Talenten: welke zetten de stap naar het eerste elftal?

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het enige talent dat ik klaar acht voor de stap naar het eerste is Van Duiven. Die is het verst in zijn ontwikkeling. Babadi heeft nog een jaartje nodig maar gaat dat ook wel halen. Verder moet je sneller spelers verhuren. Tielemans, Nassoh, Comenencia en Seelt zijn wel klaar bij Jong maar nog niet goed genoeg voor het eerste. Die hebben een tussenstap nodig. Al vind ik Nassoh wel een hele goede speler.

Ben voor komend seizoen vooral benieuwd naar de "nieuwe " lichting. Geerts, vd Heuvel, Tytens etc. Hoe die zich ontwikkelen.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Wat Joenepsv zegt.
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Bosz is volgens mij wel iemand die relatief snel jeugdspelers de kans geeft en inpast in het team, dus ben inderdaad benieuwd wie de stap kunnen maken.

We hebben hier in het verleden overigens wel vaker aardig mis gezeten op het einde van een seizoen qua verwachtingen wie er toe zijn aan een stap naar de eerste selectie, het blijkt soms dat spelers zich toch aardig aan het hogere niveau van spelers om zich heen kunnen optrekken en het overhevelen op zichzelf al een mentaal zetje geeft wat ze beter laat presteren. Mede daarom vind ik de voorbereiding altijd wel een leuke periode, omdat er toch soms wel leuke verrassingen tussen zitten.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: ↑08 Jun 2023, 06:39 Het enige talent dat ik klaar acht voor de stap naar het eerste is Van Duiven. Die is het verst in zijn ontwikkeling. Babadi heeft nog een jaartje nodig maar gaat dat ook wel halen. Verder moet je sneller spelers verhuren. Tielemans, Nassoh, Comenencia en Seelt zijn wel klaar bij Jong maar nog niet goed genoeg voor het eerste. Die hebben een tussenstap nodig. Al vind ik Nassoh wel een hele goede speler.

Ben voor komend seizoen vooral benieuwd naar de "nieuwe " lichting. Geerts, vd Heuvel, Tytens etc. Hoe die zich ontwikkelen.
Eens. Ik ben best pessimistisch over het huidige jong team. Babadi heeft talent genoeg maar het blijft te veel speeltuin voetballer. Van Duiven heeft wel iets, al zie ik er minder een absoluut top talent in dan anderen.

Verder? Mwah. Vd Blaak staat stil, Comenencia laat het ook zelden zien en schommelt door het hele team. En Nassoh en Tielemans lijken mij net te kort te komen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Zou wel fijn zijn als we daar iemand de schuld van kunnen geven. Ramzi? :whistle:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: ↑08 Jun 2023, 10:52 Zou wel fijn zijn als we daar iemand de schuld van kunnen geven. Ramzi? :whistle:
John natuurlijk.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

En de Rabobank uiteraard.
Schnitzel2023
Basisspeler
Posts: 447
Joined: 06 Jun 2023, 14:59
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: ↑08 Jun 2023, 10:39
Joenepsv wrote: ↑08 Jun 2023, 06:39 Het enige talent dat ik klaar acht voor de stap naar het eerste is Van Duiven. Die is het verst in zijn ontwikkeling. Babadi heeft nog een jaartje nodig maar gaat dat ook wel halen. Verder moet je sneller spelers verhuren. Tielemans, Nassoh, Comenencia en Seelt zijn wel klaar bij Jong maar nog niet goed genoeg voor het eerste. Die hebben een tussenstap nodig. Al vind ik Nassoh wel een hele goede speler.

Ben voor komend seizoen vooral benieuwd naar de "nieuwe " lichting. Geerts, vd Heuvel, Tytens etc. Hoe die zich ontwikkelen.
Eens. Ik ben best pessimistisch over het huidige jong team. Babadi heeft talent genoeg maar het blijft te veel speeltuin voetballer. Van Duiven heeft wel iets, al zie ik er minder een absoluut top talent in dan anderen.

Verder? Mwah. Vd Blaak staat stil, Comenencia laat het ook zelden zien en schommelt door het hele team. En Nassoh en Tielemans lijken mij net te kort te komen.
Qua talent kan babadi zo mee met PSV 1. Ben wel benieuwd naar zijn contract. Loopt nog maar 1 jaar door.

