Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is toch niet zo'n gekke inschatting voor praktisch alle clubs uit het segment van PSV/Feyenoord/Ajax? Hier hebben we het zo vaak over 40 a 50% herinvesteren omdat er nog zoveel af gaat en dat andere potjes eerst aan de beurt zijn.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 01 Jul 2024, 11:25 Het is toch niet zo'n gekke inschatting voor praktisch alle clubs uit het segment van PSV/Feyenoord/Ajax? Hier hebben we het zo vaak over 40 a 50% herinvesteren omdat er nog zoveel af gaat en dat andere potjes eerst aan de beurt zijn.
Maar ook niet gek om te denken; hoe hoger het bedrag wordt, hoe hoger het percentage dat kan worden geïnvesteerd?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 01 Jul 2024, 11:25 Het is toch niet zo'n gekke inschatting voor praktisch alle clubs uit het segment van PSV/Feyenoord/Ajax? Hier hebben we het zo vaak over 40 a 50% herinvesteren omdat er nog zoveel af gaat en dat andere potjes eerst aan de beurt zijn.
Ajax moet alleen nu eerst voor een miljoen of 40-50 zien te plussen alvorens ze überhaupt kunnen kopen. Daarbij willen ze geen spelers als Brobbey, Ramaj of Hato verkopen. Dus dat wordt nog een gigantische klus voor onze vrienden. Wij kopen gewoon rustig Tillman, Flamingo, Driouech alvorens we überhaupt verkocht hebben omdat we er simpelweg financieel zeer goed voorstaan.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 01 Jul 2024, 11:22 Ja ik heb een hekel aan juice channels enzo, maar aangezien het hier toch over Brobbey gaat en deze via Whatsapp doorgestuurd werd; te leuk om niet te delen (als die al niet gedeeld was hier):

https://www.roddelpraat.nl/brian-brobbe ... -zijn-keel

Overigens ook gelijk een Ali B-tje:
Na een bericht: ‘Reageer als ik tot jou praat’
Als je dat zo ziet is het knap dat hij niet gelijk aan het motorboaten ging
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Heissenberrug
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax heeft op dit moment nog steeds een selectie waarvan tegenover 50% gezegd is dat ze eigenlijk weg mogen al dan niet weg moeten. Leuk zo'n nieuwe trainer, maar het geeft wel onrust in de voorbereiding. De selectie is nog steeds qua kwaliteit, leeftijd en complementairheid volledig uit balans.

Daarnaast was de verwachting bij het presenteren van de halfjaarcijfers dat er een klein negatief resultaat verwacht wordt. Kan eventueel enigszins met de verkopen aan het einde variëren, maar dat zal onderaan de streep niet heel veel verschil maken. Ajax heeft veel extra kosten gehad met al die trainerswisselingen en het transfervrij laten gaan van spelers als Tadic en Klaassen, maar zelfs als het richting een break-even resultaat voor Ajax gaat dan is hiervoor de verkopen van Timber, Alvarez, Kudus (en in mindere mate Bassey en Daramy) voor nodig geweest.

Oftewel Ajax heeft zowel sportief als financieel bergen te verzetten terwijl over 3,5 week de eerste officiële wedstrijd voor ze begint. Dan kan je als Ajax zijnde nu allemaal positieve berichten en beelden plaatsen en misschien gaat het in het begin ook nog zowaar goed, maar je gaat geheid in mindere periodes terecht komen en dan staat de 5e colonne weer vrolijk vooraan.

De selectie zal er op 1 september anders uitzien dan nu, maar Ajax moet echt van heel ver gaan komen.
Last edited by Massimo on 01 Jul 2024, 12:28, edited 1 time in total.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 01 Jul 2024, 11:41
Sensation wrote: 01 Jul 2024, 11:22 Ja ik heb een hekel aan juice channels enzo, maar aangezien het hier toch over Brobbey gaat en deze via Whatsapp doorgestuurd werd; te leuk om niet te delen (als die al niet gedeeld was hier):

https://www.roddelpraat.nl/brian-brobbe ... -zijn-keel

Overigens ook gelijk een Ali B-tje:
Als je dat zo ziet is het knap dat hij niet gelijk aan het motorboaten ging
Maar ik ga deze antwoord niet bevragen.
These users thanked the author RIO for the post:
deninho32
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brian Brobbey zoent uit het niets EOTB-ster Shirley: ‘Mijn mondje verdween tot aan zijn strot, achterin zijn keel’
Hij is inderdaad niet echt de snuggerste. Hij snapt niet eens hoe deepthroaten werkt.

