Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

PSV werkt aan het versterken van de selectie, bevestigde trainer Roger Schmidt vrijdag op de wekelijkse persconferentie. Schmidt werd voorafgaand aan het duel met sc Heerenveen gevraagd naar Joey Veerman, de spelmaker van de aankomende tegenstander. Hij beaamde gecharmeerd te zijn van Veerman en ontkende evenmin dat PSV het vizier gericht heeft op Davy Pröpper van Brighton & Hove Albion.

Woensdag meldde het Eindhovens Dagblad dat Heerenveen twaalf miljoen euro vraagt voor Veerman, een bedrag dat PSV nog te gortig vindt. Schmidt noemde de uitblinker van Heerenveen desondanks een 'heel goede speler, zeker aan de bal'. "Hij heeft altijd goede ideeën en neemt de juiste beslissingen onder druk. Hij denkt altijd vooruit en zoekt altijd naar de buitenspelers en de centrumspits. Hij is een goede speler, dus." Toen hij werd gevraagd of hij Veerman bij PSV zou willen hebben, zei Schmidt: "We zullen zien, ik weet niet of het mogelijk is om zulke spelers te halen."
Ik vind dat hij inmiddels toch zijn eigen topic verdiend heeft. Blijkbaar is PSV toch bovengemiddeld geïnteresseerd in Veerman. Het scenario dat Pröpper als vervanger komt van Rosario en Veerman de optie erbij wordt ipv bv Guti/Thomas/Fein is ook niet ondenkbaar.

Twijfels zullen er ongetwijfeld zijn, maar voor pakweg 7 a 8 miljoen is er toch wel een kansje dat PSV het gaat aandurven met een 22 jarige speler waar Schmidt heel erg van gecharmeerd is. Ik ben ook niet zeker omdat Heerenveen gewoon echt een kut team is en hij daar wel bovenuit steekt maar ook wel makkelijk uit de wedstrijd is te spelen. Dat hij ook niet in Jong Oranje speelt zaait ook wel twijfel. Het voelt al een hele risicolvolle maar realistische transfer.
Last edited by 11 Tinus on 04 Jan 2022, 01:10, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Nummer 6
    TomPSV
    Legende

Alsjeblieft niet zeg.
    4 of 5 miljoen is de maximale prijs voor deze speler en zelfs dan vraag ik me af of je het moet doen. Bij Heerenveen heeft hij lekker de ruimte om te voetballen, die ruimte krijgt hij bij PSV minder of zelfs helemaal niet.
    OnsPSV
    Meervoudig international

Het is gewoon gokken. 50/50 zijn ongeveer de kansen dat zulke spelers de stap vanuit de subtop naar de top kunnen maken. Hij is en blijft denk ik gewoon te duur hoor. Heerenveen zet nu torenhoog in (groot gelijk, 2 miljoen minder vragen was wat realistischer) in, maar ik betwijfel of dit ooit gaat zakken naar pak hem beet 6 miljoen. Denk dat Heerenveen uiterlijk zakt tot 10 miljoen en dat is gewoon een te dure gok hoor. Voordeel van zowel Pröpper als Veerman is dat beide erg graag willen komen zo lijkt het. Veerman gaf in maart in een interview aan dat hij zwaar teleurgesteld zou zijn als hij niet naar een topclub zou kunnen doordat Heerenveen teveel vraagt. Die situatie lijkt er nu dus te gaan komen...
    ruuddevil
    Legende

Schmidt vindt hem blijkbaar erg goed.
    Ren Höek
    Vedette
    Clubvoorkeur: PSV

Roger heeft ook gewoon gelijk als hij aangeeft dat Joey Veerman een heel goede speler is aan de bal.
    Het twijfelpunt zit hem dan ook vooral of hij past in de speelstijl van Roger, daarin moeten middenvelders veel arbeid leveren, wordt er veel loopvermogen gevraagd en moet er ook verdedigend gedacht worden. Niet bepaald zaken waarin Veerman bij Heerenveen uitblinkt.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Massimo
    Legende

OnsPSV wrote: 30 Apr 2021, 12:39 Het is gewoon gokken. 50/50 zijn ongeveer de kansen dat zulke spelers de stap vanuit de subtop naar de top kunnen maken. Hij is en blijft denk ik gewoon te duur hoor. Heerenveen zet nu torenhoog in (groot gelijk, 2 miljoen minder vragen was wat realistischer) in, maar ik betwijfel of dit ooit gaat zakken naar pak hem beet 6 miljoen. Denk dat Heerenveen uiterlijk zakt tot 10 miljoen en dat is gewoon een te dure gok hoor. Voordeel van zowel Pröpper als Veerman is dat beide erg graag willen komen zo lijkt het. Veerman gaf in maart in een interview aan dat hij zwaar teleurgesteld zou zijn als hij niet naar een topclub zou kunnen doordat Heerenveen teveel vraagt. Die situatie lijkt er nu dus te gaan komen...
    Heerenveen gaat niet meteen naar buiten communiceren met welke prijs ze tevreden zouden zijn. Als een club concreet wordt dan kan daar zeker nog een paar miljoen van af, maar dat is een logisch gevolg. En buitenlandse clubs zijn ook nog wel eens bereid om zulke bedragen te betalen zoals ze vorig seizoen met Ejuke hadden.
    Madueke
    Legende

Laatst bij ESPN gaven ze het nog aan, volgens mij Perez of Vink.

