Het Nederlands Elftal
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- PCGC
- Vedette
Dit kan dus ook gewoon in een toernooi gebeuren hè. Nederland in ‘00’ tegen Italië en in ‘08 tegen Rusland. (Veel) beter zijn, maar niet winnen.
Frankrijk en Engeland zie je het nu ook gebeuren, ook al ben je uitgesproken favoriet, je hoeft maar één keer een slechte dag te hebben en je kan er uit vliegen.
Ik ben er van overtuigd dat we kans maken, nee we zijn niet favoriet maar je moet in een toernooi altijd 1 slechte wedstrijd tegen een mindere tegenstander en een 50/50 wedstrijd winnen, dan heb je kans. Ook wij.
Frankrijk en Engeland zie je het nu ook gebeuren, ook al ben je uitgesproken favoriet, je hoeft maar één keer een slechte dag te hebben en je kan er uit vliegen.
Ik ben er van overtuigd dat we kans maken, nee we zijn niet favoriet maar je moet in een toernooi altijd 1 slechte wedstrijd tegen een mindere tegenstander en een 50/50 wedstrijd winnen, dan heb je kans. Ook wij.
#FreeGeneratie4
- mr.top
- Internationale topspeler
Precies! Koeman begrijpt dit als geen ander. Zie het befaamde toernooi van 1988 waarin Nederland totaal geen favoriet was.
Ander nieuws:
https://www.nu.nl/voetbal/6316150/koema ... iding.html
- Standbeeld
- Mister PSV
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
En dat wordt helaas nog meer, komende jaren 1 op de 2 Nederlanders die kanker krijgt. Erg triest. Hopen dat ze nog vele jaren mag hebben inderdaad.Standbeeld wrote: ↑10 Jun 2024, 07:24 Hoeveel mensen tegenwoordig voort kanker krijgen is ook niet meer normaal. Hopen dat het stabiel blijft voor de vrouw van Koeman en dat ze gelukkig oud mag worden.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Off topic, maar dat is deels door vergrijzing maar vooral omdat vrijwel alle andere ziektes veel beter behandeld worden.Standbeeld wrote: ↑10 Jun 2024, 07:24 Hoeveel mensen tegenwoordig voort kanker krijgen is ook niet meer normaal. Hopen dat het stabiel blijft voor de vrouw van Koeman en dat ze gelukkig oud mag worden.
- These users thanked the author Franciscus for the post:
- D.Millpants
- Juancho
- Mister PSV
Het NL elftal heeft toch ook gewoon een geweldig elftal eigenlijk? Nee het is niet van niveau van een Frankrijk, maar als je kijkt naar onze selectie en wat je nog thuis hebt zitten dan is dat een hele mooie mix van ervaring, talent, spelers die bij de top spelen, veel spelers in de subtop en er is zeker achterin en op het middenveld gigantisch veel concurrentie dus als een speler weg valt is er niks aan de hand. Het is jammer dat er aanvallend gezien niks is doorgebroken want daar ben je dan wel heel zwak bezet. Maar als iedereen een beetje fit blijft voorin kan je een uitstekend elftal neerzetten. Een elftal waar ik ook wel met plezier naar zou kunnen kijken.
Ik vond dat Koeman in zijn vorige periode Oranje juist weer beter maakte. Het sentiment rondom Oranje was heel slecht en dat heeft hij allemaal weer teruggebracht. Ik had verwacht dat hij dat nu weer zou doen, zeker gezien hij er bewust voor koos om bondscoach te worden en hij had dit nog vele, vele jaren kunnen doen. Prima uithangbord ook. Maar qua ontwikkeling valt het tegen, Oranje sprankelt nog niet terwijl het daarvoor wel de spelers heeft. Dat is jammer. Of dat nog gaat komen deze weken nu hij de speler langere tijd bij zich heeft... geen idee. Je kan ook in een toernooi groeien natuurlijk. En nogmaals, de kwaliteit is er echt wel om een goede prestatie te behalen.
Ben erg benieuwd hoe het gaat!
Ik vond dat Koeman in zijn vorige periode Oranje juist weer beter maakte. Het sentiment rondom Oranje was heel slecht en dat heeft hij allemaal weer teruggebracht. Ik had verwacht dat hij dat nu weer zou doen, zeker gezien hij er bewust voor koos om bondscoach te worden en hij had dit nog vele, vele jaren kunnen doen. Prima uithangbord ook. Maar qua ontwikkeling valt het tegen, Oranje sprankelt nog niet terwijl het daarvoor wel de spelers heeft. Dat is jammer. Of dat nog gaat komen deze weken nu hij de speler langere tijd bij zich heeft... geen idee. Je kan ook in een toernooi groeien natuurlijk. En nogmaals, de kwaliteit is er echt wel om een goede prestatie te behalen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
De aanval is idd in de breedte de zwakste linie, maar ik denk dat het daar ook weleens heel hard kan gaan de komende jaren met een Summerville, Zirkzee, Lang die terugkomt van blessure, Malen die los is bij Dortmund, Gakpo die mag hopen dat Slot hem op zijn best gaat gebruiken, Memphis die nog wel wat jaartjes mee kan en Brobbey die hele specifieke kwaliteiten brengt. Vooral met de doorbraak van Zirkzee hoop ik dat we na het EK Weghorst nooit meer in de selectie van Oranje gaan zien. In plaats van hem kan je imo ook prima een veel jongere (en sympathiekere) Dallinga gebruiken.Juancho wrote: ↑10 Jun 2024, 10:12 Het NL elftal heeft toch ook gewoon een geweldig elftal eigenlijk? Nee het is niet van niveau van een Frankrijk, maar als je kijkt naar onze selectie en wat je nog thuis hebt zitten dan is dat een hele mooie mix van ervaring, talent, spelers die bij de top spelen, veel spelers in de subtop en er is zeker achterin en op het middenveld gigantisch veel concurrentie dus als een speler weg valt is er niks aan de hand. Het is jammer dat er aanvallend gezien niks is doorgebroken want daar ben je dan wel heel zwak bezet. Maar als iedereen een beetje fit blijft voorin kan je een uitstekend elftal neerzetten. Een elftal waar ik ook wel met plezier naar zou kunnen kijken.
Ook mooi als je op Transfermarkt kijkt hoeveel van de NL spelers die 20+ mil waard zijn en al in de topcompetities spelen jonger zijn dan 25, dat is echt bizar, daar kan echt een hele sterke lichting uit komen.
Maar eerst dit EK, daar heb ik dan wat minder vertrouwen in, maar dat komt vooral door Koeman.
- DonyellMalen
- Legende
https://www.vi.nl/pro/ronald-koeman-zet ... -zijn-hand
Dit lees je elk toernooi hè:
Dit lees je elk toernooi hè:
“De conclusie na de eerste volle trainingsweek: er is iets aan het ontstaan bij Oranje.”
- Tomm
- Vedette
Koeman heeft (deels gedwongen) het licht gezien. Veerman Schouten wordt het duo op het EK. Koning spelvertragen en pirouetjes om eigen as mag lekker op het bankie plaatsnemen. Enige nadeel is dat de clubs in de rij zullen staan na het toernooi.
-
- Vaste waarde in elftal
Ik denk oprecht dat onze Bosz een fitte Nederlandse selectie naar de finale zou kunnen loodsen.
- These users thanked the author 1913PSV. for the post:
- Standbeeld
- Vanthaman18
- Standbeeld
- Mister PSV
Jammer dat Noa er niet bij is. Had hem graag erbij gezien. Ideale speler om de tweede helft in te brengen om nog wat extra leven in de brouwerij te brengen.
- StratumZuid
- Vedette
- Vanthaman18
-
- Legende
100% geslaagde passes.
-
- Moderator
Gewoon twee prima wedstrijden deze voorbereiding. De selectie is een stuk breder dan vorige twee toernooien en er zit best muziek in. Kijk er inmiddels echt wel naar uit.
- These users thanked the author nilssonH for the post:
- FritskePhilips
-
- Legende
Kwalitatief vind ik het redelijk, maar niet top. Daartegenover staat dat de bank niet heel veel minder is dan de basis en dat je dus genoeg concurrentie hebt en spelers scherp moeten blijven. En als de groep goed in elkaar zit dan is dat ook prestatiebevordelijk.
- Garnaal
- Basisspeler
Onze maestro van het middenveld. Na alle kritiek en 'tekortkomingen' is het eindelijk klaar met het gezeur na vanavond. Joey is een 'one to watch' dit EK. Man wat ben ik trots op Joey en Jerdy, onze eigen Siamese tweeling.