Daarnaast grote verwachtingen van Land en van Duiven. Comemencia zou wel eens kunnen aanpikken. Lijkt mij wel een speler die zich goed kan aanpassen aan het niveau.
Handball
Regelmatige invaller
Posts: 319
Joined: 10 Jun 2022, 13:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Beetje off-topic wellicht.
Maar welke talenten (buiten degene die over moeten) verwachten jullie dat dit seizoen als veel speelminuten bij Jong-PSV gaan krijgen.

Land werd hier eerder al genoemd. Maar ik verwacht zelf ook dat jongens als Kuhn, Raap en wellicht zelfs Sami Bouhoudane wellicht zich in jong kunnen gaan laten zien. Daarnaast verwacht ik dat Van den Berg wellicht ook al wat minuten gaat maken dit seizoen. Trainde afgelopen seizoen als 15-jarige al mee bij de Vitesse selectie.
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Nieuw rondje? Ik gok Land als enige echte kanshebber, hoop wel dat hij deze zomer even gym pakt.

Nadeel van veel geld en een goede selectie hebben is dat het voor de jeugd allemaal wat lastiger wordtπŸ˜‰. Misschien dat Jevon Simons nog kan verrassen, maar gok dat we minimaal twee buitenspelers gaan halen.
Handball
Regelmatige invaller
Posts: 319
Joined: 10 Jun 2022, 13:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Dante wrote: ↑30 May 2024, 08:20 Nieuw rondje? Ik gok Land als enige echte kanshebber, hoop wel dat hij deze zomer even gym pakt.

Nadeel van veel geld en een goede selectie hebben is dat het voor de jeugd allemaal wat lastiger wordtπŸ˜‰. Misschien dat Jevon Simons nog kan verrassen, maar gok dat we minimaal twee buitenspelers gaan halen.
Verwacht inderdaad dat Land de enige is die aardig wat minuten gaat maken aankomend seizoen. Hoop dat Simons nog een jaartje bij jong speelt. Kan daar echt de uitblinker worden, beetje zoals Bakayoko destijds. Wellicht dat hij na de winterstop met het vertrek van Lozano ook wat meer aanspraak kan maken op minuten in 1.

Verwacht daarnaast dat er komend seizoen wel een aantal leuke talenten vanuit de jeugd door zullen breken in Jong PSV. Al is het nog wel beetje afhankelijk van wat PSV gaat doen met de wijziging van o18 naar o19.

Met Kuhn, Van de Riet, Khaderi, Van de Berg staan er toch een aantal talenten klaar van wie ik verwacht dat ze dit jaar in Jong PSV gaan doorbreken.

Daarnaast is het de vraag wat PSV met Fofana en Van Duiven wil gaan doen.

Plus er gaan aardig wat geruchten omtrent PSV en jeugdspelers. Lijkt erop dat Stewart deze zomer toch wel wat geld in de jeugdopleiding wil steken. Zou me niet verbazen als er ook 2/3 spelers voor Jong PSV worden gehaald.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

El Dante wrote: ↑30 May 2024, 08:20 Nieuw rondje? Ik gok Land als enige echte kanshebber, hoop wel dat hij deze zomer even gym pakt.
Jim? Gijm? Sportschool?
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is te hopen dat Babadi en/of Land de volgende stappen gaan maken. Eventueel als verhuurde speler aan een andere Eredivisieclub.

Van de overige spelers in Jong PSV heb ik weinig vertrouwen dat dit de stap naar het eerste gaan maken. Misschien kan er een speler verrassen op het trainingskamp in de voorbereiding. Ook de O18 vond ik eigenlijk niet zo heel sterk dit seizoen. De lichting(en) daarachter aangevuld met wat spelers van buitenaf zullen de komende jaren de stappen binnen PSV en uiteindelijk naar het eerste moeten gaan maken.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: ↑06 Jun 2024, 11:10
El Dante wrote: ↑30 May 2024, 08:20 Nieuw rondje? Ik gok Land als enige echte kanshebber, hoop wel dat hij deze zomer even gym pakt.
Jim? Gijm? Sportschool?
Bier?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: ↑06 Jun 2024, 11:17
Ardbeg wrote: ↑06 Jun 2024, 11:10

Jim? Gijm? Sportschool?
Bier?
*Beam, Jim Beam.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: ↑06 Jun 2024, 11:19
Maax wrote: ↑06 Jun 2024, 11:17

Bier?
*Beam, Jim Beam.
Smaak, wansmaak
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: ↑06 Jun 2024, 11:22
Standbeeld wrote: ↑06 Jun 2024, 11:19
*Beam, Jim Beam.
Smaak, wansmaak
Ik heb er geen verstand van. Ik ken alleen de naam.
Post Reply