Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

DE MADERA 76 wrote: 07 Jun 2024, 14:24 Rik E moet PSV nog een paar jaar verslaan en krijgt dan een groots beeld bij de hoofdingang heb ik vernomen
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
FOOTB_REM_S: No

Niet dat ik voorstander van het beeld ben, maar we hebben het wel over wat andere getallen dan hierboven worden geschreven.
75x de tent uitverkocht waarmee totaal meer dan 2.5mio bezoekers. Dat is natuurlijk wel een andere zaak dan andere BN'ers die fan van PSV zijn. Bovendien is Guus natuurlijk onlosmakelijk verbonden aan PSV.
Maar ik volg de meningen alsnog wel dat een beeld niet op deze manier nodig was.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 07 Jun 2024, 14:05
ruuddevil wrote: 07 Jun 2024, 13:58 Welke idioot heeft dit bedacht? En zo’n Guus Meeuwis zelf spoort ook niet, dan zeg je toch nee jongens ik zing liedjes, de beelden zijn voor de echte grote meneren. Bevestigt maar weer dat zodra mensen bekend worden zelfrelativering totaal verdwijnt.
Volgens PSV is het een verrassing voor Guus
Guus Meeuwis is vrijdagmiddag door Algemeen Directeur Marcel Brands op een bijzondere manier verrast
“Ik heb me er inmiddels aan overgegeven dat de komende weken met zich meebrengen dat er dingen opgetuigd worden waar ik geen weet van heb. Er was een hoop geheimzinnigheid rondom deze laatste Groots persdag. Een verrassing lag in lijn der verwachting, maar ik ben zowel door mijn team als door PSV van mijn sokken geblazen”, vertelt Guus ‘zo blij als een klein kind’.
De relatie tussen Guus en het Philips Stadion is tevens vastgelegd in het prestigieuze Guinness Book of World Records, zo werd vrijdagmiddag tijdens een persdag bekendgemaakt. Hij is namelijk wereldwijd de artiest met ‘de meeste massaal bezochte concerten, door een artiest in één stadion’.
https://www.PSV.nl/media/artikel/nieuws ... ps-stadion
Ok, dan kan Guus er weinig aan doen. Maar het blijft idioot om een beeld te plaatsen voor een zanger.

Theo Maassen ligt niet zo lekker momenteel, maar hij mag van mij hetzelfde doen met dit beeld als met de UEFA cup. Alleen dan niet teruggeven.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 3):
GrasmatMr. SpockDe Realist
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Een voetbalstadion is allang niet alleen maar een voetbalstadion. Dat is dit een uiting van. Het is ook maar een klein beeldje.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Overigens wel zeer frappant dat PSV mij geen toestemming heeft gevraagd voor het standbeeld.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
RikElfrink
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Wanneer Appie straks weer helemaal boven Jan is, gaat hij dat beeld te lijf met een honkbalknuppel, Stanleymes en spijkerbom en stompt zijn goede hand naar de gallemiezen op dat Kruikje. Dus niet zeiken.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 13:47 Ik kan zo 100 namen noemen die het meer verdienen om een brons beeld in het stadion te krijgen. Maar goed, ik ben geen fan van Guus. Wellicht vinden zijn fans en/of anderen het wel terecht.
Ik kan mezelf wel (redelijk groot) fan van Guus noemen, maar dit is not done. Pleur op joh.

Precies wat je zegt, 100 mensen voor hem.

Krijgen De Foppers nu ook een standbeeld?

Zal er niet lang blijven staan vermoed ik, of hij wordt na kritiek ergens binnen neergezet, of vakkundig weggehaald door niet nader te noemen mensen.
#FreeGeneratie4
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We leven in een tijd dat Snollebollekes (met alle respect) binnen no-time het Gelredome 4x uitverkoopt.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Zuc0
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Image
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 15:38 We leven in een tijd dat Snollebollekes (met alle respect) binnen no-time het Gelredome 4x uitverkoopt.
PCGC wrote: 07 Jun 2024, 15:37
Krijgen De Foppers nu ook een standbeeld?
Gauw naar ArenA Village gij. Met dank aan dieje Down Under.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 15:38 We leven in een tijd dat Snollebollekes (met alle respect) binnen no-time het Gelredome 4x uitverkoopt.
En de toppers groter dan ajax zijn
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 07 Jun 2024, 15:37
Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 13:47 Ik kan zo 100 namen noemen die het meer verdienen om een brons beeld in het stadion te krijgen. Maar goed, ik ben geen fan van Guus. Wellicht vinden zijn fans en/of anderen het wel terecht.
Ik kan mezelf wel (redelijk groot) fan van Guus noemen, maar dit is not done. Pleur op joh.

Precies wat je zegt, 100 mensen voor hem.

Krijgen De Foppers nu ook een standbeeld?

Zal er niet lang blijven staan vermoed ik, of hij wordt na kritiek ergens binnen neergezet, of vakkundig weggehaald door niet nader te noemen mensen.
Paupers is het woord wat je zoekt, paupers.
Saibari is underrated.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Denk dat je voor dit soort dingen ook beter even supporters zijn mening kan peilen. Hoef je lang niet voor alles te doen, maar dit onnodig
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Voor mij hoeft het niet, maar ik zie ook niet echt een probleem. Zo’n beeldje kun je ook weer verwijderen als Guus ons geen inkomsten meer bezorgd, toch?
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 07 Jun 2024, 15:58 Denk dat je voor dit soort dingen ook beter even supporters zijn mening kan peilen. Hoef je lang niet voor alles te doen, maar dit onnodig
Ja, doen. Zouden ze met de shirts ook moeten doen trouwens.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat mij betreft dan een Standbeeld van Aïda, maar veel mensen zullen haar niet eens kennen..
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 07 Jun 2024, 16:00
Maax wrote: 07 Jun 2024, 15:58 Denk dat je voor dit soort dingen ook beter even supporters zijn mening kan peilen. Hoef je lang niet voor alles te doen, maar dit onnodig
Ja, doen. Zouden ze met de shirts ook moeten doen trouwens.
Een voor iedereen toegankelijke poll op X ofzo?
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Dit had overigens een goeie aflevering van Bananasplit kunnen zijn. Guus Meeuwis is nog op zoek naar de verborgen camera’s.
Ich liebe gegenpressung
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Neem aan dat het is bedoeld om eroverheen te pissen? In dat geval sta ik achter de eer die Guus ten deel valt.
Last edited by Zuc0 on 07 Jun 2024, 17:37, edited 2 times in total.
These users thanked the author Zuc0 for the post:
Grasmat
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zuc0 wrote: 07 Jun 2024, 16:23 Neem aan dat het is bedoeld om eroverheen te pissen? In dat geval sta ik achter de eer die Guus ten deel valt.
Last edited by Zuc0 on 07 Jun 2024, 17:37, edited 1 time in total.
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
FOOTB_REM_S: No

Ach, met de uitleg errbij en de gedachte dat we ruimer moeten denken dan een beeld van een zanger, vind ik het eigenlijk wel een fraai idee. Eigenlijk is het enige aan het beeld dat met Meeuwis te maken heeft, zijn voornaam. Lees de maquette niet, zie je gewoon een jochie met dromen. (zoals ik vroeger had toen ik nog de oude Vliert binnensloop en op het veld ging voetballen :))

https://www.volkskrant.nl/muziek/guus-m ... ~bc593fa9/
These users thanked the author Hartig Woordje for the post:
Lente
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Uiteindelijk zouden we het ook niet veel groter moeten maken dan het is. Een beeldje bij de hoofdingang. Anderen zouden het eerder verdienen naar mijn mening, maar het is ook niet zo alsof er een levensgrote Guus staat bij binnenkomst. Het zij zo.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 16:35 Uiteindelijk zouden we het ook niet veel groter moeten maken dan het is. Een beeldje bij de hoofdingang. Anderen zouden het eerder verdienen naar mijn mening, maar het is ook niet zo alsof er een levensgrote Guus staat bij binnenkomst. Het zij zo.
Wel een idee overigens, een platform onder middencirkel die voor elke wedstrijd omhoog komt en ronddraait met een standbeeld van een meter of 20 van den Guus.

Showtec zijn muziek kan dan vervangen worden door "per spoor" als introtune.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Als zo'n standbeeld ervoor zorgt dat hij echt stopt met die concerten dan is het geoorloofd wat mij betreft.
These users thanked the author deninho32 for the post (total 3):
TylerDurdnZuc0Heissenberrug
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Heb geluiden gehoord dat ‘Lucie Nilis’ in het heldenlied vervangen wordt door ‘Guusje Meeuwis’
Post Reply