@DadOfFour woont in Zuid-Frankrijk, Marokko, of Algerije?
Ik had het moeten specificeren zie ik... Met de auto is het ~961km, hemelsbreed is het "slechts" 777,45km
Dus nee, het is niet Zuid Frankrijk, Algerije of Marokko.
Jur1913 wrote: ↑27 May 2024, 22:46
Wie van jullie zou gewoon doodleuk hun Nederlandse inkomstenbelasting blijven betalen wanneer je in de positie bent om legaal helemaal niets af te staan omdat ze regels in onze mooie groene wereld zo fucking krom zijn?
Natuurlijk. Waarom zou ik ineens stoppen met belasting betalen net op het moment dat ik meer dan geld genoeg he. Treurig, dat hebzuchtig gedrag als je het niet meer nodig hebt.
These users thanked the author Franciscus for the post (total 3):
Wie van jullie zou gewoon doodleuk hun Nederlandse inkomstenbelasting blijven betalen wanneer je in de positie bent om legaal helemaal niets af te staan omdat ze regels in onze mooie groene wereld zo fucking krom zijn?
Natuurlijk. Waarom zou ik ineens stoppen met belasting betalen net op het moment dat ik meer dan geld genoeg he. Treurig, dat hebzuchtig gedrag als je het niet meer nodig hebt.
Ja oké, maar van de paus had ik ook niet anders verwacht
Eens, maar wel zwaar off-topic. Zeker in het Ajax-topic past deze moraliteit niet.
These users thanked the author PSV90 for the post (total 4):
Ja oké, maar van de paus had ik ook niet anders verwacht
Niets houdt je tegen om nu al allerlei constructies op te zetten om zo veel mogelijk geld te onttrekken aan de maatschappij. Het is maar waar je mee bezig wil zijn.
These users thanked the author Franciscus for the post:
Op een iets ander niveau kan je natuurlijk ook gewoon opteren om geen gebruik te maken van aftrekposten. Geen heffingskorting toepassen, geen HRA claimen, geen kinderopvangtoeslag wanneer je er wel recht op hebt.
Dat er legale constructies zijn om je inkomstenbelasting te minimaliseren houdt ook in dat deze bruikbaar zijn. Of je dat moreel gezien dat zou moeten doen is een tweede maar ik kan me amper voorstellen dat er een hele grote populatie in Nederland is die actief geen gebruik maakt van aftrekposten.
Ik vind dat de staat van Ajax best wel wat vergelijkingen heeft met het PSV van de zomer van 2020 toen Schmidt begon. De selectie was door slecht aankoopbeleid uitgehold en de betere spelers waren daarvoor vertrokken. Het was een rampseizoen geweest waarbij er echt op het nulpunt begonnen moest worden en er liepen verder naast veel te dure aankopen wel een paar talenten rond voor de komende jaren.
Of Farioli goed genoeg is geen idee, maar hij komt in een dusdanig situatie terecht dat de kans levensgroot is dat je een moeizaam eerste seizoen tegemoet gaat, met waarschijnlijk diverse ups en downs. Als Farioli zegt dat hij iedereen de kans gaat geven dan veert het gros van de Ajacieden weer op, terwijl Schmidt dit precies hetzelfde zei. En uiteindelijk kom je er dan achter dat je kwalitatief, op een paar spelers en talenten na, bij lange na niet het gewenste niveau hebt en dat je daardoor ook niet constant kan presteren.
Je moet weer ergens beginnen zoals dat bij PSV destijds ook het geval was. Desalniettemin zijn er altijd bij Ajax stromingen die het met de aanstelling van zo'n 'buitenstaander' niet eens zijn en zodra er niet gewonnen wordt, dan ga je die bij het minste of geringste horen. Dat was bij Schmidt een stuk minder het geval wat betreft rond PSV. De buitenwacht in de vorm van de media had er wel wat meer moeite mee.
