Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 28 May 2024, 20:58
Lente wrote: 28 May 2024, 20:33 Maar ik zie alle problemen onder de jongeren heel goed hoor. Ik ben niet wereldvreemd en kijk ook journaal. En ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel een hele goede band met m’n broer (en de rest van z’n gezin) die er eentje van 20 en eentje van 18 thuis heeft zitten met alle problematiek van dien.
En ik begrijp alle frustraties. Vind het vooral heel herkenbaar, zo oud ben ik ook weer niet hoor. Ik was zelf volkomen recalcitrant en heb me letterlijk tegen alles en iedereen verzet, vandaar dat ik ook alleen maar een grote glimlach heb als ik je posts lees (en nogmaals, dit bedoel ik niet denigrerend en ik wil absoluut niet voordoen of ik alle wijsheid in pacht heb). Ik heb alleen wel het idee dat iedere generatie zichzelf de pechgeneratie vindt.
Dat is echt niet zo. De generatie die nu 40+ is heeft het prima voor elkaar. Je hoeft maar naar de bevolkingsopbouw te kijken om te snappen waar het probleem zit.
Het probleem of jouw probleem?
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 May 2024, 06:33 Klonk even alsof er geschoten werd voordat die gasten begonnen te rennen.
Was dus inderdaad een pistool en geen vuurwerk.



Om tussendoor maar even on topic te reageren...
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 28 May 2024, 21:04
Maax wrote: 28 May 2024, 20:46

Vind het ook niet erg om erover in discussie te gaan en juist leuk om te horen dat je het met een lach leest ;). Wil ook niet overkomen als een slachtoffer of een zure Gen Z gast welke het zo enorm zwaar heeft.

Echter denk ik wel dat de huidige problemen welke de laatste jaren zijn ontstaan makkelijk worden afgedaan alsof ze er niet zijn of wel meevallen. Wat voor nogmeer onbegrip en woede leidt bij de jongere generatie. Opmerkingen als "jullie" en "welke problemen" klinken gewoon kut.
Wat mij vooral opvalt is de heftigheid van de uiting van problemen. De normaliteit van zichzelf snijden, fysieke agressie, dingen kapot maken, eetstoornissen is ongeëvenaard. Dat heeft zeker ook te maken met social media, waar je op TikTok urenlang kunt kijken naar tieners die (spreken over) deze vormen van agressie naar zelf of ander. Het onvermogen om te spreken over dingen, aangezien dit ook allemaal op social media gaat en daardoor elkaar overtroffen moet worden om aandacht te krijgen helpt niet mee. Waarmee ik dus denk dat de generatie na die van jou nog verder gaat.

Corona, social media en polarisering in media en politiek zijn hier natuurlijk factoren in die het verergeren. Dat daarbij ook een gevoel van recht hebben op dingen meespeelt is voor mij ook evident. Genoeg generaties die snapten dat je moet werken voor je geld, eerst klein moet huren (of met anderen samen) of bij je ouders blijft wonen voor je een leuk huis kunt krijgen. Nu lijkt het allemaal maar direct te moeten kunnen en anders is het direct de schuld van buitenlanders of de politiek. Een beetje lijden hoort ook bij het leven en dat mis ik wel een beetje in de opvoeding van de afgelopen 20 jaar, net als begrenzen/straffen en daar worden de karakters niet sterker van als dat allemaal achterwege blijft.
Grotendeels ook helemaal met je eens, mooi geschreven Thijs. Tot je begon over wonen en iets opbouwen; hoe, waar en met wie? Klein huren kan namelijk helemaal niet in deze markt en wachtlijsten zijn jaren lang. Ik weet het namelijk oprecht niet en ik snap dat heel veel jongeren hier gewoon niet uitkomen.

Zelf ben ik nog opgegroeid (tot de middelbare school) zonder telefoon, daar ben ik nu heel gelukkig over. Maar het bagatelliseren van problemen die er daadwerkelijk wel zijn voor jongeren mbt wonen en toekomstperspectief is er wel degelijk. Natuurlijk praat dit de compleet krankzinnige beelden niet goed, maar dat snapte je denk ik ook wel.

