Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 23 Jun 2024, 11:20Wetten tegen kinderarbeid moeten wel boven de belangen van de BVO's blijven staan natuurlijk. Ook al gaat het om veel geld in vergelijking met echte uitbuiting.
Hier moet een modus voor te verzinnen zijn natuurlijk. Want dit is geen kinderarbeid. Sowieso lijkt mij daar geen sprake van bij 16 jaar en ouder?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Buiten voetbal zijn er ook andere redenen te bedenken waarom talenten voor Ajax kiezen.

Ik denk bijvoorbeeld dat de stad Amsterdam voor veel jonge gasten uit het buitenland interessanter is dan Eindhoven. Of misschien is spelen bij Ajax lucratiever voor persoonlijke sponsors. Hoe jammer het ook is, Ajax is en blijft de grotere club, vooral in het buitenland.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:31Hoe jammer het ook is, Ajax is en blijft de grotere club, vooral in het buitenland.
Daar moeten dan zelf wat aan doen de komende jaren. Alle ingrediënten zijn ervoor aanwezig met Earnie Brands en Peet Scheefbril, waar die in Amsterdam ontbreken met al die patjepejers. Zorg gewoon dat je je eigen topuitstraling krijgt.
Fuck hoofdstad, leve voetbalhoofdstad. Bayern, ManU/City, Juventus, Inter (Milan), Brugge zitten ook niet in de hoofdstad.

Zoals Rijvers PSV aan de top bracht, moet nu de volgende stap worden gezet.
These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
ShovingNE2De Realist
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 23 Jun 2024, 11:43
Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:31Hoe jammer het ook is, Ajax is en blijft de grotere club, vooral in het buitenland.
Daar moeten dan zelf wat aan doen de komende jaren. Alle ingrediënten zijn ervoor aanwezig met Earnie Brands en Peet Scheefbril, waar die in Amsterdam ontbreken met al die patjepejers. Zorg gewoon dat je je eigen topuitstraling krijgt.
Fuck hoofdstad, leve voetbalhoofdstad. Bayern, ManU/City, Juventus, Inter (Milan), Brugge zitten ook niet in de hoofdstad.

Zoals Rijvers PSV aan de top bracht, moet nu de volgende stap worden gezet.
Zo zie ik het graag ook, maar dan moet er nog veel gebeuren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:46Zo zie ik het graag ook, maar dan moet er nog veel gebeuren.
Zoals?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DoubleUCoolman
Talent
Posts: 89
Joined: 06 Jul 2023, 07:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Pepi
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb liever nu een volwassen verdediger erbij dan een talentje van 16 die zich nu moet ontwikkelen....
These users thanked the author DoubleUCoolman for the post (total 2):
KoenjoRIO
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:46Zo zie ik het graag ook, maar dan moet er nog veel gebeuren.
De gang die onder Stewart en Brands en daana nog met Peter erbij is ingezet vind ik heel erg goed. Wij zijn echt meer dan aardig op weg. Net als dat de stad Eindhoven ook meegroeit. Interessante en goede ontwikkelingen.

Nu de jeugdopleiding goed analyseren en nog beter op de rit krijgen, dan zet je echt reuzestappen.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2024, 11:53
Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:46Zo zie ik het graag ook, maar dan moet er nog veel gebeuren.
Zoals?
Ik bedoel om die reputatie die Ajax(en Amsterdam) nog steeds geniet te overstijgen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Amsterdam wordt al jaren vakkundig nog kutter gemaakt door Halsema, en met nog een beetje geduld komen de volgende schandalen rondom die criminele organisatie vast ook weer naar buiten. Dan heffen ze zichzelf op. Als ze niet daarvoor al failliet zijn, zoals voorspeld en beloofd door ShovingNE2
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2024, 09:41 En neem mee de kans dat hij over 3 jaar transfervrij de deur uit loopt ook meeweegt. Dan ben je een godsvermogen kwijt en is ie weg.
Dit is echt wel een kul argument, aangezien je dit voor alles kan gebruiken. Jij bent diegene die altijd het hardst roept dat Ajax failliet is. Denk je dan echt dat ze nu een godsvermogen aan een jeugdspeler gaan betalen?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2024, 11:25
Het Kanon wrote: 23 Jun 2024, 11:20Wetten tegen kinderarbeid moeten wel boven de belangen van de BVO's blijven staan natuurlijk. Ook al gaat het om veel geld in vergelijking met echte uitbuiting.
Hier moet een modus voor te verzinnen zijn natuurlijk. Want dit is geen kinderarbeid. Sowieso lijkt mij daar geen sprake van bij 16 jaar en ouder?
Kinderarbeid is misschien niet het goede woord. Er is wel wat voor te zeggen om 15/16-jarigen geen grote beslissingen te laten nemen als het tekenen van een 5-jarig contract.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 23 Jun 2024, 12:08Dit is echt wel een kul argument, aangezien je dit voor alles kan gebruiken. Jij bent diegene die altijd het hardst roept dat Ajax failliet is. Denk je dan echt dat ze nu een godsvermogen aan een jeugdspeler gaan betalen?
Ik roep altijd dat Ajax failliet is?