Veerman kan lekker pingelen en passjes geven bij Heerenveen, maar bij PSV krijg hij nooit zoveel tijd. Dan blijft er weinig over van Veermannetje, zeker voor de prijs die H'veen gaat vragen.
    11 Tinus
    Legende

Ja en vergeet niet dat Heerenveen ook een Corona crisis heeft, en buiten Joey Veerman helemaal niets aan kapitaal op het veld heeft staan.

+ Ook na het tijdperk Schmidt hebben we er nog iets aan, of juist wel nog wel meer
    + Kan ook als halftien als het niet lukt op de positie voor de verdediging

Gaan we er echt zoveel op achteruit als we met Sangare-Veerman spelen tov Sangare-Rosario? En zit er niet meer toekomst in als het wel past?
    Ardbeg
    Mister PSV

Stop de persen! Dit filmpje zegt dat hij een vergelijkbare speler aan Jean Pyerre, [mention]Ykhim[/mention] :D
    Last edited by Ardbeg on 30 Apr 2021, 13:03, edited 2 times in total.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

11 Sir Tinus wrote: 30 Apr 2021, 12:56 Gaan we er echt zoveel op achteruit als we met Sangare-Veerman spelen tov Sangare-Rosario? En zit er niet meer toekomst in als het wel past?
    Maar het moet toch Sangaré - Pröpper worden?
    ShovingNE2
    Site Admin

Wie weet ziet hij Propper ook wel als half 10 inderdaad. En/of Veerman is duidelijk gemaakt dat hij niet zomaar op een basisplaats hoeft te rekenen.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    11 Tinus
    Legende

Het klinkt een beetje in trainerstaal maar ik zou niet focussen op 2 middenvelders voor de basis, maar dat je 4 a 5 spelers moet hebben voor die posities.

Sangare- Pröpper- Veerman- Van Ginkel - Boscagli
    Last edited by 11 Tinus on 30 Apr 2021, 13:24, edited 1 time in total.
    Ardbeg
    Mister PSV

Ja, doe mij maar Pröpper dan
    Robson de Souza
    Vedette

Ardbeg wrote: 30 Apr 2021, 13:07 Ja, doe mij maar Pröpper dan
    PSV weet dat Pröpper wil komen. Laat dat uitlekken. Laat ook uitlekken dat ze Veerman willen. Hopen dat prijs Pröpper daalt. Slaat toe. Zou leuk zijn :-D
    Joenepsv
    Legende

Vind Veerman goed maar vraag me af of hij de stap naar een topclub makkelijk maakt. Beetje een mooi weer voetballer. Zo komt hij tenminste op mij over. Zie liever Propper of een type Propper op ons middenveld. Helemaal gezien die idiote vraagprijs van Heerenveen. Op basis van wat ik gezien heb zou ik niet meer dan 7 miljoen betalen en dat vind ik echt al heel veel geld voor iemand die het nog maar moet laten zien. Kortom, als dit niet tot een transfer komt slaap ik er niet minder om.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 30 Apr 2021, 13:04 Het klinkt een beetje in trainerstaal maar ik zou niet focussen op 2 middenvelders voor de basis, maar dat je 4 a 5 spelers moet hebben voor die posities.

Sangare- Pröpper- Veerman- Van Ginkel
    Helemaal eens [mention]11 Sir Tinus[/mention]

Gisteren gepost en heeft raakvlakken met uw verhaal..

Als ze tegen een normaal bedrag Joey Veerman (niet meer dan 6 miljoen) en Davy Pröpper (ook niet meer dan 6-8 miljoen) kunnen halen, dan zou ik dit toejuichen. .

Mits er natuurlijk doorgeselecteerd wordt op Gutierrez, Rosario, Fein, Ihattaren.
    Wellicht een vertrek van Mauro of Thomas tegen een goed bedrag. Een basisplek is ver weg als deze twee namen komen.

Veerman kan wel degelijk onder druk voetballen en een bal afpakken. Het mooie van het pressingspel van Schnidt is dat zodra Rosario of Sangaré vanuit hun positie een bal veroveren, dat zij vaak wel een paar seconden de tijd hebben. Waarna er dit seizoen niet altijd een goede voortzetting is. Dit is voor een speler als Veerman of Pröpper genoeg tijd om een goede dieptepass te verzenden.