These users thanked the author Massimo for the post:
Op een iets ander niveau kan je natuurlijk ook gewoon opteren om geen gebruik te maken van aftrekposten. Geen heffingskorting toepassen, geen HRA claimen, geen kinderopvangtoeslag wanneer je er wel recht op hebt.
Dat er legale constructies zijn om je inkomstenbelasting te minimaliseren houdt ook in dat deze bruikbaar zijn. Of je dat moreel gezien dat zou moeten doen is een tweede maar ik kan me amper voorstellen dat er een hele grote populatie in Nederland is die actief geen gebruik maakt van aftrekposten.
Ja natuurlijk, er is niemand op de wereld die belasting betalen leuk vindt; en ik vermoed dat iedereen binnen zijn eigen mogelijkheden bekijkt hoe dit geminimaliseerd kan worden. Maar de hypocrietjes schieten weer als paddestoelen uit de grond als het even kan
Ja natuurlijk, er is niemand op de wereld die belasting betalen leuk vindt; en ik vermoed dat iedereen binnen zijn eigen mogelijkheden bekijkt hoe dit geminimaliseerd kan worden. Maar de hypocrietjes schieten weer als paddestoelen uit de grond als het even kan
Belasting betalen is niet echt mijn hobby, maar ik vind het ook niet heel raar. Ik zou er nooit voor verhuizen of honderden bonnetjes bijhouden.
In Monaco gaan wonen uit fiscale overwegingen is geestelijke armoede. Onze hele maatschappij is gebaseerd op een bepaalde solidariteit. Zorg, justitie en sociale vangnetten zijn mogelijk omdat iedereen bijdraagt. Als jij heel rijk bent omdat je hard rondjes kan rijden en er dan voor kiest om geen belasting te willen betalen dan ben je gewoon asociaal.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 3):
Massimo wrote: ↑28 May 2024, 09:53
Ik vind dat de staat van Ajax best wel wat vergelijkingen heeft met het PSV van de zomer van 2020 toen Schmidt begon. De selectie was door slecht aankoopbeleid uitgehold en de betere spelers waren daarvoor vertrokken. Het was een rampseizoen geweest waarbij er echt op het nulpunt begonnen moest worden en er liepen verder naast veel te dure aankopen wel een paar talenten rond voor de komende jaren.
Ik vind de vergelijking niet slecht buiten het feit dat PSV vanuit de min door Faber al een beetje on track was gezet. Bij Ajax beginnen ze mijn inziens niet op 0 maar nog op -1.
Elke trainer heeft een andere uitwerking op een selectie dus ik geloof wel dat deze nieuwe trainer één of twee andere spelers weer aan de praat krijgt. Met een paar succesvolle aankopen kan het dan snel gaan maar aan de uitgaande kant moet veel gebeuren voordat ze echte versterkingen kunnen halen. En er is heel veel nodig zou ik inschatten.
These users thanked the author 11 Tinus for the post:
Massimo wrote: ↑28 May 2024, 09:53
Of Farioli goed genoeg is geen idee, maar hij komt in een dusdanig situatie terecht dat de kans levensgroot is dat je een moeizaam eerste seizoen tegemoet gaat, met waarschijnlijk diverse ups en downs. Als Farioli zegt dat hij iedereen de kans gaat geven dan veert het gros van de Ajacieden weer op, terwijl Schmidt dit precies hetzelfde zei. En uiteindelijk kom je er dan achter dat je kwalitatief, op een paar spelers en talenten na, bij lange na niet het gewenste niveau hebt en dat je daardoor ook niet constant kan presteren.
Je moet weer ergens beginnen zoals dat bij PSV destijds ook het geval was. Desalniettemin zijn er altijd bij Ajax stromingen die het met de aanstelling van zo'n 'buitenstaander' niet eens zijn en zodra er niet gewonnen wordt, dan ga je die bij het minste of geringste horen. Dat was bij Schmidt een stuk minder het geval wat betreft rond PSV. De buitenwacht in de vorm van de media had er wel wat meer moeite mee.
