Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan is het wel klaar. Heel erg zonde dat zo'n club gaat verdwijnen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dan is het nu wel klaar toch?
User avatar
Ontbijtkoek
International
Posts: 870
Joined: 27 May 2023, 13:57
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Dit lijkt me het einde, 9 juli zijn ze geen profclub meer. Gaat Vitesse dan failliet verklaard worden?
User avatar
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Posts: 597
Joined: 31 Aug 2021, 18:38
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Ricardo Pepi
FOOTB_REM_S: No

Die stadioneigenaar, Van de Kuit, is nu het laatste redmiddel voor Vitesse. Benieuwd of hij het toch nog wil doen nadat hij eerder afhaakte omdat hij volgens hemzelf werd tegengewerkt door mensen binnen de club
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er moet daar toch wel veel meer aan de hand zijn dan wij weten als dit allemaal gebeurt? Lijkt mij niet dat iedereen zich voor niets terugtrekt..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 01 Jul 2024, 15:53Pijnlijk na dit
Ik vond de uitspraken van Vd Brom sowieso al vreemd want ik heb nergens gelezen dat Franke er al het nodige geld in had gestopt. Maar wellicht wist Bron meer, dacht ik.

Vitesse kan nog naar de rechter stappen. Dan zouden ze nog even de tijd hebben om rigoureus naar een 0-begroting te saneren, of Vd Kuit moet nog instappen. Even afwachten. Wat vaststaat is dat de huidige crisismanagers zich in een hele lastige positie hebben gebracht. Onnodig wat mij betreft.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tot zojuist had ik het eigenlijk nooit voor mogelijk gehouden dat Vitesse echt zou kunnen gaan ophouden met bestaan, maar nu lijkt het me wel een moeilijk verhaal geworden. Ontzettend triest voor iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Echt heel zonde. Een ieder die nu loopt te juichen of “lekker voor ze” roept, begrijp/snap ik voor geen meter eerlijk gezegd.
These users thanked the author Tovast for the post:
IvanNielsen
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snap niet waarom een gemeente als Arnhem hier geen hulp gaat bieden als er geen nieuwe eigenaar meer komt? Een gemeente als Arnhem heeft Vitesse toch ook gewoon nodig?
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Heel erg jammer dat zo'n mooie en oude profclub straks gaat verdwijnen. Is het geen idee om een beloften team uit de 2e divisie te laten promoveren tijdelijk naar de KKD en de vrijgekomen plek in de 2e divisie aan het 'nieuwe' Vitesse geven?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Drommels wrote: 01 Jul 2024, 16:28 Ik snap niet waarom een gemeente als Arnhem hier geen hulp gaat bieden als er geen nieuwe eigenaar meer komt? Een gemeente als Arnhem heeft Vitesse toch ook gewoon nodig?
De gemeente Arnhem en de provincie hebben Vitesse al eens gered van de ondergang. Het blijft geen feest.
Eindjehoger wrote: 01 Jul 2024, 16:28 Heel erg jammer dat zo'n mooie en oude profclub straks gaat verdwijnen. Is het geen idee om een beloften team uit de 2e divisie te laten promoveren tijdelijk naar de KKD en de vrijgekomen plek in de 2e divisie aan het 'nieuwe' Vitesse geven?
Nee, slecht idee. Dat schept een precedent voor andere noodlijdende clubs in de toekomst. Gewoon de huidige regelgeving/procedures volgen.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Ben benieuwd waarom die gast zich nu nog terugtrekt.
Dan moeten er toch nog een aantal lijken uit de kast zijn gekomen zou je denken.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:14
Rikkert1234 wrote: 01 Jul 2024, 15:53Pijnlijk na dit
Ik vond de uitspraken van Vd Brom sowieso al vreemd want ik heb nergens gelezen dat Franke er al het nodige geld in had gestopt. Maar wellicht wist Bron meer, dacht ik.

Vitesse kan nog naar de rechter stappen. Dan zouden ze nog even de tijd hebben om rigoureus naar een 0-begroting te saneren, of Vd Kuit moet nog instappen. Even afwachten. Wat vaststaat is dat de huidige crisismanagers zich in een hele lastige positie hebben gebracht. Onnodig wat mij betreft.
Ik ben niet vies van wat speculeren, dus hierbij:

Franke was nooit écht concreet. Dit was een vooropgezet plan I.s.m. vd Kuit om op het aller aller laatste moment compleet afhankelijk te zijn van vd Kuit. Hij komt straks met een voorstel dat de gehele organisatie compleet uitkleedt, en Parry nog maar de helft ofzo van z'n geld krijgt. Iedereen moet wel akkoord gaan omdat het alternatief NIETS is en er totaal geen tijd meer is voor iets anders.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:32
Drommels wrote: 01 Jul 2024, 16:28 Ik snap niet waarom een gemeente als Arnhem hier geen hulp gaat bieden als er geen nieuwe eigenaar meer komt? Een gemeente als Arnhem heeft Vitesse toch ook gewoon nodig?
De gemeente Arnhem en de provincie hebben Vitesse al eens gered van de ondergang. Het blijft geen feest.
Eindjehoger wrote: 01 Jul 2024, 16:28 Heel erg jammer dat zo'n mooie en oude profclub straks gaat verdwijnen. Is het geen idee om een beloften team uit de 2e divisie te laten promoveren tijdelijk naar de KKD en de vrijgekomen plek in de 2e divisie aan het 'nieuwe' Vitesse geven?
Nee, slecht idee. Dat schept een precedent voor andere noodlijdende clubs in de toekomst. Gewoon de huidige regelgeving/procedures volgen.
Ja heb je ook een punt. Het is gewoon doodzonde dat deze club dreigt te verdwijnen, maar goed dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Dan maar doorstarten vanuit de onderkant en met goed beleid de komende jaren terug knokken richting het betaald voetbal!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Tovast wrote: 01 Jul 2024, 16:22 Echt heel zonde. Een ieder die nu loopt te juichen of “lekker voor ze” roept, begrijp/snap ik voor geen meter eerlijk gezegd.
Ik zie dat precies niemand hier roepen? :huh:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 01 Jul 2024, 16:35
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:14
Ik vond de uitspraken van Vd Brom sowieso al vreemd want ik heb nergens gelezen dat Franke er al het nodige geld in had gestopt. Maar wellicht wist Bron meer, dacht ik.

Vitesse kan nog naar de rechter stappen. Dan zouden ze nog even de tijd hebben om rigoureus naar een 0-begroting te saneren, of Vd Kuit moet nog instappen. Even afwachten. Wat vaststaat is dat de huidige crisismanagers zich in een hele lastige positie hebben gebracht. Onnodig wat mij betreft.
Ik ben niet vies van wat speculeren, dus hierbij:

Franke was nooit écht concreet. Dit was een vooropgezet plan I.s.m. vd Kuit om op het aller aller laatste moment compleet afhankelijk te zijn van vd Kuit. Hij komt straks met een voorstel dat de gehele organisatie compleet uitkleedt, en Parry nog maar de helft ofzo van z'n geld krijgt. Iedereen moet wel akkoord gaan omdat het alternatief NIETS is en er totaal geen tijd meer is voor iets anders.
Haha, dit is een complottheorie. Vd Kuit was eerder al eens bericht om hulp toen die Amerikaan van Marseille zich terugtrok. Op de achtergrond was Vitesse echter nog bezig met Franke. Dat hadden ze Vd Kuit niet verteld en dus voldoende hij zich weer gepasseerd. Wat wel vaststaat is dat Vd Kuit nu aan tafel gaat. Maar goed, uiteindelijk komt dit ook wel een beetje door Reijntjes en Vd Kraan. Gegokt en verloren. En als de club failliet gaat dan vind ik dat het voor een deel die twee aan te rekenen valt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tovast wrote: 01 Jul 2024, 16:22 Echt heel zonde. Een ieder die nu loopt te juichen of “lekker voor ze” roept, begrijp/snap ik voor geen meter eerlijk gezegd.
Voor de (echte) fans natuurlijk super sneu maar persoonlijk heb ik helemaal niks met clubs die in zee gaan met allemaal vage investeerders en zo de ziel verkopen. Die ga ik niet missen nee. Jammer, maar komend seizoen komen er een paar hele mooie voetbalbolwerken terug in de ED die prima de plek van Vitesse kunnen overnemen.

Op een gegeven moment is het een keer klaar en kom je niet meer weg met jarenlang wanbeleid. Ik heb het volgens mij wel eens gezegd maar als PSV ooit overgenomen wordt door bijv. een sjijk en het is geen baas meer in eigen huis... houdt het voor mij ook op. Zou de druppel zijn en is de liefde voor het voetballen bij mij wel weg.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ik heb in de afgelopen twee maanden al 6x een push bericht gehad dat Vitesse nu écht failliet is. Kunnen we t ff definitief maken aub? Het is nou wel een keer klaar
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Jij hoopt(e) gewoon dat Vitesse zou verdwijnen Juancho. Tot die conclusie kan je wel komen als je je reacties hier naleest.

Heel heftig voor de supporters. Heel benieuwd of nog boven tafel komt waarom dit zo gebeurd is.

Ik weet wat voor een uitwerking dit heeft op een grote supporters schare... ook na ruim 30 jaar zelfs. Dit is een immens drama voor de betrokkenen en de supporters. Dat afdoen met 'jammer' is echt raar.

Hopelijk komt er nog een wonder, maar ik zie het niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:42
Josef Dettelbacher wrote: 01 Jul 2024, 16:35

Ik ben niet vies van wat speculeren, dus hierbij:

Franke was nooit écht concreet. Dit was een vooropgezet plan I.s.m. vd Kuit om op het aller aller laatste moment compleet afhankelijk te zijn van vd Kuit. Hij komt straks met een voorstel dat de gehele organisatie compleet uitkleedt, en Parry nog maar de helft ofzo van z'n geld krijgt. Iedereen moet wel akkoord gaan omdat het alternatief NIETS is en er totaal geen tijd meer is voor iets anders.
Haha, dit is een complottheorie. Vd Kuit was eerder al eens bericht om hulp toen die Amerikaan van Marseille zich terugtrok. Op de achtergrond was Vitesse echter nog bezig met Franke. Dat hadden ze Vd Kuit niet verteld en dus voldoende hij zich weer gepasseerd. Wat wel vaststaat is dat Vd Kuit nu aan tafel gaat. Maar goed, uiteindelijk komt dit ook wel een beetje door Reijntjes en Vd Kraan. Gegokt en verloren. En als de club failliet gaat dan vind ik dat het voor een deel die twee aan te rekenen valt.
Hoe dan ook heeft die vd Kuit een veel te dominante rol in dit verhaal. Het enige dat hij hoeft te doen om elke overnamekandidaat weg te pesten is vasthouden aan 2,4 miljoen huur in KKD. De enige partij waar hij dit voor laat varen is vd Kuit zelf, en aangezien hij meermaals heeft geklaagd over de loonlijst van Vitesse, denk ik dat straks 95% kan fluiten naar zijn/haar baan. Sowieso iedereen bij marketing, hr, receptie, financiële administratie, etc. Wordt gewoon overgeheveld naar zijn personeel bij Gelredome. Spelers zijn straks gewoon vaste artiesten in zijn theater, en dan het liefst zo goedkoop mogelijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 01 Jul 2024, 16:50
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:42
Haha, dit is een complottheorie. Vd Kuit was eerder al eens bericht om hulp toen die Amerikaan van Marseille zich terugtrok. Op de achtergrond was Vitesse echter nog bezig met Franke. Dat hadden ze Vd Kuit niet verteld en dus voldoende hij zich weer gepasseerd. Wat wel vaststaat is dat Vd Kuit nu aan tafel gaat. Maar goed, uiteindelijk komt dit ook wel een beetje door Reijntjes en Vd Kraan. Gegokt en verloren. En als de club failliet gaat dan vind ik dat het voor een deel die twee aan te rekenen valt.
Hoe dan ook heeft die vd Kuit een veel te dominante rol in dit verhaal. Het enige dat hij hoeft te doen om elke overnamekandidaat weg te pesten is vasthouden aan 2,4 miljoen huur in KKD. De enige partij waar hij dit voor laat varen is vd Kuit zelf, en aangezien hij meermaals heeft geklaagd over de loonlijst van Vitesse, denk ik dat straks 95% kan fluiten naar zijn/haar baan. Sowieso iedereen bij marketing, hr, receptie, financiële administratie, etc. Wordt gewoon overgeheveld naar zijn personeel bij Gelredome. Spelers zijn straks gewoon vaste artiesten in zijn theater, en dan het liefst zo goedkoop mogelijk.
Ik opteerde het al eerder maar waarom gaat Vitesse gewoon niet een tijdje in een ander stadion voetballen tot de boel een beetje beter op zijn poten staat? Even heel extreem: zie je als fan liever dat Vitesse dood gaat of dat je een seizoen of 2 in het NEC stadion speelt? Ik zou het wel weten hoor, even los van de vraag of het natuurlijk allen kan qua planning etc. Misschien ff niet leuk, maar het clubbelang staat altijd op 1 lijkt me. Wen je snel genoeg aan. En bovendien vindt iedereen het stiekem ook gewoon mooi he, dat er concurrentiestrijd is. Haal dat weg en er valt een bepaalde charme weg. Ook voor de andere partij.

Je kan nog 100x roepen dat de stadionhuur te hoog is maar iedereen weet dat. Ook geïnteresseerde kopers. Vind je dat te veel geld, dan wordt het niks. Dat blijkt nu wel keer op keer. Ik verbaas me er dus over dat je ook niks hoort over onderzoeken naar andere stadions. Fuck het Gelredome, ga lekker ergens anders verder zodat je iig nog in leven bent en kijk vervolgens eens naar wat de opties voor de toekomst zijn.
Last edited by Juancho on 01 Jul 2024, 16:54, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 01 Jul 2024, 16:52Even heel extreem: zie je als fan liever dat Vitesse dood gaat of dat je een seizoen of 2 in het NEC stadion speelt? Ik zou het wel weten hoor, even los van de vraag of het natuurlijk allen kan qua planning etc. Misschien ff niet leuk, maar het clubbelang staat altijd op 1 lijkt me. Wen je snel genoeg aan.
Alsof NEC dat toe gaat staan....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het kut als Vitesse weg gaat. Had liever gehad dat ze een stap terug hadden gedaan en met fatsoenlijk beleid, en grote achterban, langzaam weer de stap omhoog hadden gezet. Ik vind het zelf wel een mooie club met een puinbak aan foute mensen aan het roer. Een beetje zoals NAC 10 jaar lang.

Waar ik nog het meest van baal is dat je straks 38 speelrondes krijgt waar 1 team vrij is. Want ze gaan dat natuurlijk niet opvullen (en aub zeker geen Jong Feyenoord).
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 01 Jul 2024, 16:49 Jij hoopt(e) gewoon dat Vitesse zou verdwijnen @Juancho. Tot die conclusie kan je wel komen als je je reacties hier naleest.

Heel heftig voor de supporters. Heel benieuwd of nog boven tafel komt waarom dit zo gebeurd is.

Ik weet wat voor een uitwerking dit heeft op een grote supporters schare... ook na ruim 30 jaar zelfs. Dit is een immens drama voor de betrokkenen en de supporters. Dat afdoen met 'jammer' is echt raar.

Hopelijk komt er nog een wonder, maar ik zie het niet.
Natuurlijk is het heel vervelend voor die fans. Dat is een understatement. Ik gun ze hun club. Maar persoonlijk voel ik mezelf op geen enkele manier verwant met de club. Bedrijven worden opgericht, bedrijven worden verkocht en bedrijven vallen om. Zo werkt dat nu eenmaal. En je kan niet heel de wereld redden helaas.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 16:55Natuurlijk is het heel vervelend voor die fans. Dat is een understatement. Ik gun ze hun club. Maar persoonlijk voel ik mezelf op geen enkele manier verwant met de club. Bedrijven worden opgericht, bedrijven worden verkocht en bedrijven vallen om. Zo werkt dat nu eenmaal. En je kan niet heel de wereld redden helaas.
Dat klopt. Maar vurig hopen dat het allemaal mislukt. Tja.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply