DonyellMalen wrote: ↑03 Jun 2024, 15:16
Kunnen die keepers niet meer duiken?
Die Bergwijn past er toch helemaal niet tussen, als je hem zo ziet? Iedereen beweegt actief, ziet er afgetraind uit. Hij lijkt een beetje het dikke neefje dat toch maar meedoet met balletje trappen.
DonyellMalen wrote: ↑03 Jun 2024, 15:16
Kunnen die keepers niet meer duiken?
Ze hebben tegen die keepers gezegd dat als Brobbert en Bergwhine schieten dat ze maar niet zo hun best moeten doen anders krijgen ze geen zelfvertrouwen...
Gullit als voormalig wereldvoetballer van het jaar werd totaal niet begrepen door Theo Jansen en Nordin Amrabat toen het over Frenkie ging. Volgens Gullit moet De Jong zo'n goede voetballer dat hij veel meer moet opeisen/sturing geven. Een mentaal iets. Maar Amrabat begreep er echt geen hol van.
Gijp zegt ook altijd: Ruud neemt bijna niemand aan die tafel serieus. Ja Van Basten. Maar de rest heeft een carrière die totaal verbleekt bij die van Gullit. Die hiërarchie blijf daarna.
Met deze kennis het fragment kijken is nog leuker.
Is het ook niet zo dat Frenkie bij Barca net wat teveel in zijn comfortzone zit? Wordt het niet eens tijd om de horizon te verbreden en het elders te gaan zoeken? In een ander team met een andere trainer. Ik durf wel te wedden dat bijvoorbeeld Guardiola het maximale uit Frenkie zal halen. En dan kunnen we zien of wat Ruud verwacht teveel is of niet.
koetje wrote: ↑03 Jun 2024, 23:22
Mooie TV bij Rondo.
Gullit als voormalig wereldvoetballer van het jaar werd totaal niet begrepen door Theo Jansen en Nordin Amrabat toen het over Frenkie ging. Volgens Gullit moet De Jong zo'n goede voetballer dat hij veel meer moet opeisen/sturing geven. Een mentaal iets. Maar Amrabat begreep er echt geen hol van.
Ben het ook eens met Gullit. Ook wel typerend dat er eindelijk een klein beetje kritiek is op F. de Jong en dat men daar meteen verontwaardigd over is. Terwijl Gullit echt wel de vinger op de zere plek legt.
Iedereen van de media lijkt ook wel in zak en as te zitten als Frenkie het EK niet haalt.
Ik vind het prima, meer kans op een Veerman Schouten Reijnders middenveld.
Het is keer op keer bewezen , landen elftallen hebben succes als het geraamte bestaat uit voetballers die het gehele jaar al samen hebben gespeeld.
Gullit verwacht méér van Frenkie, maar Frenkie heeft nog nooit laten zien dat hij ook méér kan.
Koeman heeft het een jaar geprobeerd met Frenkie in een aanvallendere rol, maar dan is hij gewoon minder. Frenkie is geweldig in het positiespel, Frenkie is vrijwel onmogelijk om onder druk te zetten, maar Frenkie geeft heel weinig assists en scoort heel weinig.
Dat heeft hij nooit veel gedaan, dus om te verwachten dat hij die volgende stap wél kan zetten, is volgens mij meer hoop, dan reële verwachting.
PCGC wrote: ↑04 Jun 2024, 16:17
Iedereen van de media lijkt ook wel in zak en as te zitten als Frenkie het EK niet haalt.
Ik vind het prima, meer kans op een Veerman Schouten Reijnders middenveld.
Het is keer op keer bewezen , landen elftallen hebben succes als het geraamte bestaat uit voetballers die het gehele jaar al samen hebben gespeeld.
Denk eerlijk gezegd dat Koopmeiners als eerste op het middenveld-wedstrijdformulier komt bij afwezigheid van de Jong. Als hij zijn gemiddelde Atalanta niveau haalt is hij een meer dan fatsoenlijke middenvelder. Zeker tijdens de EL finale haalde hij een heel hoog niveau. Daar komt nog bij kijken dat hij al een stuk meer ervaring heeft in Oranje dan onze Jer & Joe.
Wel grappig dat die Koopmeinders in Italië dus een halve god schijnt te zijn terwijl ik hem in het NL’s elftal nog nooit op een goede wedstrijd heb kunnen betrappen
trouwepsvfan wrote: ↑04 Jun 2024, 16:47
Wel grappig dat die Koopmeinders in Italië dus een halve god schijnt te zijn terwijl ik hem in het NL’s elftal nog nooit op een goede wedstrijd heb kunnen betrappen
De waarheid zal in het midden liggen. Gullit heeft een terecht punt dat een topvoetballer bepalend moet zijn elk team waarin hij speelt. Dat gold in extreme mate voor hem zelf, of hij nu speelde bij Feyenoord, PSV, Milan of Sampdoria.
De vraag is of De Jong het type voetballer is om dominant te spelen. Bosz zegt dat de spelbepaler tegenwoordig op 6/8 speelt, maar De Jong is geen typische spelverdeler (zoals Veerman of Kroos dat wel zijn). Hij lijkt wellicht het meeste op Busquets, maar die had onzichtbaar een groter aandeel in het spel. Misschien komt het er op neer dat De Jong een goede meevoetballer is en dat we niet meer van hem moeten verwachten
Gast, grow a pair. Kut dat iedereen bij ajax je op een gegeven moment uitfloot, maar het leven gaat door. Zoek psychische hulp als iets je dwars blijft zitten. Verder volkomen logisch dat De Boer hard wordt aangepakt. De Boer bondscoach maken nadat hij overal ontslagen is. Dan kan je net zo goed Aad de Mos bondscoach maken. Het liep precies zoals iedereen al vantevoren wist: alles liep in de soep. Vervelend voor De Boer, maar de kritiek is inherent aan profvoetbal. Als je daar niet tegen kan, dan moet je de job niet aannemen.