Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Barcelona dus echt het ajax van Spanje. :whistle:
Teletubby
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 07 Jun 2024, 12:17 Dat wordt een miljoen of 2,5 met 15% doorverkoop. Of zelfs alleen maar doorverkoop.
Dat zou voor PSV en Barça nu denk ik wel allebei een win win zijn (deal met doorverkoop percentage). Barça verlost van het dikke salaris en kan in de toekomst als Dest zich weer fit speelt dan kunnen ze met een doorverkoop percentage van 20-25 % toch nog wel 6-9 miljoen verdienen aan hem.
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil wrote: 07 Jun 2024, 12:36 Die mag aan het eind van de window gratis weg.
Alleen ik vraag mezelf af of Dest daarmee akkoord gaat. Die staat nog één seizoen voor 6mln bruto op de loonlijst. Waarom zou hij gratis vertrekken en bij PSV tekenen voor een salaris van 2.5mln per jaar? Dan loopt hij 3.5mln mis. Wellicht dat PSV hem dat als tekengeld wil geven.
Jur1913
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:27
ruuddevil wrote: 07 Jun 2024, 12:36 Die mag aan het eind van de window gratis weg.
Alleen ik vraag mezelf af of Dest daarmee akkoord gaat. Die staat nog één seizoen voor 6mln bruto op de loonlijst. Waarom zou hij gratis vertrekken en bij PSV tekenen voor een salaris van 2.5mln per jaar? Dan loopt hij 3.5mln mis. Wellicht dat PSV hem dat als tekengeld wil geven.
Gratis weg mogen != contract ontbinden. Enkel dat Barca geen transfersom zal vragen en dan zal de speler zoals gewoonlijk nog overeen moeten komen met de club die hem heeft benaderd
Standbeeld
Mister PSV

Jur1913 wrote: 07 Jun 2024, 17:29
Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:27
Gratis weg mogen != contract ontbinden. Enkel dat Barca geen transfersom zal vragen en dan zal de speler zoals gewoonlijk nog overeen moeten komen met de club die hem heeft benaderd
Barca kan niet zomaar eenzijdig het contract ontbinden. Wat maakt Dest het uit of hij gratis weg mag of niet? Hij staat daar nog voor 6mln op de payroll en uiteindelijk wil Barca van Dest af, maar waarom zou Dest van Barca af willen als hij nog 6mln verdient voor een seizoen waarin hij de helft geblesseerd is? Als ik niet gecompenseerd zou worden voor het verlies in salaris zou ik lekker nog een seizoen revalideren en optrainen in Barca. Twee seizoenen PSV levert hem waarschijnlijk niet eens op wat hij bij Barca in één seizoen verdient. Of er moet zoals gezegd wat gedaan worden in tekengeld. Of Barca geeft Dest zelfs nog een "oprotpremie" mee.
Jur1913
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:35
Jur1913 wrote: 07 Jun 2024, 17:29

Barca kan niet zomaar eenzijdig het contract ontbinden. Wat maakt Dest het uit of hij gratis weg mag of niet? Hij staat daar nog voor 6mln op de payroll en uiteindelijk wil Barca van Dest af, maar waarom zou Dest van Barca af willen als hij nog 6mln verdient voor een seizoen waarin hij de helft geblesseerd is? Als ik niet gecompenseerd zou worden voor het verlies in salaris zou ik lekker nog een seizoen revalideren en optrainen in Barca. Twee seizoenen PSV levert hem waarschijnlijk niet eens op wat hij bij Barca in één seizoen verdient. Of er moet zoals gezegd wat gedaan worden in tekengeld. Of Barca geeft Dest zelfs nog een "oprotpremie" mee.
Het enige wat ik wilde zeggen is dat het voor Dest niet gek veel uitmaakt of Barca wel of geen bedrag aan een andere club vraagt voor een transfer. Op wat mogelijke doorverkoop clausules na en het feit dat je zonder transferbedrag over het algemeen meer tekenbonus kunt vragen bij je nieuwe club.

