Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 21 Jun 2024, 14:07
Hatseflats wrote: 21 Jun 2024, 10:40

Say what? Wijnaldum, Weghorst en Blind zijn toch geen aanwinsten voor Feyenoord, Ajax of PSV? Zelfs Bergwijn is geen aanwinst ook al speelt ie al bij Ajax :grin:

Edit: Vind*
Natuurlijk wel.

Kijk wij hebben nu Luuk de Jong, zou ik never nooit willen ruilen voor Weghorst als persoonlijkheid en speelwijze. Maar op het WK 2022 hadden Weghorst en Luuk ongeveer dezelfde status. Zie Weghorst in de eredivisie niet het niveau Luuk halen van afgelopen jaar maar naar mijn idee speelt hij Brobbey er best uit. Al was het maar omdat die zelden helemaal fit is.

Blind heeft een topseizoen achter de rug bij Girona. Zet hem in het elftal van Bosz op de plek van Boscagli en je merkt geen verschil. Wijnaldum als voetballer op retour inderdaad wel een twijfelpunt. En Bergwijn zou nuttig zijn als meehobbelende twaalfde man.
Moet je alleen wel het spel op 1.5x snelheid afspelen als Blind speelt ;-)

Prima als Wegworst komt en Brobbey er uit speelt. keldert zijn waarde met 50%+ en zijn matties gaan zich er aan storen; goed voor de sfeer. Overigens denk ik ook wel dat Weghorst kwa speler zeker zijn waarde kan hebben, maar zijn persoonlijkheid gaat een enorm probleem zijn, zeker als hij tweede viool moet spelen.
These users thanked the author Menno1 for the post (total 2):
SensationRen Höek
koetje
Legende

Menno1 wrote: 21 Jun 2024, 14:37
koetje wrote: 21 Jun 2024, 14:07

Natuurlijk wel.

Kijk wij hebben nu Luuk de Jong, zou ik never nooit willen ruilen voor Weghorst als persoonlijkheid en speelwijze. Maar op het WK 2022 hadden Weghorst en Luuk ongeveer dezelfde status. Zie Weghorst in de eredivisie niet het niveau Luuk halen van afgelopen jaar maar naar mijn idee speelt hij Brobbey er best uit. Al was het maar omdat die zelden helemaal fit is.

Blind heeft een topseizoen achter de rug bij Girona. Zet hem in het elftal van Bosz op de plek van Boscagli en je merkt geen verschil. Wijnaldum als voetballer op retour inderdaad wel een twijfelpunt. En Bergwijn zou nuttig zijn als meehobbelende twaalfde man.

Prima als Wegworst komt en Brobbey er uit speelt. keldert zijn waarde met 50%+ en zijn matties gaan zich er aan storen; goed voor de sfeer. Overigens denk ik ook wel dat Weghorst kwa speler zeker zijn waarde kan hebben, maar zijn persoonlijkheid gaat een enorm probleem zijn, zeker als hij tweede viool moet spelen.
Weghorst vindt ik daarom ook totaal geen match met Ajax. Waar begin je in godsnaam aan als Kroes zijnde. Je moet echt moeite doen om tot een naam te komen die nog minder bij Ajax past.
ShovingNE2
Site Admin

Weghorst naar Ajax en Brobbel blijven. Het is sowieso win win. Wie er ook speelt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 14:45 Weghorst naar Ajax en Brobbel blijven. Het is sowieso win win. Wie er ook speelt.
Het nieuwe dynamische duo van de Eredivisie.

De target man Weghorst en de 'bewegelijke' Brobbey die er om heen mag zwerven.
Gelukkig gaan beide spelers nooit voor hun eigen succes, en indien Bergwijn blijft, een recept voor concurentie in het veld
Persepolis
Vedette

Weghorst is op Eredivisie niveau een prima spits, betere afmaker dan Brobbey in ieder geval. Voegt alleen verder niks toe aan het spel. Dus tenzij hij het prima vindt om als pinchhitter te komen is het geen logische aankoop.
René1978
Nationale topspeler

Brobbey is een van de weinige echte cashcows die Ajax heeft en een speler met een veel hoger plafond dan gekke Wout. Ajax zou gek zijn als ze dat gaan verneuken met een speler zonder restwaarde, maar van mij mogen ze.
VeresRivne
Vedette

René1978 wrote: 21 Jun 2024, 15:13 Brobbey is een van de weinige echte cashcows die Ajax heeft en een speler met een veel hoger plafond dan gekke Wout. Ajax zou gek zijn als ze dat gaan verneuken met een speler zonder restwaarde, maar van mij mogen ze.
Het zal en/en worden Brobbey heeft geregeld blessures de kans dat die alles speelt is sowieso nul.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende

koetje wrote: 21 Jun 2024, 14:44
Menno1 wrote: 21 Jun 2024, 14:37

Weghorst vindt ik daarom ook totaal geen match met Ajax. Waar begin je in godsnaam aan als Kroes zijnde. Je moet echt moeite doen om tot een naam te komen die nog minder bij Ajax past.
Ajax en Weghost zijn beiden bloedirritant. Tot zover de overeenkomst. Want ze zijn irritant op totaal verschillende manieren. Het lijkt een mismatch, aan de andere kant dat dacht ik destijds ook over ten Hag en Ajax.

Either way, voorlopig kijk ik met genoegen naar het werk van Ali baba Gordon Gekko; met deze spelers hoeven wij voorlopig niet bang te zijn.
René1978
Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 16:09
René1978 wrote: 21 Jun 2024, 15:13 Brobbey is een van de weinige echte cashcows die Ajax heeft en een speler met een veel hoger plafond dan gekke Wout. Ajax zou gek zijn als ze dat gaan verneuken met een speler zonder restwaarde, maar van mij mogen ze.
Het zal en/en worden Brobbey heeft geregeld blessures de kans dat die alles speelt is sowieso nul.
Dat snap ik, maar ik had dan gekozen voor een jongere speler aan wie je in de toekomst een leuk bedrag kunt verdienen, zoals PSV met Pepi heeft gedaan. Was dat eigenlijk niet het beoogde plan met Rijkhoff?
Ren Höek
Vedette

VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 16:09 Het zal en/en worden Brobbey heeft geregeld blessures de kans dat die alles speelt is sowieso nul.
Weghorst heeft bij Oranje al de grootst mogelijke moeite om op de bank te zitten, waarom zou hij dat bij Ajax wel accepteren?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
ShovingNE2
Site Admin

René1978 wrote: 21 Jun 2024, 16:26Was dat eigenlijk niet het beoogde plan met Rijkhoff?
Precies. Die zal heel blij zijn dat hij terug is gegaan :)
VeresRivne
Vedette

ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 16:42
René1978 wrote: 21 Jun 2024, 16:26Was dat eigenlijk niet het beoogde plan met Rijkhoff?
Doorontwikkelen in het tweede en aan speeltijd komen, Brobbey speelt niet voor eeuwig bij Ajax. Situatie is niet wezenlijk anders dan die van Van Duiven bij PSV.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Ren Höek wrote: 21 Jun 2024, 16:28
VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 16:09 Het zal en/en worden Brobbey heeft geregeld blessures de kans dat die alles speelt is sowieso nul.
Weghorst heeft bij Oranje al de grootst mogelijke moeite om op de bank te zitten, waarom zou hij dat bij Ajax wel accepteren?
We gaan het zien, eerst sowieso maar eens zien of hij tekent dat is nog niet zeker.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

René1978 wrote: 21 Jun 2024, 16:26
VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 16:09

Dat snap ik, maar ik had dan gekozen voor een jongere speler aan wie je in de toekomst een leuk bedrag kunt verdienen, zoals PSV met Pepi heeft gedaan. Was dat eigenlijk niet het beoogde plan met Rijkhoff?
Die jonge aanvaller die een garantie is voor goals zoekt iedereen en die is veel duurder denk dat dat zeker meespeelt. Rijkhoff speelde bij het tweede van Dortmund niet. Nu speelt hij wel bij Jong Ajax, hij is niet slecht maar heeft gewoon nog een stap te zetten, dan kan door komend seizoen frequenter te spelen bij Ajax 2, in de winter kun je evalueren afhankelijk van de situatie. Desnoods verhuur je hem.
SLAVA UKRAINE!!!
Paulus22
International

VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 17:16
ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 16:42

Doorontwikkelen in het tweede en aan speeltijd komen, Brobbey speelt niet voor eeuwig bij Ajax. Situatie is niet wezenlijk anders dan die van Van Duiven bij PSV.
Als Brobbey zovaak geblesseerd blijft, moet ik het ook nog maar zien. Competities met een hogere intensiteit vallen dan sowieso al af. Zandbak dan misschien een keertje.
ShovingNE2
Site Admin