Ik denk wel dat hij een goede Hawk tua geeft na het lezen van dit verhaal. Misschien dat hij daarom bij de selectie gehaald is door Big Ron.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 01 Jul 2024, 11:44 Ajax heeft op dit moment nog steeds een selectie waarvan tegenover 50 gezegd is dat ze eigenlijk weg mogen al dan niet weg moeten. Leuk zo'n nieuwe trainer, maar het geeft wel onrust in de voorbereiding. De selectie is nog steeds qua kwaliteit, leeftijd en complementairheid volledig uit balans.

Daarnaast was de verwachting bij het presenteren van de halfjaarcijfers dat er een klein negatief resultaat verwacht wordt. Kan eventueel enigszins met de verkopen aan het einde variëren, maar dat zal onderaan de streep niet heel veel verschil maken. Ajax heeft veel extra kosten gehad met al die trainerswisselingen en het transfervrij laten gaan van spelers als Tadic en Klaassen, maar zelfs als het richting een break-even resultaat voor Ajax gaat dan is hiervoor de verkopen van Timber, Alvarez, Kudus (en in mindere mate Bassey en Daramy) voor nodig geweest.

Oftewel Ajax heeft zowel sportief als financieel bergen te verzetten terwijl over 3,5 week de eerste officiële wedstrijd voor ze begint. Dan kan je als Ajax zijnde nu allemaal positieve berichten en beelden plaatsen en misschien gaat het in het begin ook nog zowaar goed, maar je gaat geheid in mindere periodes terecht komen en dan staat de 5e colonne weer vrolijk vooraan.

De selectie zal er op 1 september anders uitzien dan nu, maar Ajax moet echt van heel ver gaan komen.
Eens, ik ben ook heel benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Wie gaan er weg en voor hoeveel. Dat is namelijk de hamvraag en allesbepalend voor de mogelijkheden.
Je zou zeggen dat spelers als Tahirovic, Sosa en Sutalo niet veel kunnen opleveren na zo'n seizoen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 11:30
Ajax moet alleen nu eerst voor een miljoen of 40-50 zien te plussen alvorens ze überhaupt kunnen kopen. Daarbij willen ze geen spelers als Brobbey, Ramaj of Hato verkopen.
Ik denk dat dit heel lastig wordt. Wellicht als Akpom en Bergwijn allebei vertrekken, waarmee wel bijna een derde van hun doelpunten van afgelopen seizoen verkocht zouden worden. Plus wat kleine verkopen, volgens mij moet de transfer van Sanchez bv. nog officieel afgerond worden. Dan zitten ze er wellicht net aan.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 01 Jul 2024, 12:43
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 11:30
Ajax moet alleen nu eerst voor een miljoen of 40-50 zien te plussen alvorens ze überhaupt kunnen kopen. Daarbij willen ze geen spelers als Brobbey, Ramaj of Hato verkopen.
Ik denk dat dit heel lastig wordt. Wellicht als Akpom en Bergwijn allebei vertrekken, waarmee wel bijna een derde van hun doelpunten van afgelopen seizoen verkocht zouden worden. Plus wat kleine verkopen, volgens mij moet de transfer van Sanchez bv. nog officieel afgerond worden. Dan zitten ze er wellicht net aan.
Met plussen bedoel ik dat afschrijvingen nog van het verkoopbedrag afgetrokken moeten worden. Juist de spelers die ze willen verkopen staan nog voor de nodige afschrijvingen in de boeken. Dus dat gaat heel lastig worden voor ajax. Misschien maar weer nieuw krediet aanvragen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 12:47
Persepolis wrote: 01 Jul 2024, 12:43

Ik denk dat dit heel lastig wordt. Wellicht als Akpom en Bergwijn allebei vertrekken, waarmee wel bijna een derde van hun doelpunten van afgelopen seizoen verkocht zouden worden. Plus wat kleine verkopen, volgens mij moet de transfer van Sanchez bv. nog officieel afgerond worden. Dan zitten ze er wellicht net aan.
Met plussen bedoel ik dat afschrijvingen nog van het verkoopbedrag afgetrokken moeten worden. Juist de spelers die ze willen verkopen staan nog voor de nodige afschrijvingen in de boeken. Dus dat gaat heel lastig worden voor ajax. Misschien maar weer nieuw krediet aanvragen.
Ah ja, dan hebben Bergwijn en Akpom ook weinig zin inderdaad. Dan grenst het aan het onmogelijke.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 01 Jul 2024, 12:49
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 12:47
Met plussen bedoel ik dat afschrijvingen nog van het verkoopbedrag afgetrokken moeten worden. Juist de spelers die ze willen verkopen staan nog voor de nodige afschrijvingen in de boeken. Dus dat gaat heel lastig worden voor ajax. Misschien maar weer nieuw krediet aanvragen.
Ah ja, dan hebben Bergwijn en Akpom ook weinig zin inderdaad. Dan grenst het aan het onmogelijke.
Hier heb ik mijn info vandaan:
Standbeeld wrote: 12 Jun 2024, 20:28 "nog altijd €40-50M *winst* op transfers nodig = transferresultaat (TR)"

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dus eigenlijk moeten ze Taylor, Brobbel en Hato verkopen...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 12:53
Persepolis wrote: 01 Jul 2024, 12:49

Ah ja, dan hebben Bergwijn en Akpom ook weinig zin inderdaad. Dan grenst het aan het onmogelijke.
Hier heb ik mijn info vandaan:
Standbeeld wrote: 12 Jun 2024, 20:28 "nog altijd €40-50M *winst* op transfers nodig = transferresultaat (TR)"

Waarbij ze dus ook nog de 3 miljoen verlies op Mikautadze moeten compenseren?
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op zich kunnen we een Hato wel gebruiken achter Boscagli. Moet Ollie wel ff zijn contract verlengen. Kan die mooi een jaar in de leer. Nog wat minuten bij Jong meepakken. Mag die mooi een jaar wennen aan ons supercomplexe manier van voetballen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 01 Jul 2024, 12:57 Dus eigenlijk moeten ze Taylor, Brobbel en Hato verkopen...
Maar Mikautadze kunnen ze toch ook wel voor minimaal €30m verkopen nu? :monkey:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 01 Jul 2024, 12:57 Dus eigenlijk moeten ze Taylor, Brobbel en Hato verkopen...
Ik weet niet voor hoeveel Bergwijn nog in de boeken staat. Maar dat zal ook geen zoden aan de dijk zetten. Sowieso kent iedereen de onderhandelingspositie van ajax. Die is gewoon heel slecht.
Harminator wrote: 01 Jul 2024, 13:21
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 12:53 Hier heb ik mijn info vandaan:
Waarbij ze dus ook nog de 3 miljoen verlies op Mikautadze moeten compenseren?
Dat klopt.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 13:47
Ik weet niet voor hoeveel Bergwijn nog in de boeken staat.
Ik weet niet of het zo werkt, maar zij betaalden 31,25 miljoen en hij heeft een 5-jarig contract getekend waarvan 2 jaar nu voorbij zijn. Dus hij staat nu nog voor 3/5 * 31,25 miljoen = 18,75 miljoen in de boeken?
These users thanked the author Persepolis for the post:
Harminator
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 01 Jul 2024, 14:36
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 13:47
Ik weet niet voor hoeveel Bergwijn nog in de boeken staat.
Ik weet niet of het zo werkt, maar zij betaalden 31,25 miljoen en hij heeft een 5-jarig contract getekend waarvan 2 jaar nu voorbij zijn. Dus hij staat nu nog voor 3/5 * 31,25 miljoen = 18,75 miljoen in de boeken?
Dat is hoe lineair afschrijven conform de regelementen van de KNVB werkt
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax gaat waarschijnlijk, in navolging van hun inbred-sibling uit die mooie stad in Spanje, gewoon doodleuk een paar grootverdieners vragen de helft van hun salaris in te leveren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Harminator wrote: 01 Jul 2024, 13:21Waarbij ze dus ook nog de 3 miljoen verlies op Mikautadze moeten compenseren?
Precies. Daarom roep ik al even dat het niet makkelijk wordt om van alle verkopen van Mislintat af te komen. Want het gros zal verlies opleveren en geen winst.
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 13:47Ik weet niet voor hoeveel Bergwijn nog in de boeken staat. Maar dat zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
De eerder aangehaalde boekhouder berekende dat de stand van Bergwijn 23,3 miljoen is per 1 juli.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar is Ajax nu nog steeds kut? Of is het gewoon een clubje (slechte) boekhouders?

Nog een aardige, wel haast surrealistische toevoeging als hulpje om vraag 1 te kunnen beantwoorden:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/akpom ... jax/436781
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1,077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 01 Jul 2024, 14:55 Maar is Ajax nu nog steeds kut? Of is het gewoon een clubje (slechte) boekhouders?
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Ajax nog steeds kut is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ook onbetrouwbare bronnen zeggen dat Ajax nog steeds kut is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 01 Jul 2024, 14:44 Ajax gaat waarschijnlijk, in navolging van hun inbred-sibling uit die mooie stad in Spanje, gewoon doodleuk een paar grootverdieners vragen de helft van hun salaris in te leveren.
Volgens mij zijn ze bij ajax recent gaan werken met een variabel salaris afhankelijk van de prestaties van het team. Dus dat als ze eCL spelen ontvangen spelers een lager salaris dan dat ze EL spelen. Zelfde geldt voor EL tov CL. Niet zeker, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Locked