Er zijn ook wel redenen te bedenken waarom Dest wellicht wél zou willen vertrekken voor een lager salaris: namelijk dat hij bij PSV heeft wat hij sinds zijn vertrek bij Ajax (en daar eigenlijk ook al) heeft gemist en dat is waardering, speeltijd en een speelstijl die bij hem past. Kiest hij voor zijn ontwikkeling dan zou hij die keus best eens kunnen maken
ShovingNE2
Site Admin

Teletubby wrote: 07 Jun 2024, 12:59
ShovingNE2 wrote: 07 Jun 2024, 12:17 Dat wordt een miljoen of 2,5 met 15% doorverkoop. Of zelfs alleen maar doorverkoop.
Dat zou voor PSV en Barça nu denk ik wel allebei een win win zijn (deal met doorverkoop percentage). Barça verlost van het dikke salaris en kan in de toekomst als Dest zich weer fit speelt dan kunnen ze met een doorverkoop percentage van 20-25 % toch nog wel 6-9 miljoen verdienen aan hem.
Dit dus. Dat lijkt mij de inzet voor beide partijen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Jur1913 wrote: 07 Jun 2024, 17:39
Standbeeld wrote: 07 Jun 2024, 17:35
Het enige wat ik wilde zeggen is dat het voor Dest niet gek veel uitmaakt of Barca wel of geen bedrag aan een andere club vraagt voor een transfer. Op wat mogelijke doorverkoop clausules na en het feit dat je zonder transferbedrag over het algemeen meer tekenbonus kunt vragen bij je nieuwe club.

Er zijn ook wel redenen te bedenken waarom Dest wellicht wél zou willen vertrekken voor een lager salaris: namelijk dat hij bij PSV heeft wat hij sinds zijn vertrek bij Ajax (en daar eigenlijk ook al) heeft gemist en dat is waardering, speeltijd en een speelstijl die bij hem past. Kiest hij voor zijn ontwikkeling dan zou hij die keus best eens kunnen maken
Ik denk ook wel dat Dest voor het sportieve zal kiezen. Alleen je moet het sportieve niet gaan mixen met het zakelijke. Op de achtergrond zal zijn management gewoon keiharde business bedrijven. Zo gaat dat. PSV en Barca doen dat eveneens.
De Realist
Internationale topspeler

Schuldelona. Wanneer wordt die club opgeheven? Het ajax van Spanje.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zou nu al overeenkomen dat het contract in Jan 2025 ingaat, dus voor 4.5 jaar bijvoorbeeld en dan komend half jaar blijft ie nog bij Barca revalideren en salaris pakken. 3 miljoen plus 20% doorverkoop, paar miljoentjes naar Dest als tekengeld. Prima.
  • These users thanked the author RIO for the post (total 2):
    RK1992ShovingNE2
    ShovingNE2
    Site Admin

We zitten op 1 lijn RIO. Bel jij jij die reserve neuzen of doe ik het.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    De Realist wrote: 08 Jun 2024, 01:20 Schuldelona. Wanneer wordt die club opgeheven? Het ajax van Spanje.
    Zit Ajax ook in de schulden? Daar heb ik nog niets over gehoord. Overigens moeten ze Barcelona niet opheffen, ieder jaar onder Madrid eindigen is voldoende.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    De Realist
    Internationale topspeler

deninho32 wrote: 08 Jun 2024, 17:44
    De Realist wrote: 08 Jun 2024, 01:20 Schuldelona. Wanneer wordt die club opgeheven? Het ajax van Spanje.
    Zit Ajax ook in de schulden? Daar heb ik nog niets over gehoord. Overigens moeten ze Barcelona niet opheffen, ieder jaar onder Madrid eindigen is voldoende.
    Volgens ShovingNE2 zijn ze binnen afzienbare tijd failliet. Maar dat is niet de reden waarom ajax wat mij betreft opgeheven mag worden, dat is vanwege het zijn van een criminele organisatie ;)

En het is het ajax van Spanje omdat het een schijtclub is
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Yraskl17
    Ballenjongen

Het Amerikaans elftal miste Dest gister enorm. Tillman en Pepi vielen in en kregen nog behoorlijk wat speeltijd. 1-5 nederlaag.
    Madueke
    Legende

Bij PSV Eindhoven hebben ze de knoop doorgehakt. Zij zullen vanwege zijn blessure geen enkele euro betalen om Dest over te dragen. PSV zal niet het risico lopen geld te betalen voor een speler die niet weet hoe hij zal presteren als hij herstelt. De optie is nu om 🇺🇸 op huurbasis in Eindhoven te blijven met de salarisverdeling tussen de clubs zodat Dest daar zijn herstel kan voortzetten. Als volgend seizoen afloopt, loopt zijn contract af en kan hij als vrije speler een nieuw contract tekenen bij PSV. Het probleem is echter dat FC Barcelona nog 4,2 miljoen euro aan afschrijvingen overhoudt
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    psv-norge
    Jwoeloe
    Moderator

