Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

koetje wrote: 21 Jun 2024, 10:28 Alleen Weghorst is alles wat Ajax niet is.
Niet is of pretendeert niet zou willen zijn?
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

koetje wrote: 21 Jun 2024, 10:28
Alleen Weghorst is alles wat Ajax niet is.
Juist wel toch? Irritant, arrogant, kwaliteitsarm, verongelijkt, overacterende dramaqueen. Het is dat hij geen strafblad heeft, anders het de match helemaal compleet.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
De RealistBalinho
Hatseflats
Vedette

koetje wrote: 21 Jun 2024, 10:28 Weghorst vindt ik overigens geen verkeerde speler. Iedere speler van het NL 11 tal is een aanwinst voor Feyenoord, Ajax of PSV. Zie Simons die moeite heeft aan te haken bij dat niveau en Schouten en Lang die direct een voltreffer waren voor PSV.

Say what? Wijnaldum, Weghorst en Blind zijn toch geen aanwinsten voor Feyenoord, Ajax of PSV? Zelfs Bergwijn is geen aanwinst ook al speelt ie al bij Ajax :grin:

Edit: Vind*
These users thanked the author Hatseflats for the post:
SKERLA
De Realist
Internationale topspeler

koetje wrote: 21 Jun 2024, 10:28 Weghorst vindt ik overigens geen verkeerde speler. Iedere speler van het NL 11 tal is een aanwinst voor Feyenoord, Ajax of PSV. Zie Simons die moeite heeft aan te haken bij dat niveau en Schouten en Lang die direct een voltreffer waren voor PSV.

Wegdorst levert zo'n beetje als enige (naast Gullit jr) dus ik zou daar niet te zwaar aan tillen. Heeft meer met koeman te maken dan met de kwaliteiten van melkmorst.

Van een afstandje zou Ajax deze transferperiode lager op de voedselketen moeten staan en was behoudendheid begrijpelijk.

Ja maar het gaat over Getafe aan de Amstel he, de verpersoonlijking van narcisme. Behoudendheid, bescheidenheid en nederigheid staan daar niet in het woordenboek. Maar hey, roep weer lekker dat "branie" woordje. One more year.

Kutclub.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PSV024
Ballenjongen

Ben het met je post op zich wel eens (transfersommen, salarissen en restwaarde daargelaten), maar dat Simons niet presteert heeft in mijn ogen niets met het niveau te maken. Dat kan hij zelfs makkelijk aan, gezien zijn prestaties bij PSV en Leipzig. Dat ligt eerder aan de formatie en de positie waar hij wordt neergezet, de tactiek en de druk van een jonge speler in een nationaal team, die ook nog eens (overigens terecht) als absoluut toptalent bestempeld wordt.

Verder eens met je laatste zin qua voetbal, al moet ik zeggen dat ze erger- en rillingtechnisch toch flink wat overeenkomsten hebben.

Edit: een beetje een herhaling van zetten m.b.t. de berichten hierboven, het was met een pauze getypt.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 21 Jun 2024, 09:13
Standbeeld wrote: 21 Jun 2024, 08:42 Nu hebben ze wel wat spelers rondlopen die waarde vertegenwoordigen (o.a. Ramaj, Brubbie en Hato), maar als ze nu hun geld in spelers als Weghorst en Rosario gaan steken dan wordt het straks, bij uitblijven van succes, een snelle race to the bottom.
Het heeft wat weg van de transferzomer 2021 van PSV toen al vroeg Drommel, Ramalho, Van Ginkel en Pröpper werden gehaald. Niet heel veel middelen, wat meer Nederlanders en een paar oudere spelers.

