Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Mocht Vitesse op 17 juni de zaken niet op orde hebben, dan gaat de club na 132 jaar failliet.
Nou, ik ben benieuwd.
https://www.nu.nl/voetbal/6314928/vites ... -geld.html
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

De stadion eigenaar lijkt mij nou echt een typische lijkenpikker. Lekker laten klappen die handel zodat hij het voor een habbekrats zelf kan kopen en dan doorverkopen aan een investeerder die er dan flink voor gaat lappen.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Riffii wrote: 30 May 2024, 20:57 De stadion eigenaar lijkt mij nou echt een typische lijkenpikker. Lekker laten klappen die handel zodat hij het voor een habbekrats zelf kan kopen en dan doorverkopen aan een investeerder die er dan flink voor gaat lappen.
Als je huurder al jaar op jaar het niet goed doet, niet wil snijden in eigen vlees, dan snap ik dat je als verhuurder ook niet even wat water bij de wijn gooit.
Een degradatieclausule moet je gewoonweg in je contract hebben, zelfs als dat niet heel reeel lijkt. Maar als het niet heel reeel lijkt moet dat ook niet de wereld kosten. Door dat niet te hebben zit je nu met de gebakken peren als club.
Standbeeld
Mister PSV

Ittot wrote: 30 May 2024, 20:29 Ik vind het vreemd dat vd Kuit vindt dat Schouten zijn winst vd verkoop van Vitesse destijds maar volledig aan Vitesse moet schenken en zelf geen millimeter wilt toegeven. De huur is echt achterlijk hoog, voor KKD begrippen echt bizar en zelfs voor eredivisiebegrippen kneiter hoog. Dat dit een knop is om aan te draaien bij bezuinigingen is niet zo vreemd. Zijn opmerking vind ik heel vreemd, hij gaat de miljoenenwinst die hij zelf heeft verdient aan Vitesse toch ook niet terug aan Vitesse geven?

Dat hij niet direct toegeeft en vind dat Vitesse orde op zaken moet stellen lijkt me vrij plausibel. Maar als dat dan gebeurt is het ook niet vreemd dat Vitesse uiteindelijk bij hem aan komt kloppen, zeker gezien de extreem hoge huursom.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Vd Kuit het met Parry en mogelijk nog een partij gaat proberen. Vitesse wil van Parry af en ze zullen ongetwijfeld geen zin hebben in Vd Kuit, maar ze staan nu met de rug tegen de muur en als ze niks hebben dan moeten ze wel. Parry kan het zich ook niet permitteren dat Vitesse failliet gaat, sinds dat voor hem een verlies van 15mln betekent. Parry zal eieren voor zijn geld moeten gaan kiezen.
Ittot
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:04
Ittot wrote: 30 May 2024, 20:29 Ik vind het vreemd dat vd Kuit vindt dat Schouten zijn winst vd verkoop van Vitesse destijds maar volledig aan Vitesse moet schenken en zelf geen millimeter wilt toegeven. De huur is echt achterlijk hoog, voor KKD begrippen echt bizar en zelfs voor eredivisiebegrippen kneiter hoog. Dat dit een knop is om aan te draaien bij bezuinigingen is niet zo vreemd. Zijn opmerking vind ik heel vreemd, hij gaat de miljoenenwinst die hij zelf heeft verdient aan Vitesse toch ook niet terug aan Vitesse geven?

Dat hij niet direct toegeeft en vind dat Vitesse orde op zaken moet stellen lijkt me vrij plausibel. Maar als dat dan gebeurt is het ook niet vreemd dat Vitesse uiteindelijk bij hem aan komt kloppen, zeker gezien de extreem hoge huursom.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Vd Kuit het met Parry en mogelijk nog een partij gaat proberen. Vitesse wil van Parry af en ze zullen ongetwijfeld geen zin hebben in Vd Kuit, maar ze staan nu met de rug tegen de muur en als ze niks hebben dan moeten ze wel. Parry kan het zich ook niet permitteren dat Vitesse failliet gaat, sinds dat voor hem een verlies van 15mln betekent. Parry zal eieren voor zijn geld moeten gaan kiezen.
Gaat hij zijn eigen winst er dan ook instoppen zoals hij dat van Schouten verlangd?

