Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ach. Ze mogen hun gram halen hoor. Ik zat ernaast of kan het in ieder geval niet verifiëren. Na bericht van vanochtend geprobeerd, niet gelukt. Er stromen wel vaker zaken in dm hier of elders.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 28 May 2024, 13:46
Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:42 Hahaha, wat een domheid in een post.
Het niet herkennen van het sarcasme / de overdrijvingsmodus straalt ook niet bijster veel intelligentie uit.
Vrij voorbarig, niet? Het zomaar aannemen van sarcasme getuigd van een zeer grote hoeveelheid naiviteit. En zeker als je in een eerste post gaat vragen of het grappend bedoeld is, vind ik je 2e post erna een beetje voorbarig.

Blijft staan dat ik het vergelijken van een uitspraak van Shoving met Dylano ontzettend dom vind. Grappig bedoeld of niet.
Last edited by Vanthaman18 on 28 May 2024, 13:50, edited 1 time in total.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 28 May 2024, 13:45 Ik denk, en hoop, dat de berichten hier om Shoving te straffen grappend bedoeld zijn. Dat lijkt me althans. Niet te serieus nemen, toch?

Ik kan alleen over PSV oordelen. Maar bij OOST + vak U/T wordt altijd gefouilleerd. De ene keer beter dan de andere keer, vaak afhankelijk van tegenstander of belang wedstrijd. Bepaalde 'streken' zijn voor stewards nou eenmaal verboden terrein en verhalen dat Stewards geïntimideerd worden of zelfs met geweld geconfronteerd worden bij het fouilleren is echt onzin. Het stikt overal de moord van de camera's en telefoontjes, maar zo iets zou dan volledig geruisloos voorbij gaan? Bullshit.

Edit: Al aangepast ook door Dhr. Shoving dus. (Y)
Klopt + netjes dat Shoving tekst en uitleg heeft gegeven.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
ShovingNE2
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:49
Vrij voorbarig, niet? Het zomaar aannemen van sarcasme getuigd van een zeer grote hoeveelheid naiviteit. En zeker als je in een eerste post gaat vragen of het grappend bedoeld is, vind ik je 2e post erna een beetje voorbarig.
Nee hoor, ik ben er voor 99,5% zeker van dat men niet serieus denkt of hoopt dat er een stadionverbod komt voor een uitspraak op een forum. Gezien ook de like van de overdrijver op m'n post. :P
#FreeGeneratie4
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 28 May 2024, 13:50
Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:49
Vrij voorbarig, niet? Het zomaar aannemen van sarcasme getuigd van een zeer grote hoeveelheid naiviteit. En zeker als je in een eerste post gaat vragen of het grappend bedoeld is, vind ik je 2e post erna een beetje voorbarig.
Nee hoor, ik ben er voor 99,5% zeker van dat men niet serieus denkt of hoopt dat er een stadionverbod komt voor een uitspraak op een forum. Gezien ook de like van de overdrijver op m'n post. :P
Het gaat om het maken van de vergelijking tussen een uitspraak en Dylano
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat er algemeen niets mis is, om een nieuwe discussie aangaande supporters/wangedrag, te starten met een blanco vel.

Wat willen we?
Wat willen we niet?
Welke capaciteit hebben we?
Waar liggen de bottlenecks?
Welke instrumenten gaan we hoe inzetten?
En wat moeten we gezien bovenstaande accepteren als de realistische ondergrens zonder bepaald gedrag te normaliseren?

Hier dient dan een beleid uit te rollen dat voor alle clubs geldt, waarbij er 'een bepaalde' verantwoordelijkheid m.b.t. het in de praktijk brengen, controleren en naleven van deze regels. Hierbij dienen er gevolgen te zijn wanneer de MAATREGELEN onvoldoende worden nageleefd (waarschuwing 1, waarschuwing 2, puntenaftrek).

Bovenstaande is heel 'hard', echter wel meenemen dat heel belangrijk is; wat de bottlenecks zijn en dat daardoor te allen tijde een suboptimaal resultaat uit zal vloeien. Dat accepteren is echt stap 1. Blijkbaar is een hard pressiemiddel nodig, om clubs echt in te laten grijpen in hun (harde) kernen.

Nu vinden we collectief dat heel veel niet 'mag kunnen', terwijl clubs/politie ook vaak met handen gebonden zijn. Dat mag wel eens meegenomen worden in het hele verhaal. Ik vind dat het nu overigens nog veel te veel 'clubs op zichzelf' zijn, die bepalen wat er kan en niet.
Last edited by Armada on 28 May 2024, 13:53, edited 2 times in total.
These users thanked the author Armada for the post (total 2):
ShovingNE2Jur1913
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tsja, we kunnen er achteraf allemaal veilig achter ons schermpje een twist aangeven die de poster het beste uitkomt.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Vanthaman18
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:51
Het gaat om het maken van de vergelijking tussen een uitspraak en Dylano
Oke, blijft m'n stelling verder eigenlijk compleet onveranderd. Maar je kunt het vol blijven houden hoor, inmiddels heeft Eindjehoger zelf al heeft aangegeven dat het niet serieus is. :lol:
#FreeGeneratie4
RSPSV
Lid 2e elftal
Posts: 163
Joined: 04 Nov 2020, 14:42
FOOTB_REM_S: No

Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat is in zijn algemeenheid sinds Corona al een ding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Heb je hier ook bewijs van?
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:55
RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Heb je hier ook bewijs van?
Ja.. uh… zijn oom?
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:56
Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:55

Heb je hier ook bewijs van?
Ja.. uh… zijn oom?
Laster!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Overigens, en dat mis ik echt in het maatschappelijk debat, is dit m.i. echt een maatschappij-breed probleem. Zoals vaker is voetbal (en haar vandalisme) een vergrootglas van wat er in de maatschappij aan de hand is. Zonder dit goed te praten, mis ik het lef om te erkennen dat we een groter probleem hebben binnen onze maatschappij.

'De vergeten generatie' die volgens hen 'veel ontnomen is' (covid periode niet stappen / studeren etc., financieel geen mooi vooruitzicht, geen huis kunnen krijgen, inflatie etc.), is heel erg boos. Daarnaast zijn er veel mensen sinds de covid periode, recalcitranter geworden. "Wie gaat mij bepalen dat....????".
Last edited by Armada on 28 May 2024, 13:58, edited 2 times in total.
These users thanked the author Armada for the post (total 2):
RSPSVFTS
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Inderdaad, alles is wat dat betreft verhard. En dat is heel vervelend. Ik moet zeggen dat bij ons, op vak U, de band met de Stewards die er standaard staan (dat zijn er 2/3) eigenlijk heel goed is. Praatje maken, grapje maken, sleutel vragen om dat irritante kut stoeltje vast te draaien zodat ie niet in oe knieholtes valt. Allemaal in goede harmonie. Als ook beneden bij het fouilleren, in de rust of wat dan ook.. verder dan een berisping omdat er een sigaret gerookt word komt men eigenlijk nauwelijks.

Het is wel zo dat, wanneer er stront aan de knikker is, Stewards als eerste de lul zijn en de wind van voren krijgen. Wat dat betreft is het ook maar een honden'baan'.
These users thanked the author Paco Casal for the post:
RSPSV
#FreeGeneratie4
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 28 May 2024, 13:53
Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:51
Het gaat om het maken van de vergelijking tussen een uitspraak en Dylano
Oke, blijft m'n stelling verder eigenlijk compleet onveranderd. Maar je kunt het vol blijven houden hoor, inmiddels heeft @Eindjehoger zelf al heeft aangegeven dat het niet serieus is. :lol:
Zoals Standbeeld aangeeft, lekker makkelijk achteraf. Enfin, laat het nu maar gewoon gaan. Blijkbaar komt het sarcasme van sommige mensen dan niet direct over. Dat blijft natuurlijk ook lastig op een forum.
These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
Paco Casal
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Ik zie die gasten met hun zwarte jasjes iedere wedstrijd knuffelen met Wilma en vrijwel iedere steward netjes een hand geven. Lijkt me dan iets van de tijd ervoor.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
Chucky
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bij ons ook prima band met de stewards
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:56
Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 13:56
Ja.. uh… zijn oom?
Laster!
Wat wil je nou zien of horen? Als iemand stopt met zijn werk vanwege intimidatie, is dat toch gewoon al te absurd voor woorden, of niet? Of moet die persoon eerst bewijs laten zien van zijn ervaringen voordat zijn besluit publiekelijk geaccepteerd wordt?
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Het gaat natuurlijk niet om de momenten dat er geen druk op staat... Pas 'onder druk' gaan mensen raar doen. Dat supporters suppoosten een handje geven bij binnenkomst zegt mij niet zoveel. Wel wat ze doen als er wordt uitgedaagd door supporters van de tegenstander of weet ik veel wat door dergelijke figuren als 'provocatie' wordt opgevat, en/of als er weer eens teveel pillen of ander overbodige stimulantia naar binnen geschoven zijn
These users thanked the author psvgouda for the post (total 2):
RSPSVFTS
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:00
Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:56

Laster!
Wat wil je nou zien of horen? Als iemand stopt met zijn werk vanwege intimidatie, is dat toch gewoon al te absurd voor woorden, of niet? Of moet die persoon eerst bewijs laten zien van zijn ervaringen voordat zijn besluit publiekelijk geaccepteerd wordt?
Ik stak de draak met hem vanwege hetgeen hiervoor :grin: Blijkbaar viel het niet zo. Niet serieus nemen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:00
Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:56

Laster!
Wat wil je nou zien of horen? Als iemand stopt met zijn werk vanwege intimidatie, is dat toch gewoon al te absurd voor woorden, of niet? Of moet die persoon eerst bewijs laten zien van zijn ervaringen voordat zijn besluit publiekelijk geaccepteerd wordt?
Jij hebt het licht niet uitgevonden of wel? :mrgreen: Een antenne voor sarcasme ontbreekt in ieder geval.
RSPSV
Lid 2e elftal
Posts: 163
Joined: 04 Nov 2020, 14:42
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:55
RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Heb je hier ook bewijs van?
Ik heb hem net gebeld met de vraag of ik zijn persoonsgegevens + verslag openbaar mag zetten. Gek genoeg hing hij op. Ik begin nu ook te twijfelen aan zijn verhaal..
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

RSPSV wrote: 28 May 2024, 14:02
Jur1913 wrote: 28 May 2024, 13:55

Heb je hier ook bewijs van?
Ik heb hem net gebeld met de vraag of ik zijn persoonsgegevens + verslag openbaar mag zetten. Gek genoeg hing hij op. Ik begin nu ook te twijfelen aan zijn verhaal..
Het zaakje stinkt. Ik denk dat hij de club in een negatief daglicht probeert te zetten
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 13:58
RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Ik zie die gasten met hun zwarte jasjes iedere wedstrijd knuffelen met Wilma en vrijwel iedere steward netjes een hand geven. Lijkt me dan iets van de tijd ervoor.
Wilma :heart: :lover:
Post Reply