De Jong is natuurlijk heel erg goed en belangrijk geweest in het NL elftal. Onbetwist basisspeler. Uiteraard zijn er aspecten in zijn spel die te verbeteren zijn (meer variatie in passing en direct spel) maar is toch echt enige tijd relatief gezien onmisbaar geweest voor het spel dat we willen spelen.
Maar de tijden zijn wel veranderd. Met Veerman, Schouten is er een ijzersterk blok. Daarnaast heb je ook nog een Timber, Wieffer, Reijnders die ook echt wel voldoen.
Het is een gemis als hij er niet is maar geen ramp meer gelukkig.
Ik ben blij met alle blessures, nu kan die dikke rooie niet meer om de PSVers heen.
Het Nederlands Elftal
- Mr. Spock
- Internationale topspeler
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
No offense, maar die tweet is dus standaard frenkiefappraat, een kind van 7 zou ook zoiets zeggen: "aLs jE hEm nIEt gOeD vInDt dAn sNAp jE hEt nIeT"
Als je Jakov Medic niet op waarde kan schatten dan heb je of geen flauw benul of je bent te beïnvloed door je eigen clubkleuren. Meer opties zijn er niet.
Als je ananas op pizza niet op waarde kan schatten dan heb je of geen flauw benul of je bent te beïnvloed door je eigen smaakpapillen. Meer opties zijn er niet.
Als je vogelspotten niet op waarde kan schatten dan heb je of geen flauw benul of je bent te beïnvloed door je eigen forumadmin. Meer opties zijn er niet.
Als je Eddy Wally niet op waarde kan schatten dan heb je of geen flauw benul of je bent doof. Meer opties zijn er niet.
Als je Mo Ihattaren niet op waarde kan schatten dan heb je of geen flauw benul of je hebt geen dönerzaak op de Kruisstraat. Meer opties zijn er niet.
- These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 2):
- JandeVakantieman • Gerard Karnemelk
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Precies, de Jong is dan wel de beste middenvelder, maar het is niet de nationale ramp die ze het op vi doen lijken. Het alternatief is ook gewoon meer dan prima en de verschillen zijn niet zo groot als een paar jaar terug. Lang leve de twee J's.Ittot wrote: ↑11 Jun 2024, 17:09 De Jong is natuurlijk heel erg goed en belangrijk geweest in het NL elftal. Onbetwist basisspeler. Uiteraard zijn er aspecten in zijn spel die te verbeteren zijn (meer variatie in passing en direct spel) maar is toch echt enige tijd relatief gezien onmisbaar geweest voor het spel dat we willen spelen.
Maar de tijden zijn wel veranderd. Met Veerman, Schouten is er een ijzersterk blok. Daarnaast heb je ook nog een Timber, Wieffer, Reijnders die ook echt wel voldoen.
Het is een gemis als hij er niet is maar geen ramp meer gelukkig.
Ik ben blij met alle blessures, nu kan die dikke rooie niet meer om de PSVers heen.
- ruuddevil
- Legende
Ik meen onlangs gelezen te hebben dat Barcelona meer wedstrijden wint zonder De Jong dan met hem. Net als bij het NL elftal. Wil dat zeggen dat het een slechte speler is? Absoluut niet. Maar hij is bijv. minder belangrijk voor het NL elftal dan Depay. En als je hem vergelijkt met middenvelders als Modric op zijn top dan is hij serieus een stuk minder. Dus het is een beetje overdreven allemaal dat gefap.
-
- Legende
Het is in iedergeval wel leuk om Oranje te volgen met alle PSV'ers en oud PSV'ers er in. Kwalitatief is het absoluut niet niveau 2008; toen hadden we echte wereldtoppers met name voorin. Maar het heeft wel een bepaalde gun factoor en de verwachtingen zijn best laag, dus wie weet kunnen ze verrassen.
Het kan echt alle kanten op, want met name Oostenrijk is geen slechte ploeg. Polen heeft wel een flinke jas uitgedaan, dus mijn voorspelling van vorige week dat een 2012 scenario er in zit, ben ik nu wel wat positiever. Oranje koorts gaat wat ver, maar begin wel meer zin in het toernooi te krijgen, al was het maar om te zien hoe Veerman en Bakayoko de wereld gaan veroveren.
Het kan echt alle kanten op, want met name Oostenrijk is geen slechte ploeg. Polen heeft wel een flinke jas uitgedaan, dus mijn voorspelling van vorige week dat een 2012 scenario er in zit, ben ik nu wel wat positiever. Oranje koorts gaat wat ver, maar begin wel meer zin in het toernooi te krijgen, al was het maar om te zien hoe Veerman en Bakayoko de wereld gaan veroveren.
-
- Legende
Toen voorin toppers, nu achterin.Menno1 wrote: ↑11 Jun 2024, 17:59 Het is in iedergeval wel leuk om Oranje te volgen met alle PSV'ers en oud PSV'ers er in. Kwalitatief is het absoluut niet niveau 2008; toen hadden we echte wereldtoppers met name voorin. Maar het heeft wel een bepaalde gun factoor en de verwachtingen zijn best laag, dus wie weet kunnen ze verrassen.
-
Toch heb ik 2008 vibes bij dit team. In die periode waren Sneijder, Robben, vd Vaart en van Persie nog geen wereldtop, maar wel onderweg. Dat soort gasten hebben we nu ook. Een mooie mix van ervaring, kwaliteit en jeugdigheid. Achterin is het klasse, een middenveld met kwaliteit en een aanval met creativiteit en snelheid. Iedereen praat over ‘het waren maar Canada en IJsland, maar PSV was zogenaamd ook nog niet getest voordat Feyenoord en AZ op het programma stonden. Als het loopt, dan loopt het en is meer tegenstand geen probleem.
Een selectie als dit is er jaren niet meer geweest, alleen wel vreselijk zonde dat je dan net deze trainer hebt zitten. Maar goed, Frankrijk is ook succesvol geworden met een waardeloze coach.
Een selectie als dit is er jaren niet meer geweest, alleen wel vreselijk zonde dat je dan net deze trainer hebt zitten. Maar goed, Frankrijk is ook succesvol geworden met een waardeloze coach.
- Standbeeld
- Mister PSV
- DonyellMalen
- Legende
En dan een foto van jezelf erbij posten. Man man. Overigens, Frimpong en Dumfries samen op de rechterkant gaat niet werken (twee dravers), dat zou Aad toch moeten weten met al zijn ervaring.
- mr.top
Op zich heb je een punt. Frenkie kan soms met een geniaal moment komen. Toch denk ik dat Koeman hier niet wakker van ligt.Heruone wrote: ↑11 Jun 2024, 16:13Ik blijf er zelf bij dat Frenkie een klasse apart is. @Garrincha verwoordde het gister mooi. Sluit trouwens ook perfect aan op bovenstaande, want met een motorblok Schouten-Veerman, heeft NL11 alsnog een zeer goed duo.
Die andere twee kunnen namelijk heel goed functioneel spelen. Schouten staat bijna altijd goed en Veerman heeft een prima pass in de benen. Dat vind Koeman stiekem een stuk prettiger dan gokken op een onvoorspelbare actie van Frenkie.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Nah, we weten allemaal denk ik wel dat als alle middenvelders fit waren, Veerman en Schouten waarschijnlijk niet gespeeld hadden ;)mr.top wrote: ↑11 Jun 2024, 20:53Op zich heb je een punt. Frenkie kan soms met een geniaal moment komen. Toch denk ik dat Koeman hier niet wakker van ligt.Heruone wrote: ↑11 Jun 2024, 16:13Ik blijf er zelf bij dat Frenkie een klasse apart is. @Garrincha verwoordde het gister mooi. Sluit trouwens ook perfect aan op bovenstaande, want met een motorblok Schouten-Veerman, heeft NL11 alsnog een zeer goed duo.