En over de basisbeurs; daarin zijn we echt enorm hard genaaid.
Last edited by Maax on 28 May 2024, 21:12, edited 1 time in total.
These users thanked the author Maax for the post:
Thijs
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 19:35Discussie is goed, toch? ;)

Om het een beetje kort te houden;

1. Pechgeneratie mbt basisbeurs. Dit heeft de gemiddelde student duizenden euro's gescheeld. Ik heb mezelf jarenlang de pleuris gewerkt om mijn HBO te betalen zonder te lenen, maar er zijn genoeg voorbeelden van 30k schuld.
2. Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten.
3. Hoe moet iemand, zonder lening, schuld, met een goede opleiding en meer dan Jan Modaal verdiend, in godsnaam uit huis? Huren kan niet en kopen is onmogelijk in je eentje. Stel je bent 25, HBO afgerond, alleen en je wilt uit huis en niet naar een ander dorp/stad. Ik kan je vertellen; heel veel succes.
4. Alles wordt enorm duur (dat is uiteraard voor iedereen), een festival ben ik zo 250€ voor kwijt voor 1 dag. Snap dat dit keuzes zijn die iedereen moet maken, daar niet van.
5. Ik merk dat veel jongeren enorm deprimerend naar de toekomst kijken, o.a. door gewoon geen perspectief. Hier zijn voldoende onderzoeken van geweest en heeft o.a. te maken met corona, huizen- en asielcrisis en wanbeleid vanuit Den Haag. De onderzoeken naar mentale gezondheid, wachtlijsten bij de GGD en zelfdoding onder jongeren liegen er niet om.

Lang niet alles hiervan speelt bij mijzelf overigens. Ik heb een koophuis en geen studieschuld. Het is echter wel een beeld wat ik bij heel veel vrienden en bekende zie. Kan nog wel even doorgaan maar denk niet dat hier veel mensen gelukkig worden van een halve scriptie hierover.
Ik begrijp het wel hoor Maax, elke generatie heeft zo z’n eigen problemen, onrechtvaardigheden, en thema’s.
Ik hou alleen niet zo van die slachtofferrol en dat daarmee gedrag in stadions gerechtvaardigd wordt.

Over de studieschuld icm lening ben ik het wel met je eens.
Maar je vergeet ook wel een paar zaken in je betoog.
50% van die generatie gaat niet studeren en heeft dus ook geen studieschuld bv.
Een groot gedeelte van de studieschuld generatie heeft deze lening gebruikt voor andere zaken dan de studie.
En je kan tijdens je studie ook gewoon werken, daar wordt je een vent van, en dan blijf je ook niet met een schuld zitten.
Festivals a 250,- euro per dag konden wij 20 jaar geleden ook niet betalen, zeker geen 5-6 keer per jaar.
De generatie waar jij het over hebt vind zelf ook wel dat ze een aantal verworven rechten hebben, zoals 5-6 keer per jaar naar een festival, 3-4 keer per jaar op vakantie, weekendjes weg, parttime werken, wekelijks uit eten.
Als ik dat vroeger had gedaan had ik ook geen huis kunnen kopen.
Dus ja, jouw generatie heeft zeker te maken met problemen, onrechtvaardigheden, en thema’s, maar het is in algemene zin ook wel een enorme verwende stampvoetende huilgeneratie.
These users thanked the author Søren for the post (total 5):
GrasmatBadShakermatejaLucNilisLegendjohan derksen
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 28 May 2024, 21:11
Maax wrote: 28 May 2024, 19:35Discussie is goed, toch? ;)

Om het een beetje kort te houden;

1. Pechgeneratie mbt basisbeurs. Dit heeft de gemiddelde student duizenden euro's gescheeld. Ik heb mezelf jarenlang de pleuris gewerkt om mijn HBO te betalen zonder te lenen, maar er zijn genoeg voorbeelden van 30k schuld.
2. Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten.
3. Hoe moet iemand, zonder lening, schuld, met een goede opleiding en meer dan Jan Modaal verdiend, in godsnaam uit huis? Huren kan niet en kopen is onmogelijk in je eentje. Stel je bent 25, HBO afgerond, alleen en je wilt uit huis en niet naar een ander dorp/stad. Ik kan je vertellen; heel veel succes.
4. Alles wordt enorm duur (dat is uiteraard voor iedereen), een festival ben ik zo 250€ voor kwijt voor 1 dag. Snap dat dit keuzes zijn die iedereen moet maken, daar niet van.
5. Ik merk dat veel jongeren enorm deprimerend naar de toekomst kijken, o.a. door gewoon geen perspectief. Hier zijn voldoende onderzoeken van geweest en heeft o.a. te maken met corona, huizen- en asielcrisis en wanbeleid vanuit Den Haag. De onderzoeken naar mentale gezondheid, wachtlijsten bij de GGD en zelfdoding onder jongeren liegen er niet om.