En natuurlijk weeg je de investering af tegen de kans op terugverdienen. En daar maakt Ajax wellicht een andere keuze. En misschien hebben we wel hetzelfde geboden, kan ook. We weten het niet. Misschien zijn het wel eisen als eigen staf meenemen bijvoorbeeld. Of direct meetrainen met het eerste. Het kan hem ook in hele andere dingen zitten natuurlijk. En wie weet heeft hij Adidas als sponsor. Geen idee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 23 Jun 2024, 11:43
Bram wrote: 23 Jun 2024, 11:31Hoe jammer het ook is, Ajax is en blijft de grotere club, vooral in het buitenland.
Daar moeten dan zelf wat aan doen de komende jaren.

Zoals Rijvers PSV aan de top bracht, moet nu de volgende stap worden gezet.
Zo werkt het bij PSV meestal niet. Op bepaalde momenten zijn er een of meerdere aanjagers van bovenaf zoals Rijvers/Van Gelder in de jaren '70, Ploegsma/Hiddink midden jaren '80, Van Raaij midden jaren '90/'00 en weer Hiddink/Van Raaij in 2004. Brands/Bosz/Stewart in 2023.

Het dooft altijd uit na zo'n opleving en er wordt ook vaak gekozen voor het iets te gemoedelijke. Ik wil er heel over kwijt maar ik zal niet te veel off-topic gaan. ;)
These users thanked the author Het Kanon for the post:
Balinho
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 23 Jun 2024, 12:17
SKERLA wrote: 23 Jun 2024, 11:43

Daar moeten dan zelf wat aan doen de komende jaren.

Zoals Rijvers PSV aan de top bracht, moet nu de volgende stap worden gezet.
Zo werkt het bij PSV meestal niet. Op bepaalde momenten zijn er een of meerdere aanjagers van bovenaf Rijvers/Van Gelder in de jaren '70, Ploegsma/Hiddink midden jaren '80, Van Raaij midden jaren '90/'00 en weer Hiddink/Van Raaij in 2004. Brands/Bosz/Stewart in 2023.

Het dooft altijd uit na zo'n opleving en er wordt ook vaak gekozen voor het iets te gemoedelijke. iIk wil er heel over kwijt maar ik zal niet te veel off-topic gaan. ;)
Na Rijvers is PSV topclub geworden en gebleven, dat was niets tijdelijks.

Ik hoop dat het huidige trio (met Frans niet te vergeten) PSV fundamenteel kan vergroten. Alle lichten staan op groen om, samen met Brainport, een volgende stap te zetten.
These users thanked the author SKERLA for the post (total 6):
DonyellMalenShovingNE2LukinhoDe RealistArdbegDoperwt11
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

UIteindelijk heeft dat met geld en titels te maken. En die zijn aan elkaar verbonden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 23 Jun 2024, 12:28
Het Kanon wrote: 23 Jun 2024, 12:17 Zo werkt het bij PSV meestal niet. Op bepaalde momenten zijn er een of meerdere aanjagers van bovenaf Rijvers/Van Gelder in de jaren '70, Ploegsma/Hiddink midden jaren '80, Van Raaij midden jaren '90/'00 en weer Hiddink/Van Raaij in 2004. Brands/Bosz/Stewart in 2023.

Het dooft altijd uit na zo'n opleving en er wordt ook vaak gekozen voor het iets te gemoedelijke. iIk wil er heel over kwijt maar ik zal niet te veel off-topic gaan. ;)
Na Rijvers is PSV topclub geworden en gebleven, dat was niets tijdelijks.
Dat is zo maar na een aantal jaren zonder prijzen gewonnen te hebben na de UEFA Cup winst, hebben Van Raaij en Kees Ploegsma besloten dat het anders moest en hebben ze o.a. Ruud Gullit gehaald om de impasse eindelijk te doorbreken. Zo bedoelde ik het.

