Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mickeytadze had ik graag bij PSV gezien. Heb hem genoemd.

Het probleem was niet diamanten ogen, het is de club met al die losers eromheen. Bij PSV had diamanten ogen het prima gedaan (uiteraard niet beter dan master chef Earnie).
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Teletubby wrote: 12 Jun 2024, 11:00Treniebel Ballaloelaskar
Hij's leuk 😂
RIO
Legende

Wat dacht je van Trauma FC? Verliezen ze daarvan dan is het een ongekende traumatische ervaring.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

RIO wrote: 12 Jun 2024, 12:03 Mickeytadze had ik graag bij PSV gezien. Heb hem genoemd.

Het probleem was niet diamanten ogen, het is de club met al die losers eromheen. Bij PSV had diamanten ogen het prima gedaan (uiteraard niet beter dan master chef Earnie).
Steijn i.p.v. Bosz, koude rillingen als ik het me voor zou stellen.
RIO
Legende

Grasmat wrote: 12 Jun 2024, 12:11
RIO wrote: 12 Jun 2024, 12:03 Mickeytadze had ik graag bij PSV gezien. Heb hem genoemd.

Ja dat zou game over zijn voor mij. Met Brands aan het roer zal dat niet gebeuren. Die kent de club te goed.

Onbegrijpelijke beslissing en ik denk niet geopperd door Moslintat.
Josef Dettelbacher
Legende

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 11:44
Sensation wrote: 12 Jun 2024, 10:40

Zo doorzichtig ook allemaal, vorig jaar was iedereen blij met de communicatie skills van Mislintat, nu is iedereen blij met het realisme van Beuker en Kroes. Puntje bij paaltje gaan ze weinig echte aankopen kunnen doen van de zomer dus moeten ze hopen dat de aankopen die ze wel doen goed uitpakken. Laat ze maar werken aan een gezonde toekomst, kunnen wij ondertussen uitlopen én een gezonde toekomst garanderen.
tegelijkertijd moeten we van Ajax het komende jaar ook geen grote verwachtingen hebben,
Nou vriend, dan begeef je je qua verwachtingen precies op het juiste forum. :mrgreen:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Juancho
Mister PSV

VeresRivne ik begreep dat de begeleiding bij nieuwe spelers en al helemaal buitenlandse spelers echt rampzalig is. Ajax kan nu een nieuwe trainer en TD/AD hebben en weer nieuwe spelers gaan halen, maar zolang daar niks aan wordt gedaan.... dan kan je toch dezelfde uitkomsten verwachten? Wie is teammanager bij Ajax? Of de Mart van Ajax?

Bij PSV heb je natuurlijk Bas Roorda als teammanager, Mart als opa voor alles en iedereen incl. vrouw en kinderen van nieuwe spelers, zeer waarschijnlijk komt Cocu er nog bij voor de jongere garde om ze weg wijs te maken in het topvoetbal. Dan staat er een uitstekende begeleiding op alle gebieden om nieuwe spelers te helpen met werkelijk alles. Hoe zit dat bij Ajax?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Maax
Meervoudig international

Ajax zegt nu niks te besteden te hebben. Komt vanzelf een moment dat de arrogantie van die club weer doorslaat en ze in paniek weer naast hun huidige stand gaan leven wat resulteert in meer ellende. Tikkende tijdbom deze boevenbende.
VeresRivne
Vedette

RIO wrote: 12 Jun 2024, 12:15
Grasmat wrote: 12 Jun 2024, 12:11

Ja dat zou game over zijn voor mij. Met Brands aan het roer zal dat niet gebeuren. Die kent de club te goed.

