Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:17
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:09
Harde straf voor Utrecht. Jammer voor de goedwillende supporters. Ik begrijp de gemeente wel. Het gaat alle perken te buiten wat ik gisteren heb gezien. De massale politie-inzet is ook niet meer te verantwoorden.
Het klinkt logisch, maar het is toch een schijnoplossing als je de daders niet pakt en straft? Dan zitten ze er de 2e thuiswedstrijd ook gewoon weer. Dus heb je er heel weinig aan. Dat is waarom ik het nu van collectieve straffen niet begrijp. Het blijft doorgaan als je individuen niet hier voor laat opdraaien.
Waarom zouden de daders niet ook opgespoord en bestraft worden?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 18:07 Maar ik hoor alleen weer dat van alles niet kan. Ondertussen wordt voetbal kapot gemaakt en zeer ernstige vormen van geweld jegens politie gebruikt.
Dan lees je niet wat men aangeeft. Het is niet dat het niet kan, het is juist dat de regels er al zijn om iets te doen maar dat de actoren die iets kunnen doen onvoldoende actie nemen.
ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 18:07 We moeten het maar eens mogelijk maken. Of gaan we wachten totdat de eerste politie agenten bij rellen omkomen waarna er weer niemand gestraft wordt?
Zie voorgaande,het is al mogelijk.
ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 18:07 En als het kan gaan we de wetgeving aanpassen dat het wel mogelijk maakt.
Er is geen wetswijziging nodig om al te acteren. Als je de nu geldende regels en wetten die er zijn niet gebruikt, waarom zouden nieuwe wetten dan wel gebruikt worden?
Last edited by Prof_napo on 27 May 2024, 18:25, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 18:21
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:09Harde straf voor Utrecht. Jammer voor de goedwillende supporters. Ik begrijp de gemeente wel. Het gaat alle perken te buiten wat ik gisteren heb gezien. De massale politie-inzet is ook niet meer te verantwoorden.
Heeft Ajax nog straf gehad voor Feyenoord thuis?
Jup. Wedstrijd waarbij de F-side leeg moest blijven. Daarnaast tientallen stadionverboden opgelegd. Enkelen kregen hoge boetes en celstraffen.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
FTSShovingNE2
User avatar
Daanpsv22
Talent
Posts: 70
Joined: 05 Jul 2023, 13:55
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi simons
FOOTB_REM_S: No

frank pauw ...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Daanpsv22 wrote: 27 May 2024, 18:26 frank pauw ...
GE-WEL-DIG!!

Als alle harde kernen hem haten is het mijn vriend.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
MC Hammerrjg1992
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:22
danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:17

Het klinkt logisch, maar het is toch een schijnoplossing als je de daders niet pakt en straft? Dan zitten ze er de 2e thuiswedstrijd ook gewoon weer. Dus heb je er heel weinig aan. Dat is waarom ik het nu van collectieve straffen niet begrijp. Het blijft doorgaan als je individuen niet hier voor laat opdraaien.
Waarom zouden de daders niet ook opgespoord en bestraft worden?
Maar als de daders opgespoord en bestraft worden, wat heeft het dan voor zin om de rest van de supporters die er niets mee te maken hebben ook te straffen door niemand binnen te laten?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:31
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:22
Waarom zouden de daders niet ook opgespoord en bestraft worden?
Maar als de daders opgespoord en bestraft worden, wat heeft het dan voor zin om de rest van de supporters die er niets mee te maken hebben ook te straffen door niemand binnen te laten?
Dat de club Utrecht zwaar gestraft wordt voor de ongeregeldheden, dat de fans op de tribune elkaar nog meer gaan corrigeren, dat Utrecht in het vervolg zelf meer beveiliging regelt, dat de belastingbetaler wordt gecompenseerd voor de massale politie-inzet die gisteren nodig was, noem het maar op. Gisteren was zo massaal dat ik een collectieve straf voor Utrecht wel gepast vind. Jammer voor de goedwillende supporters. Het zij zo.
Last edited by Standbeeld on 27 May 2024, 18:37, edited 1 time in total.
User avatar
Hammer
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 06 Jun 2023, 17:46
Favoriete speler: Tim van den Heuvel
FOOTB_REM_S: No

Ik heb echt niks met collectieve straffen zoals een leeg stadion. Ik gedraag mezelf al tientallen jaren keurig in het PSV stadion, werkelijk geen idee waarom ik niet zou mogen gaan kijken omdat een groep mensen zich misdraagt (redelijke bijzaak: is de prijs van een seizoenkaart bij Utrecht volgend seizoen dan ook gebaseerd op 16 wedstrijden ipv 17?).
These users thanked the author Hammer for the post:
10. Nilis
Support in difficult times
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:36
danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:31

Maar als de daders opgespoord en bestraft worden, wat heeft het dan voor zin om de rest van de supporters die er niets mee te maken hebben ook te straffen door niemand binnen te laten?
Dat de club Utrecht zwaar gestraft wordt voor de ongeregeldheden, dat de fans op de tribune elkaar nog meer gaan corrigeren, dat Utrecht in het vervolg zelf meer beveiliging regelt, dat de belastingbetaler wordt gecompenseerd voor de massale politie-inzet die gisteren nodig was, noem het maar op. Gisteren was zo massaal dat ik een collectieve straf voor Utrecht wel gepast vind. Jammer voor de goedwillende supporters. Het zij zo.
Dat fans op de tribune elkaar gaan corrigeren is het laatste wat je moet willen. Dan loopt het op de tribunes echt uit de hand. Kijk naar wat er bij onze kampioenswedstrijd gebeurden. Dat krijg je als mensen op de tribunes elkaar gaan corrigeren.

Maar hoe wordt de belastingbetaler gecompenseerd door een stadion leeg te laten? Dat verband zie ik niet

En hoe ver ik het kan inschatten qua filmpjes was er weinig mis met de beveiliging. Die hebben juist erger voorkomen in het stadion en ook er buiten. Hebben de groep weg weten te houden tot de politie er kwam buiten het stadion en hebben daarbij ook goeie klappen ontvangen. Laatste waar je iets over kan zeggen is de beveiliging. Ook op het veld.

Nogmaals. Je straft mensen die er echt 0.0 mee te maken hebben en imo moet je daar niet heen willen.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
10. Nilis
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:44
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:36
Dat de club Utrecht zwaar gestraft wordt voor de ongeregeldheden, dat de fans op de tribune elkaar nog meer gaan corrigeren, dat Utrecht in het vervolg zelf meer beveiliging regelt, dat de belastingbetaler wordt gecompenseerd voor de massale politie-inzet die gisteren nodig was, noem het maar op. Gisteren was zo massaal dat ik een collectieve straf voor Utrecht wel gepast vind. Jammer voor de goedwillende supporters. Het zij zo.
Dat fans op de tribune elkaar gaan corrigeren is het laatste wat je moet willen. Dan loopt het op de tribunes echt uit de hand. Kijk naar wat er bij onze kampioenswedstrijd gebeurden. Dat krijg je als mensen op de tribunes elkaar gaan corrigeren.

Maar hoe wordt de belastingbetaler gecompenseerd door een stadion leeg te laten? Dat verband zie ik niet

En hoe ver ik het kan inschatten qua filmpjes was er weinig mis met de beveiliging. Die hebben juist erger voorkomen in het stadion en ook er buiten. Hebben de groep weg weten te houden tot de politie er kwam buiten het stadion en hebben daarbij ook goeie klappen ontvangen. Laatste waar je iets over kan zeggen is de beveiliging. Ook op het veld.

Nogmaals. Je straft mensen die er echt 0.0 mee te maken hebben en imo moet je daar niet heen willen.
Ja maar ergens moet een grens getrokken worden. Het loopt de spuigaten uit. Ja, je straft nu een veel te grote groep. Maar het wordt tijd dat clubs serieuze acties gaan ondernemen om dit voorkomen. Doen ze dat niet? Dan maar keihard straffen. Op deze manier voorkom je in ieder geval dat er iets gebeurt in het stadion. Het gaat momenteel gewoon echt te ver.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:36dat de fans op de tribune elkaar nog meer gaan corrigeren,
Jaja. Ben je goed? Veiligheid in het stadion is aan de club en de driehoek.

De tijd dat we zelfs pubers aan kunnen spreken op kut gedrag zonder zelf een wapen op zak te hebben ligt al een paar jaar achter ons hoor.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
danko-lazovic10. Nilis
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat eigenlijk altijd om een klein groepje, of groepjes, die iedereen zo aan kan wijzen.
Die betreffende vakken fatsoenlijk fouilleren, zich laten identificeren, kledingvoorschriften, extra camera’s erop, en fatsoenlijk straffen (geldboetes en eeuwigdurend stadionverbod).
Lukt het dan nog niet, dan een hek om het betreffende vak.
Rest van de supporters fijn met rust laten.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 27 May 2024, 18:47
danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:44

Dat fans op de tribune elkaar gaan corrigeren is het laatste wat je moet willen. Dan loopt het op de tribunes echt uit de hand. Kijk naar wat er bij onze kampioenswedstrijd gebeurden. Dat krijg je als mensen op de tribunes elkaar gaan corrigeren.

