Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Standbeeld wrote: 13 Jun 2024, 12:40
Teletubby wrote: 13 Jun 2024, 12:25 Als ik dit allemaal zo lees dan gaan mensen heel erg teleurgesteld zijn als schouten uiteindelijk vertrekt. Hem met Frenkie vergelijken is echt helemaal koek koek en als Schouten deze zomer voor een Frenkie bedrag (75+ miljoen) vertrek dan eet ik mijn schoen op.
Het wordt met de dag gekker hier. Ja, ik vind Schouten ook geweldig en voor PSV is hij goud waard. Maar hem met Frenkie vergelijken en denken dat je Schouten voor 50/60/70mln kan verkopen is echt pure fanpraat. Ik hoor u zeggen: "dan verkopen we hem toch niet". Inderdaad, we verkopen hem deze zomer niet.
Andere type voetballers. Maar ik durf wel te zeggen dat Schouten een veel grotere impact kan hebben op een elftal dan Frenkie.
Teletubby
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Eigenlijk heeft VanTheMan het al perfect uitgelegd. Leeftijd, geld van Ajax en unieke Europese prestaties maakten de absurde prijs voor Frenkie. Schouten heeft al die voordelen niet. Kwalitatief zal het niet veel schelen maar deze voordelen heeft hij allemaal niet. Ik ben een enorme schouten fan en vond hem echt een top 3 speler dit seizoen van PSV.
Maax
Meervoudig international

Maar niemand zegt hier toch dat Schouten 75 miljoen waard is? We zitten nu toch in de situatie dat we denken; we willen dat hij blijft, tenzij dat er echt gekke biedingen komen?

Ik vind Schouten ook geen 75 miljoen waard, maar voor veel minder zou ik hem op dit moment ook niet weg doen. Dus is ie 't dan wel waard? Gin idee eik.
Trixm
Vedette

Maax wrote: 13 Jun 2024, 13:01 Maar niemand zegt hier toch dat Schouten 75 miljoen waard is? We zitten nu toch in de situatie dat we denken; we willen dat hij blijft, tenzij dat er echt gekke biedingen komen?

Ik vind Schouten ook geen 75 miljoen waard, maar voor veel minder zou ik hem op dit moment ook niet weg doen. Dus is ie 't dan wel waard? Gin idee eik.
Dat zeggen mensen dus wel, dat is de hele discussie :lol:
Saibari is underrated.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

To me, Jerdy is worth £100 million :lover:
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Gerard Karnemelk
    Armada
    Internationale topspeler

Grasmat wrote: 13 Jun 2024, 13:03 To me, Jerdy is worth £100 million :lover:
    Very bad player. Gonna be a dissapointment at any future club.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

A small club like Cambuur Lionward would reject him, even if he would bring his own sandwiches in the train.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Armada
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

SKERLA wrote: 13 Jun 2024, 13:11 A small club like Cambuur Lionward would reject him, even if he would bring his own sandwiches in the train.
    Combneighbour Lionward you mean?
    Armada
    Internationale topspeler

SKERLA wrote: 13 Jun 2024, 13:11 A small club like Cambuur Lionward would reject him, even if he would bring his own sandwiches in the train.
    But. Can he do it on a rainy Monday night in Torquay?

I would say no.
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Teletubby wrote: 13 Jun 2024, 12:56 Eigenlijk heeft @VanTheMan het al perfect uitgelegd. Leeftijd, geld van Ajax en unieke Europese prestaties maakten de absurde prijs voor Frenkie. Schouten heeft al die voordelen niet. Kwalitatief zal het niet veel schelen maar deze voordelen heeft hij allemaal niet. Ik ben een enorme schouten fan en vond hem echt een top 3 speler dit seizoen van PSV.
    Als hij op het EK presteert dan telt dat sowieso, zeker omdat hij in de CL nergens onderuit is gegaan en hij ook nog eens 4 jaar ervaring in een topcompetitie heeft.
    Met de naderende verkoop van Veerman, Bakayoko én de CL miljoenen hebben we ook geld zat.
    Alleen zijn leeftijd kunnen we niet veranderen, of we moeten een Zambiaan van hem maken.
    Breur
    Internationale topspeler

Maax wrote: 13 Jun 2024, 12:41
    Ykhim wrote: 13 Jun 2024, 12:39

Nou, dat is zeker niet het enige probleem. Het moet best te doen zijn om een andere goede middenvelder te halen. PSV is weliswaar een handelshuis, maar als je Schouten én Veerman moet vervangen (naast anderen zoals Bakayoko en wellicht Dest en Ramalho), dan gaat dat zoveel geld kosten dat je dat qua afschrijvingen nauwelijks voor elkaar gaat krijgen. Althans: als je competitief wil blijven. Als PSV 150 miljoen vangt, betekent dat niet dat we ook zomaar weer 80 uit kunnen geven.
    Ik ben geen boekhouder; maar kan je niet versneld afschrijvingen aflossen? Stel je verkoopt Veerman voor 40 miljoen (ervanuit gaande dat je dit netto krijgt, wat niet is), zou je dan niet bijvoobeeld Pepi en Tillman in 1x van je balans af kunnen halen? Dat je daarmee de afschrijvingen omlaag brengt weer? Of is dit weer niet mogelijk/voordelig?
    Je schrijft lineair af tegen zijn contractduur. Versneld afschrijven lijkt mij lastig hard te maken maar kan in een uitzonderlijke situatie, maar dat is dan bijvoorbeeld dat hij nooit meer kan voetballen of iets dergelijks of omdat hij neven in de knieschijf steekt dat soort dingen.