Lang niet alles hiervan speelt bij mijzelf overigens. Ik heb een koophuis en geen studieschuld. Het is echter wel een beeld wat ik bij heel veel vrienden en bekende zie. Kan nog wel even doorgaan maar denk niet dat hier veel mensen gelukkig worden van een halve scriptie hierover.
Ik hou alleen niet zo van die slachtofferrol en dat daarmee gedrag in stadions gerechtvaardigd wordt.

Dus ja, jouw generatie heeft zeker te maken met problemen, onrechtvaardigheden, en thema’s, maar het is in algemene zin ook wel een enorme verwende stampvoetende huilgeneratie.
1. Nergens, maar dan ook nergens praat ik het gedrag goed.
2. De zin waarmee je (waar ik het voor de rest wel in kan vinden) je betoog afsluit is totaal niet nodig en juist dit soort reacties van boomers (want zo is mijn eerste reactie hierop) wekken frustraties op.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Hear hear. Maar goed, ons Standbeeld heeft ook wel gelijk dat het wel erg offtopic gaat. Moet ie nota bene zichzelf gaan quoten om terug on te geraken. Dat gun je natuurlijk ook niemand.

Maar waarschuwingsschoten dus. Dat toont wel aan hoezeer ze zich aangevallen en in het nauw gedreven voelden. Kwalijke zaak. Ik zou zo graag eens 1 op 1 met zo'n capuchon in gesprek gaan. Voor zo ver ze daar toe in staat zijn natuurlijk. Zo benieuwd naar het waarom, de gedachte erachter (of het gebrek daaraan) en de drijfveer van dit debiele gedrag.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:15Hear hear. Maar goed, ons @Standbeeld heeft ook wel gelijk dat het wel erg offtopic gaat. Moet ie nota bene zichzelf gaan quoten om terug on te geraken. Dat gun je natuurlijk ook niemand.
Nu ga ik wel altijd lekker op mezelf quoten. Doet me goed. :mrgreen:
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:15 Hear hear. Maar goed, ons @Standbeeld heeft ook wel gelijk dat het wel erg offtopic gaat. Moet ie nota bene zichzelf gaan quoten om terug on te geraken. Dat gun je natuurlijk ook niemand.

Maar waarschuwingsschoten dus. Dat toont wel aan hoezeer ze zich aangevallen en in het nauw gedreven voelden. Kwalijke zaak. Ik zou zo graag eens 1 op 1 met zo'n capuchon in gesprek gaan. Voor zo ver ze daar toe in staat zijn natuurlijk. Zo benieuwd naar het waarom, de gedachte erachter (of het gebrek daaraan) en de drijfveer van dit debiele gedrag.
Was ook niet m'n bedoeling zo ver off topic te raken. Maar dit is wel een deel van de bron van het probleem. Vandaar dat ik er nog verder op inging maar zal ermee stoppen :)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:15Maar waarschuwingsschoten dus. Dat toont wel aan hoezeer ze zich aangevallen en in het nauw gedreven voelden. Kwalijke zaak. Ik zou zo graag eens 1 op 1 met zo'n capuchon in gesprek gaan. Voor zo ver ze daar toe in staat zijn natuurlijk. Zo benieuwd naar het waarom, de gedachte erachter (of het gebrek daaraan) en de drijfveer van dit debiele gedrag.
Overigens wel zorgwekkend dat die malloten zo eenvoudig een raampje in kunnen tikken. Je zou zeggen dat het een stuk moeilijker moet zijn bij een ME-bus. Verder denk ik vooral dat het om de groepsdruk en kick gaat bij die gasten.
BadShaker
Vaste waarde in elftal
Posts: 535
Joined: 07 Jun 2023, 00:06
FOOTB_REM_S: No

Sense of entitlement onze jeugd hoor. 1. Lenen om te studeren—> voor niks gaat de zon op en de kost gaat voor de baat uit. Ga het anders eens in de US proberen met je paar duizend piek studiegeld per jaar. 2. Ik kan nergens huren —> woonruimte zat, maar niet middenin Amsterdam voor 750 piek nee. Als je zo graag wat wil, ga je toch lekker in Kerkrade wonen, plek zat voor een habbekrats. 3. Ik kan nauwelijks rondkomen van mijn salaris —> ga eerst eens 10 jaar keihard fulltime knallen en sparen, zoals de generatie voor je dat ook deed. Niet dat labbekakkerige 3 dagen in de week want ik vind werken niet het belangrijkste in het leven. De maatschappij is concurrentie. Als jij niet hard rent doet een ander het. Tough luck.
Last edited by BadShaker on 28 May 2024, 21:21, edited 1 time in total.
These users thanked the author BadShaker for the post:
LucNilisLegend
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 21:18
Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:15 Hear hear. Maar goed, ons @Standbeeld heeft ook wel gelijk dat het wel erg offtopic gaat. Moet ie nota bene zichzelf gaan quoten om terug on te geraken. Dat gun je natuurlijk ook niemand.

Maar waarschuwingsschoten dus. Dat toont wel aan hoezeer ze zich aangevallen en in het nauw gedreven voelden. Kwalijke zaak. Ik zou zo graag eens 1 op 1 met zo'n capuchon in gesprek gaan. Voor zo ver ze daar toe in staat zijn natuurlijk. Zo benieuwd naar het waarom, de gedachte erachter (of het gebrek daaraan) en de drijfveer van dit debiele gedrag.
Was ook niet m'n bedoeling zo ver off topic te raken. Maar dit is wel een deel van de bron van het probleem. Vandaar dat ik er nog verder op inging maar zal ermee stoppen :)
Geen probleem. Ik vind/vond het een prima discussie. Bezoek het politieke topic eens als je wat vaker over maatschappelijke thema's wil praten. Altijd goed.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Maax
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

10 jaar geleden kwamen deze rellen veel vaker voor bij Utrecht hoor, dus ik zie niet in waarom het nu ineens een generatieding zou zijn om eerlijk te zijn. Het is eerder 10 jaar relatief rustig geweest dan dat het nu ineens compleet uit de hand loopt (bij Utrecht dan).
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:19
Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:15Maar waarschuwingsschoten dus. Dat toont wel aan hoezeer ze zich aangevallen en in het nauw gedreven voelden. Kwalijke zaak. Ik zou zo graag eens 1 op 1 met zo'n capuchon in gesprek gaan. Voor zo ver ze daar toe in staat zijn natuurlijk. Zo benieuwd naar het waarom, de gedachte erachter (of het gebrek daaraan) en de drijfveer van dit debiele gedrag.
Overigens wel zorgwekkend dat die malloten zo eenvoudig een raampje in kunnen tikken. Je zou zeggen dat het een stuk moeilijker moet zijn bij een ME-bus. Verder denk ik vooral dat het om de groepsdruk en kick gaat bij die gasten.
Ja dat denk ik ook. Daarom ook de nieuwsgierigheid naar een 1 op 1 gesprek, haal ze uit de groep. Misschien kun je er dan wel resultaat mee halen.

Weet ook niet of dit een echt ME-busje was. Zijn die niet meer donkerblauw? Die zagen er altijd wel lekker robuust uit voor mijn gevoel.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:20
Maax wrote: 28 May 2024, 21:18

Was ook niet m'n bedoeling zo ver off topic te raken. Maar dit is wel een deel van de bron van het probleem. Vandaar dat ik er nog verder op inging maar zal ermee stoppen :)
Geen probleem. Ik vind/vond het een prima discussie. Bezoek het politieke topic eens als je wat vaker over maatschappelijke thema's wil praten. Altijd goed.
Ga ik doen!
These users thanked the author Maax for the post:
Standbeeld
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 28 May 2024, 21:20 10 jaar geleden kwamen deze rellen veel vaker voor bij Utrecht hoor, dus ik zie niet in waarom het nu ineens een generatieding zou zijn om eerlijk te zijn. Het is eerder 10 jaar relatief rustig geweest dan dat het nu ineens compleet uit de hand loopt (bij Utrecht dan).
Maar er broeit al wat langer wat bij Utrecht. Het valt mij al heel het seizoen op dat het zeker in die hoek bij het uitvak heel erg vaak gedoe is. Daar staan "fans" die een seizoenkaart hebben genomen om de uitfans te jennen. Utrecht zou daar wat aan moeten doen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:23
mateja wrote: 28 May 2024, 21:20 10 jaar geleden kwamen deze rellen veel vaker voor bij Utrecht hoor, dus ik zie niet in waarom het nu ineens een generatieding zou zijn om eerlijk te zijn. Het is eerder 10 jaar relatief rustig geweest dan dat het nu ineens compleet uit de hand loopt (bij Utrecht dan).
Maar er broeit al wat langer wat bij Utrecht. Het valt mij al heel het seizoen op dat het zeker in die hoek bij het uitvak heel erg vaak gedoe is. Daar staan "fans" die een seizoenkaart hebben genomen om de uitfans te jennen. Utrecht zou daar wat aan moeten doen.
Helemaal mee eens, oudere generatie hooligans zit daar. Maar ook dat is al lang aan de gang. Vroeger was het elke pot tegen ADO, Twente, Ajax en Feyenoord wel raak. En als ze Europees speelden liep het helemaal uit de hand.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:21
Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:19
Overigens wel zorgwekkend dat die malloten zo eenvoudig een raampje in kunnen tikken. Je zou zeggen dat het een stuk moeilijker moet zijn bij een ME-bus. Verder denk ik vooral dat het om de groepsdruk en kick gaat bij die gasten.
Ja dat denk ik ook. Daarom ook de nieuwsgierigheid naar een 1 op 1 gesprek, haal ze uit de groep. Misschien kun je er dan wel resultaat mee halen.

Weet ook niet of dit een echt ME-busje was. Zijn die niet meer donkerblauw? Die zagen er altijd wel lekker robuust uit voor mijn gevoel.
Ja, dit zijn de "nieuwe" ME-busjes die de blauwe busjes hebben vervangen.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 21:05
Franciscus wrote: 28 May 2024, 20:58

Dat is echt niet zo. De generatie die nu 40+ is heeft het prima voor elkaar. Je hoeft maar naar de bevolkingsopbouw te kijken om te snappen waar het probleem zit.
Het probleem of jouw probleem?
Het is zeker niet mijn probleem, ik zit in de generatie die zorgeloos is opgegroeid.
Nu, in mijn tijd kocht ook niemand van 25 een eigen huis en had je ook mensen die heel veel bijleenden, dus die perceptie klopt niet helemaal, maar de afbreuk van sociale voorzieningen ten gunste van de markt is wel nieuw.
These users thanked the author Franciscus for the post:
Lente
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 28 May 2024, 21:24
Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:23
Maar er broeit al wat langer wat bij Utrecht. Het valt mij al heel het seizoen op dat het zeker in die hoek bij het uitvak heel erg vaak gedoe is. Daar staan "fans" die een seizoenkaart hebben genomen om de uitfans te jennen. Utrecht zou daar wat aan moeten doen.
Helemaal mee eens, oudere generatie hooligans zit daar. Maar ook dat is al lang aan de gang. Vroeger was het elke pot tegen ADO, Twente, Ajax en Feyenoord wel raak. En als ze Europees speelden liep het helemaal uit de hand.
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt verder. Een lange periode voor corona ging het relatief goed met de supporters, voor mijn gevoel. Nu heb je te maken met redelijk wat excessen, verspreid over vrijwel alle clubs. Het is niet per se dat het bij Utrecht erger of meer is. Maar het is gewoon weer een abnormale geweldexplosie in tijden dat de supporters onder een groot vergrootglas liggen.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
mateja
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Grasmat Gewone politiebusjes kunnen niks hebben in ieder geval.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Hahaha ja daar moest ik dus al precies aan denken met die beelden uit Utrecht. :grin:
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 May 2024, 21:36 @Grasmat Gewone politiebusjes kunnen niks hebben in ieder geval.
“Ja nou wel” :lol:
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 28 May 2024, 21:25
Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:21

Ja dat denk ik ook. Daarom ook de nieuwsgierigheid naar een 1 op 1 gesprek, haal ze uit de groep. Misschien kun je er dan wel resultaat mee halen.

Weet ook niet of dit een echt ME-busje was. Zijn die niet meer donkerblauw? Die zagen er altijd wel lekker robuust uit voor mijn gevoel.
Ja, dit zijn de "nieuwe" ME-busjes die de blauwe busjes hebben vervangen.

Idd omdat ze 'vriendelijker' eruit wilde zien. Maar die blauwe waren wel dreigend juist en straalde echt iets uit tijdens rellen. Imo verkeerde keus.
These users thanked the author iam for the post (total 2):
Standbeeld10. Nilis
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 28 May 2024, 21:38 Hahaha ja daar moest ik dus al precies aan denken met die beelden uit Utrecht. :grin:
En deze natuurlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Met recht een classic.
Post Reply