Denk niet dat dat plan PSV is, maar het is wel een fijne onderhandelingspositie. Mocht dit het plan zijn, kan Dest volgend jaar alsnog een andere keuze maken en zal er de nodige concurrentie zijn om zijn handtekening.
    Standbeeld
    Mister PSV

Madueke wrote: 20 Jun 2024, 16:22
    Bij PSV Eindhoven hebben ze de knoop doorgehakt. Zij zullen vanwege zijn blessure geen enkele euro betalen om Dest over te dragen. PSV zal niet het risico lopen geld te betalen voor een speler die niet weet hoe hij zal presteren als hij herstelt. De optie is nu om 🇺🇸 op huurbasis in Eindhoven te blijven met de salarisverdeling tussen de clubs zodat Dest daar zijn herstel kan voortzetten. Als volgend seizoen afloopt, loopt zijn contract af en kan hij als vrije speler een nieuw contract tekenen bij PSV. Het probleem is echter dat FC Barcelona nog 4,2 miljoen euro aan afschrijvingen overhoudt
    De volgende keer stuur ik een factuurtje naar Earnie.
    Standbeeld wrote: 24 Apr 2024, 08:35
    Barca zit in een hele slechte onderhandelingspositie nu. Als Dest wil dan blijft hij daar om 6mln te pakken. Rest Barca dus aankomend seizoen enkel nog 6mln + revalidatiekosten te betalen. Dan is het vervolgens de vraag of Dest op niveau komt. Barca heeft niks meer aan Dest en ze kunnen daar geen transfersom meer vragen. Als PSV en Barca allebei 3mln lappen dan halen we hem nu al naar Eindhoven. Barca betaalt dan 3mln ipv 6mln + revalidatiekosten. PSV investeert dan in Dest door 3mln + revalidatiekosten te betalen, als blijk van goede wil. Dest tekent dan bij ons een langdurig contract. PSV neemt een clausule op dat we hem uit kunnen kopen wanneer hij niet op niveau terugkomt. Of dat we hem kunnen verkopen.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    DonyellMalen
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Hoe weten die Polen wat er in Eindhoven is besloten? 🙄
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 20 Jun 2024, 16:31 Hoe weten die Polen wat er in Eindhoven is besloten? 🙄
    De info komt van een journalist van Marca. Staat als bron onderaan de tweet (als je de tweet opent).
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 16:34
    SKERLA wrote: 20 Jun 2024, 16:31 Hoe weten die Polen wat er in Eindhoven is besloten? 🙄
    De info komt van een journalist van Marca. Staat als bron onderaan de tweet (als je de tweet opent).
    Ok, dat is al wat logischer.

De reacties eronder zijn trouwens over het algemeen eensluidend en als volgt samen te vatten:

"Kurwa, hij blijft echt".
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 20 Jun 2024, 16:39
    Standbeeld wrote: 20 Jun 2024, 16:34
    Ok, dat is al wat logischer.

De reacties eronder zijn trouwens over het algemeen eensluidend en als volgt samen te vatten:

"Kurwa, hij blijft echt".
    Ik zou Dest groot gelijk geven als hij nog een jaartje 6mln pakt. Snap dat de fans daar anders over denken.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit wilde ik jou nou net vragen Andrius.
    Standbeeld
    Mister PSV

Voor wie het nog niet wist… PSV’er Sergino Dest woont al enige tijd in Sint-Oedenrode. Daarom wordt hij soms gespot in het dorp. Onlangs nodigde iemand hem in de supermarkt uit om óók op de Markt naar Oranje te komen kijken. Hij stemde toe en als een trouwe dorpsgenoot kwam hij afgelopen dinsdag een kijkje nemen.
    Mooi dit!

https://www.mooirooi.nl/sport/sport/686 ... oise-markt
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Maax
    PSV90
    Nationale topspeler

Dest is ook gewoon een Brabantse Amerikaan, net Earnie.
    Standbeeld
    Mister PSV

Laatst hadden die lui daar ook al vlaggetjes opgehangen in de straat waar hij woont om te vieren dat hij kampioen is geworden met PSV. Is toch leuk man.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 3):
    DonyellMalenrjg1992TylerDurdn
    Post Reply