Het heeft PSV weinig gebracht en in de twee seizoenen onder Schmidt is m.u.v. Sangaré was het vooral de eigen talentvolle spelers van onderaf verkopen om de boel draaiende te houden. Het was in die periode niet bouwen, maar compenseren. Elk jaar ontwikkelen er spelers, maar je wordt dan ook elke keer weer teruggeworpen. De surplus die PSV nu heeft als er basisspelers vertrekken is een heel stuk groter dan in het verleden.
Vind die vergelijking niet zo op gaan, Propper en Van Ginkel waren door fysiek malheur al redelijk op destijds is uiteindelijk gebleken anders waren dat prima transfers voor PSV geweest. Over Weghorst maak ik me niet zo'n zorgen daar kan ik wel mee leven als aankoop uiteindelijk, die zie ik in de eredivisie zijn goals wel maken. Als je Akpom verkoopt voor een stuk meer is het overkomelijk. Rosario, is voor mij dubbel, nee deze speler zal geen wonderen gaan verrichten maar de trainer heeft een rol voor hem in gedachten en hij is op meerdere plekken inzetbaar ook dat is geen transfer die Ajax normaliter enorm gaat schaden in mijn ogen.
Verder is het simpel, Ajax kan inderdaad weinig financieel dus zal het moeten inzetten op talenten. Maar je kan het niet alleen met talenten, je hebt ook een paar spelers nodig die al wat meer hebben meegemaakt. In mijn voorspelling van een tijd terug zei ik al dat het voor Ajax een opbouwjaar gaat worden, qua verwachtingen moeten we mikken op de derde plek en dat zal al pittig genoeg worden. Je zal dit jaar vooral nieuwe talenten en eigen spelers moeten gaan brengen dat wordt erg belangrijk: Unuvar, Baas, Janse, Fitz Jim, Vos, Godts, Hlynson, Van Axel Dongen, Gooier, Butera, Rijkhoff die groep zal zich ook moeten (door)ontwikkelen, dat zal niet met iedereen gebeuren maargoed dat is wel waar je naartoe zal moeten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Standbeeld wrote: 21 Jun 2024, 08:38
ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 08:32 En om een topclub te worden moeten de spelers samen op een grote zaal gaan rusten om het groepsgevoel te verbeteren. Wordt dat een kussengevecht of een gangbang?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -ajax.html
Lijkt me echt helemaal kut. Leuk als je kind bent, maar als je volwassen bent heb je helemaal geen zin om opgelegd te krijgen dat je met teamgenoten in een zaal moet rusten.
We gaan het zien, dit kan verkeerd uitpakken zoals bij Adriaanse destijds (heel erg een schoolmeester) maar duidelijk is wel dat dit elftal ook een schop onder de kont nodig heeft. Onder Van 't Schip vroegen spelers notabene om extra trainingen. De afgelopen jaren is het in mijn ogen allemaal veel te vrijblijvend geweest, ik had vorige zomer de hoop dat Steijn de teugels zou gaan aanhalen maar ben van een koude kermis thuisgekomen, wat een lapzwans. Ajax is twee seizoenen qua fitheid een lachertje geweest, dan lijken dit soort acties aardig extreem maar heb liever dit dan dat labbekakkerige gedoe.
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Mister PSV

Clubwatcher Mike Verweij stelt dat het genuanceerder ligt en grapt dat Farioli een eerlijke kans verdient. "Die Farioli krijgt echt een eerlijke kans, honderd procent", benadrukt Driessen. "Maar je moet niet met dit gelul aankomen, dat je iemand (Kroes, red.) de allerbeste vindt als je hem drie weken kent." Verweij vindt opnieuw dat Driessen iets te snel oordeelt. "Je creëert nu al een beeld, dat is toch geen eerlijke kans? Gelukkig is er nu wel een keer een trainer die snapt dat die gasten over de kling gejaagd moeten worden."
:lol: :lol:
Standbeeld
Mister PSV

VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 11:41
Standbeeld wrote: 21 Jun 2024, 08:38
Lijkt me echt helemaal kut. Leuk als je kind bent, maar als je volwassen bent heb je helemaal geen zin om opgelegd te krijgen dat je met teamgenoten in een zaal moet rusten.
We gaan het zien, dit kan verkeerd uitpakken zoals bij Adriaanse destijds (heel erg een schoolmeester) maar duidelijk is wel dat dit elftal ook een schop onder de kont nodig heeft. Onder Van 't Schip vroegen spelers notabene om extra trainingen. De afgelopen jaren is het in mijn ogen allemaal veel te vrijblijvend geweest, ik had vorige zomer de hoop dat Steijn de teugels zou gaan aanhalen maar ben van een koude kermis thuisgekomen, wat een lapzwans. Ajax is twee seizoenen qua fitheid een lachertje geweest, dan lijken dit soort acties aardig extreem maar heb liever dit dan dat labbekakkerige gedoe.
Je moet ook gewoon duidelijke afspraken maken met die gasten. Alleen nu is het voor mijn gevoel weer net iets teveel compenseren voor wat er de afgelopen seizoen(en) mogelijk verkeerd zou zijn gegaan. Dat je met elkaar afspreekt dat iedereen van (bij wijze van) 9 tot 17 op de club is, vind ik redelijk. Volwassen mannen verplichten om in een slaapzaal samen rust te nemen vind ik dan weer veel te ver gaan. We gaan het zien wat het ze brengt. Ik denk dat het lachen is zolang het goed gaat, maar dat het spannend wordt wanneer de resultaten tegenvallen.
Prof_napo
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 11:41 We gaan het zien, dit kan verkeerd uitpakken zoals bij Adriaanse destijds
Zoals altijd is het afhankelijk van de sportieve successen of het gebrek eraan.
Niemand had over Steijn geklaagd als de sportieve resultaten er waren geweest, maar zijn de resultaten er niet dan zijn de vrije dagen opeens het probleem. Daar zal ook een deel overlap in zitten maar wat die is is lastig achteraf te constateren.
tezzyunited
Regelmatige invaller

Maar de hamvraag is; wanneer valt het tegen?

Is dat als ze geen 3e worden?
ShovingNE2
Site Admin

tezzyunited wrote: 21 Jun 2024, 12:33Is dat als ze geen 3e worden?
Een realist zal denken dat een derde plaats het hoogst haalbare is. En dat wordt spannend. Maar de Ajacieden worden alweer lekker opgefokt dat zelfs Rosario een wereldaankoop is dat als ze niet meedoen om de titel er de nodige koppen moeten rollen.

Benieuwd welke benaming Falentijn voor Fabiola gaat gebruiken. Die Italiaan is afgezaagd. Pizzakoerier wellicht? Spaghetti Slingeraar? Lasagne Lurker?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
StratumZuid
Vedette

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
loginnaam
Internationale topspeler

StratumZuid wrote: 21 Jun 2024, 12:42
Is dit niet gewoon een aankondiging van de nieuwe fusieclub Feyax? :lol:
Prof_napo
Internationale topspeler

Wat poogt die man in de rechter video nou te roepen :/
Prof_napo
Internationale topspeler

Wat poogt die man in de rechter video nou te roepen :/
De Realist
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 12:38
tezzyunited wrote: 21 Jun 2024, 12:33Is dat als ze geen 3e worden?
Een realist zal denken dat een derde plaats het hoogst haalbare is. En dat wordt spannend. Maar de Ajacieden worden alweer lekker opgefokt dat zelfs Rosario een wereldaankoop is dat als ze niet meedoen om de titel er de nodige koppen moeten rollen.

Benieuwd welke benaming Falentijn voor Fabiola gaat gebruiken. Die Italiaan is afgezaagd. Pizzakoerier wellicht? Spaghetti Slingeraar? Lasagne Lurker?
Ik ga voor plek vier als hoogst haalbare. Maar ik ben dan ook niet een realist, maar De Realist uiteraard :mrgreen:
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij droomt dus van Feyenoord. Of hij bedoelde Fuck Ajax, maar kwam niet verder dan Fajax.
Iderealist
Talent

De Realist wrote: 21 Jun 2024, 13:01
ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 12:38

Ik ga voor plek vier als hoogst haalbare. Maar ik ben dan ook niet een realist, maar De Realist uiteraard :mrgreen:
Op basis van gebruikersnaam ga ik dan voor plek 18
Die andere Wageninger
VeresRivne
Vedette

Standbeeld wrote: 21 Jun 2024, 11:54
VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 11:41

