Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
ShovingNE2
Site Admin

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 15:31Uiteindelijk leidden de gesprekken tussen Mislintat en Bosz tot niets.
'gesprekken'. Net zoals de gesprekken tussen Gakpo en Ajax zeker. Wat apjes van een zaakwaarnemer zijn geen gesprekken.

Als Ajax had gewild wad Bosz trainer geweest zeker. Zo gaat het altijd. Ajax schakelt door, Ajax trekt de stekker eruit. Ajax staakt de onderhandelingen.

Huh huh.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Tijn
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 12 Jun 2024, 16:52
VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 15:31Uiteindelijk leidden de gesprekken tussen Mislintat en Bosz tot niets.
'gesprekken'. Net zoals de gesprekken tussen Gakpo en Ajax zeker. Wat apjes van een zaakwaarnemer zijn geen gesprekken.

Als Ajax had gewild wad Bosz trainer geweest zeker. Zo gaat het altijd. Ajax schakelt door, Ajax trekt de stekker eruit. Ajax staakt de onderhandelingen.

Huh huh.
Ajax heeft nog geld zat
Menno1
Legende

Volgens mij had Bosz dat ook keurig uitgelegd toch? PSV was sneller en doortastender. Flappie zat weer te schijten op de pot of zo, want ze kwamen pas bij Bosz uit nadat deze al diep in gesprek met PSV was en zich min of meer al had gecommitteerd. Had Ajax pakweg een maand eerder contact helegd, dan was de kans groot geweest dat Bosz wel naar Ajax was gegaan, al moest daar ook nog een hoop water door de Rijn, gezien de geschiedenis van Flap en Bosz.

Al met al, het pakte uitstekend uit. Voor PSV en Bosz dan :D
DonyellMalen
Legende

Menno1 wrote: 12 Jun 2024, 16:56Had Ajax pakweg een maand eerder contact helegd, dan was de kans groot geweest dat Bosz wel naar Ajax was gegaan
Nee hoor, want, zoals al zo vaak is geschreven had Bosz een geweldig gevoel na het eerste gesprek met Brands en Stewart en daar is ‘ie niet meer van afgeweken. Vanaf moment één is er wederzijds vertrouwen geweest.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
FTS
Madueke
Legende

'Bezeten', 'Vakidioot'. :sick:

Is Maarten alweer vergeten wat voor ongelofelijke puinhopen deze arme Italiaan moet proberen op te ruimen?
StratumZuid
Vedette

Heeft ie al een bedje op de toekomst? Wel oppassen voor figuren zoals Marcie en Skippy, ik zou geen oog dicht doen daar
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Menno1
Legende

DonyellMalen wrote: 12 Jun 2024, 17:13
Menno1 wrote: 12 Jun 2024, 16:56Had Ajax pakweg een maand eerder contact helegd, dan was de kans groot geweest dat Bosz wel naar Ajax was gegaan
Nee hoor, want, zoals al zo vaak is geschreven had Bosz een geweldig gevoel na het eerste gesprek met Brands en Stewart en daar is ‘ie niet meer van afgeweken. Vanaf moment één is er wederzijds vertrouwen geweest.
Dat zei ik al: Ajax kwam pas half aanschijten nadat PSV al in gesprek was. Maar had Ajax een maand of zo eerder contact gelegd met hem, dan was de kans best aanwezig geweest dat hij daar naartoe was gegaan. PSV was eerder, duidelijker en ging er 100% voor. Ajax was traag en toen ze eenmaal contact legde, was het voor de volle 15% ipv 100%. Kansloos dus.
VeresRivne
Vedette

Menno1 wrote: 12 Jun 2024, 18:25
DonyellMalen wrote: 12 Jun 2024, 17:13

Dat zei ik al: Ajax kwam pas half aanschijten nadat PSV al in gesprek was. Maar had Ajax een maand of zo eerder contact gelegd met hem, dan was de kans best aanwezig geweest dat hij daar naartoe was gegaan. PSV was eerder, duidelijker en ging er 100% voor. Ajax was traag en toen ze eenmaal contact legde, was het voor de volle 15% ipv 100%. Kansloos dus.
Ik heb het toch in mijn vorige post prima uitgelegd.

1. Bosz' management benaderde Ajax begin april. Er is even oppervlakkig contact geweest. Heel vreemd was dat niet want Mislintat probeerde Bosz ook al bij Stuttgart te halen, die telefoonnummers zullen nog wel in het lijstje hebben gestaan (Dat Mislintat niet doorpakte had weer te maken met geluiden van bovenaf = Sar en co). Laten we er ook niet omheen draaien Bosz verscheen in tv programma's rond die tijd, die was zich in de markt aan het zetten. Als Ajax toen had doorgepakt had Bosz wel bij Ajax gezeten.
2. Mislintat was dus te verstaan gegeven dat Bosz niet gehaald moest worden, dus was hij bezig met Knudsen voor een lange tijd (en mogelijk nog wel iemand anders waarvan we geen weet hebben)
3. Toen PSV Van Nistelrooy ontsloeg was het appeltje eitje om Bosz te benaderen, die had zichzelf ook wel heel duidelijk geprofileerd als "ik wil een baan in NL"
4. Ajax benaderde Mislintat kort na VDS's opstappen. Op dat moment was het al compleet kansloos tov PSV, immers bij PSV was er al langer in gesprek, men gaf daar aan vol voor hem te gaan (nog niet met andere kandidaten gepraat) en hij kon bij PSV CL spelen, en hij kwam bij een organisatie terecht die stabieler was. Elke trainer die niet in een Ajaxpyama slaapt was op dat moment voor PSV gegaan,
These users thanked the author VeresRivne for the post (total 2):
NoosaJur1913
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

No offence VeresRivne.

Ik had het na jou toch ook uitgelegd.

Het is een mythe dat iedereen die Ajax zou willen bij het kruisje tekent. Dat is zo'n dom gelul in stand gehouden door ajacied bij VI en de T.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Ardbeg
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 12 Jun 2024, 19:09Bosz' management benaderde Ajax begin april. Er is even oppervlakkig contact geweest.
Olai meldde rond die tijd hier al dat PSV met Bosz had gesproken, dus waarschijnlijk heeft zijn management toen de hele top 3 benaderd. Ajax had een heel overtuigend verhaal moeten hebben om Bosz op dat moment al binnen te kunnen halen en dat hadden ze niet. Ze zouden overtuigender zijn geweest als ze meteen in januari Bosz hadden benaderd.
Standbeeld
Mister PSV

"nog altijd €40-50M *winst* op transfers nodig = transferresultaat (TR)"

Bubba Gump
Meervoudig international

Standbeeld wrote: 12 Jun 2024, 20:28 "nog altijd €40-50M *winst* op transfers nodig = transferresultaat (TR)"

Ja en die Akpom gaat al voor 25-30 miljoen weg, dus dan zijn ze er al.
Ardbeg
Mister PSV

Bubba Gump wrote: 12 Jun 2024, 20:35 Ja en die Akpom gaat al voor 25-30 miljoen weg, dus dan zijn ze er al.
Waar heb je gelezen dat ie daar voor weg gaat? Waar is dat op gebaseerd? 😅
Menno1
Legende

Standbeeld wrote: 12 Jun 2024, 20:28 "nog altijd €40-50M *winst* op transfers nodig = transferresultaat (TR)"

Als ik dit zie, verwacht ik alleen verlies op Avilla, Medic en wellicht Tahirovic. Verder zie ik ze wel lichte winst of break even draaien op dit spelers. Ik vind het wel part dat vd Boomen, Mannsverk mogen blijven; die hebben er misschien nog wel minder van gebakken dan sommige van die andere spelers.
Standbeeld
Mister PSV

Ze moeten dus nog 40-50mln plussen op die minimale transfersommen samen.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
ShovingNE2
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Menno1 wrote: 12 Jun 2024, 20:46

Als ik dit zie, verwacht ik alleen verlies op Avilla, Medic en wellicht Tahirovic. Verder zie ik ze wel lichte winst of break even draaien op dit spelers. Ik vind het wel part dat vd Boomen, Mannsverk mogen blijven; die hebben er misschien nog wel minder van gebakken dan sommige van die andere spelers.
Dus Gaaei gaan ze met winst verkopen?

Image
Brael
Vedette

Madueke wrote: 12 Jun 2024, 18:04

Is Maarten alweer vergeten wat voor ongelofelijke puinhopen deze arme Italiaan moet proberen op te ruimen?
Volgens mij neemt half Nederland ongeveer 2,5 week zomervakantie. Maar doe je dat als trainer van Ajax, dan ben je een nieuw wereldwonder.
These users thanked the author Brael for the post (total 6):
WoodenshoesThijsBalinhoTijnMaaxDe Realist
Armada
Internationale topspeler

Madueke wrote: 12 Jun 2024, 18:04

Mijn kots jaagt tegen de achterklep van mijn huig.

Er zit overigens een gevaar in arme, hardwerkende, Italianen die als “sterke man” naar voren worden geschoven. Ik hoop niet dat zijn vader smid was.
These users thanked the author Armada for the post (total 2):
ArdbegDe Realist
Persepolis
Vedette

Behalve Akpom zie ik geen een van die bedragen komen voor deze spelers. Voor hem zullen er misschien gegadigden uit de Championship of zelfs onderkant PL (of Lille) zijn die willen dokken obv zijn prestaties in Engeland. En heel misschien Medic omdat 3 miljoen tegenwoordig echt peanuts is.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Akpom ook niet, tenzij hij komend seizoen ineens er 25 inlegt. Maar die kan er niet zo veel van dus dat lijkt me sterk.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Ardbeg
Menno1
Legende

Vanthaman18 wrote: 12 Jun 2024, 20:49
Menno1 wrote: 12 Jun 2024, 20:46

Dus Gaaei gaan ze met winst verkopen?

Image
Ik zou er niet van opkijken. Wat is nou 4,5 miljoen voor een championship club tegenwoordig?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Waarom zou een championship club een speler van KKD niveau willen kopen?
These users thanked the author Grasmat for the post:
Ardbeg
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat wrote: 12 Jun 2024, 21:03 Waarom zou een championship club een speler van KKD niveau willen kopen?
Deden ze met Piroe ook :mrgreen: Maar wil niet zeggen dat Gaaei van niveau Piroe is, man wat is die Gaaei slecht
Bubba Gump
Meervoudig international

Grasmat wrote: 12 Jun 2024, 21:03 Waarom zou een championship club een speler van KKD niveau willen kopen?
Waarom zijn Daramy, traore en Marin voor 10 miljoen+ verkocht?
Ardbeg
Mister PSV

Bubba Gump wrote: 12 Jun 2024, 21:09
Waarom zijn Daramy, traore en Marin voor 10 miljoen+ verkocht?
Geen idee. Waarom die vergelijking proberen te maken die nergens op slaat? Ander kwaliteitje spelers maar goed. Je hebt weer kunnen zeggen dat ajax veel geld kan verdienen he ;)
Locked