Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk gewoon goed komt, zij het op het nippertje.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 Jun 2024, 18:09 Meer dan terecht.
Ja. Onterecht zullen ze hem niet intrekken. 👀
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kezmania wrote: 20 Jun 2024, 18:17 Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk gewoon goed komt, zij het op het nippertje.
Laatste redmiddel is nog 6mln snijden in de kosten. Dan kan Vitesse naar alle waarschijnlijkheid een sluitende begroting indienen. Maar goed, dat hebben de huidige crisismanagers tot het allerlaatste moment afgehouden omdat zij liever een investeerder in zagen stappen die én tot een akkoord zou komen met Parry én het 6mln tekort van aankomend seizoen zou dekken. Dat is alleen een te veelomvattend plan met teveel stakeholders met hun eigen belangen. Dat zag op voorhand bijna niemand slagen. Vd Kuit niet, Maasbert Schouten niet en Parry niet. Zij zullen uiteindelijk gelijk krijgen, verwacht ik. Dan heeft Vitesse aankomend jaar heel het jaar de tijd om met een nieuw plan te komen. Dan is de grootste druk eraf, maar zit je wel met een club die volledig uitgehold is. Dan beginnen ze praktisch vanaf 0 in de KKD.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
SKERLA
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: Dan heeft Vitesse aankomend jaar heel het jaar de tijd om met een nieuw plan te komen. Dan is de grootste druk eraf, maar zit je wel met een club die volledig uitgehold is. Dan beginnen ze praktisch vanaf 0 in de KKD.
Dit lijkt me op de lange termijn toch ook gewoon de beste optie?
These users thanked the author Juancho for the post:
Geissbock
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:33 Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
Waarom is dat een voordeel?
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 18:34
Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:33 Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
Waarom is dat een voordeel?
Die man echt veel ellende voor de club heeft bezorgd.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:33 Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
Waarom wordt dit zo stellig beweerd? Bij eventueel faillissement kan er toch ook nog opbrengst uit de boedel zijn? Of zijn spelers direct transfervrij en is binnenkomend transfergeld onmogelijk?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 Jun 2024, 18:33
Standbeeld wrote: Dan heeft Vitesse aankomend jaar heel het jaar de tijd om met een nieuw plan te komen. Dan is de grootste druk eraf, maar zit je wel met een club die volledig uitgehold is. Dan beginnen ze praktisch vanaf 0 in de KKD.
Dit lijkt me op de lange termijn toch ook gewoon de beste optie?
De huidige crisismanagers verwachten dat Vitesse dan geen lang leven meer beschoren is. Onder andere door het wegvallen van tv-gelden, teruglopende seizoenkaarten, etc. Maar dat kunnen ook slechts woorden zijn om de druk erop te houden. Ik geloof wel dat Vitesse, ook in de KKD, bestaansrecht heeft.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:35
Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 18:34
Waarom is dat een voordeel?
Die man echt veel ellende voor de club heeft bezorgd.
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Zonder die 10mln die hij erin heeft gestopt was er een grote kans dat Vitesse al failliet was geweest. Parry heeft dat geld erin gestopt aangezien hij dacht dat de overname (snel) geregeld zou worden. In België bezit hij ook al een club en daar was de procedure geen probleem. Helaas liep het anders en ging de KNVB niet akkoord.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 18:37
Juancho wrote: 20 Jun 2024, 18:33

Dit lijkt me op de lange termijn toch ook gewoon de beste optie?
De huidige crisismanagers verwachten dat Vitesse dan geen lang leven meer beschoren is. Onder andere door het wegvallen van tv-gelden, teruglopende seizoenkaarten, etc. Maar dat kunnen ook slechts woorden zijn om de druk erop te houden. Ik geloof wel dat Vitesse, ook in de KKD, bestaansrecht heeft.
Vitesse heeft zeker bestaansrecht, maar dan in de orde van grootte als GA Eagles, Heracles, NEC, Sparta. AZ en Twente, ook Utrecht, is een brug te ver.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Standbeeld
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 18:35
Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:33 Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
Waarom wordt dit zo stellig beweerd? Bij eventueel faillissement kan er toch ook nog opbrengst uit de boedel zijn? Of zijn spelers direct transfervrij en is binnenkomend transfergeld onmogelijk?
Spelers kunnen in het geval van faillissement hun contract eenzijdig opzeggen. Ze ontvangen immers ook geen salaris meer.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Lullig voor die Parry hoor, eerst al zijn sportwinkels failliet en nu Vitesse ook.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 18:46
Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 18:35

