Ook goed jonge. 25 miljoen winst voor Metz, 0 voor AjaxStandbeeld wrote: ↑12 Jun 2024, 06:41Hij ging voor 16mln naar ajax en Metz kocht hem voor 13mln terug. Zo stond het tenminste op TM.Josef Dettelbacher wrote: ↑11 Jun 2024, 23:15
Nee, 22 miljoen winst. Eerst voor +- 12 verkocht, daarna voor 12 teruggekocht = 0. En dan 22 miljoen pakken.
Of je zou kunnen zeggen: eerst pakken ze 12, en een jaar later nog eens 10. Hoe dan ook doet Metz goede zaken.
Ajax deel II
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- International
Wel 3 verlies voor ze danJosef Dettelbacher wrote: ↑12 Jun 2024, 07:55Ook goed jonge. 25 miljoen winst voor Metz, 0 voor AjaxStandbeeld wrote: ↑12 Jun 2024, 06:41
Hij ging voor 16mln naar ajax en Metz kocht hem voor 13mln terug. Zo stond het tenminste op TM.
- Standbeeld
- Mister PSV
Wat toch belangrijk is om even te melden als het om onze Amsterdamse vrienden gaat.Paulus22 wrote: ↑12 Jun 2024, 08:00Wel 3 verlies voor ze danJosef Dettelbacher wrote: ↑12 Jun 2024, 07:55
Ook goed jonge. 25 miljoen winst voor Metz, 0 voor Ajax
-
- Legende
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
- Heissenberrug
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
De stoicijnse Ajacied zal dat toch anders zien. Het heeft Ajax maar 3 miljoen gekost om Mikautadze uit de handen van de concurentie te houden. Soms moet je wat investeren om te voorkomen dat de tegenstander sterker wordt ;-)Josef Dettelbacher wrote: ↑12 Jun 2024, 08:02 25 miljoen winst voor Metz, 3 miljoen verlies voor Ajax
Het zou overigens ook wel prachtig zijn als Mikautadze de pannen van het dak speelt op Euro 2024. Zoals eerder al gesteld, Georgie is een underdog om Euro 2024 te winnen
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ze krijgen toch nog 10% van de winstVeresRivne wrote: ↑11 Jun 2024, 20:49ShovingNE2 wrote: ↑11 Jun 2024, 20:32 Hop hop. 20 miljoen voor Mikautadze.
Had ik wel voorzien uiteraard.
Idem, zoals ik al zei, waardeloos uitonderhandeld van Ajax.
En Conceicao voor een miljoen of 30 naar Atletico schijnt. Zit daar nog een doorverkoop percentage op?
Mag je die potentiële winst ook in de boeken opnemen?
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
of dark horse,
- These users thanked the author Prof_napo for the post:
- ShovingNE2
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Dit wordt het EK waarbij ook de niet-over-de-grens-kijkers hun tissues erbij moeten pakken, want, SZOBOSZLAI! In mijn voorspelling (of droom, net hoe u het noemen wilt) reiken ze tot de kwartfinale waar ze er door de uiteindelijke winnaar Spanje worden uitgekegeld.
Oh wacht, dit is niet het EK topic. Even terug herleiden welk topic dit is, hmm zwart paard -> underdog/outsider -> op het EK -> Georgië -> Mikautadze -> transfer -> verlies voor Ajax -> Ajax failliet -> Ajax is kut. Oh ja, dit is het Ajax topic.
Oh wacht, dit is niet het EK topic. Even terug herleiden welk topic dit is, hmm zwart paard -> underdog/outsider -> op het EK -> Georgië -> Mikautadze -> transfer -> verlies voor Ajax -> Ajax failliet -> Ajax is kut. Oh ja, dit is het Ajax topic.
- Persepolis
- Vedette
Was natuurlijk wel duidelijk dat Metz zo'n afkoopsom nooit zomaar zou betalen. Ging om meer dan een verdubbeling van hun record aankoop en een derde van hun hele begroting, bovenop het feit dat ze net zijn gedegradeerd. De aanbiedingen voor 20 miljoen hadden ze echter al op zak, dus het was voor hun een ABC'tje om op die manier voor het 2e jaar op rij op dezelfde speler winst te maken. De verhuurperiode heeft dus voor Ajax wel goed uitgepakt, zij lijden wel verlies maar hij speelde erg goed in de Ligue 1 en is snel genoeg verkocht dat zijn waarde niet veel ging dalen. Maar als algeheel transfer is het een mislukking geweest, uiteindelijk hebben ze verlies geleden en er niks aan gehad.
Last edited by Persepolis on 12 Jun 2024, 10:51, edited 1 time in total.
-
- Vedette
Dus Ajax kan op dit moment niet eens 5 miljoen aftikken voor Weghorst. Dat kan een leuke zomer worden als ze bijvoorbeeld niet van Bergwijn af kunnen komen.
Last edited by Robson de Souza on 12 Jun 2024, 10:37, edited 2 times in total.
- Hatseflats
- Vedette
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Zo doorzichtig ook allemaal, vorig jaar was iedereen blij met de communicatie skills van Mislintat, nu is iedereen blij met het realisme van Beuker en Kroes. Puntje bij paaltje gaan ze weinig echte aankopen kunnen doen van de zomer dus moeten ze hopen dat de aankopen die ze wel doen goed uitpakken. Laat ze maar werken aan een gezonde toekomst, kunnen wij ondertussen uitlopen én een gezonde toekomst garanderen.Robson de Souza wrote: ↑12 Jun 2024, 10:36 Dus Ajax kan op dit moment niet eens 5 miljoen aftikken voor Weghorst. Dat kan een leuke zomer worden als ze bijvoorbeeld niet van Bergwijn af kunnen komen.
- Persepolis
- Vedette
Transfer Mikhautadze = fail
Verhuur Mikhautadze = succes wat mate van fail transfer heeft beperkt
Metz = grote winnaar
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Nationale topspeler
Dit is natuurlijk het enorme kutte (voor ons prachtige) scenario waar Ajax in zit. Elke club die kan wachten kijkt met het EK de kat uit de boom of daar nog mooie ontwikkelingen zijn en midden juli moet Ajax er al staan tegen Treniebel Ballaloelaskar. Die gaan dus of spelers moeten laten gaan voor niet de vetpot of juist voor optie C moeten gaan omdat optie A en B niet zo snel haalbaar zijn. Het perfecte recept voor weer een finaal slechte transferzomer.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Precies dit. Was gewoon een goede aankoop, die ze ofwel zelf hadden kunnen laten spelen ofwel hadden moeten verhuren zonder koopoptie of hogere koopoptie. In alle gevallen hadden ze hier winst op moeten maken. En ik denk dat dit niet de enige speler gaat zijn, die bewijst eigenlijk een goede aankoop van Mislintat te zijn geweest.ShovingNE2 wrote: ↑12 Jun 2024, 10:55 Ik denk dat Ajax geduld had moeten hebben. Hadden ze hem zelf over een jaar voor 20 miljoen verkocht. Nu moeten ze weer op zoek naar een rechtsbuiten.
Had nooit een fail hoeven worden.
- Hatseflats
- Vedette
Die transfer was toch geen fail? Het is een dikke fail van Ajax dat hij geen kansen heeft gekregen. De voetballer Mikautadze zou een van de beste zijn van Ajax als hij de kans kreeg op de juiste positie.
Edit: Te lang gewacht om het bericht te plaatsen. Enkele zijn mij al voor
- Balinho
Ik nog gelijk Googlen ook of dat daadwerkelijk een club is. Dat is waar Ajax staat momenteel.
- TomPSV023
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Messi
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ik denk wel dat voetballen bij Metz anders is dan voetballen bij Ajax, en ik zeg dit zonder dat ik wedstrijden van Metz heb gezien. Ik denk dat Mikautadze een goede speler is, maar of het een juiste speler is voor Ajax is wel iets anders. Helemaal als je niet overlegt met de nieuwe trainer wat je gedachte is achter de aankopen.Hatseflats wrote: ↑12 Jun 2024, 11:03Die transfer was toch geen fail? Het is een dikke fail van Ajax dat hij geen kansen heeft gekregen. De voetballer Mikautadze zou een van de beste zijn van Ajax als hij de kans kreeg op de juiste positie.
- Persepolis
- Vedette
Dat kan allemaal zo zijn, en ik ben het er ook mee eens dat hij meer kansen had moeten krijgen. Is ook gewoon een goede voetballer. Ik zeg ook nergens dat het geen goede speler is of dat het zijn eigen schuld is. Maar onderaan de streep heeft Ajax 3 miljoen verlies geleden in 1 jaar tijd, excl. salaris, en heeft hij 0,0 voetballende waarde gehad. Dus: fail, met die gegevens kun je het moeilijk een succes noemen. Aan wie dat ligt en of hij eerlijk is behandeld is een tweede uiteraard.Hatseflats wrote: ↑12 Jun 2024, 11:03Die transfer was toch geen fail? Het is een dikke fail van Ajax dat hij geen kansen heeft gekregen. De voetballer Mikautadze zou een van de beste zijn van Ajax als hij de kans kreeg op de juiste positie.
Last edited by Persepolis on 12 Jun 2024, 11:31, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Ittot
-
- Legende
Elk jaar worden in deze praatjes getrapt. Of het goed gaat of niet is simpelweg afwachten. Vorig jaar was Mislintat en zelfs Steijn opeens goed en waren er veel supporters vol vertrouwen na 1 of 2 keer een interview. Schreuder was het ook helemaal om nog maar te zwijgen van Huntelaar als assistent van Hamstra.Sensation wrote: ↑12 Jun 2024, 10:40 Zo doorzichtig ook allemaal, vorig jaar was iedereen blij met de communicatie skills van Mislintat, nu is iedereen blij met het realisme van Beuker en Kroes. Puntje bij paaltje gaan ze weinig echte aankopen kunnen doen van de zomer dus moeten ze hopen dat de aankopen die ze wel doen goed uitpakken. Laat ze maar werken aan een gezonde toekomst, kunnen wij ondertussen uitlopen én een gezonde toekomst garanderen.
Farioli, Beuker en Kroes is ook nog maar afwachten. Die Kelvin de Lang heeft tot nu toe nog niet echt een lekker trackrecord opgebouwd. Die drie kunnen het best goed gaan doen en met een beetje 'normale' dingen doen kom je als Ajax zijnde al een heel eind. We hebben ook op dit moment nog te weinig van ze gezien om te kijken of ze er wel of niet wat van kunnen en hebben in het verleden ook nog te weinig opgebouwd vind ik om daar nu al een goed beeld bij te hebben. De voortekenen zijn voor Ajax op zich niet slecht, maar ik vind het ook nog wel even afwachten is.
Zoals zo vaak hier al opgeschreven zit Ajax op dit moment in een lastig parket. Afgelopen seizoen hebben ze het gebrek aan CL financieel moeten compenseren door de selectie uit te hollen met het verkopen van Timber, Alvarez, Kudus en Tadic. Wel dik geïnvesteerd voor het tweede seizoen op rij en nu een gigantisch onevenwichtige selectie qua prijs/kwaliteit. De kwaliteit die sowieso voor Ajax begrippen flink te wensen overlaat.
Het niet spelen van CL komend seizoen met deze dure, maar matige en onevenwichtige selectie zorgt voor groot karwei komend seizoen en het vroeg moeten aantreden in Europa helpt daar ook niet bij. PSV heeft hier jarenlang last van gehad met soms tijdig een goede aankoop en soms ook niet. Het is niet alleen minder kunnen besteden op de transfermarkt, maar ook nog eens een selectie die in balans gebracht moet worden. Ajax begint al bijna aan de voorbereiding, want over 6 weken staat de eerste wedstrijd al weer op het programma.
PSV kan verder bouwen waar het aan begonnen is. Daar staat nu een selectie die een stuk beter in elkaar zit, meet geld waard is en waar vrijwel geen overbodige dure speler meer zijn. Dat is bij PSV de laatste jaren flink opgeschoond en de CL heeft PSV nu wel een vliegwiel gegeven. Helemaal als de komende jaren dat nog een paar keer gehaald wordt. Voor Ajax is het vanaf de bodem weer opbouwen en PSV met in het kielzog Feyenoord hebben de vlucht nu al naar voren genomen. Ajax moet zorgen dat ze derde worden komend seizoen en op die manier de CL halen. Dan doet Ajax ook weer volop mee.
- VeresRivne
- Vedette
Goed paar punten.Sensation wrote: ↑12 Jun 2024, 10:40Zo doorzichtig ook allemaal, vorig jaar was iedereen blij met de communicatie skills van Mislintat, nu is iedereen blij met het realisme van Beuker en Kroes. Puntje bij paaltje gaan ze weinig echte aankopen kunnen doen van de zomer dus moeten ze hopen dat de aankopen die ze wel doen goed uitpakken. Laat ze maar werken aan een gezonde toekomst, kunnen wij ondertussen uitlopen én een gezonde toekomst garanderen.Robson de Souza wrote: ↑12 Jun 2024, 10:36 Dus Ajax kan op dit moment niet eens 5 miljoen aftikken voor Weghorst. Dat kan een leuke zomer worden als ze bijvoorbeeld niet van Bergwijn af kunnen komen.
Mikautadze: Was eigenlijk de aankoop waar ik het meeste vertrouwen in had, die jongen kan voetballen, kon je aan alles zien. Maar op een gegeven moment was ook het sentiment onder de supporters "Oh tweede divisie Frankrijk, overbetaald, kan er helemaal niks van" [randdebielen als Kale en Kokkie o.a.], dat hij ook bij de nationale elf al had laten zien dat hij wat in zijn mars had werd compleet genegeerd. Nouja vervolgens bleef men in het sentiment hangen, hij mocht een volle pot spelen tegen Fortuna onder Steijn die er een soort vendetta met Mislintat van had gemaakt qua aankopen. Vervolgens kreeg hij nog een helftje tegen Utrecht, en twintig minuten tegen Twente. Al die wedstrijden waren kut, maar dat lag niet zomaar alleen aan Mikautadze, succes voorin voetballen met zo weinig aanvoer, samenspel en combinaties. Onder Schip vervolgens ook amper de kans gehad en werd afgerekend op Hercules.
Je had hem prima als 'tien/schaduwspits' kunnen gebruiken, had een heel gevaarlijke tandem kunnen worden met Brobbey, en je had hem ook op rechtsbuiten meer moeten benutten.
In mijn ogen is Ajax op heel wat vlakken tekort geschoten, zowel in begeleiding als het hebben van een plan en het realiseren welke kwaliteiten deze jongen had en hoe die te benutten. Kon me vanuit Mikautadze het vertrek wel voorstellen die voelde zich niet op zijn gemak in Amsterdam. Maar Ajax heeft zich vervolgens laten ringeloren, je moet er altijd rekening mee houden dat er een scenario is waarin Mikautadze het wel goed doet in Frankrijk en hij dus wel veel meer waard wordt. Hebben ze compleet nagelaten.
Conceicao: geldt min of meer hetzelfde voor, die deal was ook waardeloos uitonderhandeld door Mislintat. Is weliswaar voor 10M verkocht maar Ajax houdt door hoge gage van zaakwaarnemer e.d. misschien 6 van over.
Aankopen: Ik heb al gezegd dat ik heel weinig aankopen verwacht, of het moet huren cq koopjesbak worden maar de kans dat we daarin heel veel vinden qua acceptabele deals en spelers die ons verder brengen waag ik te betwijfelen. Volgens Verweij wordt het een aankoop van circa 10M op rechtsbuiten en that's it qua grote aankopen, en daar geloof ik hem wel in. Ik lees hier heel veel "oh maar Ajax gaat wel investeren", nee daar is de financiële positie veel te slecht voor maar dat kwartje zal hier en voor mijn medesupporters pas gaan vallen ergens midden/einde transferzomer. Ajax zal moeten saneren, jeugdspelers moeten gaan gebruiken ter selectie-opvulling, zit weinig anders op. Ik heb er vrede mee, tegelijkertijd moeten we van Ajax het komende jaar ook geen grote verwachtingen hebben, dat wordt in mijn ogen max plek 3 tenzij er dingen echt heel erg mee gaan zitten.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- Noosa
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik denk dat voor plek drie al dingen heel erg moeten meezitten tbh
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- StratumZuid
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen