Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
ruuddevil
Legende

BadShaker wrote: 22 Jun 2024, 08:22 Dortmund? Dat is de CL finalist van dit jaar en al jaren een stabiele topper in de nr 2 competitie in Europa. Heb het idee wel vaker dat die club wordt ondergewaardeerd hier. Brobbie kan daar helemaal niet mee.
Als je bij Leipzig mislukt dan is Dortmund ook te hoog gegrepen. En hij is niet zomaar mislukt, ze hadden het daar na een paar weken al gezien.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik vind hem helemaal niet getalenteerd, maar al sinds de jeugd op zijn fysiek teren. Snelheid en kracht brachten hem gemakkelijk bij het eerste, maar nu zie je zijn tekortkomingen.
These users thanked the author SKERLA for the post (total 3):
FranciscusCaptain(C)fritske
mr.top
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 21 Jun 2024, 18:23 Hij spreekt geen letter Engels. Hij verstond niets van wat Hendo zei. Zou mij niets verbazen dat hij zo dom is dat het Nederlands is en verder niets aan te leren. Daarom werd het wellicht bij Leipzig ook een sof. Dan gaat Brobbel niet weg hoor. Zeikt in zijn bed van heimwee waarschijnlijk.
Dit zegt alles wat je over Brobbey hoeft te weten. Dat wordt een gast die 12 jaar bij ajakkes speelt.
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

René1978 wrote: 21 Jun 2024, 15:13 Brobbey is een van de weinige echte cashcows die Ajax heeft en een speler met een veel hoger plafond dan gekke Wout.
Dat weet ik niet eens zeker. Het plafond van Weghorst was zijn 3 jaar bij Wolfsburg, toen hij ruim 1 op 2 liep in een zware competitie. Ik moet nog zien of Brobbey dat niveau ooit bereikt, laat staan veel hoger. Als je de Weghorst van nu bedoelt geloof ik het overigens wel, maar da's niet zo moeilijk. Die presteert al een aantal jaar niet heel veel.
These users thanked the author Persepolis for the post:
De Realist
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

SKERLA wrote: 22 Jun 2024, 08:54 Ik vind hem helemaal niet getalenteerd, maar al sinds de jeugd op zijn fysiek teren. Snelheid en kracht brachten hem gemakkelijk bij het eerste, maar nu zie je zijn tekortkomingen.
Fysiek blijft het wel een supertalent. Hoeveel kracht hij combineert met snelheid en wendbaarheid is best zeldzaam. Ik snap wel als je hem nog wat meer tijd geeft om te zien of hij het verder ook oppakt.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Thijs wrote: 22 Jun 2024, 12:59
SKERLA wrote: 22 Jun 2024, 08:54 Ik vind hem helemaal niet getalenteerd, maar al sinds de jeugd op zijn fysiek teren. Snelheid en kracht brachten hem gemakkelijk bij het eerste, maar nu zie je zijn tekortkomingen.
Fysiek blijft het wel een supertalent. Hoeveel kracht hij combineert met snelheid en wendbaarheid is best zeldzaam. Ik snap wel als je hem nog wat meer tijd geeft om te zien of hij het verder ook oppakt.
Ja, dat kan je ook als talent zien. Technisch is hij echter nog beperkter dan Rommeldaal, Narsingh en Manolev bij elkaar opgeteld, gedeeld door 23. Dat wordt nooit wat.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Grasmat
DonyellMalen
Legende

DonyellMalen
Legende

:lol: :lol:

ShovingNE2
Site Admin

Het is één grote showboat. Niets meer niets minder.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Psv_fan
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Wat een treurige demagoog. Kuijt is er niks bij.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
De RealistBalinho
TigTogFlip
Basisspeler
Favoriete speler: Sangare

Ik vind het interessant dat Bosz vorig jaar zei dat 1 training sessie per dag genoeg was, en dat rust net zo belangrijk was. Wat ik lees van Farioli is het compleet tegenovergestelde hiervan, hoe hij spelers wil laten leven op het trainingscomplex.
Ittot
Internationale topspeler

Misschien maar goed ook. Ik zou gewoon iedereen van Ajax niet meer naar huis laten gaan. Spelers, staf, personeelsleden, supporters etc.
De Realist
Internationale topspeler

TigTogFlip wrote: 22 Jun 2024, 15:02 Ik vind het interessant dat Bosz vorig jaar zei dat 1 training sessie per dag genoeg was, en dat rust net zo belangrijk was. Wat ik lees van Farioli is het compleet tegenovergestelde hiervan, hoe hij spelers wil laten leven op het trainingscomplex.
Jamaar....ajax is meer dan een club he!

het is ook een criminele organisatie en de verpersoonlijking van narcisme.

Of was dat nou het ajax van Spanje?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Armada
Internationale topspeler

De Realist wrote: 22 Jun 2024, 15:06
TigTogFlip wrote: 22 Jun 2024, 15:02 Ik vind het interessant dat Bosz vorig jaar zei dat 1 training sessie per dag genoeg was, en dat rust net zo belangrijk was. Wat ik lees van Farioli is het compleet tegenovergestelde hiervan, hoe hij spelers wil laten leven op het trainingscomplex.
Jamaar....ajax is meer dan een club he!

het is ook een criminele organisatie en de verpersoonlijking van narcisme.

Of was dat nou het ajax van Spanje?
Ajax. Het Spanje van Duitsland.
Massimo
Legende

Het credo van Bosz is niet langer trainen, maar intensiever. Bij PSV hebben we kunnen zien afgelopen seizoen dat de spelers over het algemeen fit en afgetraind waren.

Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de selectie en wat je als trainer met de aanwezige er uit weet te halen. Nou heb ik niet het idee dat de trainers van de afgelopen twee jaren bij Ajax er alles uit hebben weten te halen, maar zonder kwaliteit wordt het gewoon een lastig verhaal.

Daarnaast is het de vraag waarom een trainer deze demagogische teksten nodig heeft, want het gaat om presteren en om wat je doet, niet wat je zegt.
These users thanked the author Massimo for the post (total 10):
SensationYkhimBalinhoTijnGrasmatNoosaDe RealistTigTogFlipfritskeRen Höek
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Ittot wrote: 22 Jun 2024, 15:06 Misschien maar goed ook. Ik zou gewoon iedereen van Ajax niet meer naar huis laten gaan. Spelers, staf, personeelsleden, supporters etc.
wel ruimte voor "conjugal visit"?
Ittot
Internationale topspeler

Prof_napo wrote: 22 Jun 2024, 17:14
Ittot wrote: 22 Jun 2024, 15:06 Misschien maar goed ook. Ik zou gewoon iedereen van Ajax niet meer naar huis laten gaan. Spelers, staf, personeelsleden, supporters etc.
wel ruimte voor "conjugal visit"?
Voortplanting is niet gewenst. Aangezien het om Ajax DNA gaat wil je dat echt niet voortplanten. Nog meer immorele mensen op de aardkloot lijkt me niet de bedoeling.
These users thanked the author Ittot for the post:
De Realist
ShovingNE2
Site Admin

Massimo wrote: 22 Jun 2024, 17:02Daarnaast is het de vraag waarom een trainer deze demagogische teksten nodig heeft, want het gaat om presteren en om wat je doet, niet wat je zegt.
Waarschijnlijk omdat hij zelf geen inhoud heeft en dus een masker op zet.

Als hij zo fucking goed is met zijn staf... Waarom laat Nice hem zo makkelijk gaan voor 1,5 miljoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Armada
Internationale topspeler

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Héél ajax was voor iedere voetballiefhebber onduidelijk.
TigTogFlip
Basisspeler

Massimo wrote: 22 Jun 2024, 17:02 Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de selectie en wat je als trainer met de aanwezige er uit weet te halen
Helemaal mee eens! ik denk wel dat Ajax kwaliteit in de selectie heeft, en met de juiste trainer zullen ze zeker weer meedoen om de titel.
Massimo wrote: 22 Jun 2024, 17:02Daarnaast is het de vraag waarom een trainer deze demagogische teksten nodig heeft, want het gaat om prestere
Ik ben het er ook mee eens dat wat hij zegt erg PR is om supporters tevreden te houden. De Herdgang heeft al jaren bedden voor spelers maar nog nooit één trainer er iets over horen zeggen.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Massimo wrote: 22 Jun 2024, 17:02Daarnaast is het de vraag waarom een trainer deze demagogische teksten nodig heeft, want het gaat om presteren en om wat je doet, niet wat je zegt.
Hetzelfde gaat op voor die achterlijke, opgeklopte vergelijkingen met Guardiola, Klopp, Mourinho, Nagelsmann én je buurvrouw. Dat gebeurt niet bij een daadwerkelijk goede trainer met een eigen stijl. Het dient normaal gesproken één functie en dat is het maskeren van volstrekte middelmatigheid. Je zag het ook bij Heitinga, Mislintat, Steijn, Maduro, Vos, Tahirovic, Brobbey en meest recentelijk nog Henderson. De meest doodnormale dingen worden neergezet als exceptioneel en bijzonder. Moet je even doorheen prikken.

Dat fragment over Farioli die een wandeling maakte door een lege ArenA omdat hij een romanticus is die dat mooi zegt te vinden, én dat ook met de spelers wil gaan doen zodat ze zich beseffen waar ze voor spelen. De fans vinden het geweldig. Wat. Een. Man. Ik vond het ook wel grappig, al is het maar vanwege het idee dat de ArenA inderdaad rap leegloopt als het bij Ajax niet loopt. Een lege ArenA is waar de mannetjes voor spelen, inderdaad.

Alle voortekenen voor een heerlijk vervolg van de Ajax-malaise verzamelen zich weer netjes aan de muur. Nu al zin in hun reis naar Stadion Karađorđe. Benieuwd of romanticus Farioli ze dan ook rondjes over de lokale sintelbaan laat lopen, gewoon zodat ze beseffen wat het is om sporter te zijn.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 3):
De RealistBalinhoTijn
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Wat moet je toch met zo'n figuur, je zou hem maar hebben aangesteld als hoofdtrainer.
Als je rol onduidelijk is dan ga je toch in overleg met je hoofdtrainer om daar duidelijkheid over te krijgen en indien je die daar niet van krijgt zijn er toch wel andere sleutelfiguren in de organisatie die daar bij kunnen helpen. Of je stelt zelf voor wat je rol inhoudt...

Blij toe dat hij niet in een technische functie bij Ons PSV is gekomen als hij dit soort teksten uit.
TigTogFlip
Basisspeler

Ykhim wrote: 22 Jun 2024, 18:52Hetzelfde gaat op voor die achterlijke, opgeklopte vergelijkingen met Guardiola, Klopp, Mourinho, Nagelsmann én je buurvrouw.
Image
:opzijnkop:
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ja, leuk, maar dat was óók overdreven. In dat geval schepte het onjuiste verwachtingen van een trainer die zichzelf tenminste nog een beetje bewezen had, i.t.t. deze Farioli. Uiteindelijk eindigt het altijd in teleurstelling. De lat wordt daarmee veel te hoog gelegd. Het was géén Guardiola of Klopp, zoals Farioli dat ook niet is.

Over Slot en Bosz hoor je dit soort dingen zelden. Die laatste krijgt gewoon zijn eigen term :mrgreen:
Locked