ziege maar ook zagge wrote: ↑31 May 2024, 20:32
Ik ben een zeer groot voorstander van damesvoetbal maar het is wel verwarrend dat zowel het dames- als het herenteam allebei 'Oranje' heten en dat dat dan ook zonder nadere aanduiding gebruikt wordt in krantenkoppen en aankondigingen, je moet dan dus doorklikken c.q. het artikel lezen om te weten waar het over gaat en deed je dat niet dan kun je je vergissen - zit je daar klaar met je chips en je biertje en blijken het die domme bitches te zijn. Heel vermoeiend.
Heeft iemand een oplossing? (alleen foute antwoorden graag)
Damessport in algemene zin is een subcategorie net zoals G-sport, of seniorensport, of paralympische sport, of een competitie voor mensen groter dan 2.50m, of kleiner dan 1.50m.
Hartstikke schattig al die kneuzencompetities, maar laten we het vooral niet te serieus nemen.
Krijgt veels te veel aandacht wat mij betreft, en wordt te agressief opgedrongen.
Goed als mensen ervan genieten, maar val de massa er niet mee lastig, want die wil gewoon de topsport mannenversie zien.
Søren wrote: ↑01 Jun 2024, 20:06
Damessport in algemene zin is een subcategorie net zoals G-sport, of seniorensport, of paralympische sport, of een competitie voor mensen groter dan 2.50m, of kleiner dan 1.50m.
Hartstikke schattig al die kneuzencompetities, maar laten we het vooral niet te serieus nemen.
Krijgt veels te veel aandacht wat mij betreft, en wordt te agressief opgedrongen.
Goed als mensen ervan genieten, maar val de massa er niet mee lastig, want die wil gewoon de topsport mannenversie zien.
Dat heet marketing en promotie. Het wordt door de hele wereld gebruikt om hun product te verkopen, waarom zou dat niet mogen voor damesvoetbal? Wat er precies opgedrongen wordt ontgaat mij ook volledig.
Wanne kwats maat. Volgens jouw redenering zouden bijvoorbeeld boksliefhebbers dan ook alleen maar interesse hebben in de zwaargwichten. Ik kan je verzekeren dat dat niet zo is.
Bovendien, er zelf voor kiezen ergens verontwaardigd over te zijn is niet hetzelfde als iets opgedrongen krijgen.
BadShaker wrote: ↑31 May 2024, 21:35
Hoe kan dat ja. Bij andere sporten is dat toch niet zo. Daar heb je tenminste normale vrouwen rondlopen in plaats van alleen maar lesbotrons.
deninho32 wrote: ↑31 May 2024, 21:44
Mja, voetbal is natuurlijk eigenlijk gewoon een mannensport. Dan krijg je van die manwijven bij het damesvoetbal.
Damessport in algemene zin is een subcategorie net zoals G-sport, of seniorensport, of paralympische sport, of een competitie voor mensen groter dan 2.50m, of kleiner dan 1.50m. Hartstikke schattig al die kneuzencompetities, maar laten we het vooral niet te serieus nemen.
Sommige reacties hier zijn wel echt triest, mijn hemel. Ik heb er zelden last van dat ik per ongeluk op een artikel over vrouwenvoetbal uitkom als ik iets over het Nederlands mannenelftal wil lezen. Opdringen? Valt enorm mee, of je moet diep in je mannenhartje geraakt worden als je een keer vrouwenvoetbal prominent langs ziet komen in het nieuws. Ik heb er in ieder geval zelden last van.
Natuurlijk is vrouwenvoetbal bij lange na niet op het niveau van mannenvoetbal, want mannenvoetbal bestaat tientallen jaren langer en er zit veel meer geld in. Alleen maar mooi dat meisjes die ook voetballer willen worden nu hun droom kunnen verwezenlijken, dat die optie er steeds meer komt. Het raakt het mannenvoetbal totaal niet, dus waarom mensen de noodzaak zien om zo neerbuigend en denigrerend erover te doen snap ik niet. Niemand dwingt je om het te kijken, hoe sterk je ook wilt geloven dat de 'woke' NOS het je opdringt. Wees gerust, je bierzuipende worstenfeestje in de voetbalstadions wordt er niet door verstoord.
Als je zo laatdunkend over vrouwen praat moet je jezelf echt eens een keer laten nakijken. En jezelf afvragen wat je toch allemaal tekort bent gekomen in je eigen leven.
Tuurlijk wordt het wel opgedrongen. Als je de markt zijn werkt liet doen zag je nooit “vrouwen”voetbal op TV. Ga gewoon koekjes bakken met je kortkittig kapsel en rare loopje. En beslis eindelijk eens wat je wil zijn man, want zo halverwege blijven hangen is voor niemand leuk.
BadShaker wrote: ↑01 Jun 2024, 20:39
Tuurlijk wordt het wel opgedrongen. Als je de markt zijn werkt liet doen zag je nooit “vrouwen”voetbal op TV. Ga gewoon koekjes bakken met je kortkittig kapsel en rare loopje. En beslis eindelijk eens wat je wil zijn man, want zo halverwege blijven hangen is voor niemand leuk.
Praat je ook zo tegen je vrouw, als je die hebt? Of is dat wel gewoon iemand die aan jouw vleeskeuring standaarden voldoet? Mijn god, zielig figuur. Laat mensen lekker in hun waarde joh.
Er zit een knop op je tv, op je laptop/tablet en op je telefoon. De stadions zitten nog steeds voller en voller. Grow a pair zou ik treffend als suggestie willen meegeven.
Vooropgesteld, ik blijf er niet voor thuis en zou nog niet gratis naar een wedstrijd gaan, zelfs geen CL- of WK finale.
Voorstellen dat vrouwen hetzelfde zouden moeten verdienen als mannen in de top, vind ik persoonlijk lachwekkend en een uiterste. Maar jij bent dat andere uiterste blijkbaar. En da's niet erg verder, die mening mag je hebben natuurlijk. Gelukkig.
Er komen gemiddeld 800 mensen kijken bij een dameswedstrijd in de Eredivisie. Dan kun je ook geen prof worden wat mij betreft. Als het geld oplevert kun je geld gaan verdienen, eerder niet. Ze mogen van mij lekker voetballen die dames hoor, maar het blijft hobby.
Heb dit bericht voor de zekerheid 10x gelezen, om zeker te weten of dit niet sarcastisch is (Paco Casal , misschien dat jij dit kan zien?). Maar wat een reactie uit de prehistorie. Praat eens met wat meer respect over de medemens ajb.
Ben je vannacht afgewezen door een vrouw ofzo? Man, wat een gejank.