Daarnaast vraag ik me even af in wat voor constructie dat dan moet gebeuren. Gaat hij zelf voor 12m de aandelen kopen en de tekorten dichten voor de komende 2 jaar? Ook vd Kuit moet extreem saneren en zal dan ook tegen die huurprijs aanlopen. Die zal hij zeker niet gaan verlagen.

Of denk je dat hij de aandelen voor een habbekrats denkt te kunnen aankopen? Dat gaat Parry ook niet doen lijkt me.
Standbeeld
Mister PSV

Ittot wrote: 30 May 2024, 21:15
Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:04
Gaat hij zijn eigen winst er dan ook instoppen zoals hij dat van Schouten verlangd?
Welke eigen winst? Vd Kuit verwacht van Schouten dat hij ook een aanzienlijk deel zelf inbrengt. Daarnaast zit Vd Kuit niet te wachten op het plan van Schouten. Dat is wel duidelijk.
Daarnaast vraag ik me even af in wat voor constructie dat dan moet gebeuren. Gaat hij zelf voor 12m de aandelen kopen en de tekorten dichten voor de komende 2 jaar? Ook vd Kuit moet extreem saneren en zal dan ook tegen die huurprijs aanlopen. Die zal hij zeker niet gaan verlagen.
Parry moet een minderheidsbelang nemen in Vitesse van 25% bijvoorbeeld. Dat zou zonder problemen moeten kunnen. In ruil daarvoor zal de lening en dus de schuld aanzienlijk afnemen waardoor het opeens een stuk interessanter wordt voor derden om in te stappen. Ik vermoed dat Vd Kuit niet het gehele overige in wil brengen, maar dat hij er nog minimaal één partij bij zoekt. En ja, ook Vd Kuit zal flink moeten saneren. Maar hij heeft wel als voordeel dat hij stadion en club samen kan brengen. Uiteindelijk wordt er nu geschaakt op hoog niveau waarbij Vd Kuit naar mijn inziens de beste positie heeft onder voorwaarde dat Vitesse geen geldschieter kan vinden binnen de huidige omstandigheden.
Ittot
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:24Welke eigen winst? Vd Kuit verwacht van Schouten dat hij ook een aanzienlijk deel zelf inbrengt. Daarnaast zit Vd Kuit niet te wachten op het plan van Schouten. Dat is wel duidelijk.

Ik ga ervan uit dat hij als eigenaar van het Gelredome winst maakt op die bizar hoge huurprijs van Vitesse.
Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:24Parry moet een minderheidsbelang nemen in Vitesse van 25% bijvoorbeeld. Dat zou zonder problemen moeten kunnen. In ruil daarvoor zal de lening en dus de schuld aanzienlijk afnemen waardoor het opeens een stuk interessanter wordt voor derden om in te stappen. Ik vermoed dat Vd Kuit niet het gehele overige in wil brengen, maar dat hij er nog minimaal één partij bij zoekt. En ja, ook Vd Kuit zal flink moeten saneren. Maar hij heeft wel als voordeel dat hij stadion en club samen kan brengen. Uiteindelijk wordt er nu geschaakt op hoog niveau waarbij Vd Kuit naar mijn inziens de beste positie heeft onder voorwaarde dat Vitesse geen geldschieter kan vinden onder de huidige omstandigheden.
Kun je me uitleggen waarom de lening en schuld minder wordt? Je bedoelt dat Parry de helft van zijn schuld laat schieten? En waarom is dit dan niet een optie voor Schouten en Parry?

Dat Vitesse geen geldschieter kan vinden is op zich best logisch.Je kunt op een gegeven moment niet verder saneren lijkt me. Dan blijft er een soort club over met wat vrijwilligers en een paar halve semi-profs waarbij de sponsoring bijna direct naar het Geldredome gaat. Hoe verwacht vd Kruit wél nóg meer te kunnen saneren?
Standbeeld
Mister PSV

