Ik vind dat hij inmiddels toch zijn eigen topic verdiend heeft. Blijkbaar is PSV toch bovengemiddeld geïnteresseerd in Veerman. Het scenario dat Pröpper als vervanger komt van Rosario en Veerman de optie erbij wordt ipv bv Guti/Thomas/Fein is ook niet ondenkbaar.PSV werkt aan het versterken van de selectie, bevestigde trainer Roger Schmidt vrijdag op de wekelijkse persconferentie. Schmidt werd voorafgaand aan het duel met sc Heerenveen gevraagd naar Joey Veerman, de spelmaker van de aankomende tegenstander. Hij beaamde gecharmeerd te zijn van Veerman en ontkende evenmin dat PSV het vizier gericht heeft op Davy Pröpper van Brighton & Hove Albion.
Woensdag meldde het Eindhovens Dagblad dat Heerenveen twaalf miljoen euro vraagt voor Veerman, een bedrag dat PSV nog te gortig vindt. Schmidt noemde de uitblinker van Heerenveen desondanks een 'heel goede speler, zeker aan de bal'. "Hij heeft altijd goede ideeën en neemt de juiste beslissingen onder druk. Hij denkt altijd vooruit en zoekt altijd naar de buitenspelers en de centrumspits. Hij is een goede speler, dus." Toen hij werd gevraagd of hij Veerman bij PSV zou willen hebben, zei Schmidt: "We zullen zien, ik weet niet of het mogelijk is om zulke spelers te halen."
Twijfels zullen er ongetwijfeld zijn, maar voor pakweg 7 a 8 miljoen is er toch wel een kansje dat PSV het gaat aandurven met een 22 jarige speler waar Schmidt heel erg van gecharmeerd is. Ik ben ook niet zeker omdat Heerenveen gewoon echt een kut team is en hij daar wel bovenuit steekt maar ook wel makkelijk uit de wedstrijd is te spelen. Dat hij ook niet in Jong Oranje speelt zaait ook wel twijfel. Het voelt al een hele risicolvolle maar realistische transfer.