Je moet ook gewoon duidelijke afspraken maken met die gasten. Alleen nu is het voor mijn gevoel weer net iets teveel compenseren voor wat er de afgelopen seizoen(en) mogelijk verkeerd zou zijn gegaan. Dat je met elkaar afspreekt dat iedereen van (bij wijze van) 9 tot 17 op de club is, vind ik redelijk. Volwassen mannen verplichten om in een slaapzaal samen rust te nemen vind ik dan weer veel te ver gaan. We gaan het zien wat het ze brengt. Ik denk dat het lachen is zolang het goed gaat, maar dat het spannend wordt wanneer de resultaten tegenvallen.
Het ligt er aan hoe die afspraken qua rust en al het andere concreet vormgegeven worden, je laatste zin is voor elke trainer met elke strategie waar natuurlijk. Ik vond de afgelopen twee seizoenen Ajax allesbehalve topfit, en de metingen bij de KNVB toonden dat ook aan i.v.m Feyenoord, je zal voor het voetbal van Farioli die fitheid nodig hebben. Het ding is ook dat er binnen de spelersgroep te weinig corrigerend vermogen en drang tot werkethiek was. Tadic had dat allemaal wel, andere spelers veel minder en ja als je Bergwijn aanvoerder gaat maken.....
SLAVA UKRAINE!!!
koetje
Legende

Hatseflats wrote: 21 Jun 2024, 10:40

Say what? Wijnaldum, Weghorst en Blind zijn toch geen aanwinsten voor Feyenoord, Ajax of PSV? Zelfs Bergwijn is geen aanwinst ook al speelt ie al bij Ajax :grin:

Edit: Vind*
Natuurlijk wel.

Kijk wij hebben nu Luuk de Jong, zou ik never nooit willen ruilen voor Weghorst als persoonlijkheid en speelwijze. Maar op het WK 2022 hadden Weghorst en Luuk ongeveer dezelfde status. Zie Weghorst in de eredivisie niet het niveau Luuk halen van afgelopen jaar maar naar mijn idee speelt hij Brobbey er best uit. Al was het maar omdat die zelden helemaal fit is.

Blind heeft een topseizoen achter de rug bij Girona. Zet hem in het elftal van Bosz op de plek van Boscagli en je merkt geen verschil. Wijnaldum als voetballer op retour inderdaad wel een twijfelpunt. En Bergwijn zou nuttig zijn als meehobbelende twaalfde man.
VeresRivne
Vedette

Prof_napo wrote: 21 Jun 2024, 12:03
VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 11:41 We gaan het zien, dit kan verkeerd uitpakken zoals bij Adriaanse destijds
Zoals altijd is het afhankelijk van de sportieve successen of het gebrek eraan.
Niemand had over Steijn geklaagd als de sportieve resultaten er waren geweest, maar zijn de resultaten er niet dan zijn de vrije dagen opeens het probleem. Daar zal ook een deel overlap in zitten maar wat die is is lastig achteraf te constateren.
Ja je hebt trainers die zichzelf daarin voorbij liepen zoals Adriaanse of Verbeek die dan vooral botsten met de ervaren vedettes. Overigens de werkwijze van Steijn dwong wel af dat je daar bij Ajax nooit succes mee kon boeken. Wat ik wel boeiend vind is dat met de komst van Fairoli ook de hiërarchie opgeschud gaat worden. Met name dus ook Bergwijn die mag vertrekken. Ook Rulli, Sosa, Akpom die weg mogen en het blijft de vraag wat ze doen met Berghuis. Ik denk dat qua botsingen Berghuis wel eens de voornaamste kink in de kabel kan zijn.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

koetje wrote: 21 Jun 2024, 14:07Zet hem in het elftal van Bosz op de plek van Boscagli en je merkt geen verschil.
Wut?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

koetje wrote: 21 Jun 2024, 14:07
Blind heeft een topseizoen achter de rug bij Girona. Zet hem in het elftal van Bosz op de plek van Boscagli en je merkt geen verschil.
Image
These users thanked the author Ardbeg for the post (total 6):
ShovingNE2SKERLARen HöekTylerDurdnDe RealistHeissenberrug
Locked