Die andere twee kunnen namelijk heel goed functioneel spelen. Schouten staat bijna altijd goed en Veerman heeft een prima pass in de benen. Dat vind Koeman stiekem een stuk prettiger dan gokken op een onvoorspelbare actie van Frenkie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Legende
reken maar dat Koeman baalt van het missen van de Jong; dat is gewoon een unieke speler. Frenkie de Jong ook trouwens ;-)mr.top wrote: ↑11 Jun 2024, 20:53Op zich heb je een punt. Frenkie kan soms met een geniaal moment komen. Toch denk ik dat Koeman hier niet wakker van ligt.Heruone wrote: ↑11 Jun 2024, 16:13Ik blijf er zelf bij dat Frenkie een klasse apart is. @Garrincha verwoordde het gister mooi. Sluit trouwens ook perfect aan op bovenstaande, want met een motorblok Schouten-Veerman, heeft NL11 alsnog een zeer goed duo.
Nee, Frenkie is echt wel een hele goede speler en zijn kwaliteiten zijn uniek. Alleen vind ik dat van Veerman ook, maar dan op een hele andere manier. Waar Frenkie juist met zijn dribbels een man meer situatie kan creeeren, zo kan Veerman een defensie kapot spelen met zijn super passing. Joey heeft echt een geweldige mogelijkheid om enorm veel kansen te gaan creeren: met ballen zoals hij gisteren een paar keer op Dumfries gaf, maar ook zoals hij spelers met snelheid kan lanceren zoals Malen, Maatsen en Frimpong.
- Armada
Ieder zijn mening. Wel onbetrouwbaar.Heruone wrote: ↑11 Jun 2024, 21:01Nah, we weten allemaal denk ik wel dat als alle middenvelders fit waren, Veerman en Schouten waarschijnlijk niet gespeeld haddenmr.top wrote: ↑11 Jun 2024, 20:53
Op zich heb je een punt. Frenkie kan soms met een geniaal moment komen. Toch denk ik dat Koeman hier niet wakker van ligt.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Wel zielig voor die Quinten Timber. Valt op het laatste moment af, zoet twee middenvelders uitvallen en zit er alsnog niet bij. Waarom zat ie dan bij de voorselectie?
- These users thanked the author Thijs for the post:
- De Realist
-
Er is een goede selectie. De meeste spelers staan er terecht om hun kwaliteiten en hun prestaties. Je kunt er met tevredenheid naar kijken.
Dan heb je in de selectie nog de vier B's (de vierde is Bokworst, niet Bijlow) door wie je goede stemming meteen omslaat wanneer ze zonder trainingsjack in beeld verschijnen, maar waarvan je bijna zeker weet dat Koeman ze op een bepaald moment het elftal in gaat fietsen.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ach Armada, jij kan veel beter. Weet jij ook wel. Het lijkt haast wel alsof je iets tegen Frenkie hebt gezien de manier waarop je vrijwel alles selectief naar je hand weet te zetten om hem te downplayen ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Jeugdspeler
Ik ben benieuwd of überhaupt onze middenvelders basis worden.
Dan kom mijn volgende vraagteken, dit is geen eredivisie, tempo en intensiteit ligt nu tikkeltje hoger. Mocht het dan ook lukken mogen we praten over de bedragen die nu genoemd worden.
Dan kom mijn volgende vraagteken, dit is geen eredivisie, tempo en intensiteit ligt nu tikkeltje hoger. Mocht het dan ook lukken mogen we praten over de bedragen die nu genoemd worden.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik vind dat altijd nogal denigrerend zo. Volgens mij heeft hij al maanden hetzelfde herhaald, dus dat is gewoon wat hij vindt.
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Achter Aad zie ik 2 schilderijen. Linker is Veerman en die rechtse is.......?
- Standbeeld
- Mister PSV
- Armada
Beter kan altijd! Ik weet niet of ik hierin juist begrepen wordt, of dat ik mijzelf beperk in het overbrengen van mijn zienswijze.
Frenkie is een begenadigd voetballer. Maar, ik heb altijd getwijfeld of zijn aantrekkelijk ogende skillset, ook daadwerkelijk zoveel oplevert op de positie die hij bekleedt en wat op deze positie potentieel mogelijk is binnen zo’n team.
Dat is mijn punt. En ik durf hierin wel zo ver te gaan dat een andere invulling bij Oranje, een netto positief resultaat oplevert.
En dat is subjectief en dus onbetrouwbaar. Enkel een mening.