Ittot wrote: 30 May 2024, 21:33 Ik ga ervan uit dat hij als eigenaar van het Gelredome winst maakt op die bizar hoge huurprijs van Vitesse.
Klopt en ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Vd Kuit bereid is in te stappen en geld in te leggen. Maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden, onder andere dat Parry meedoet. Maar dit blijft voor mij ook vooralsnog koffiedik kijken. We zullen snel te weten komen hoe of wat.
Ittot wrote: 30 May 2024, 21:33
Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:24Parry moet een minderheidsbelang nemen in Vitesse van 25% bijvoorbeeld. Dat zou zonder problemen moeten kunnen. In ruil daarvoor zal de lening en dus de schuld aanzienlijk afnemen waardoor het opeens een stuk interessanter wordt voor derden om in te stappen. Ik vermoed dat Vd Kuit niet het gehele overige in wil brengen, maar dat hij er nog minimaal één partij bij zoekt. En ja, ook Vd Kuit zal flink moeten saneren. Maar hij heeft wel als voordeel dat hij stadion en club samen kan brengen. Uiteindelijk wordt er nu geschaakt op hoog niveau waarbij Vd Kuit naar mijn inziens de beste positie heeft onder voorwaarde dat Vitesse geen geldschieter kan vinden onder de huidige omstandigheden.
Kun je me uitleggen waarom de lening en schuld minder wordt? Je bedoelt dat Parry de helft van zijn schuld laat schieten? En waarom is dit dan niet een optie voor Schouten en Parry?
Omdat Parry dan aandelen neemt in ruil voor een (groot) deel van de lening die hij open heeft staan bij Vitesse. Vitesse heeft een schuld van tegen de 20mln, waarbij zo'n 14/15mln de lening van Parry is. Die hoge lening/schuld is de reden waarom geen enkele serieuze investeerder interesse heeft. Maar goed, als Parry dus aandelen neemt en hij doet dat samen met Vd Kuit en wellicht nog minimaal één partij, dan pak je allemaal een deel van het verlies in ruil voor aandelen. Dat is beter dan een faillissement. Bij een faillissement is Parry 15mln kwijt en Vd Kuit zijn hoofdhuurder.

Ik heb mezelf eerlijk gezegd niet ingelezen in het voorstel van Schouten. Dus daar kan ik verder niet zoveel over zeggen.
Dat Vitesse geen geldschieter kan vinden is op zich best logisch.Je kunt op een gegeven moment niet verder saneren lijkt me. Dan blijft er een soort club over met wat vrijwilligers en een paar halve semi-profs waarbij de sponsoring bijna direct naar het Geldredome gaat. Hoe verwacht vd Kruit wél nóg meer te kunnen saneren?
Zie bovenstaande, ik hoop dat het wat duidelijker is nu.
Josef Dettelbacher
Legende

Standbeeld wrote: 30 May 2024, 21:47
Ittot wrote: 30 May 2024, 21:33 Ik ga ervan uit dat hij als eigenaar van het Gelredome winst maakt op die bizar hoge huurprijs van Vitesse.
Klopt en ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Vd Kuit bereid is in te stappen en geld in te leggen. Maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden, onder andere dat Parry meedoet. Maar dit blijft voor mij ook vooralsnog koffiedik kijken. We zullen snel te weten komen hoe of wat.

Omdat Parry dan aandelen neemt in ruil voor een (groot) deel van de lening die hij open heeft staan bij Vitesse. Vitesse heeft een schuld van tegen de 20mln, waarbij zo'n 14/15mln de lening van Parry is. Die hoge lening/schuld is de reden waarom geen enkele serieuze investeerder interesse heeft. Maar goed, als Parry dus aandelen neemt en hij doet dat samen met Vd Kuit en wellicht nog minimaal één partij, dan pak je allemaal een deel van het verlies in ruil voor aandelen. Dat is beter dan een faillissement. Bij een faillissement is Parry 15mln kwijt en Vd Kuit zijn hoofdhuurder.

Ik heb mezelf eerlijk gezegd niet ingelezen in het voorstel van Schouten. Dus daar kan ik verder niet zoveel over zeggen.
Vitesse is ook gewoon te duur voor een investeerder. Als je er nuchter naar kijkt heb je niets: geen stadion, geen kapitaal op het veld, geen garantie op Eredivisie. Wat je wel hebt: structureel te hoge lasten. Ik denk serieus dat je momenteel beter Almere City kunt kopen en uitbouwen, dan Vitesse terugbrengen naar waar het ooit was.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Balinho
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Ittot
    Internationale topspeler

Thnx!
    Standbeeld
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 30 May 2024, 21:54

Vitesse is ook gewoon te duur voor een investeerder. Als je er nuchter naar kijkt heb je niets: geen stadion, geen kapitaal op het veld, geen garantie op Eredivisie. Wat je wel hebt: structureel te hoge lasten. Ik denk serieus dat je momenteel beter Almere City kunt kopen en uitbouwen, dan Vitesse terugbrengen naar waar het ooit was.
    Ja daar heb je gelijk in. Het is ook de reden waarom crisismanager Reijntjes een beroep doet op investeerders uit de regio. Het moet veel meer vanuit gunnen komen, dan vanuit winstbejag of simpelweg gezond verstand.
    Tjompie
    Internationale topspeler