Waarom wordt dit zo stellig beweerd? Bij eventueel faillissement kan er toch ook nog opbrengst uit de boedel zijn? Of zijn spelers direct transfervrij en is binnenkomend transfergeld onmogelijk?
Spelers kunnen in het geval van faillissement hun contract eenzijdig opzeggen. Ze ontvangen immers ook geen salaris meer.
Hoe worden die salarissen nu eigenlijk betaald? Ze hebben immers geen bankrekening en geen accountant..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Alle partijen gaan tot het gaatje en ik verwacht nog steeds dat er helemaal op het laatst, al dan niet in hoger beroep, de licentie toch niet wordt ingetrokken en dat het dan met een boete wordt afgedaan of iets dergelijks.
040-076
Meervoudig international
Posts: 1054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 20 Jun 2024, 18:48 Lullig voor die Parry hoor, eerst al zijn sportwinkels failliet en nu Vitesse ook.
Conclusie: dramatische zakenman, misschien iets voor 020.
Marcel for president!
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 20 Jun 2024, 18:56 Alle partijen gaan tot het gaatje en ik verwacht nog steeds dat er helemaal op het laatst, al dan niet in hoger beroep, de licentie toch niet wordt ingetrokken en dat het dan met een boete wordt afgedaan of iets dergelijks.
Zou mij idd niets verbazen als die slinkse vd Kuit opeens nog met een geniepig aanbod komt. Zoiets als: "Parry, gij halveert de schuld, dan neem ik Vitesse over en betaalt het de komende 3 jaar het symbolische bedrag van 1 euro voor de Gelredome. Oh enne, het personeelsbestand buiten de voetballers gaat terug naar een mannetje of 10. Veel randzaken zoals marketing, facility, hr enzo gaan mijn mensen van het Gelredome doen".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 18:55
Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 18:46
Spelers kunnen in het geval van faillissement hun contract eenzijdig opzeggen. Ze ontvangen immers ook geen salaris meer.
Hoe worden die salarissen nu eigenlijk betaald? Ze hebben immers geen bankrekening en geen accountant..
Hoe kom je daarbij?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 19:01
Massimo wrote: 20 Jun 2024, 18:56 Alle partijen gaan tot het gaatje en ik verwacht nog steeds dat er helemaal op het laatst, al dan niet in hoger beroep, de licentie toch niet wordt ingetrokken en dat het dan met een boete wordt afgedaan of iets dergelijks.
Zou mij idd niets verbazen als die slinkse vd Kuit opeens nog met een geniepig aanbod komt. Zoiets als: "Parry, gij halveert de schuld, dan neem ik Vitesse over en betaalt het de komende 3 jaar het symbolische bedrag van 1 euro voor de Gelredome. Oh enne, het personeelsbestand buiten de voetballers gaat terug naar een mannetje of 10. Veel randzaken zoals marketing, facility, hr enzo gaan mijn mensen van het Gelredome doen".
Gaat niet gebeuren, verwacht ik. Voor Vd Kuit is het een gepasseerd station. Daarnaast zijn de verhalen dat Parry geïnvesteerd heeft in Vitesse met geleend geld. Vandaar dat alles tot in de puntjes dichtgetimmerd is. Daarom kan Parry ook geen grote concessies doen zonder dat daar iets tegenover staat.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 20 Jun 2024, 18:33 Voordeel is dat als Vitesse helemaal klapt dat Parry geen cent meer zal terug zien
Het is gewoon een stare down. Die duurt nog een maand.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 19:09
Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 18:55

Hoe worden die salarissen nu eigenlijk betaald? Ze hebben immers geen bankrekening en geen accountant..
Hoe kom je daarbij?
https://www.vi.nl/nieuws/licentie-vites ... ngetrokken
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jun 2024, 19:26
Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 19:09
Hoe kom je daarbij?
https://www.vi.nl/nieuws/licentie-vites ... ngetrokken
Accountant snap ik wel. Niemand gaat zijn handtekening onder de genoemde financiële stukken zetten zonder dat daar fatsoenlijke dekking tegenover staat. Bankrekening vind ik wel wat vreemd. Want ik dacht dat ING wilde stoppen omdat Vitesse in Russische handen was. Dat is inmiddels niet meer.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
ComeOnPSV
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat dus
Een kooigevecht tot aan de deadline waarbij de licentiecommisie er alles aan wil doen om het tot een goed einde te brengen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply