Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

We hadden vroeger een bitchpit. Geloof niet dat we dat nog gaan doen :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2024, 18:42 Studenten topic openen in maatschappelijke topics. Dit is al pagina's ver off topic.
Mogen daar dan geen bouwvakkers reageren? En moet ik dan mijn oude studentenkaart van de uni zoeken om me te kwalificeren?
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 29 May 2024, 19:30 We hadden vroeger een bitchpit. Geloof niet dat we dat nog gaan doen :D
Snowflake.
These users thanked the author Heissenberrug for the post:
deninho32
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 29 May 2024, 19:30 We hadden vroeger een bitchpit. Geloof niet dat we dat nog gaan doen :D
We kunnen ook iets van een ‘Boxing 1913’ in gang zetten. Ik houd me graag aanbevolen voor een pot tegen BadShaker ;)
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 19:04 Shoving heeft zijn excuses er toch al voor aangeboden en zijn woorden ingetrokken? Kom op joh.

Val 'm dan aan op iets waar hij achter staat. Genoeg te vinden

;)
Met zo'n postuur sta je eigenlijk nooit echt ergens achter.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 29 May 2024, 21:04
Jur1913 wrote: 29 May 2024, 19:04 Shoving heeft zijn excuses er toch al voor aangeboden en zijn woorden ingetrokken? Kom op joh.

Val 'm dan aan op iets waar hij achter staat. Genoeg te vinden

;)
Met zo'n postuur sta je eigenlijk nooit echt ergens achter.
Iemand te kakken zetten om z’n uiterlijk :gaap:
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 29 May 2024, 20:51
deninho32 wrote: 29 May 2024, 19:30 We hadden vroeger een bitchpit. Geloof niet dat we dat nog gaan doen :D
We kunnen ook iets van een ‘Boxing 1913’ in gang zetten. Ik houd me graag aanbevolen voor een pot tegen BadShaker ;)
Even taggen dan BadShaker. ;)
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Ardbeg
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Matige post inderdaad.
These users thanked the author Heissenberrug for the post:
Ardbeg
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kinderachtig gedoe.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Fracties van links tot rechts in de Kamer willen meer doen tegen geweld door voetbalhooligans. Woensdag in een commissiedebat droegen Kamerleden uiteenlopende suggesties aan om incidenten rond voetbalwedstrijden tegen te gaan.

De handhaving van stadionverboden kwam meerdere keren aan bod. Kamerleden verwonderen zich erover dat hooligans ondanks een verbod toch stadions binnenkomen. De hoop is gevestigd op een digitale meldplicht, waarbij overlastgevende supporters zich via een app moeten melden. Een proef loopt in Rotterdam, Leeuwarden en Utrecht, en de eerste stappen hebben volgens demissionair justitieminister Dilan Yeşilgöz "een positief resultaat opgeleverd".

Onder anderen Derk Boswijk (CDA) opperde de mogelijkheid van camera's met gezichtsherkenning, waardoor het makkelijker wordt om te zien wie precies meedoen aan rellen. Esmah Lahlah (GroenLinks-PvdA) en Nicolien van Vroonhoven (NSC) hadden daarbij bedenkingen vanwege privacy.


Oproepen om meer verantwoordelijkheden bij voetbalclubs te leggen klonken ook, bijvoorbeeld door een vergunningplicht bij elke wedstrijd waardoor burgemeesters meer eisen kunnen stellen aan de beveiliging. Dat gebeurt in veel gevallen al, reageerde Yeşilgöz. "We juichen het toe", maar de keuze wil ze aan gemeenten laten.

Behalve het strafrecht willen sommige Kamerleden ook vaker terugvallen op civiel recht, waarbij hooligans aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade die ze veroorzaken. "Tref ze maar in de portemonnee", zei Michiel van Nispen (SP).

Veel Kamerleden wezen op de ongeregeldheden na de wedstrijd van FC Utrecht tegen Go Ahead Eagles, waarbij zondagavond meerdere agenten gewond raakten. Ingrid Michon-Derkzen (VVD) kreeg daar "een ongelooflijke sik van", Hanneke van der Werf noemde de rellen "onacceptabel". Yeşilgöz: "Wat mij betreft zijn dit allemaal klappen in het gezicht van de echte supporters."

In tegenstelling tot het publieke beeld waren er vorig seizoen niet meer voetbalincidenten dan anders, schreven onderzoekers in december. Wel lijkt het aantal racistische en andere kwetsende kreten te zijn verdubbeld en is er een "nieuwe aanwas" van jonge hooligans.

De KNVB kwam deze woensdag met een plan tegen voetbalgeweld, waarin de voetbalbond meer inzet op "gastvrijheid". Daarbij hoort volgens een woordvoerder ook het belonen van goed gedrag, bijvoorbeeld door broodjes uit te delen.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Daarbij hoort volgens een woordvoerder ook het belonen van goed gedrag, bijvoorbeeld door broodjes uit te delen.
:lol: :lol: :lol:
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Heissenberrug
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Broodje van Mootje?
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1,024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

BadShaker
Vaste waarde in elftal
Posts: 535
Joined: 07 Jun 2023, 00:06
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 29 May 2024, 20:51
deninho32 wrote: 29 May 2024, 19:30 We hadden vroeger een bitchpit. Geloof niet dat we dat nog gaan doen :D
We kunnen ook iets van een ‘Boxing 1913’ in gang zetten. Ik houd me graag aanbevolen voor een pot tegen BadShaker ;)
Be careful what you wish for. Ik zou zomaar die bouwvakker of betonvlechter kunnen zijn. En die weten wel raad met de pech-generatie. Dank ook voor je PB. Neem het niet te serieus, het is maar een spelletje, zeggen we dan.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 22:37
Daarbij hoort volgens een woordvoerder ook het belonen van goed gedrag, bijvoorbeeld door broodjes uit te delen.
:lol: :lol: :lol:
Ja. Die hebben ook allemaal heel veel honger!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Als je een hoop drugs op hebt echt niet.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Dropshot
Talent
Posts: 81
Joined: 27 Jun 2022, 16:27
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 22:37
Daarbij hoort volgens een woordvoerder ook het belonen van goed gedrag, bijvoorbeeld door broodjes uit te delen.
:lol: :lol: :lol:
Ho ho broodje beenham bij Twente is dikke prima :tongue:
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Doe mij maar die frieten van FC Groningen, die zijn altijd top
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ik kop nog liever een stoeptegel dan dat ik zo’n goor broodje vreet
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 29 May 2024, 23:20 Ik kop nog liever een stoeptegel dan dat ik zo’n goor broodje vreet
Zien
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Ik mis de soep die we altijd kregen bij RBC! 🤤
#FreeGeneratie4
User avatar
degans4567
Bankzitter
Posts: 259
Joined: 30 Jun 2022, 15:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 May 2024, 22:39 Broodje van Mootje?
De plaats waar ik vandaan kom heet een kebab zaak precies diezelfde naam. Dus ik ga wel regelen dat die bij elke overwinning van PSV kebab gaat brengen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nog mazzel dat er geen doden zijn gevallen. Dat was dus niet 1 waarschuwingsschoten, dat waren er meerdere.
Hij lost drie waarschuwingsschoten en staat op het punt gericht te schieten. Agent Kevin* voelt zich tijdens de rellen na FC Utrecht - Go Ahead Eagles zó bedreigd, dat hij geen andere uitweg ziet. ,,Ik stond doodsangsten uit, vroeg me oprecht af of we nog levend thuis zouden komen.’’
Politiechef van Utrecht, Johan van Hartskamp, vertelt hoe een agent van een aanhoudingseenheid ook niet anders kon dan zijn wapen trekken. ,,Liggend op de grond - terwijl hij werd bewerkt met een stalen voorwerp - moest ook hij een waarschuwingsschot lossen. Net als een maat van hem.’’
https://www.ed.nl/binnenland/als-hoolig ... ~abf84803/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 30 May 2024, 07:32 Nog mazzel dat er geen doden zijn gevallen. Dat was dus niet 1 waarschuwingsschoten, dat waren er meerdere.
Hij lost drie waarschuwingsschoten en staat op het punt gericht te schieten. Agent Kevin* voelt zich tijdens de rellen na FC Utrecht - Go Ahead Eagles zó bedreigd, dat hij geen andere uitweg ziet. ,,Ik stond doodsangsten uit, vroeg me oprecht af of we nog levend thuis zouden komen.’’
Politiechef van Utrecht, Johan van Hartskamp, vertelt hoe een agent van een aanhoudingseenheid ook niet anders kon dan zijn wapen trekken. ,,Liggend op de grond - terwijl hij werd bewerkt met een stalen voorwerp - moest ook hij een waarschuwingsschot lossen. Net als een maat van hem.’’
https://www.ed.nl/binnenland/als-hoolig ... ~abf84803/
En de oplossing van de burgemeester is 1 wedstrijd zonder publiek :wall:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Utrecht benadrukt dat een groot deel van de 'supporters' die zich buiten het stadion heeft misdragen, geen ticket had voor de wedstrijd. Onder hen zaten ook mensen met een stadionverbod.
30 stadionverboden uitgedeeld tot nu toe.

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/fc-utre ... uit/435490
Last edited by Standbeeld on 30 May 2024, 08:54, edited 1 time in total.
Post Reply