Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 01 Jun 2024, 10:22
Trixm wrote: 01 Jun 2024, 09:45

Frenkie de jong is natuurlijk ook een betere speler, dat maakt het een logische keuze.
Begin deze discussie niet Trixm. Mensen hebben een soort van blinde vlek vol met Frenkie haat :mrgreen:
Haha, nou het is geen blinde vlek met Frenkie haat hoor, het is ook een ander type dan Schouten maar buiten dat topjaar bij Ajax valt het toch allemaal reuze mee wat hij heeft laten zien?

Ik denk oprecht dat hij helemaal niet zo moeilijk te vervangen is bij Oranje.
  • These users thanked the author Jeronimo for the post (total 2):
    romardoPersepolis
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

trouwepsvfan wrote: 01 Jun 2024, 10:26 Ik heb geen Frenkie haat, maar als je mij zou vragen in welke 3 facetten van het hedendaagse voetbal Frenkie substantieel beter is dan Schouten zou ik het eigenlijk niet op kunnen noemen.
    1) hij is sneller 2) ….. 3) ???
    Chucky
    Vedette

trouwepsvfan wrote: 01 Jun 2024, 10:26 Ik heb geen Frenkie haat, maar als je mij zou vragen in welke 3 facetten van het hedendaagse voetbal Frenkie substantieel beter is dan Schouten zou ik het eigenlijk niet op kunnen noemen.
    Snelheid, dribbel, dynamiek.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
    HeruoneTrixm
    slowflow
    Basisspeler

Beweren dat Schouten beter is dan Frenkie de Jong vind ik wel ver gaan hoor. Maar merk dat F. de Jong hier niet al te populair is
    NilisInOranje
    Regelmatige invaller

Het grootste verschil zit in als ze onopvallend spelen. Frenkie is dan afwezig, Schouten is dan onzichtbaar.

(Edit voor degenen die dat te cryptisch vinden: Dat zijn Frenkies slechtste en Jerdy's beste wedstrijden)
    Heruone
    Lid scoutingsteam

SKERLA wrote: 01 Jun 2024, 10:25
    Heruone wrote: 01 Jun 2024, 10:22

Begin deze discussie niet Trixm. Mensen hebben een soort van blinde vlek vol met Frenkie haat :mrgreen:
    Is dat zo? Ik denk dat je weinig mensen kan vinden met Frenkie haat. Behalve dan dat hij constant Frenkie wordt genoemd, maar daar kan hij zelf weinig aan doen.
    Een bepaald vooroordeel/afgunst heerst er wel gezien de manier waarop mensen hier hem beoordelen. Als hij niet bij dat klote Barca zou spelen, zou hij een top 5 middenvelder in de wereld zijn.
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Los van de discussie Schouten of De Jong, zijn er hier echt mensen die nee zeggen tegen 50 miljoen voor Schouten? Ik snap bepaalde ambities wel, maar hij is wel 27, daar zo veel geld voor krijgen is voor PSV begrippen eigenlijk onwerkelijk, zelfs bij jonge spelers is dat alleen voor Gakpo en straks Bakayoko weggelegd. Als je daar voor terug kan krijgen, ik noem maar wat, een andere "topper" op 6, een extra talent erachter zodat Flamingo achterin kan focussen (rcv of Teze rol) EN nog een linksback ofzo, is dat dan niet meer waard dan alleen Schouten?

Verwacht echter niet dat er een club met 50 miljoen aan komt zetten, en ja ik zou zelf alles tot 40 ook weigeren.
  • These users thanked the author CZ_Code for the post (total 2):
    Voormalig KGDoperwt11
    Persepolis
    Vedette