Het is bekend dat dat afgeschoten is door Van der Sar, en ik was als Bosz zijnde sowieso niet ingestapt met VDS als 'baas' zijnde. Mislintat probeerde Bosz al eens te halen toen hij nog bij Stuttgart zat. Dat was ook het probleem met die aanstelling, hij mocht eigenlijk geen buitenlander halen en het moest een Nederlander worden maar dat mocht ook weer geen Bosz zijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 12 Jun 2024, 12:20
VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 11:44

tegelijkertijd moeten we van Ajax het komende jaar ook geen grote verwachtingen hebben,
Nou vriend, dan begeef je je qua verwachtingen precies op het juiste forum. :mrgreen:
Ik tolereer het woord vriend hier slechts omdat ik je volg op twitter :).
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 12:46
Josef Dettelbacher wrote: 12 Jun 2024, 12:20

Ik tolereer het woord vriend hier slechts omdat ik je volg op twitter :).
Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ivicii
Bankzitter

Wie gaat er voor goals zorgen in die kwalificatie cyclus?

De kans is redelijk aanwezig dat ajax tijdens die eerste europese rondes Brobbey ook niet heeft. Dat was nog wel het enige lichtpuntje vorig seizoen. Die gaat later instromen vanwege het EK. Bergwijn hetzelfde principe.

Zouden ze weghorst halen is dat ook het geval.

wordt nog leuk zo
Balinho
Internationale topspeler

RIO wrote: 12 Jun 2024, 12:10 Wat dacht je van Trauma FC? Verliezen ze daarvan dan is het een ongekende traumatische ervaring.
Is dat niet synoniem voor NK Osijek?
RIO
Legende

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 12:45
RIO wrote: 12 Jun 2024, 12:15

Het is bekend dat dat afgeschoten is door Van der Sar, en ik was als Bosz zijnde sowieso niet ingestapt met VDS als 'baas' zijnde. Mislintat probeerde Bosz al eens te halen toen hij nog bij Stuttgart zat. Dat was ook het probleem met die aanstelling, hij mocht eigenlijk geen buitenlander halen en het moest een Nederlander worden maar dat mocht ook weer geen Bosz zijn.
Ik refereerde meer aan de aanstelling van Steijn. Ik had nog liever Alex Pastoor aangesteld dan Steijn. Bosz had zowieso voor PSV gekozen.
VeresRivne
Vedette

Ivicii wrote: 12 Jun 2024, 12:50 Wie gaat er voor goals zorgen in die kwalificatie cyclus?

De kans is redelijk aanwezig dat ajax tijdens die eerste europese rondes Brobbey ook niet heeft. Dat was nog wel het enige lichtpuntje vorig seizoen. Die gaat later instromen vanwege het EK. Bergwijn hetzelfde principe.

Zouden ze weghorst halen is dat ook het geval.

wordt nog leuk zo
De Akpominator natuurlijk, scoren doet hij wel!
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Gerard Karnemelk
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

RIO wrote: 12 Jun 2024, 13:09
VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 12:45

Ik refereerde meer aan de aanstelling van Steijn. Ik had nog liever Alex Pastoor aangesteld dan Steijn. Bosz had zowieso voor PSV gekozen.
Dat ben ik met je eens, overigens had Bosz natuurlijk al eerder aangesteld kunnen zijn door Ajax qua onderhandelingen, Van Nistelrooy werd vrij laat weggestuurd.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende

Bosz wilde weer in Nederland werken en dat had zowel Ajax, PSV als Feyenoord kunnen zijn. Bij PSV zat nog Van Nistelrooij, bij Feyenoord Slot die al wel eventueel weggekocht had kunnen worden vorige zomer en bij Ajax zat Heitinga als interim waarbij ondanks de slechte communicatie naar buiten een gerede kans was dat het bij een interim periode zou blijven. Vandaar dat vrijwel iedereen dacht dat hij louter bij Ajax aan het solliciteren was toen hij 2x in 1 week op tv kwam.
StratumZuid
Vedette

ShovingNE2 wrote: 12 Jun 2024, 11:50 Ik denk dat voor plek drie al dingen heel erg moeten meezitten tbh
Twente wordt 3e
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
VeresRivne
Vedette

Juancho wrote: 12 Jun 2024, 12:26 @VeresRivne ik begreep dat de begeleiding bij nieuwe spelers en al helemaal buitenlandse spelers echt rampzalig is. Ajax kan nu een nieuwe trainer en TD/AD hebben en weer nieuwe spelers gaan halen, maar zolang daar niks aan wordt gedaan.... dan kan je toch dezelfde uitkomsten verwachten? Wie is teammanager bij Ajax? Of de Mart van Ajax?

Bij PSV heb je natuurlijk Bas Roorda als teammanager, Mart als opa voor alles en iedereen incl. vrouw en kinderen van nieuwe spelers, zeer waarschijnlijk komt Cocu er nog bij voor de jongere garde om ze weg wijs te maken in het topvoetbal. Dan staat er een uitstekende begeleiding op alle gebieden om nieuwe spelers te helpen met werkelijk alles. Hoe zit dat bij Ajax?
Mikautadze schijnt da overigens wel overdreven te hebben. Qua teammanager kan er in mijn ogen ook het nodige beter dat vooropgesteld. Maar spelers waren natuurlijk ook sitting ducks, in de media werden aankopen al volledig afgemaakt nog voor ze echt wat gespeeld hadden en dan krijgen ze er een trainer bij die zegt "Ja zijn niet mijn aankopen, die Sutalo en een ander is wel ok..." Bedenk dat maar eens wat het doet als jij net bent aangenomen ine en nieuw bedrijf en je leidinggevende zegt zoiets over jou. Verder ontbrak het Ajax natuurlijk ook een TD en een echte AD waar spelers eventueel bij terecht konden met hun grieven. Ajax heeft in mijn ogen heel slecht rugdekking gegeven aan de spelers, voor een deel zijn ze daar natuurlijk zelf verantwoordelijk voor met hun prestaties maar we moeten dingen ook in een groter geheel zien. Het zijn mensen en geen robots, die zijn onzeker te maken met bepaalde handelingen of een gebrek aan begeleiding en coaching en dan wordt het een vicieus cirkeltje, dan presteren ze niet en wordt de kritiek alleen maar harder. Dat Ajax na de clash waarin Steijn zijn woorden deed Mislintat ontsloeg en niet Steijn is alleszeggend, dat moet ook een klap in het gezicht van de nieuwe spelers zijn geweest.
Het was tekenend dat veel spelers bij hun nationaal elftal beter presteerden dan bij Ajax, dan moet je het als club bij jezelf zoeken.
SLAVA UKRAINE!!!
Persepolis
Vedette

VeresRivne Op 30 mei werd bekend dat Van der Sar zou opstappen. Hij zal die beslissing ook al een stuk eerder hebben genomen en niet dezelfde dag natuurlijk. Het was dus minimaal 3 weken voordat Bosz bij PSV tekende bekend dat Van der Sar niet zijn baas zou zijn als hij bij Ajax zou tekenen. Was het dan wel Van der Sar die het tegenhield?
VeresRivne
Vedette

Persepolis wrote: 12 Jun 2024, 15:22 @VeresRivne Op 30 mei werd bekend dat Van der Sar zou opstappen. Hij zal die beslissing ook al een stuk eerder hebben genomen en niet dezelfde dag natuurlijk. Het was dus minimaal 3 weken voordat Bosz bij PSV tekende bekend dat Van der Sar niet zijn baas zou zijn als hij bij Ajax zou tekenen. Was het dan wel Van der Sar die het tegenhield?
In april polste Bosz' zaakwaarnemer Faizeli Ajax al en toen werd de boot afgehouden door Mislintat. Mislintat startte die gesprekken pas weer op drie dagen nadat VDS weg was. Kijk de Duitse cultuur is er meer een van autoriteit dan bij ons in Nederland, als in Duitsland de grote baas zegt ik wil dat niet dan doe je dat net, simpel.

Uiteindelijk leidden de gesprekken tussen Mislintat en Bosz tot niets. Dat komt mede door de gesprekken die Mislintat voerde aan het begin van zijn periode in Amsterdam. De Duitser hoort van onder meer Van der Sar en commercieel directeur Menno Geelen dat Bosz doelbewust aanstuurde op een breuk na het seizoen 2016/17, om zo een lucratief avontuur aan te gaan bij Dortmund.

Daarnaast speelde het imago van Bosz bij de bestuursleden een rol. 'Geen ‘echte Ajacied’. Stiekem. Eigenwijs. Geen zogenoemde ‘prijzenpakker’'. Van der Sar wees Mislintat er bovendien op dat Bosz weleens vele mutaties door zou willen voeren in zijn staf, gebaseerd op de ervaringen uit het seizoen 2016/17. Het leidde het vertrek van Bosz naar Dortmund in.
AD
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Persepolis
SLAVA UKRAINE!!!
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Ik denk dat je nu weglaat dat Bosz het nooit geaccepteerd zou hebben als hij geen zeggenschap had in het transferbeleid.
Persepolis
Vedette

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 15:31

Daarnaast speelde het imago van Bosz bij de bestuursleden een rol. 'Geen ‘echte Ajacied’. Stiekem. Eigenwijs. Geen zogenoemde ‘prijzenpakker’'.
En dan komen ze aan met Steijn :D
RIO
Legende

Heel simpel. Bosz konden ze niet krijgen, dus raakten ze in paniek en stelden ze Steijn aan. Mag hopen voor ze dat Farioli de juiste man is, maar als je nu ziet dat Leicester waarschijnlijk aan de haal gaat met Potter en Fey Priske haalt, dan kan je stellen dat Farioli toch de minste van de 3 lijkt.
Juancho
Mister PSV

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 15:10
Juancho wrote: 12 Jun 2024, 12:26 @VeresRivne ik begreep dat de begeleiding bij nieuwe spelers en al helemaal buitenlandse spelers echt rampzalig is. Ajax kan nu een nieuwe trainer en TD/AD hebben en weer nieuwe spelers gaan halen, maar zolang daar niks aan wordt gedaan.... dan kan je toch dezelfde uitkomsten verwachten? Wie is teammanager bij Ajax? Of de Mart van Ajax?

Mikautadze schijnt da overigens wel overdreven te hebben. Qua teammanager kan er in mijn ogen ook het nodige beter dat vooropgesteld. Maar spelers waren natuurlijk ook sitting ducks, in de media werden aankopen al volledig afgemaakt nog voor ze echt wat gespeeld hadden en dan krijgen ze er een trainer bij die zegt "Ja zijn niet mijn aankopen, die Sutalo en een ander is wel ok..." Bedenk dat maar eens wat het doet als jij net bent aangenomen ine en nieuw bedrijf en je leidinggevende zegt zoiets over jou. Verder ontbrak het Ajax natuurlijk ook een TD en een echte AD waar spelers eventueel bij terecht konden met hun grieven. Ajax heeft in mijn ogen heel slecht rugdekking gegeven aan de spelers, voor een deel zijn ze daar natuurlijk zelf verantwoordelijk voor met hun prestaties maar we moeten dingen ook in een groter geheel zien. Het zijn mensen en geen robots, die zijn onzeker te maken met bepaalde handelingen of een gebrek aan begeleiding en coaching en dan wordt het een vicieus cirkeltje, dan presteren ze niet en wordt de kritiek alleen maar harder. Dat Ajax na de clash waarin Steijn zijn woorden deed Mislintat ontsloeg en niet Steijn is alleszeggend, dat moet ook een klap in het gezicht van de nieuwe spelers zijn geweest.
Het was tekenend dat veel spelers bij hun nationaal elftal beter presteerden dan bij Ajax, dan moet je het als club bij jezelf zoeken.
Maar speelde dat verhaal van slechte begeleiding al niet veel langer dan alleen afgelopen seizoen? :wonder:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Locked