Maar hoe wordt de belastingbetaler gecompenseerd door een stadion leeg te laten? Dat verband zie ik niet

En hoe ver ik het kan inschatten qua filmpjes was er weinig mis met de beveiliging. Die hebben juist erger voorkomen in het stadion en ook er buiten. Hebben de groep weg weten te houden tot de politie er kwam buiten het stadion en hebben daarbij ook goeie klappen ontvangen. Laatste waar je iets over kan zeggen is de beveiliging. Ook op het veld.

Nogmaals. Je straft mensen die er echt 0.0 mee te maken hebben en imo moet je daar niet heen willen.
Ja maar ergens moet een grens getrokken worden. Het loopt de spuigaten uit. Ja, je straft nu een veel te grote groep. Maar het wordt tijd dat clubs serieuze acties gaan ondernemen om dit voorkomen. Doen ze dat niet? Dan maar keihard straffen. Op deze manier voorkom je in ieder geval dat er iets gebeurt in het stadion. Het gaat momenteel gewoon echt te ver.
Het gaat er om om de dader hard te straffen. Zolang je dat niet doet blijf je dit houden. En de reden “ voorkom je in ieder geval dat er iets gebeurt in het stadion” is echt de meest kromme reden die er is. Met die reden gaan we ook autorijden verbieden. Dan vallen er iig geen verkeersdoden meer door mensen die roekeloos rijden.

Straf de mensen die het doen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 27 May 2024, 18:49Die betreffende vakken fatsoenlijk fouilleren
Door wie?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:52Het gaat er om om de dader hard te straffen.
Krijg je het standaard gezeik dat dat niet werkt.

Niets kan. Welke oplossing je ook verzint. Je dient het over je heen te laten komen: niets is mogelijk. Handjes in de lucht, op de grond liggen in foetus houding. Het mag niet, het kan niet of het werkt niet. De standaard reactie.

Prima kabinet om er wat wetten doorheen te trappen dat het de relschoppers zijn die zwaargewond worden afgevoerd en niet langer ME/Politie agenten. Het moet een serieus risico worden voor je gezondheid om de politie aan te vallen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:44
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:36
Dat de club Utrecht zwaar gestraft wordt voor de ongeregeldheden, dat de fans op de tribune elkaar nog meer gaan corrigeren, dat Utrecht in het vervolg zelf meer beveiliging regelt, dat de belastingbetaler wordt gecompenseerd voor de massale politie-inzet die gisteren nodig was, noem het maar op. Gisteren was zo massaal dat ik een collectieve straf voor Utrecht wel gepast vind. Jammer voor de goedwillende supporters. Het zij zo.
Dat fans op de tribune elkaar gaan corrigeren is het laatste wat je moet willen. Dan loopt het op de tribunes echt uit de hand. Kijk naar wat er bij onze kampioenswedstrijd gebeurden. Dat krijg je als mensen op de tribunes elkaar gaan corrigeren.
Met corrigeren bedoel ik niet slaan of zo he? Ik bedoel dat bijvoorbeeld supporters fluiten of "schaam je kapot" inzetten. Of dat mensen er gewoon simpelweg wat van zeggen op een nette manier.
Maar hoe wordt de belastingbetaler gecompenseerd door een stadion leeg te laten? Dat verband zie ik niet
Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
En hoe ver ik het kan inschatten qua filmpjes was er weinig mis met de beveiliging. Die hebben juist erger voorkomen in het stadion en ook er buiten. Hebben de groep weg weten te houden tot de politie er kwam buiten het stadion en hebben daarbij ook goeie klappen ontvangen. Laatste waar je iets over kan zeggen is de beveiliging. Ook op het veld.
Klopt, maar gisteren heeft dus duidelijk gemaakt dat er nog meer beveiliging nodig is.
Nogmaals. Je straft mensen die er echt 0.0 mee te maken hebben en imo moet je daar niet heen willen.
Ja, jouw mening is duidelijk. Ik ben ook niet voor collectief straffen, maar als het eenmaal de spuitgaten uitloopt dan moet er een grens getrokken worden.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 18:57
danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:52Het gaat er om om de dader hard te straffen.
Krijg je het standaard gezeik dat dat niet werkt.

Niets kan. Welke oplossing je ook verzint. Je dient het over je heen te laten komen: niets is mogelijk. Handjes in de lucht, op de grond liggen in foetus houding. Het mag niet, het kan niet of het werkt niet. De standaard reactie.

Prima kabinet om er wat wetten doorheen te trappen dat het de relschoppers zijn die zwaargewond worden afgevoerd en niet langer ME/Politie agenten. Het moet een serieus risico worden voor je gezondheid om de politie aan te vallen.
Het zal beter zijn als de mensen die zich misdragen gewoon niet meer de mogelijkheid hebben om in/rond het stadion te zijn op het moment van wedstrijden. Los je imo meer meer op dan met geweld.

En dat kan al. De mogelijkheden zijn er. Tijd dat het eens toegepast wordt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Misvatting ben ik bang.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
danko-lazovic
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 19:00
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Misvatting ben ik bang.
Want?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:59En dat kan al. De mogelijkheden zijn er. Tijd dat het eens toegepast wordt.
Meldplicht? Moeten we een speciaal detentiecentrum bouwen ergens waar men zich moet komen melden. Het wordt dan betaald door boetes van de criminelen die zich moeten melden. Met een beetje mazzel komen de supporters van clubs door elkaar heen waardoor je een enorme matpartij krijgt.

Maar van welke mankracht precies ga je dit doen? Rutte heeft alles kapot bezuinigd. Ondanks dat het de partij van law en order (SVU) zou moeten zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Met corrigeren bedoel ik niet slaan of zo he? Ik bedoel dat bijvoorbeeld supporters fluiten of "schaam je kapot" inzetten. Of dat mensen er gewoon simpelweg wat van zeggen op een nette manier.
Weet je hoe het bij onze kampioenswedstrijd begon? Precies zo. Schaam je kapot. Teruggefloten worden en uiteindelijk kregen ze van een paar mensen een bierdouche. Het is echt een illusie als je denkt als er gister tegen hun gezegd werd “ willen jullie alsjeblieft stoppen” dat ze dan lekker allemaal naar huis waren gegaan
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Dat denk je. Ik denk dat het qua politie-inzet heel weinig gaat schelen eerlijk gezegd omdat ze waarschijnlijk bang zijn dat er “supporters” alsnog gaan komen. Kijk voor de grap even de politie-inzet terug bij PSV-Ajax in coronaperiode.
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Klopt, maar gisteren heeft dus duidelijk gemaakt dat er nog meer beveiliging nodig is.
Wat had de beveiliging volgens jou gister nog meer kunnen doen dan dat ze nu deden?
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 19:02
danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 18:59En dat kan al. De mogelijkheden zijn er. Tijd dat het eens toegepast wordt.
Meldplicht? Moeten we een speciaal detentiecentrum bouwen ergens waar men zich moet komen melden. Het wordt dan betaald door boetes van de criminelen die zich moeten melden. Met een beetje mazzel komen de supporters van clubs door elkaar heen waardoor je een enorme matpartij krijgt.

Maar van welke mankracht precies ga je dit doen? Rutte heeft alles kapot bezuinigd. Ondanks dat het de partij van law en order (SVU) zou moeten zijn.
Je kan een stadionverbod koppelen aan een gebiedsverbod. Als je een gebiedsverbod overtreedt kom je in het strafrecht terecht.

Ik zie het meer als een investering die nu gedaan moet worden. Het zal geld kosten zeker om het te regelen. Maar op lange termijn gaat het als het goed is geld besparen met betrekking tot politie inzet bij wedstrijden omdat die minder nodig zal zijn als het goed geregeld is. Misschien is het een iets te ideaal scenario. Maar niks doen is op dit moment geen optie
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat Utrecht de eerste wedstrijd gaat spelen tegen PSV/Ajax/Feyenoord. Kijk dan maar eens wat er qua politie-inzet nog geregeld moet worden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 19:08
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat Utrecht de eerste wedstrijd gaat spelen tegen PSV/Ajax/Feyenoord. Kijk dan maar eens wat er qua politie-inzet nog geregeld moet worden.
Zijn er wel uitsupporters welkom dan?
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 27 May 2024, 19:08
Standbeeld wrote: 27 May 2024, 18:58Dan is er die wedstrijd geen tot nauwelijks politie-inzet nodig.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat Utrecht de eerste wedstrijd gaat spelen tegen PSV/Ajax/Feyenoord. Kijk dan maar eens wat er qua politie-inzet nog geregeld moet worden.
Alsof Dijksma alleen uitsupporters gaat toelaten. Natuurlijk niet. Gewoon een leeg stadion.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply