgen dat wenin het geheel beter kunnen presteren. Jij zet nu een "opleidingsclub" neer als een club waar alleen maar eigen jeugd of jonge spelers zouden spelen die daarna weer worden doorverkocht, en dat klopt natuurlijk niet. Maar de focus ligt wel op toptalenten naar de Europese top brengen, en dat zijn toptalenten uit eigen jeugd en soms ook toptalenten die we nog iets later weten aan te trekken, zoals Tillman nu. Of je het nu leuk vindt of niet, we zijn een opleidingsclub en daarin is onze opleiding nu (niet de afgelopen 50 jaar, maar wel nu) onze belangrijkste levensader. En natuurlijk zitten daar ook nog genoeg creatieve aankopen omheen om het geheel zo goed mogelijk te krijgen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 23 May 2024, 20:16
Joenepsv wrote: 23 May 2024, 19:52

Ik noem de opleiding de levensader van de club omdat die ons de afgelopen jaren sportief en financieel op de been heeft gehouden onder de magere jaren van John waar de focus overigens niet echt op de jeugd lag. Buiten de grote verkopen van jongens als Madueke, Gakpo, Bergwijn hebben we ook miljoenen verdiend aan Lammers, Piroe, Seelt etc. Het rendement van de opleiding is hoger dan die 1 procent die jij noemt maar dat zal misschien gechargeerd zijn om je punt kracht bij te zetten. Ik begrijp overigens wel wat je bedoeld maar een club als PSV heeft simpelweg een goede opleiding nodig om overeind te blijven. In tegenstelling tot de top 32 clubs hebben wij geen onbegrensde financiële mogelijkheden om maar te blijven kopen. Ben wel met je eens dat een opleiding niet leidend moet zijn in de zin dat spelers moeten doorstromen maar als je elk jaar 2 a 3 talenten van het kaliber Land en Babadi kunt opleiden is dat wel mooi meegenomen.

Wat ik onder John heb gemist zie ik langzamerhand bij Stewart wel terug. Het moet nog even op gang komen maar heb wel het idee dat Stewart gaat inzetten op het halen van grote talenten voor ze echt zijn doorgebroken en die hier de laatste stap van hun ontwikkeling zetten. Lijkt mij een prima streven.
Wij zijn het volgens mij wel helemaal eens hoor :shake: En inderdaad, die 1% is gechargeerd om een standpunt te maken. Maar ook Land en Babadi zijn nog geen zekerheden he. Zie Ihattaren die alle records zou gaan verbreken. Of een Afellay die ons transfervrij verliet. Bij de echte klappers moet je hopen dat ze de mentaliteit van een Gakpo of Memphis hebben en ze op moment suprême nog een keer willen verlengen of een Bakayoko die heel bewust keuzes maakt en dat nu goed uit lijkt te pakken (fingers crossed voor het aankomende EK).
Je hebt naast financiële waarde ook sportieve waarde. Afellay heeft jarenlang heel veel voor ons betekend op het veld. Geld ook voor jongens als Zoet en Hendrix die niet heel veel geld hebben opgeleverd maar wel sportief hun waarde hebben gehad.

En inderdaad, je kan nooit de ontwikkeling van een talent voorspellen. Dat is afhankelijk van heel veel factoren. Als PSV zijnde moet je zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn en dan zullen we vaker Gakpo s en Maduekes krijgen. Je moet als club dat ook meer uitdragen misschien. De ontwikkeling die jongens als Bakayoko en Madueke hier hebben gemaakt is reclame voor onze club.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 23 May 2024, 20:27Je hebt naast financiële waarde ook sportieve waarde. Afellay heeft jarenlang heel veel voor ons betekend op het veld. Geld ook voor jongens als Zoet en Hendrix die niet heel veel geld hebben opgeleverd maar wel sportief hun waarde hebben gehad.
Klopt, maar de vorige poster had het zwart wit over rendementen en in mijn beleving doelde hij op de financiële waarde.

Wat ik in mijn allereerste post omtrent deze discussie al zei, het gaat mij juist ook om de sportieve waarde, heel erg zelfs. Ik gaf als voorbeeld dat ik juist erg kan genieten van Luuk de Jong, Dest, Schouten, Götze, Guardado, Alex, Kezman enz die ons allemaal financieel gezien geen grote klapper hebben opgeleverd maar juist sportief wel enorm hebben bijgedragen.