Hetzelfde met Hiddink die na jaren van uitschakeling eindelijk door wist te komen in de Champions League.

Op dit moment liggen er inderdaad enorme mogelijkheden om door te groeien. De kunst is om ambitieus te blijven (in het verleden waren we vaak gemakzuchtig). En dan moet je te gewenste versterkingen nog binnen halen. De ambitie om de het stadion uit te breiden is wat mij betreft ook een stap in de goede richting.
Last edited by Het Kanon on 23 Jun 2024, 12:43, edited 2 times in total.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
SKERLA
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

“En toen kwam Gullit.” En over 20 jaar: “En toen kregen we een stadion van 45.000.”
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
SKERLA
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 23 Jun 2024, 11:18 Dat blijft een groot nadeel dat je talenten niet langer mag vastleggen dan 18. Dat is een regel die wel op de schop mag. Want het staat niet meer in verhouding tot de miljoenen investering die er soms mee gepaard gaat. Die regel is echt uit de oudheid.
Eens. Als er een begrenzing op het contract moet, dan ook maar op wat die knuppels mogen verdienen. Of allebei maar all the way.
These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
ShovingNE2
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jammer dat Mokio niet naar PSV komt en voor Ajax kiest. De verhalen over dat het geen financiële reden is, maar louter een sportieve neem ik met dit soort transfers in de meeste gevallen met een korreltje zout en in deze is het niet anders. In sommige gevallen is het helemaal ongeloofwaardig zoals bijvoorbeeld bij Van den Boomen vorig jaar.

Het kan best een combinatie van geld en beloftes zijn. Als Ajax hem bijvoorbeeld concreet beloofd dat hij mee gaat trainen bij het eerste en de directe opvolger van Hato is over een jaar dan kan je hem waarschijnlijk meer beloven dan PSV. En als het geld dan ook nog eens beter is, dan kan je hem zo'n keuze op dit moment niet kwalijk nemen. En bovenstaande is een voorbeeld en speculatief van mijn kant, maar ik zie het meer als voorbeeldredenen.