Hij spreekt geen letter Engels. Hij verstond niets van wat Hendo zei. Zou mij niets verbazen dat hij zo dom is dat het Nederlands is en verder niets aan te leren. Daarom werd het wellicht bij Leipzig ook een sof. Dan gaat Brobbel niet weg hoor. Zeikt in zijn bed van heimwee waarschijnlijk.
Paulus22
International

Of hij gaat naar waar Derrick voetbalt.
VeresRivne
Vedette

Paulus22 wrote: 21 Jun 2024, 18:16
VeresRivne wrote: 21 Jun 2024, 17:16

Als Brobbey zovaak geblesseerd blijft, moet ik het ook nog maar zien. Competities met een hogere intensiteit vallen dan sowieso al af. Zandbak dan misschien een keertje.
Ik behoor dan ook tot de groep die stelt dat het niet zeker is dat Brobbey zo'n topcarriere tegemoet gaat, de vraag is met name of hij zich kan doorontwikkelen tot een speler die meer blessurevrij wordt of juist niet.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Paulus22
SLAVA UKRAINE!!!
MC Hammer
International

Of Brobbey top wordt, weet ik niet, maar ik vind hem dit seizoen wel beter geworden. Begon wedstrijden uit te spelen, raakt niet echt meer geblesseerd en is volgens mij ook slanker en meer wendbaar.

Ik zie nog niet in waarop een topnaam hem zou kopen, maar clubs als Dortmund of West Ham lijken me een goede volgende stap.
Hammertime!
Joenepsv
Legende

Vind Brobbel zeer overschat. Technisch erg beperkt en onrustig voor het doel. Hij moet het eigenlijk alleen van zijn fysiek hebben. Daarnaast heeft hij een irritante uitstraling.
These users thanked the author Joenepsv for the post (total 3):
ruuddevilGrasmatHalveHaan
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Dortmund? Dat is de CL finalist van dit jaar en al jaren een stabiele topper in de nr 2 competitie in Europa. Heb het idee wel vaker dat die club wordt ondergewaardeerd hier. Brobbie kan daar helemaal niet mee.
These users thanked the author BadShaker for the post (total 2):
De RealistHeissenberrug
MC Hammer
International

BadShaker wrote: 22 Jun 2024, 08:22 Dortmund? Dat is de CL finalist van dit jaar en al jaren een stabiele topper in de nr 2 competitie in Europa. Heb het idee wel vaker dat die club wordt ondergewaardeerd hier. Brobbie kan daar helemaal niet mee.
Dortmund is ook de nummer 5 van Duitsland. Laten we ze nou niet groter maken dan ze zijn, ze waren niet of nauwelijks beter dan PSV.
Hammertime!
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Feiten zijn feiten. Ze stonden in de finale en hadden er tegen Real 2 kunnen inschieten in de eerste helft. Liepen daarna in het mes, waarin zelfs City liep. Daarbij: 80k man in het stadion vind je nergens anders in Europa. Dortmund is een top 10 club en dat is ver boven het kunnen van Brobbey.
Doperwt11
Regelmatige invaller

ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 18:23 Hij spreekt geen letter Engels. Hij verstond niets van wat Hendo zei. Zou mij niets verbazen dat hij zo dom is dat het Nederlands is en verder niets aan te leren. Daarom werd het wellicht bij Leipzig ook een sof. Dan gaat Brobbel niet weg hoor. Zeikt in zijn bed van heimwee waarschijnlijk.
Hij spreekt ook geen letter Nederlands met zijn onverstaanbare gebrabbel.
Last edited by Doperwt11 on 22 Jun 2024, 08:45, edited 1 time in total.
Standbeeld
Mister PSV

Ik vind Brobbey een getalenteerde voetballer. Hij moet alleen echt veel en veel meer inhoud kweken wil hij een stap hogerop kunnen maken. Dit is eigenlijk zijn eerste seizoen dat hij precies net mee lijkt te kunnen komen met het niveau van ajax. Dan heb ik het dus niet over het voetbal-inhoudelijke, maar puur over zijn conditie en geleverde arbeid in 90min. Soms moet je gewoon iemand in het diepe gooien en dan zal diegene wel flink gas móéten geven om niet te verzuipen. Maar bij Brobbey heb ik daar nog geen vertrouwen in. Hij moet echt meer laten zien. Een stap hogerop komt nog te vroeg. De enige reden waarom een club hem nu al zou kunnen kopen is omdat ze dan waarschijnlijk nog niet de volle mep hoeven te betalen.
Locked