Geen idee wat hij verder hoopte.loginnaam wrote: ↑04 May 2021, 16:00Ik denk dat @Thoresen uiteindelijk hoopte op iemand die de taken die John de Jong nu nog steeds zal doen, over zou nemen, en dat John de Jong juist de rol op zich zou nemen die VoH nu gaat doen. Maar ervanuitgaande dat die geinvesteerde tijd van VoH ook wat heeft opgeleverd, zijn een gedegen netwerk en kennis van de spelersmarkt van 16 tot en met 21 jaar volgens mij prima en noodzakelijke kwalificaties voor een rechterhand van een TD die zich voornamelijk op de link tussen de opleiding en het eerste elftal zal gaan focussen. Verder is de bekendheid van VoH met de PSV cultuur en visie ook wel een pre m.i.
Nu de komende jaren nog wel gaan leveren, ik verwacht wel een hoop nieuwe Maduekes en Malens (ook vanuit andere landen en voor andere posities) nu!
Maar goed ja, VoH heeft veel tijd geïnvesteerd in het leren kennen van de spelersmarkt. Dat lijkt me ongeveer de eerste vereiste voor een hoofdscout. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een taxi-chauffeur tijd heeft geïnvesteerd in het leren autorijden. Niet echt een prestatie ofzo.
Verder merk ik op het forum dat er vooral veel twijfel is. Sommigen geven het duo het voordeel van de twijfel, anderen geven ze het nadeel van de twijfel (en die kampen lijken elkaar slecht te verdragen momenteel). Maar twijfel is er bij vrijwel iedereen. Ik merk bij vrijwel niemand de gezonde overtuiging dat dit absoluut een doorslaand succes gaat worden. En juist die twijfel knaagt, aan de vooravond van opnieuw een enorm belangrijke transferzomer, waarbij onze transferzomers steeds meer wegkrijgen van "do-or-die", zeker met de extra investering die binnengeharkt is.
Je zou graag zien dat er iemand (of liefst 2 personen) zit met een CV boordevol succesverhalen, maar dat CV hebben beide heren niet. De ene omdat hij een rookie is en dus nog alles te bewijzen heeft, de andere omdat hij gewoon zeer wisselende resultaten heeft neergezet als TD (en ook nog steeds een relatief groentje is in die positie).
Dus ja, ik had op iets méér gehoopt in de bezetting van onze technische functies.