Mocht Van Ginkel goed en fit genoeg bevonden worden dan heb je net Sangaré, Pröpper, Van Ginkel en Veerman vier uitstekende spelers voor de posities voor de verdediging. De kwaliteit op deze posities gaat dan kwantitatief en kwalitatief erop vooruit. Waarbij er niet veel geschoven hoeft te worden als er iemand onverhoopts wegvalt.
    Waarbij deze drie spelers veel voetballend vermogen kunnen toevoegen, wat er nu gemist wordt. Ze spelen voldoende wedstrijden om allemaal aan genoeg speelminuten te komen.

Viergever, Baumgartl, Luckassen #out.
    Alderweireld of Kim ervoor terug.

Nog een goede reserve keeper.
    Een links- en een rechtsback.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Flikker op met deze middelmaat. Na Drommel nu nog eentje.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 30 Apr 2021, 12:58 Stop de persen! Dit filmpje zegt dat hij een vergelijkbare speler aan Jean Pyerre, @Ykhim :D
    Ik zie die overeenkomsten wel hoor, al vind ik JP nog net wat sierlijker voetballen.

Als de keuze tussen Pröpper en Veerman gaat, dan zou ik altijd voor die eerste kiezen. Ik vind Pröpper gewoon een klasse beter dan Veerman, hoewel ook dat geen slechte voetballer is natuurlijk.

Ik hoop alleen wel dat we hoger gaan inzetten dan slechts categorie Drommel en Veerman. Daar ga je de oorlog op langere termijn namelijk niet mee winnen.
    El Sordo
    Vedette

Dat. En bovendien brengt Vreeman nu niet bepaald de (internationale) ervaring die we zo hard nodig hebben. Als je hem voor een klein bedrag óók kunt halen en hij voor nu genoegen neemt met een 12-15 positie. Prima. Maar dan zullen eerst Rosario, Guti en Fein moeten vertrekken. Of wellicht een ruildeal met Tammus.

Pröpper zou altijd mijn voorkeur hebben.
    Ardbeg
    Mister PSV

Ykhim wrote: 30 Apr 2021, 14:08
    Ardbeg wrote: 30 Apr 2021, 12:58 Stop de persen! Dit filmpje zegt dat hij een vergelijkbare speler aan Jean Pyerre, @Ykhim :D
    Ik zie die overeenkomsten wel hoor, al vind ik JP nog net wat sierlijker voetballen.

Als de keuze tussen Pröpper en Veerman gaat, dan zou ik altijd voor die eerste kiezen. Ik vind Pröpper gewoon een klasse beter dan Veerman, hoewel ook dat geen slechte voetballer is natuurlijk.

Ik hoop alleen wel dat we hoger gaan inzetten dan slechts categorie Drommel en Veerman. Daar ga je de oorlog op langere termijn namelijk niet mee winnen.
    Ik zie het wel, al heeft JP wel meer snelheid in z'n donder en is wat doelgerichter, niet?
    Magnus
    Meervoudig international

OnsPSV wrote: 30 Apr 2021, 12:39 Het is gewoon gokken. 50/50 zijn ongeveer de kansen dat zulke spelers de stap vanuit de subtop naar de top kunnen maken. Hij is en blijft denk ik gewoon te duur hoor. Heerenveen zet nu torenhoog in (groot gelijk, 2 miljoen minder vragen was wat realistischer) in, maar ik betwijfel of dit ooit gaat zakken naar pak hem beet 6 miljoen. Denk dat Heerenveen uiterlijk zakt tot 10 miljoen en dat is gewoon een te dure gok hoor. Voordeel van zowel Pröpper als Veerman is dat beide erg graag willen komen zo lijkt het. Veerman gaf in maart in een interview aan dat hij zwaar teleurgesteld zou zijn als hij niet naar een topclub zou kunnen doordat Heerenveen teveel vraagt. Die situatie lijkt er nu dus te gaan komen...
    Weet je toevallig ook nog in welk interview dat geweest is?
    OnsPSV
    Meervoudig international

Dit is het interview waarin Joey Veerman het aangeeft dat hij teleurgesteld zou zijn in heerenveen als een transfer door de hoogte van het bedrag klapt.
    Magnus
    Meervoudig international

Mijn dank is groot.
    PSV90
    Nationale topspeler

Ik sluit niet uit dat Veerman op dezelfde manier positief kan verrassen als Pröpper in zijn eerste seizoen, maar mijn voorkeur zou in eerste instantie ook naar Pröpper gaan.
    Ardbeg
    Mister PSV

Dat palingaccent, hahaha
    Post Reply