Het Philips Stadion
- Ardbeg
- Mister PSV
-
- Internationale topspeler
- Ardbeg
- Mister PSV
Dat kan ik maar dat geloof ik niet zomaar, dat dit het concept is. Alsof dit de enige mogelijkheid is. Eerder zoals Old Trafford en dan wat moderner, verwacht ik. Bij PSV zijn ze wel wat bewuster bezig om het met de rest van het stadion aan te laten sluiten
-
Als er 10.000 stoelen bij moeten op drie zijden, dan wordt de verdeling ongeveer 2500 erbij op oost , 2500 erbij op west en 5000 erbij op noord. Nu kunnen er ongeveer 4500/4500/10.000 toeschouwers op. De drie tribunes worden dus +/- 1,5 keer zo groot als dat ze nu zijn.
De uitgebreide west tribune komt dicht tegen de flats die daar achter en gaat hoe dan ook veel zonlicht weg halen. De kans dat dit feest niet door kan gaan, is aanwezig. De stadiondirecteur houdt al een slag om de arm door te spreken over twee of drie zijden met een uitbreiding.
Dan moet je naar een uitbreiding van 3.333 op oost en 6.666 op noord en dan ontstaat de vorm van Newcastle. Dat wordt nog heel wat, want aan de buitenkant van het stadion heb je een strook van 20-25 meter nodig om die uitbreiding kwijt te kunnen.
De uitgebreide west tribune komt dicht tegen de flats die daar achter en gaat hoe dan ook veel zonlicht weg halen. De kans dat dit feest niet door kan gaan, is aanwezig. De stadiondirecteur houdt al een slag om de arm door te spreken over twee of drie zijden met een uitbreiding.
Dan moet je naar een uitbreiding van 3.333 op oost en 6.666 op noord en dan ontstaat de vorm van Newcastle. Dat wordt nog heel wat, want aan de buitenkant van het stadion heb je een strook van 20-25 meter nodig om die uitbreiding kwijt te kunnen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Ardbeg
- Mister PSV
-
Het flatgebouw dat nu achter west staat, staat nog niet op dit plaatje. De fundering kun je al wel zien en dat staat dus heel dicht bij elkaar. Dit kan al niet meer, er moet sowieso een nieuw plan gemaakt worden.
-
- Bankzitter
Ik houd juist van die a-symmetrische, organisch gegroeide stadions waar je de geschiedenis in kunt aflezen als in groeiringen van een boom. Als je hecht aan historie en daarom je thuisbasis niet wilt verplaatsen moet je imho ook omarmen dat je liefde een facelift heeft gekregen en niet ineens een jongere versie is geworden. Karakter, dat is belangrijker dan glans.
- These users thanked the author Hartig Woordje for the post (total 4):
- Franciscus • FTS • Lorenzo von Matterhorn • RIO
- Ardbeg
- Mister PSV
Snap ik maar die van de Geordies is wel heel lelijk.Hartig Woordje wrote: ↑29 May 2024, 22:46 Ik houd juist van die a-symmetrische, organisch gegroeide stadions waar je de geschiedenis in kunt aflezen als in groeiringen van een boom. Als je hecht aan historie en daarom je thuisbasis niet wilt verplaatsen moet je imho ook omarmen dat je liefde een facelift heeft gekregen en niet ineens een jongere versie is geworden. Karakter, dat is belangrijker dan glans.
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Oogt erg rommelig zeg. Niet mijn smaak. Anderzijds hoeft het ook weer niet zo strak als bijv. het stadion van madrid, dat vind ik van de buitenkant (zeker niet van binnen) wat saai en weer TE modern. Maar zou wel mooi zijn als bij het PSV stadion er wat meer eenheid en aansluiting is wbt de zijden. Ookal is het niet functioneel in de zin van meer plekken, maar maak het dan van de buitenkant iig wat mooier op elkaar aangesloten.
Benieuwd naar de eerste ontwerpen die serieus aan de orde gaan komen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Is ook nog niet helemaal mijn smaak hoor, maar aangezien er dus twee of drie zijden opgehoogd gaat worden moet je wel iets. Ik vind het ontwerp voor de vernieuwde buitenkant van de Noord zijde helemaal prima dus die lijn mag zeker doorgetrokken worden richting de andere tribunes. En wat Ardbeg deelde; Stamford Brigde (binnenkant) ziet er gewoon goed uit ondanks dat niet alle tribunes evenhoog zijn.Juancho wrote: ↑30 May 2024, 10:02Oogt erg rommelig zeg. Niet mijn smaak. Anderzijds hoeft het ook weer niet zo strak als bijv. het stadion van madrid, dat vind ik van de buitenkant (zeker niet van binnen) wat saai en weer TE modern. Maar zou wel mooi zijn als bij het PSV stadion er wat meer eenheid en aansluiting is wbt de zijden. Ookal is het niet functioneel in de zin van meer plekken, maar maak het dan van de buitenkant iig wat mooier op elkaar aangesloten.
Benieuwd naar de eerste ontwerpen die serieus aan de orde gaan komen!
- Ardbeg
- Mister PSV
Precies, Sensation. Met de flat in acht nemende:
Lijkt het me realiseerbaar om de lange kanten te verhogen. Al ben ik geen bouwkundige.
Lijkt het me realiseerbaar om de lange kanten te verhogen. Al ben ik geen bouwkundige.
- These users thanked the author Ardbeg for the post:
- De Realist
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Bij Zuid ga je natuurlijk ook vrij dicht richting de huizen, aan de andere kant heb je daar natuurlijk al een 'uitstulping', waar de blauwe letters Philips Stadion op staan, dus je kan ook die hele tribune gelijk trekken en dan kan je automatisch de hoogte in. Aan Noord en Oost lijkt mij de meeste ruimte, ik voel ook wel wat voor die combi. Krijg je een beetje Anfield achtig.
- Ardbeg
- Mister PSV
Sensation wrote: ↑30 May 2024, 10:27Bij Zuid ga je natuurlijk ook vrij dicht richting de huizen, aan de andere kant heb je daar natuurlijk al een 'uitstulping', waar de blauwe letters Philips Stadion op staan, dus je kan ook die hele tribune gelijk trekken en dan kan je automatisch de hoogte in. Aan Noord en Oost lijkt mij de meeste ruimte, ik voel ook wel wat voor die combi. Krijg je een beetje Anfield achtig.
Zo idd maar dan mooier!
- Persepolis
- Vedette
Wat te denken van Old Trafford:
Kan prima werken zonder gelijke kanten hoor.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Ardbeg
- Koenjo
- Meervoudig international
Ik vond dit destijds al een heel mooi ontwerp, zou het niet verkeerd vinden als het zoiets uiteindelijk gaat worden met één hoge tribune.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- Juancho
- Mister PSV
Dit klopt voor mijn hersenen gewoon niet . Alsof ze nog midden in de bouwfase zitten ofzo. Maargoed, als ik het zo een beetje hoor/lees wordt de keuze wel voor PSV gemaakt omdat er maar beperkte mogelijkheden zijn. Dan ontkom je er niet aan dat je niet het hele stadion als 1 mooi geheel kan ophogen.Persepolis wrote: ↑30 May 2024, 11:27 Wat te denken van Old Trafford:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”