Het is ook niet verkeerd om gewoon wat geld, je weet wel te sparen? Appeltje voor de dorst?
  • These users thanked the author Breur for the post (total 2):
    MaaxStratumZuid
    Maax
    Meervoudig international

Breur wrote: 13 Jun 2024, 13:23
    Maax wrote: 13 Jun 2024, 12:41

Ik ben geen boekhouder; maar kan je niet versneld afschrijvingen aflossen? Stel je verkoopt Veerman voor 40 miljoen (ervanuit gaande dat je dit netto krijgt, wat niet is), zou je dan niet bijvoobeeld Pepi en Tillman in 1x van je balans af kunnen halen? Dat je daarmee de afschrijvingen omlaag brengt weer? Of is dit weer niet mogelijk/voordelig?
    Je schrijft lineair af tegen zijn contractduur. Versneld afschrijven lijkt mij lastig hard te maken maar kan in een uitzonderlijke situatie, maar dat is dan bijvoorbeeld dat hij nooit meer kan voetballen of iets dergelijks of omdat hij neven in de knieschijf steekt dat soort dingen.

Het is ook niet verkeerd om gewoon wat geld, je weet wel te sparen? Appeltje voor de dorst?
    Volgensmij betaal je daar een klap belasting weer over als je teveel gaat sparen. En stel je verkoopt Veerman, Schouten, Baka, Bosca, Teze en Lozano in een jaar gaan er aardig wat centjes naar Den Haag.

In z'n geval lijkt mij dat versnel aflossen/afschrijven wel rendabel kan zijn omdat je daardoor in je volgende boekjaren meer ruimte krijgt. Maar dit baseer ik puur op boerenverstand en weet niet of het mogelijk is.
  • These users thanked the author Maax for the post:
    Menno1
    Breur
    Internationale topspeler

Maax wrote: 13 Jun 2024, 13:31 Volgensmij betaal je daar een klap belasting weer over als je teveel gaat sparen. En stel je verkoopt Veerman, Schouten, Baka, Bosca, Teze en Lozano in een jaar gaan er aardig wat centjes naar Den Haag. In z'n geval lijkt mij dat versnel aflossen/afschrijven wel rendabel kan zijn omdat je daardoor in je volgende boekjaren meer ruimte krijgt. Maar dit baseer ik puur op boerenverstand en weet niet of het mogelijk is.
    Daarom is het verplicht om een vast afschrijvingssystematiek te handhaven. Anders zou je doormiddel van de afschrijvingen je winst/verlies kunnen sturen. Waar we nu in 1 jaar er inderdaad last van hebben, hebben we de opvolgende jaren er profijt van omdat dan je winst weer lager is. Dus het middelt zich wel.

Idee erachter is dat je een investering niet in 1 jaar verantwoord omdat je er meerdere jaren plezier van hebt. Voor de belasting kan het ongunstig zijn, maar voor bijvoorbeeld een onderneming voorkomt het dat je een miljoenverlies moet presenteren omdat je net dat jaar een nieuwe machine hebt gekocht terwijl je verder een gezond bedrijf bent.
  • These users thanked the author Breur for the post:
    Maax
    Gerard Karnemelk
    Veelbelovend talent

Heeft iemand al laten weten dat Jerdy niet te koop is?
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Breur wrote: 13 Jun 2024, 13:36
    Maax wrote: 13 Jun 2024, 13:31 Volgensmij betaal je daar een klap belasting weer over als je teveel gaat sparen. En stel je verkoopt Veerman, Schouten, Baka, Bosca, Teze en Lozano in een jaar gaan er aardig wat centjes naar Den Haag. In z'n geval lijkt mij dat versnel aflossen/afschrijven wel rendabel kan zijn omdat je daardoor in je volgende boekjaren meer ruimte krijgt. Maar dit baseer ik puur op boerenverstand en weet niet of het mogelijk is.
    Daarom is het verplicht om een vast afschrijvingssystematiek te handhaven. Anders zou je doormiddel van de afschrijvingen je winst/verlies kunnen sturen. Waar we nu in 1 jaar er inderdaad last van hebben, hebben we de opvolgende jaren er profijt van omdat dan je winst weer lager is. Dus het middelt zich wel.

