Dat ben ik wel met je eens hoor. Ik begrijp die gedachtegang wel. Aan de andere kant hoeven ook niet al je sterspelers uit de jeugd te komen natuurlijk. Ik vind dat je ook prima weg kunt komen met aankopen die je sterspelers zijn zo lang zo ook daadwerkelijk je sterspelers zijn.11 Tinus wrote: ↑23 Jun 2024, 17:09Zo'n doorbreken gaat altijd in golven. Wij hebben bijna 8 jaar ofzo elk jaar of elk 2 jaar een aanvallers die er staat. Daarvoor hadden we periodes met onze Marrokaanse middenvelders (niet allemaal 100% Marrokaans). Teze Obispo en Mauro (Sambo) kwamen ook door maar het zijn over het algemeen geen sterspelers. Terwijl je Teze dat inmiddels wel een klein beetje mag noemen zoals hij dit jaar heeft gespeeld.DeEintovenaar wrote: ↑23 Jun 2024, 16:37 Ik vraag me ook echt af of je wel zo diep moet gaan voor de vermeende toptalenten. Welk signaal geef je af naar je eigen toptalenten? Als je nu weet ik veel hoeveel geld gaat betalen voor een jongen van buiten, gaat een jongen van PSV dan niet hetzelfde eisen?
Daarnaast kun je ook gewoon niet alle talenten binnen halen. Al jaren stromen er spelers door, al jaren doen de jeugdteams het zeer aardig. Is het ooit genoeg?
Beetje krediet mag wel volgens mij… hoeveel jongens zijn er bij Ajax doorgebroken de laatste jaren en hoeveel bij PSV?
Ik denk dat je niet voor elk talent vol moet gaan want dan raakt het je eigen opleiding. Maar als je in de verdediging geen spelers hebt lopen die binnen 2 jaar die stap kunnen maken dan zou mijn visie zijn om juist daar te investeren. En dan kun je dat prima verantwoorden tov andere verdedigers. Maar als PSV nu over gaat betalen voor een look-a-like van Land dan mag je daar zware vraagtekens bij zetten. Ik zie Jong PSV als vijver waaruit je kunt putten als er blessures zijn en zulke spelers zijn goedkoper dus het is nog een soort van besparing ook. En het is niet erg om zo'n Fofana een dik contract te geven als je het maar kan verantwoorden. Op dat moment was het een goed idee en nu achteraf niet zo.
Daarnaast zijn denk ik een Obispo, Mario en nu in mindere mate Teze juist heel belangrijk. Dat zijn van die jongens die de selectie opvullen, weinig kosten en wel voldoen voor in de eredivisie.
Het liefst zien we ieder jaar 3 of 4 toptalenten die ons op sleeptouw nemen maar dat is denk ik niet realistisch.