In de basis eens.
Schmidt gaf iedereen een eerlijke kans en toen bleken enkele spelers die eigenlijk al afgeschreven waren toch best aan te kunnen haken en zelfs goed te worden (Boscagli als grootste exponent). Ik denk dat Ajax nu wel financieel een stuk meer kan dan PSV toen en de basiskwaliteit in de selectie ook wel een stuk hoger ligt al. Zou toch ook wat zijn als Farioli Mannsverk wel gaat gebruiken, nadat de scouting hem laatst eigenlijk volledig afgefikt had.
Extra nadeel voor Schmidt was dat zijn stijl echt een enorme trendbreuk was en er mede door een enorm druk programma ook veel blessures kwamen. Ajax zal hopelijk ook veel donderdagavondwedstrijden in de groepsfase EL of ECL krijgen. De stijl van Farioli is denk ik wel minder een trendbreuk.
Belangrijk gaat zijn hoe snel Ajax kan verkopen en voor hoeveel. Vorig seizoen verkochten ze ook vrij snel in de window voor flinke bedragen, Timber 14 juli voor 40 miljoen en totale mislukkeling Bassey voor 22,5 miljoen op 28 juli. En toen klaagde Mislintat ook dat hij niks mocht uitgeven voor er inkomsten waren. Pas na de verkopen van Alvarez en Daramy werd bijna elke ontvangen euro ook uitgegeven. Per saldo is er toen niet heel veel winst gemaakt op de transfermarkt. Ze zullen er nu denk ik dus veel slechter voorstaan nog dan bij het begin van de window van Mislintat.
Kale & Kokkie blijven grappig, die gooien het er natuurlijk weer op 'Michels, Cruyff en Van Gaal waren ook onervaren trainers' waarop 'Sammy' terecht antwoord 'maar hoe ging het toen bij Ajax? Want Fabiola stapt niet in een geweldig Ajax tijdperk in', het antwoord was 'nou, ook slecht'
Over de periode voor Michels is weinig te vinden, die overigens in zijn eerste seizoen 13e werd( ?!), Cruyff volgde Tonny Bruins Slot op die dat jaar kampioen was geworden, Van Gaal volgde Beenhakker op die dat jaar tweede (en het jaar ervoor kampioen) was geworden. Inderdaad, volledig vergelijkbaar met de situatie nu!
De wens is natuurlijk de vader van de gedachte bij elke ajax supporter.
Kijk je er objectief naar slagen er weinig beginnende / onervaren trainers bij een topploeg
en hebben toptrainers het ook vaak lastig bij clubs die bestuurlijke chaos hebben / onrustig zijn.
Bij ajax is beide situaties van toepassing.
Dan laat ik het feit dat Farioli ook totaal niet bekend is met het reilen en zeilen van de ajax bubbel er voor het gemak even buiten.
Als het niet vanaf het begin super loopt, breekt de pleuris meteen uit bij die club, want dan gaan de anti kroes groepjes zich in de media roeren.
Sensation wrote: ↑28 May 2024, 14:17
Kale & Kokkie blijven grappig, die gooien het er natuurlijk weer op 'Michels, Cruyff en Van Gaal waren ook onervaren trainers' waarop 'Sammy' terecht antwoord 'maar hoe ging het toen bij Ajax? Want Fabiola stapt niet in een geweldig Ajax tijdperk in', het antwoord was 'nou, ook slecht'
Over de periode voor Michels is weinig te vinden, die overigens in zijn eerste seizoen 13e werd( ?!), Cruyff volgde Tonny Bruins Slot op die dat jaar kampioen was geworden, Van Gaal volgde Beenhakker op die dat jaar tweede (en het jaar ervoor kampioen) was geworden. Inderdaad, volledig vergelijkbaar met de situatie nu!
Die zijn zichzelf nu alvast moed aan het inpraten, ongelooflijk...
Alles wat krom is wordt recht geluld, ik vind het bijna zielig om te zien....