Maar we blijven in rondjes draaien en dingen herhalen en volgens mij zitten we allemaal (ook loginnaam ) redelijk op dezelfde lijn met hooguit wat accentverschillen in de opvatting over bepaalde bewoording. Shake hands wat mij betreft en niet te veel woorden meer aan vuil maken :shake:
These users thanked the author Lente for the post:
loginnaam
Oh PSV wat je met me doet…
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Daarom zat Earnie dus laatst op de tribune bij Almere - Sparta.

Lang, Driouech en Saito is dat kwalitatief wel voldoende op linksbuiten? Ook weer lekker onderhandelen met die Shitty Group, clausules, doorverkoop, terugkoop en de hele mikmak.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen Sahraoui, maar Saito dan.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De shity group inderdaad, kans op een kutdeal met van allerlei terugkoop clausules voor City zitten hier dus aan vast. Ik ben wel benieuwd hoeveel hij zou moeten kosten, 5 tot 7 miljoen? Met 2 miljoen voor Driouech ben je inderdaad op de linksbuiten positie klaar met lang, Driouech en saito.
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat een armoede. Die gast is echt niet goed genoeg voor ons. Waarom halen we ineens alleen maar Eredivisie-niveau? EARNIE OUT
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Koki Saito, pfff. We zetten lekker hoog in...
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

XaviS7mons wrote: 24 May 2024, 00:21 Wat een armoede. Die gast is echt niet goed genoeg voor ons. Waarom halen we ineens alleen maar Eredivisie-niveau? EARNIE OUT
XaviS7mons out!!

Zoals al vaak hier aangegeven komen altijd eerst de Eredivisie namen door. Vorig jaar waren we volgens RTV Rijnmond nog concreet voor Lauritsen. Geen reden tot paniek.
These users thanked the author Smeets14 for the post:
Ardbeg
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sowieso geen reden tot paniek. Saito is een uitstekende speler. Zaak zou vooral zijn om die City Group helemaal uit beeld te onderhandelen. Maar dat zal wel niet.
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik verwacht dat het of Driouech wordt of Saito en niet beide. Saito heeft nog maar een 1-jarig contract bij de City Groep.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 24 May 2024, 00:19 De shity group inderdaad, kans op een kutdeal met van allerlei terugkoop clausules voor City zitten hier dus aan vast. Ik ben wel benieuwd hoeveel hij zou moeten kosten, 5 tot 7 miljoen? Met 2 miljoen voor Driouech ben je inderdaad op de linksbuiten positie klaar met lang, Driouech en saito.
1-jarig contract bij Lommel. Zal echt wel wat lager uitvallen dan de bedragen die je noemt. Overigens snap ik de negatieve tendens hier echt niet. Een van de sterkhouders van Sparta dit en staat te boek als een groot talent.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... r-PSV.html

Mario Been denkt ook dat hij goed genoeg is voor ons :D
Last edited by Rikkert1234 on 24 May 2024, 00:29, edited 1 time in total.
These users thanked the author Rikkert1234 for the post:
Smeets14
Djamba97
Veelbelovend talent
Posts: 100
Joined: 06 Jun 2023, 10:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oprecht geen flauw idee wat ik van Saito moet vinden, iemand die grafiekjes heeft met statistieken etc? Wat zijn nou zijn kwaliteiten? Eigen voorkeur voor een linksbuiten gaat toch uit naar Sahraoui.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Djamba97 wrote: 24 May 2024, 00:29 Oprecht geen flauw idee wat ik van Saito moet vinden, iemand die grafiekjes heeft met statistieken etc? Wat zijn nou zijn kwaliteiten? Eigen voorkeur voor een linksbuiten gaat toch uit naar Sahraoui.
Twee quotes van Mario Been (ja niet de beste analist maar alsnog)
Been is lyrisch over de aanvaller. "Saito is natuurlijk een handenbinder. Hij werkt ongelooflijk hard, maar ook zijn individuele actie is natuurlijk geweldig.
Hij kan mensen uitspelen, en voor een ploeg die in de kleine ruimtes speelt is het heel erg lekker om zo’n speler erbij te hebben."
"En altijd overzicht, ook voor medespelers", vervolgt Been
These users thanked the author Rikkert1234 for the post:
Djamba97
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Djamba97 wrote: 24 May 2024, 00:29 Oprecht geen flauw idee wat ik van Saito moet vinden, iemand die grafiekjes heeft met statistieken etc? Wat zijn nou zijn kwaliteiten? Eigen voorkeur voor een linksbuiten gaat toch uit naar Sahraoui.
fbref.com is je vriend voor grafieken en statistieken
These users thanked the author TheSyb for the post:
Djamba97
Post Reply