Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 15:40Volgens mij zijn ze bij ajax recent gaan werken met een variabel salaris afhankelijk van de prestaties van het team. Dus dat als ze eCL spelen ontvangen spelers een lager salaris dan dat ze EL spelen. Zelfde geldt voor EL tov CL. Niet zeker, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Dit klopt. De spelers die onder Mislintat hebben getekend hebben een salaris dat afhankelijk is van het Europese niveau waarop de club acteert. Maar dat geldt alleen voor die contracten, niet voor de oudere.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 01 Jul 2024, 15:33 Ook onbetrouwbare bronnen zeggen dat Ajax nog steeds kut is.
Op dat gebied zijn ze dan toch aardig betrouwbaar…
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 15:40
Balinho wrote: 01 Jul 2024, 14:44 Ajax gaat waarschijnlijk, in navolging van hun inbred-sibling uit die mooie stad in Spanje, gewoon doodleuk een paar grootverdieners vragen de helft van hun salaris in te leveren.
Volgens mij zijn ze bij ajax recent gaan werken met een variabel salaris afhankelijk van de prestaties van het team. Dus dat als ze eCL spelen ontvangen spelers een lager salaris dan dat ze EL spelen. Zelfde geldt voor EL tov CL. Niet zeker, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Volgensmij is dit sinds Mislitat er is begonnen. Denk dus elke aankoop sinds toen, oftewel iedere aankoop die nu weg mag
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 01 Jul 2024, 15:47
ShovingNE2 wrote: 01 Jul 2024, 15:33 Ook onbetrouwbare bronnen zeggen dat Ajax nog steeds kut is.
Op dat gebied zijn ze dan toch aardig betrouwbaar…
Niet helemaal, ook qua kutheid is wel sprake van fluctuaties: nu eens super kut, dan weer über kut. Maar goed: eens kut altijd kut
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 15:40 Volgens mij zijn ze bij ajax recent gaan werken met een variabel salaris afhankelijk van de prestaties van het team. Dus dat als ze eCL spelen ontvangen spelers een lager salaris dan dat ze EL spelen. Zelfde geldt voor EL tov CL. Niet zeker, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Dat valt tegen, want in het halfjaarverslag kan je wel zien dat de salarislasten met name zijn afgenomen, maar dat dit te maken had met tegenvallende sportieve prestaties en met wijzingen in de spelersmutaties. De nieuwe regeling m.b.t. non-CL salarissen is slechts een gedeelte van de afname van de salarislasten. Het gros heeft te maken, zoals bij elke club, met het niet uitkeren van CL premies. Bij PSV verwacht ik ook dat het salaris aardig omhoog zal zijn geschoten afgelopen boekjaar mede hierdoor.

Net zoals het twitteraccount dat je aanhaalde voor wat betreft de boekwaardes niet helemaal accuraat is. (Het is prima om op deze manier het bij te houden, maar de cijfers zelf kloppen niet)

De post investeringen zijn namelijk een stuk groter dan dat de media heeft gecommuniceerd en/of wat op de Ajax site heeft gestaan. Daar zitten dus nog veel meer andere kosten in verwerkt m.b.t. de desbetreffende transfers. Dat geldt voor zowel het investeren wat duurder is dan het in eerste instantie lijkt en dat er netto een stuk minder over blijft dan dat er in eerste instantie lijkt. Dit is niet alleen bij Ajax het geval, maar zie overal. De getallen kloppen dus nooit m.b.t. de jaarcijfers.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Promes-transfer naar Ajax in de lucht? Die club is toch een soort van vrijstaat in NL dus ik acht niets uitgesloten en laten we eerlijk zijn. Goed gescout, perfecte match.
Last edited by Zuc0 on 01 Jul 2024, 17:48, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou ajax, sla je slag!
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wurgcontract aanbieden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FC Prison heeft eerste optie tot langdurige huur.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Langhurige duur?
User avatar
TomPSV023
Meervoudig international
Posts: 1,052
Joined: 18 Jun 2023, 09:46
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Messi
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben wel blij om te zien dat van der Sar er goed uit ziet, hij zit nu bij de avondetappe.
These users thanked the author TomPSV023 for the post (total 3):
StandbeeldPersepolisSKERLA
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nog maar eens terugkeren dan?

Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 22:35 Nog maar eens terugkeren dan?

Misschien een optie voor PSV……. :stars: :stars:
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cas wrote: 01 Jul 2024, 22:36
Standbeeld wrote: 01 Jul 2024, 22:35 Nog maar eens terugkeren dan?

Misschien een optie voor PSV……. :stars: :stars:
Image
These users thanked the author Maikel for the post (total 2):
De RealistTheike
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maikel wrote: 01 Jul 2024, 22:38
Cas wrote: 01 Jul 2024, 22:36

Misschien een optie voor PSV……. :stars: :stars:
Image
Ik hoopte dat de smileys genoeg waren om sarcasme aan te tonen
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cas wrote: 01 Jul 2024, 22:39
Maikel wrote: 01 Jul 2024, 22:38

Image
Ik hoopte dat de smileys genoeg waren om sarcasme aan te tonen
Er zijn tekort smileys op deze wereld om die kaasstengel op te leuken.
These users thanked the author SKERLA for the post:
NotoriousBIG046
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cas wrote: 01 Jul 2024, 22:39
Maikel wrote: 01 Jul 2024, 22:38

Image
Ik hoopte dat de smileys genoeg waren om sarcasme aan te tonen
Want ik was bloedserieus inderdaad :tear:
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ironisch dat de transfer van Bergwijn, volgens de Ajacieden het ultieme bewijs dat Ajax het Bayern München van Nederland was geworden, uiteindelijk het begin van het grote verval was.

Toch ongelofelijk dat je binnen anderhalf seizoen van kapitaalkrachtige Champions League-club naar een uitgeklede Nederlandse subtopper gaat.
These users thanked the author Olai for the post:
D.Millpants
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zag vandaag die Sesko balken bij Slovenie. Dat zou de perfecte opvolger van Mikautadze kunnen zijn.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 02 Jul 2024, 00:52 Ironisch dat de transfer van Bergwijn, volgens de Ajacieden het ultieme bewijs dat Ajax het Bayern München van Nederland was geworden, uiteindelijk het begin van het grote verval was.

Toch ongelofelijk dat je binnen anderhalf seizoen van kapitaalkrachtige Champions League-club naar een uitgeklede Nederlandse subtopper gaat.
Kwestie van je financiële huishouding inrichten gelijk een club uit de top 8 van Europa. Eén keertje mis en het kaartenhuis gebouwd op drijfzand zakt als een pudding in elkaar.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Olai
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mithras
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 04 Nov 2020, 14:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Riffii wrote: 02 Jul 2024, 01:50 Ik zag vandaag die Sesko balken bij Slovenie. Dat zou de perfecte opvolger van Mikautadze kunnen zijn.
Net zo'n ezel?
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 02 Jul 2024, 06:42
Olai wrote: 02 Jul 2024, 00:52 Ironisch dat de transfer van Bergwijn, volgens de Ajacieden het ultieme bewijs dat Ajax het Bayern München van Nederland was geworden, uiteindelijk het begin van het grote verval was.

Toch ongelofelijk dat je binnen anderhalf seizoen van kapitaalkrachtige Champions League-club naar een uitgeklede Nederlandse subtopper gaat.
Kwestie van je financiële huishouding inrichten gelijk een club uit de top 8 van Europa. Eén keertje mis en het kaartenhuis gebouwd op drijfzand zakt als een pudding in elkaar.
Nou ja, het probleem is natuurlijk niet dat het één keer mis is gegaan. Het is 2 seizoenen en ongeveer 20+ aankopen mis gegaan. Eén minder seizoen en een paar slechte aankopen zou te overzien zijn geweest.

Ik krijg 2e kleedkamer vibes, toen hadden ze volgens mij een selectie van 35 man die veel te groot en kwaliteitsarm was. Nu moeten ze misschien wel een derde kleedkamer openen. Ik ben benieuwd wat de zaakwaarnemers er nu van vinden.
These users thanked the author Harminator for the post:
ShovingNE2
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 02 Jul 2024, 00:52 Ironisch dat de transfer van Bergwijn, volgens de Ajacieden het ultieme bewijs dat Ajax het Bayern München van Nederland was geworden, uiteindelijk het begin van het grote verval was.

Toch ongelofelijk dat je binnen anderhalf seizoen van kapitaalkrachtige Champions League-club naar een uitgeklede Nederlandse subtopper gaat.
Ik dacht dat alles fout ging vanaf het moment dat Broodje van Mootje mocht invallen in de bekerfinale.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 02 Jul 2024, 00:52 Ironisch dat de transfer van Bergwijn, volgens de Ajacieden het ultieme bewijs dat Ajax het Bayern München van Nederland was geworden, uiteindelijk het begin van het grote verval was.

Toch ongelofelijk dat je binnen anderhalf seizoen van kapitaalkrachtige Champions League-club naar een uitgeklede Nederlandse subtopper gaat.
Bergwijn was ook al onder Overmars een soort prestigeproject om het machtsvertoon te laten zien. Ook al zou Ajax eigenlijk iets teveel voor hem betalen. Uiteindelijk ben ik wel blij dat Bergwijn via Tottenham bij Ajax terecht is gekomen en niet rechtstreeks van PSV naar Ajax is gegaan. Dat Bergwijn daarna nooit meer in de buurt is gekomen van zijn niveau bij PSV dat is een hele fijne meevaller.

Als je de selectie ziet van 2 jaar geleden dan was dat kwalitatief een sterke selectie en stond er veel kapitaal op het veld wat ze ook in 2 zomers hebben weten te verzilveren. Dat ze vervolgens 2 zomer er zo'n zooitje van zou maken en 4 trainers en ruim 250 miljoen er tegenaan zou gooien om vervolgens respectievelijk 3e en 5e te worden dat hadden we zelfs hier niet van kunnen dromen.
These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
TijnOlai
Locked