Als het goed gaat, eventuele beloftes kunnen worden nagekomen en hij op zijn 18e een 5 jarig contract tekent zoals nu Hato heeft gedaan, dan is de kans groot dat Ajax er sportief en financieel veel plezier van gaat krijgen. De andere kant is what comes around goes around en dat is dat je over een paar jaar alsnog gezeik krijgt. De tijd zal dat leren.
Last edited by Massimo on 23 Jun 2024, 13:23, edited 1 time in total.
These users thanked the author Massimo for the post:
Balinho
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 23 Jun 2024, 12:53Als het goed gaat, eventuele beloftes kunnen worden nagekomen en hij op zijn 18e een 5 jarig contract tekent zoals nu Hato heeft gedaan, dan is de kans groot dat Ajax er sportief en financieel veel plezier van gaat krijgen. De andere kant is what comed around goes around en dat is dat je over een paar jaar alsnog gezeik krijgt. De tijd zal dat leren.
Maar wat heeft Hato nu al precies laten zien dan? Is 18 en hoort naar verluid bij de topverdieners nu hij zijn nieuwe contract getekend heeft. Topverdiener bij Ajax betekend volgens mij dat je in de range Bergwijn, Berghuis, Henderson zit. Natuurlijk is het een talent maar hij heeft ook nog heel veel te bewijzen. Is sinds afgelopen seizoen basisspeler maar ik kan nou niet zeggen dat hij al een onuitwisbare indruk gemaakt heeft. Ik vond het in ieder geval geen stabiele factor. Niets mis mee op deze leeftijd, maar ik vraag mij dan wel af of dit soort spelers al je top verdiener in de selectie moet zijn? Ik vind het in ieder geval hoog spel wat Ajax hier mee speelt. Ik ga nu een opmerking maken die mij vast en zeker veel hoon zal brengen, Ramalho was bij ons een topverdiener, maar ik vind dat beter te verantwoorden dan een jeugdig talent al topverdiener te maken. Je begint onder aan de ladder en nagelang je ervaring hebt en prestaties levert loopt de beloning ook op. Dat mag best snel gaan maar er moet wel eerst gepresteerd worden. Eerst presteren en dan verdienen.
These users thanked the author Lente for the post (total 3):
GrasmatShovingNE2De Realist
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wel zonde dat de spelers waarvan een uitgaande transfer wat meer voor de hand liggend is (Bakayoko, Veerman) op dit EK vooralsnog niet echt hebben (kunnen) laten zien hoe goed ze zijn om daarmee ook hun transferwaarde te verhogen, maar dat diegene die eigenlijk sowieso nog niet mag vertrekken dat wel lijkt te doen (Schouten). Ondanks dat ik het mooi vind om Jerdy zo te zien voetballen in de basis!
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 23 Jun 2024, 13:23 Wel zonde dat de spelers waarvan een uitgaande transfer wat meer voor de hand liggend is (Bakayoko, Veerman) op dit EK vooralsnog niet echt hebben (kunnen) laten zien hoe goed ze zijn om daarmee ook hun transferwaarde te verhogen, maar dat diegene die eigenlijk sowieso nog niet mag vertrekken dat wel lijkt te doen (Schouten). Ondanks dat ik het mooi vind om Jerdy zo te zien voetballen in de basis!
Eens, vooral bij Veerman. Boscagli ook trouwens, zonde dat die bondscoach hem niet even selecteerde… maar bij Bakayoko blijf ik toch erbij dat zonder de hype, we het allemaal heel logisch zouden vinden als hij nog twee jaar hier zou blijven en dan eens zien of hij de stap aankan na het WK.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 23 Jun 2024, 13:20
Massimo wrote: 23 Jun 2024, 12:53Als het goed gaat, eventuele beloftes kunnen worden nagekomen en hij op zijn 18e een 5 jarig contract tekent zoals nu Hato heeft gedaan, dan is de kans groot dat Ajax er sportief en financieel veel plezier van gaat krijgen. De andere kant is what comed around goes around en dat is dat je over een paar jaar alsnog gezeik krijgt. De tijd zal dat leren.
Maar wat heeft Hato nu al precies laten zien dan? Is 18 en hoort naar verluid bij de topverdieners nu hij zijn nieuwe contract getekend heeft. Topverdiener bij Ajax betekend volgens mij dat je in de range Bergwijn, Berghuis, Henderson zit. Natuurlijk is het een talent maar hij heeft ook nog heel veel te bewijzen. Is sinds afgelopen seizoen basisspeler maar ik kan nou niet zeggen dat hij al een onuitwisbare indruk gemaakt heeft. Ik vond het in ieder geval geen stabiele factor. Niets mis mee op deze leeftijd, maar ik vraag mij dan wel af of dit soort spelers al je top verdiener in de selectie moet zijn? Ik vind het in ieder geval hoog spel wat Ajax hier mee speelt. Ik ga nu een opmerking maken die mij vast en zeker veel hoon zal brengen, Ramalho was bij ons een topverdiener, maar ik vind dat beter te verantwoorden dan een jeugdig talent al topverdiener te maken. Je begint onder aan de ladder en nagelang je ervaring hebt en prestaties levert loopt de beloning ook op. Dat mag best snel gaan maar er moet wel eerst gepresteerd worden. Eerst presteren en dan verdienen.
Eens. Zou zo het moeten zijn, was het wellicht ook in het grijze verleden. Maarrr... Waar het nu natuurlijk om gaat is dat men bang is achter het net te vissen e n dus steeds vaker en meer geld gaat betalen voor potentie, potentie gecombineerd met f.o.m.o. Opdat er uiteindelijk maximale winst kan worden bijgeschreven. Zo verschuift het steeds verder, de vraag is of en zo ja waar het gaat eindigen
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 23 Jun 2024, 13:42
Lente wrote: 23 Jun 2024, 13:20