Idee erachter is dat je een investering niet in 1 jaar verantwoord omdat je er meerdere jaren plezier van hebt. Voor de belasting kan het ongunstig zijn, maar voor bijvoorbeeld een onderneming voorkomt het dat je een miljoenverlies moet presenteren omdat je net dat jaar een nieuwe machine hebt gekocht terwijl je verder een gezond bedrijf bent.
    Volgens mij heeft Twente daar in de jaren onder Monsterman ook een discussie over gehad met de KNVB. Zij wilden dat ook, maar ze kregen er geen toestemming voor.
    Maax
    Meervoudig international

Harminator wrote: 13 Jun 2024, 13:49

Volgens mij heeft Twente daar in de jaren onder Monsterman ook een discussie over gehad met de KNVB. Zij wilden dat ook, maar ze kregen er geen toestemming voor.
    Maar goed dat ik niks verder met havo 5 M&O ben gaan doen zo te horen :brain:
    Breur
    Internationale topspeler

Harminator wrote: 13 Jun 2024, 13:49

Is ook niet direct iets voor de KNVB hoe ze mogen afschrijven. Is gewoon burgerlijk recht (BW 2 titel 9) waaraan alle bedrijven moeten voldoen en wat dus getoetst wordt door de externe accountant.
    Balinho
    Internationale topspeler

Balinho wrote: 13 Jun 2024, 12:21
    Juancho wrote: 13 Jun 2024, 12:08 :mrgreen: Zal wel wat zijn zeg, Veerman en Schouten als nieuw duo op het middenveld van Real. Ik denk dat Deninho dan snel een shirtje van Barca gaat kopen
    Ik denk dat hij dat jou dan laat doen, dan sponsort hij er Barca in ieder geval niet mee.
    Oh ja, vergeten deze er achter te plakken, ik moet op mijn tellen passen en heb geen zin om continue op eieren te moeten lopen hier natuurlijk. >>> ;)

Popcorn bewaren we voor het topic van die andere club. En voor Mo.

#JerdyMoetBlijven
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Verkeerde bericht
    Johann Vogel
    Vedette

Laten we hopen dat Schouten nog een jaartje blijft. Hij is zo consistent, het is moeilijk om hem te vervangen. Ik denk alleen dat bedragen van zestig miljoen of meer onrealistisch zijn voor een 27 jarige uit de Eredivisie. Maar veertig miljoen zou een mooi bedrag zijn die recht doet op zijn waarde voor dit PSV.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    Menno1
    Menno1
    Legende

Maax wrote: 13 Jun 2024, 13:31
    Breur wrote: 13 Jun 2024, 13:23

Volgensmij betaal je daar een klap belasting weer over als je teveel gaat sparen. En stel je verkoopt Veerman, Schouten, Baka, Bosca, Teze en Lozano in een jaar gaan er aardig wat centjes naar Den Haag.

In z'n geval lijkt mij dat versnel aflossen/afschrijven wel rendabel kan zijn omdat je daardoor in je volgende boekjaren meer ruimte krijgt. Maar dit baseer ik puur op boerenverstand en weet niet of het mogelijk is.
    Gewoon alles in crypto gooien. Of nog een beter idee: Ajax shorten.

Zonder dollen: je wilt echt niet alle cashcows in 1 zomer verkopen. Je continuiteit is weg, je balans in de selectie is weg en zoals al eerder vermeld: als je voor 200 miljoen verkoopt, kan je niet voor 120 miljoen kopen, want de afschrijvingen moeten niet door het dak knallen.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Maax
    Tovast
    Nationale topspeler

Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 14:17 Laten we hopen dat Schouten nog een jaartje blijft. Hij is zo consistent, het is moeilijk om hem te vervangen. Ik denk alleen dat bedragen van zestig miljoen of meer onrealistisch zijn voor een 27 jarige uit de Eredivisie. Maar veertig miljoen zou een mooi bedrag zijn die recht doet op zijn waarde voor dit PSV.
    Voor 40 moet je hem gewoon behouden. Zeker als je al dik 100 mil hebt gevangen voor Baka en Joey.

Dat hij voor een kopende club geen 50+ waard is hoeft niet te betekenen dat hij voor PSV geen 50+ waard kan zijn natuurlijk.
  • These users thanked the author Tovast for the post:
    Breur
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Harminator wrote: 13 Jun 2024, 14:13 Verkeerde bericht
    Nieuw onderschrift?
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Er vanuit gaande dat Veerman en Bakayoko vertrekken, Boscagli verlengen maar vermoedelijk verkopen, dan kun je compleet opnieuw beginnen en is die gezamenlijke vetpot niet voldoende als je ook Schouten verkoopt. Uiteindelijk zal er wel weer een team staan, maar niemand heeft toch de illusie dat je die voetballende driehoek van achteruit kunt vervangen?
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

SKERLA wrote: 13 Jun 2024, 14:32
    Harminator wrote: 13 Jun 2024, 14:13 Verkeerde bericht
    Nieuw onderschrift?
    Ja daar lijkt het soms wel op hè. Mijn werklaptop gaat vaak niet goed om met het plaatsen van links en dan kan ik niet altijd het knopje "verwijder bericht" vinden.
    Post Reply