Josef Dettelbacher
    Legende

Ik verwacht het volgende:
    Vanaf vandaag tot 15 juni: vd Kuijt wil niet meebewegen
    16 juni: vd Kuijt komt zelf last minute met een aanbod waarmee de club blijft bestaan, maar bijna iedereen op zoek kan naar ander werk. Club helemaal uitgehold, maar de stadionhuur is gegarandeerd.
    Standbeeld
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 07 Jun 2024, 16:56
    16 juni: vd Kuijt komt zelf last minute met een aanbod waarmee de club blijft bestaan, maar bijna iedereen op zoek kan naar ander werk. Club helemaal uitgehold, maar de stadionhuur is gegarandeerd.
    Dan zal alsnog Parrot mee moeten bewegen en daarnaast denk ik niet dat Kuit een groot deel inlegt. Op dit moment is de schuld tegen de 20mln. Parrot kan de club niet krijgen, maar wel een minderheidsbelang. Dus een procent of 25 moet geen probleem zijn, in ruil voor het kwijtschelden van een zo groot mogelijk deel van de lening. Dan zal er nog zeker 10mln overblijven is mijn verwachting en ik geloof niet dat Kuit dat erin gaat steken. Dus daar zal nog een partij bij moeten voor een miljoen of 5 minimaal. Alleen ik denk dat geen enkele externe partij zo gek is om erin te stappen. Het moet echt van de vermogende mensen uit regio Arnhem komen. Mensen die er niet per se aan willen verdienen maar het leuk vinden om de club te redden. Lukt dat niet dan zullen verschillende partijen simpelweg calculeren wat het minste verlies oplevert: failliet of geld erin stoppen. Ik reken erop dat Parry niet voor een miljoen of 15 de boot in wil gaan. Kuit is wat onvoorspelbaar. Denk dat hij Vitesse het liefst wil behouden, maar tegen welke kosten is maar de vraag.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:08
    Josef Dettelbacher wrote: 07 Jun 2024, 16:56

Dan zal alsnog Parrot mee moeten bewegen en daarnaast denk ik niet dat Kuit een groot deel inlegt. Op dit moment is de schuld tegen de 20mln. Parrot kan de club niet krijgen, maar wel een minderheidsbelang. Dus een procent of 25 moet geen probleem zijn, in ruil voor het kwijtschelden van een zo groot mogelijk deel van de lening. Dan zal er nog zeker 10mln overblijven is mijn verwachting en ik geloof niet dat Kuit dat erin gaat steken. Dus daar zal nog een partij bij moeten voor een miljoen of 5 minimaal. Alleen ik denk dat geen enkele externe partij zo gek is om erin te stappen. Het moet echt van de vermogende mensen uit regio Arnhem komen. Mensen die er niet per se aan willen verdienen maar het leuk vinden om de club te redden. Lukt dat niet dan zullen verschillende partijen simpelweg calculeren wat het minste verlies oplevert: failliet of geld erin stoppen. Ik reken erop dat Parry niet voor een miljoen of 15 de boot in wil gaan. Kuit is wat onvoorspelbaar. Denk dat hij Vitesse het liefst wil behouden, maar tegen welke kosten is maar de vraag.
    Een deel van die schuld van Parry is toch een vrij exorbitante boete vanwege het niet nakomen van de verplichting? Of zat dat iets anders?

Anyhow, daar is mogelijk nog wel een stukje kwijtschelding mogelijk. Voor de rest is het inderdaad penseel, en er is ook niet echt een multimiljonair oud Vitesse speler met voldoende binding die dat op kan hoesten zonder pijn te lijden.
    Standbeeld
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 07 Jun 2024, 18:04
    Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:08
    Een deel van die schuld van Parry is toch een vrij exorbitante boete vanwege het niet nakomen van de verplichting? Of zat dat iets anders?
    Dat klopt. Rentepercentage van 12% en nog wat boeteclausules inderdaad.
    Standbeeld
    Mister PSV

Van de Kuit gaat zich in ieder geval niet mengen in de biedingsronde. De eigenaar van de GelreDome zegt 'geen interesse meer te hebben'. "Vitesse heeft de kans gehad, maar er niets mee gedaan. Ik heb er tabak in", redeneert hij tegenover De Gelderlander.

"Partijen kunnen nu een bod uitbrengen op Vitesse, maar er is geen financieel onderzoek naar de club mogelijk. Of een achtergrondanalyse. Dat is geen zakendoen."
    Ze hebben nog één week.
    https://m.voetbalzone.nl/nieuws/vitesse ... and/435971
    VeresRivne
    Vedette

Standbeeld wrote: 11 Jun 2024, 09:04
    Van de Kuit gaat zich in ieder geval niet mengen in de biedingsronde. De eigenaar van de GelreDome zegt 'geen interesse meer te hebben'. "Vitesse heeft de kans gehad, maar er niets mee gedaan. Ik heb er tabak in", redeneert hij tegenover De Gelderlander.

"Partijen kunnen nu een bod uitbrengen op Vitesse, maar er is geen financieel onderzoek naar de club mogelijk. Of een achtergrondanalyse. Dat is geen zakendoen."
    Ze hebben nog één week.
    https://m.voetbalzone.nl/nieuws/vitesse ... and/435971
    Gaat hem natuurlijk niet meer worden op deze manier, ik zie echt niemand daar in stappen.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Gestelnaar
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Toen ik dit topic omhoog zou komen dacht ik dat ze dan toch eindelijk failliet waren.
    Blijk er niet ver naast te zitten. Hier gaat niemand toch nog instappen in de komende dagen?
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Gestelnaar wrote: 12 Jun 2024, 13:59 Toen ik dit topic omhoog zou komen dacht ik dat ze dan toch eindelijk failliet waren.
    Blijk er niet ver naast te zitten. Hier gaat niemand toch nog instappen in de komende dagen?
    Kut, ik dacht dat dit het ajax topic was.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Gestelnaar
    Standbeeld
    Mister PSV

Gestelnaar wrote: 12 Jun 2024, 13:59 Toen ik dit topic omhoog zou komen dacht ik dat ze dan toch eindelijk failliet waren.
    De situatie van de club is dus uiterst penibel, al blijft de clubleiding alles uit de kast halen om Vitesse te behoeden voor een intrekking van de licentie. De hoop, dat er een weldoener opstaat, die de club te hulp komt, is er nog altijd.

Indien de licentiecommissie, die later op maandag bijeen komt, de voorgenomen intrekking van de licentie omzet in een definitieve is het overigens nog niet direct einde oefening voor het betaald voetbal in Arnhem. Vitesse heeft dan nog de mogelijkheid om naar de commissie van beroep te stappen en indien de beslissing ook daar voor de club negatief uitvalt de gang naar de burgerrechter te maken.
    Gaat dus nog even duren.

Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher
    Legende

Mr. Spock wrote: 15 Jun 2024, 16:44 Heel snel kapotgaan svp
    https://www.vi.nl/video/ongelofelijk-ma ... abramovich
    Tja als je kunt kiezen tussen je ziel verkopen of opdoeken, snap ik wel dat je liever je ziel verkoopt.

Overigens is de club gewoon niet interessant voor investeerders, om al eerder genoemde redenen. Van de Kuit moet verder z'n bek houden, want met die stadionhuur heeft hij er zelf ook een aandeel in. Volgende week zal het voorbij zijn verwacht ik.
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Josef Dettelbacher wrote: 15 Jun 2024, 16:58
    Mr. Spock wrote: 15 Jun 2024, 16:44 Heel snel kapotgaan svp
    https://www.vi.nl/video/ongelofelijk-ma ... abramovich
    Tja als je kunt kiezen tussen je ziel verkopen of opdoeken, snap ik wel dat je liever je ziel verkoopt.

Overigens is de club gewoon niet interessant voor investeerders, om al eerder genoemde redenen. Van de Kuit moet verder z'n bek houden, want met die stadionhuur heeft hij er zelf ook een aandeel in. Volgende week zal het voorbij zijn verwacht ik.
    Eens, ja.

Suikeroom op korte termijn lijkt me de enige reële optie. Wat ik me nog af vroeg; stel dat die sancties omtrent Rusland er niet waren, had Vitesse dan nog wel bestaan?
    ShovingNE2
    Site Admin

Benieuwd hoeveel mensen hier kiezen voor:

A. Arabier
    B. Club opheffen.

Bijna iedereen kiest A.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Thijs
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Post Reply