Maar wat heeft Hato nu al precies laten zien dan? Is 18 en hoort naar verluid bij de topverdieners nu hij zijn nieuwe contract getekend heeft. Topverdiener bij Ajax betekend volgens mij dat je in de range Bergwijn, Berghuis, Henderson zit. Natuurlijk is het een talent maar hij heeft ook nog heel veel te bewijzen. Is sinds afgelopen seizoen basisspeler maar ik kan nou niet zeggen dat hij al een onuitwisbare indruk gemaakt heeft. Ik vond het in ieder geval geen stabiele factor. Niets mis mee op deze leeftijd, maar ik vraag mij dan wel af of dit soort spelers al je top verdiener in de selectie moet zijn? Ik vind het in ieder geval hoog spel wat Ajax hier mee speelt. Ik ga nu een opmerking maken die mij vast en zeker veel hoon zal brengen, Ramalho was bij ons een topverdiener, maar ik vind dat beter te verantwoorden dan een jeugdig talent al topverdiener te maken. Je begint onder aan de ladder en nagelang je ervaring hebt en prestaties levert loopt de beloning ook op. Dat mag best snel gaan maar er moet wel eerst gepresteerd worden. Eerst presteren en dan verdienen.
Eens. Zou zo het moeten zijn, was het wellicht ook in het grijze verleden. Maarrr... Waar het nu natuurlijk om gaat is dat men bang is achter het net te vissen e n dus steeds vaker en meer geld gaat betalen voor potentie, potentie gecombineerd met f.o.m.o. Opdat er uiteindelijk maximale winst kan worden bijgeschreven. Zo verschuift het steeds verder, de vraag is of en zo ja waar het gaat eindigen
Ik vind het hoog spel wat Ajax hiermee speelt. Hato gaat in één stap van een jeugdcontract naar topverdiener. Daar zitten nog heel veel stappen tussen in mijn ogen. Wat PSV met Saibari doet, of in het verleden bijvoorbeeld met Gakpo, is mijn inziens veel beter te verantwoorden. Topverdieners heb je normaal gesproken niet zo heel veel in je kleedkamer en je weet, ieder talent is een toptalent. Dat is zo lastig van talenten, ze hebben nog niets bewezen. Daarom kan een talent nooit je topverdiener zijn. Ik vind het bij ons heel goed te billijken dat Luuk de Jong en Noa Lang de grootverdieners zijn en niet Johan Bakayoko en Ismael Saibari of in het verleden Noni Madueke. Ze kunnen het natuurlijk wel worden, maar dan wel in lijn met de prestaties.
These users thanked the author Lente for the post:
QE#1
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 23 Jun 2024, 14:10
psvgouda wrote: 23 Jun 2024, 13:42

Eens. Zou zo het moeten zijn, was het wellicht ook in het grijze verleden. Maarrr... Waar het nu natuurlijk om gaat is dat men bang is achter het net te vissen e n dus steeds vaker en meer geld gaat betalen voor potentie, potentie gecombineerd met f.o.m.o. Opdat er uiteindelijk maximale winst kan worden bijgeschreven. Zo verschuift het steeds verder, de vraag is of en zo ja waar het gaat eindigen
Ik vind het hoog spel wat Ajax hiermee speelt. Hato gaat in één stap van een jeugdcontract naar topverdiener. Daar zitten nog heel veel stappen tussen in mijn ogen. Wat PSV met Saibari doet, of in het verleden bijvoorbeeld met Gakpo, is mijn inziens veel beter te verantwoorden. Topverdieners heb je normaal gesproken niet zo heel veel in je kleedkamer en je weet, ieder talent is een toptalent. Dat is zo lastig van talenten, ze hebben nog niets bewezen. Daarom kan een talent nooit je topverdiener zijn. Ik vind het bij ons heel goed te billijken dat Luuk de Jong en Noa Lang de grootverdieners zijn en niet Johan Bakayoko en Ismael Saibari of in het verleden Noni Madueke. Ze kunnen het natuurlijk wel worden, maar dan wel in lijn met de prestaties.
Weer eens hoor. Maar dat is de financiële ratrace waarbij steeds meer risico wordt genomen. Grote clubs schieten met hagel: City bijv. met z’n satellietclubs om maar zoveel mogelijk jonge talenten zo vroeg mogelijk voor zo min mogelijk geld binnen te halen. Daar zullen Nederlandse clubs met hun veel grotere financiële beperkingen nooit aan kunnen tippen en dus volgen ze het scenario dat Ajax nu volgt met als gevolg een steeds dichterbij komend en groter afbreukrisico . Ook de risico’s zoals jij ze schetst, Ajax moet natuurlijk allerlei afweging en maken om maar weer bij de top te kunnen aanhaken. Soms lukt dat, soms niet. Laten wij hopen dat het nog even duurt en dat het voorbeeld in kwestie weer voor wat extra onevenwichtigheid zal zorgen. Ooit komt dat ook voor hen weer goed, ook wij zullen weer mindere jaren krijgen… Al hopen wij natuurlijk dat dat nog lang duurt
These users thanked the author psvgouda for the post:
Lente
Post Reply