Heruone wrote: 01 Jun 2024, 11:37
    SKERLA wrote: 01 Jun 2024, 10:25

Is dat zo? Ik denk dat je weinig mensen kan vinden met Frenkie haat. Behalve dan dat hij constant Frenkie wordt genoemd, maar daar kan hij zelf weinig aan doen.
    Een bepaald vooroordeel/afgunst heerst er wel gezien de manier waarop mensen hier hem beoordelen. Als hij niet bij dat klote Barca zou spelen, zou hij een top 5 middenvelder in de wereld zijn.
    Dit vind ik altijd het probleem met F. de Jong: het ligt nooit aan hem. De beste man is 27 jaar en zit nog steeds in de fase van "ja maar bij een andere club! Ja maar de potentie!", op een gegeven moment houdt dat toch wel op en moet er toch echt naar de speler zelf gekeken worden. Ja, hij speelt bij Barça, die niet dezelfde Barça is van weleer maar toch echt nog steeds in de top 10 clubs van Europa. Stel, hij speelt uiteindelijk nooit voor City of Real. Blijft het dan voor altijd de speler die echt wereldtop was geweest als hij bij City of Real had gespeeld? Dat slaat toch nergens op?
    Als er al een blinde vlek van haat is richting hem, dan is dat een reactie op het feit dat er al zijn hele carrière geen greintje kritiek op hem zelf is geweest. Natuurlijk is het een prima speler en is hij beter dan Schouten, maar het feit dat hij (nog) niet heeft aangetoond tot de wereldtop te horen (wat geen schande is overigens) wordt al jaren verweten aan de club, trainer, medespelers etc. Uiteindelijk is het een goede speler, met een aantal sterke en zwakke punten. M.i. in de categorie onder de absolute top middenvelders à la Rodri, Bellingham, Modric etc. Al de "als"en in het verhaal zijn uiteindelijk niet meer dan discussiepunten waar je het wel of niet mee eens kan zijn. Er moet uiteindelijk toch gekeken worden naar de praktijk, en geaccepteerd worden dat dit het misschien is en dat hij toch net zo kritisch als elke andere speler bekeken moet worden.
    Anyway, dat hij basisspeler moet zijn bij Oranje lijkt me wel duidelijk.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
    Lorenzo von MatterhornD'n Berry
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Mij lijkt de tandem veerman - schouten logisch. Compleet op elkaar ingespeeld en het beste middenveld van de eredivisie. Dat is beter dan De Jong en een willekeurige andere speler die geen ritme hebben samen.
  • These users thanked the author BadShaker for the post:
    Smell Rock
    Søren
    Meervoudig international

Onze Jerdy is goud voor PSV.
    In de Europese subtop kan hij overal van waarde zijn denk ik.
    Voor de absolute top is zijn techniek, trap, en passing, net niet goed genoeg.

Ik hoop dat we het voor hem dusdanig interessant maken dat ie de komende 5+ jaar bij ons speelt.
    De “rode” draad voor het toekomstige PSV.
  • These users thanked the author Søren for the post (total 5):
    Smell RockGrasmat60yearsofgloryBalinhoLeon77M
    Smell Rock
    Verbannen

slowflow wrote: 01 Jun 2024, 11:15 Beweren dat Schouten beter is dan Frenkie de Jong vind ik wel ver gaan hoor. Maar merk dat F. de Jong hier niet al te populair is
    Frenkie de Jong is een gehypte huppeltrut die tijdens een wedstrijd 75% naar achter speelt, 20% opzij en 5% naar voren. Geen dreiging of scorend vermogen, alleen lichaamsschijnbeweginkjes, wat huppelen en dan de andere kant opdraaien en terugspelen. Schouten doet alles naar voren in 1x raken. Als Frenkie destijds naar PSV was gekomen, had hij misschien 2 interlands gespeeld.
  • These users thanked the author Smell Rock for the post (total 4):
    BadShakerLorenzo von MatterhornPSV024Thoresen
    Full speed or nothing
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Jerdy is 2 klassen beter dan Frenkie. En in Veerman en Schouten heb je 2 spelers die alles bieden wat Frenkie ook biedt maar dan vele malen beter.
    Søren
    Meervoudig international

RIO wrote: 01 Jun 2024, 12:38Jerdy is 2 klassen beter dan Frenkie. En in Veerman en Schouten heb je 2 spelers die alles bieden wat Frenkie ook biedt maar dan vele malen beter
    Jerdy speelt momenteel beter dan Frenkie.
    Maar in de basis, qua potentie, is Frenkie natuurlijk een veel betere voetballer.
    Gerard Karnemelk
    Veelbelovend talent

Ik zou graag een middenveld zien met Schouten, Veerman en Frenkie de Jong. Als Frenkie zich dienstbaar op weet te stellen denk ik dat dat best goed zou kunnen werken
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Gerard Karnemelk wrote: 01 Jun 2024, 12:59 Ik zou graag een middenveld zien met Schouten, Veerman en Frenkie de Jong. Als Frenkie zich dienstbaar op weet te stellen denk ik dat dat best goed zou kunnen werken
    Echt 0 diepgang.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Smell Rock
    Gerard Karnemelk
    Veelbelovend talent

11 Tinus wrote: 01 Jun 2024, 13:02
    Gerard Karnemelk wrote: 01 Jun 2024, 12:59 Ik zou graag een middenveld zien met Schouten, Veerman en Frenkie de Jong. Als Frenkie zich dienstbaar op weet te stellen denk ik dat dat best goed zou kunnen werken
    Echt 0 diepgang.
    Niet nodig als je met bijv gakpo en malen speelt.
    Met Dumfries als extra diepgaande troef
  • These users thanked the author Gerard Karnemelk for the post:
    MaartenV
    Lente
    Meervoudig international

CZ_Code wrote: 01 Jun 2024, 11:55Los van de discussie Schouten of De Jong, zijn er hier echt mensen die nee zeggen tegen 50 miljoen voor Schouten?
    Nee dat denk ik niet, z’n bedrag moet je altijd pakken, dat is voor PSV en voor Schouten niet te weigeren. Maar ik denk alleen niet dat het realistisch is.
    Oh PSV wat je met me doet…
    mr.top
    Internationale topspeler

Persepolis wrote: 01 Jun 2024, 12:13Dit vind ik altijd het probleem met F. de Jong: het ligt nooit aan hem. De beste man is 27 jaar en zit nog steeds in de fase van "ja maar bij een andere club! Ja maar de potentie!", op een gegeven moment houdt dat toch wel op en moet er toch echt naar de speler zelf gekeken worden. Ja, hij speelt bij Barça, die niet dezelfde Barça is van weleer maar toch echt nog steeds in de top 10 clubs van Europa. Stel, hij speelt uiteindelijk nooit voor City of Real. Blijft het dan voor altijd de speler die echt wereldtop was geweest als hij bij City of Real had gespeeld? Dat slaat toch nergens op?
    👏
    Gerard Karnemelk
    Veelbelovend talent

Lente wrote: 01 Jun 2024, 13:26
    CZ_Code wrote: 01 Jun 2024, 11:55Los van de discussie Schouten of De Jong, zijn er hier echt mensen die nee zeggen tegen 50 miljoen voor Schouten?
    Nee dat denk ik niet, z’n bedrag moet je altijd pakken, dat is voor PSV en voor Schouten niet te weigeren. Maar ik denk alleen niet dat het realistisch is.
    Liever Schouten houden, zo lang mogelijk. Tenzij hij zelf heel graag weg wil, dan wordt het voor PSV een ander verhaal.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het gaat om het geheel. Een speler zoals Schouten maakt het hele team beter. Dan hebben we een grotere kans om kampioen te worden. Dan worden alle spelers meer waard. Een Teze bv kan je nu ook voor 15 miljoen verkopen. Bij Mark van Bommel zat ie op de bank een aantal jaren terug. Zo een speler is veel makkelijker te vervangen voor 10 miljoen dan Schouten (of Veerman).
    Lente
    Meervoudig international

Gerard Karnemelk wrote: 01 Jun 2024, 13:34
    Lente wrote: 01 Jun 2024, 13:26

Liever Schouten houden, zo lang mogelijk. Tenzij hij zelf heel graag weg wil, dan wordt het voor PSV een ander verhaal.
    Precies dat laatste, een ongemotiveerde of teleurgestelde Schouten die net de laatste paar procenten minder geeft is ook niet wenselijk. Maar 50 miljoen is denk ik vooral wensdenken. Ik denk dat Schouten en PSV heel reëel en open naar elkaar zijn en beide weten wat ze aan elkaar hebben en wat dat voor de ander ook waard is. PSV is wat dat betreft (gelukkig) altijd netjes naar haar spelers en schendt haar gemaakte afspraken niet.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Persepolis wrote: 01 Jun 2024, 12:13
    Heruone wrote: 01 Jun 2024, 11:37

Dit vind ik altijd het probleem met F. de Jong: het ligt nooit aan hem. De beste man is 27 jaar en zit nog steeds in de fase van "ja maar bij een andere club! Ja maar de potentie!", op een gegeven moment houdt dat toch wel op en moet er toch echt naar de speler zelf gekeken worden. Ja, hij speelt bij Barça, die niet dezelfde Barça is van weleer maar toch echt nog steeds in de top 10 clubs van Europa. Stel, hij speelt uiteindelijk nooit voor City of Real. Blijft het dan voor altijd de speler die echt wereldtop was geweest als hij bij City of Real had gespeeld? Dat slaat toch nergens op?
    Als er al een blinde vlek van haat is richting hem, dan is dat een reactie op het feit dat er al zijn hele carrière geen greintje kritiek op hem zelf is geweest. Natuurlijk is het een prima speler en is hij beter dan Schouten, maar het feit dat hij (nog) niet heeft aangetoond tot de wereldtop te horen (wat geen schande is overigens) wordt al jaren verweten aan de club, trainer, medespelers etc. Uiteindelijk is het een goede speler, met een aantal sterke en zwakke punten. M.i. in de categorie onder de absolute top middenvelders à la Rodri, Bellingham, Modric etc. Al de "als"en in het verhaal zijn uiteindelijk niet meer dan discussiepunten waar je het wel of niet mee eens kan zijn. Er moet uiteindelijk toch gekeken worden naar de praktijk, en geaccepteerd worden dat dit het misschien is en dat hij toch net zo kritisch als elke andere speler bekeken moet worden.
    Anyway, dat hij basisspeler moet zijn bij Oranje lijkt me wel duidelijk.
    Externe factoren spelen wel degelijk een rol uiteraard. We kunnen de vergelijking simpel stellen door naar Ruud/Bosz te kijken. Was Bakayoko dan nu al zo goed geweest? Hadden Teze, Babadi en Veerman zichzelf dan zoveel verder ontwikkeld? Etc. Dat speelt allemaal een rol in waarom spelers als Rodri, De Bruyne, Kimmich, etc. allemaal zo goed zijn (geworden).

Het is verder geen excuus overigens. Meer een observatie om te benadrukken hoe goed Frenkie is, ook qua potentie. Want rek zit er nog in hem.

Handelingssnelheid, dynamiek, pressing resistance, techniek, ritme controleren en bepalen van een wedstrijd, overtallen creëren en exploiteren. Schouten is echt een hele goede speler (en ik ben enorm blij met hem), maar hij komt niet in de buurt van Frenkie qua niveau. Dat mensen die discussie wel degelijk willen aangaan, zegt iets over de blinde vlek die sommige personen hebben.

De manier waarop Frenkie voetbalt en de impact die hij heeft, maakt hem overigens ook totaal geen postbode.
  • These users thanked the author Heruone for the post (total 7):
    MassimoTrixmForestForestD'n BerryJohnnie Walkerziege maar ook zaggeRen Höek
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Trixm
    Vedette

Als je echt denkt dat Jerdy beter is dan Frenkie, dan heb je echt drie PSV brillen tegelijk op. Lachwekkend. Ze vertegenwoordigen ook bij lange na niet dezelfde transferwaarde. Neemt niet weg dat Schouten een geweldige voetballer is. De Jong is alleen nog drie klassen beter. Ook wel een verschil om in de top van la liga te spelen of in de ED. Maar goed, dat weet iedereen. Maar we gaan het meemaken, als er clubs deze zomer ook 100m voor schouten gaan neerleggen.
  • These users thanked the author Trixm for the post (total 3):
    KoenjoMaartenVziege maar ook zagge
    Saibari is underrated.
    Paulus1913
    Regelmatige invaller

Schouten lijkt echt ontzettend op zijn plekje te zitten. Hij is niet voor niks naar NL gekomen, hij kon ook naar AC Milan, voor meer salaris.
    slowflow
    Basisspeler

Smell Rock wrote: 01 Jun 2024, 12:27
    slowflow wrote: 01 Jun 2024, 11:15 Beweren dat Schouten beter is dan Frenkie de Jong vind ik wel ver gaan hoor. Maar merk dat F. de Jong hier niet al te populair is
    Frenkie de Jong is een gehypte huppeltrut die tijdens een wedstrijd 75% naar achter speelt, 20% opzij en 5% naar voren. Geen dreiging of scorend vermogen, alleen lichaamsschijnbeweginkjes, wat huppelen en dan de andere kant opdraaien en terugspelen. Schouten doet alles naar voren in 1x raken. Als Frenkie destijds naar PSV was gekomen, had hij misschien 2 interlands gespeeld.
    Haha so, begrijp me niet verkeerd ik vind Schouten n geweldige voetballer maar die PSV bril mag wel een beetje af soms hoor 😂
    Post Reply