Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Jur1913
Internationale topspeler

Voormalig KG wrote: 21 May 2024, 22:49 PSV is kut, was kut en blijft kut vraag het maar ergens in Frankrijk
:huh: :huh: :huh: :huh: :huh:
Ardbeg
Mister PSV

Voormalig KG wrote: 21 May 2024, 22:49 PSV is kut, was kut en blijft kut vraag het maar ergens in Frankrijk
Volgens mij wil je die typfout aanpassen 😬
Last edited by Ardbeg on 21 May 2024, 22:58, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post:
    Voormalig KG
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

En anders:

Image
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Voormalig KG
    DonyellMalen
    Legende
    Clubvoorkeur: PSV

Koop 'm, Bayern.

Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Ja, dan kunnen we wellicht een korting op Tillman regelen van een paar ton.
    Massimo
    Legende

Ik verwacht niet dat hij direct verkocht gaat worden. Kale huur of huur met optie tot koop zodat PSG PSV niet hoeft te betalen.
    Standbeeld
    Mister PSV

Vanzelfsprekend gaat PSG hem niet verkopen, zolang zij de macht hebben uiteraard. Daar twijfel ik geen seconde over.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Bayern is een grote club.
    Ren Höek
    Vedette

Standbeeld wrote: 04 Jun 2024, 12:41 Vanzelfsprekend gaat PSG hem niet verkopen, zolang zij de macht hebben uiteraard. Daar twijfel ik geen seconde over.
    Precies dit, helemaal omdat PSG dan flink wat moet overmaken naar PSV.
    Als Xavi wordt verkocht, dan zal het pas na komend seizoen zijn.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Teletubby
    Nationale topspeler

Als PSG echt een percentage moet afstaan aan PSV als ze hem deze zomer verkopen dan sturen ze hem nog liever naar Jong PSG dan dat ze hem van de hand doen en miljoenen moeten overmaken naar PSV. Dit zal wel een huur met optie tot koop worden als ze hem überhaupt verkopen deze zomer om hieronder uit te komen.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Snap dat wel, PSG is ook een armlastig clubje, die kunnen iedere euro goed gebruiken...
    Madueke
    Legende

Blijft toch ook wel apart dat je eigenlijk nooit leest dat PSG hem zelf wil gaan gebruiken.
    Standbeeld
    Mister PSV

Grasmat wrote: 04 Jun 2024, 13:34 Snap dat wel, PSG is ook een armlastig clubje, die kunnen iedere euro goed gebruiken...
    Zeker nadat hun sterspeler gratis de deur uit is gelopen.
    Madueke wrote: 04 Jun 2024, 13:37 Blijft toch ook wel apart dat je eigenlijk nooit leest dat PSG hem zelf wil gaan gebruiken.
    Klopt, je vraagt jezelf af wat dan de meerwaarde is om bij PSG te tekenen en blijven.
    Menno1
    Legende

Ik maak mij ook geen enkele illusies dat PSV er nog geld aan gaat overhouden. Leuk die clausule, maar ook bij voorbaat kansloos natuurlijk.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Juancho
    ruuddevil
    Legende

Madueke wrote: 04 Jun 2024, 13:37 Blijft toch ook wel apart dat je eigenlijk nooit leest dat PSG hem zelf wil gaan gebruiken.
    En Simons lijkt geen interesse te hebben om voor PSG te spelen. Heel bijzonder zo’n verstandshuwelijk.
    koetje
    Legende

ruuddevil wrote: 05 Jun 2024, 07:02
    En Simons lijkt geen interesse te hebben om voor PSG te spelen. Heel bijzonder zo’n verstandshuwelijk.
    Bijzonder inderdaad. Volgens mij zijn er twee argumenten voor de transfer vorig jaar naar PSG

1. Tekengeld en salaris
    2. Bewuste keuze om als handelswaar te fungeren om zo sportief stappen te kunnen zetten.

De ambitie van Simons is waarschijnlijk de PL. Zie ook keuze zaakwaarnemer. Die stap was vorig jaar nog te vroeg. De stap naar de Bundesliga was ideaal en volgend seizoen volgt weer een andere tussenstap. Deze 'stages' kun je enkel lopen als handelswaar. PSV had hem uiteraard nooit verhuurd. Een club die 50 miljoen aan PSV had betaald vorig jaar ook niet. PSG wel. Die zien het gewoon als belegging, eentje die inmiddels naar 100+ miljoen is gestegen.
  • These users thanked the author koetje for the post:
    Prof_napo
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

koetje wrote: 05 Jun 2024, 07:36
    ruuddevil wrote: 05 Jun 2024, 07:02

Bijzonder inderdaad. Volgens mij zijn er twee argumenten voor de transfer vorig jaar naar PSG

1. Tekengeld en salaris
    2. Bewuste keuze om als handelswaar te fungeren om zo sportief stappen te kunnen zetten.

De ambitie van Simons is waarschijnlijk de PL. Zie ook keuze zaakwaarnemer. Die stap was vorig jaar nog te vroeg. De stap naar de Bundesliga was ideaal en volgend seizoen volgt weer een andere tussenstap. Deze 'stages' kun je enkel lopen als handelswaar. PSV had hem uiteraard nooit verhuurd. Een club die 50 miljoen aan PSV had betaald vorig jaar ook niet. PSG wel. Die zien het gewoon als belegging, eentje die inmiddels naar 100+ miljoen is gestegen.
    En als je als speler weet te realiseren dat je - zelfs als handelswaar - veel keuzevrijheid hebt dan is zoiets niet heel verkeerd. Je bouwt wellicht geen band op met een club en haar supporters maar je draag wel zelf de zorg om bij een club te komen waar je je kan blijven ontwikkeln. Nu helpt het natuurlijk ontzettend mee dat Simons een spelers is met specifieke voetbalkwaliteiten die dat ook mogelijk maakt. Simons in de lead, PSG als achtervang ( bij blessures of iets dergelijks, maar ook een potentiele springplank mocht hij dat willen, en PSG als winstdeler als Smons toch vertrekt ).

Kijkende naar de stappen lijkt de sportieve ontwikkeling primair en dat is wel te waarderen.
    Ren Höek
    Vedette

Standbeeld wrote: 04 Jun 2024, 17:21 Klopt, je vraagt jezelf af wat dan de meerwaarde is om bij PSG te tekenen en blijven.
    Image

Plus de bereidwilligheid van PSG om hem te verhuren, met uiteindelijk als doel dat Xavi bij een topclub terecht komt en PSG een flink transferbedrag ontvangt.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Ik gun die geitenneukers van PSG niets en ik stel voor dat we nooit meer zaken met ze doen
    Ardbeg
    Mister PSV

BadShaker wrote: 06 Jun 2024, 14:31 Ik gun die geitenneukers van PSG niets en ik stel voor dat we nooit meer zaken met ze doen
    Wij hoeven ook geen zaken met ze te doen, als PSV dat maar blijft doen. Moeten ze ook vooral doen want die willen ook nog wel eens bizar hoge bedragen betalen.
    DeBruyne
    Meervoudig international

Zou PSV na een belletje van Brands/Stewart niet akkoord kunnen gaan met een lager percentage of bedrag of zou PSG hier net open voor staan?
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

DeBruyne wrote: 16 Jun 2024, 11:24 Zou PSV na een belletje van Brands/Stewart niet akkoord kunnen gaan met een lager percentage of bedrag of zou PSG hier net open voor staan?
    Lijkt mij niet een afslag die je moet willen nemen. Als dit internationaal bekend wordt zet dat bij alle toekomstige transfers een precedent.
    PSG is niet een club gebleken waar zulke afspraken stil gehouden worden.

Hopelijk kan Xavi voor zichzelf kiezen en een mooie transfer versieren

https://sportnieuws.nl/voetbal/nieuws/x ... 211113440/

Klote website, evengoed hoop doet leven
  • These users thanked the author Voormalig KG for the post:
    DeBruyne
    danko-lazovic
    Meervoudig international

PSV wordt ook nog genoemd als een partij.
    Madueke
    Legende

Interessant! Dacht PSG dat ze door huur + (verplichte) koop van PSV af waren ofzo? :mrgreen:
    DonyellMalen
    Legende

Koop hem maar direct, Bayern. 30 miljoen in het zakkie voor ons dan.
    Post Reply