Maikel wrote: ↑02 Jul 2024, 21:25
Juancho wrote: ↑02 Jul 2024, 21:22
Nee dat vind jij. Ik denk dat er prima argumenten te noemen zijn waarom je dar deze zomer prima kan weigeren. Hele valide argumenten wat mij betreft waarbij je juist het financiële ook kan meenemen.
Je kunt gewoon op me reageren of me taggen hoor
Maar kom maar op op met de argumenten dan.
Ik ben namelijk echt van mening dat PSV geen bedragen boven de 40 miljoen kan en gaat weigeren op een speler die volgend jaar 28 wordt.
Dat kan PSV zich als club niet veroorloven, zeker niet gezien de situatie waarin de club eerder zat.
Maar ik ben benieuwd!
Aantal zijn al genoemd maar oa
1. Schouten is pas 27. Dat is vooral in Nederland al oud maar dat valt reuze mee. Op 28 jarige leeftijd kan je nog altijd prima dezelfde stap naar een top competie maken als 27 jarige
2. PSV wil verder groeien, heeft torenhoge ambities en je mag verwachten dat je dat ook in de selectie gaat terug zien. Betere spelwrs, hoger algemeen niveau
3. Je speelt 2 wedstrijden CL meer
4. Schouten gaat pas z'n 2de jaar bij PSV in, komend seizoen kan ook hij nog verdere stappen zetten. Zeker ook op CL niveau. Daar was hij goed, maar op basis van dit EK kan het nog beter
5. Hij is onverwachts pas net basisspeler bij Oranje geworden en doet het geweldig zet dat nog een jaar door met WK onder hopelijk een betere bondscoach en elftal wat echt goed voetbal gaat spelen. Perfect voor Jerdi.
6. Contractueel gezien nog geen noodzaak
Kortom, ik zou bij God niet weten waarom de prijs na nog een jaar PSV onder Bosz flink gaat kelderen. In mijn ogen nergens op gebaseerd. Zet je dat af tegen zijn impact op het spel van PSV, prestaties op CL niveau, weer kampioen worden of iig 2de mrt gegarandeerd CL voetbal en geld is ook immens belangrijk.
Ik draai hem zelfs om denk ik: Schouten nog een jaar behouden is sportief en financieel gezien veel interessanter voor PSV dan 40 miljoen pakken op hem deze zomer.
De enige reden die ik me kan bedenken waarom het als te groot risico gezien wordt is een zware blessure ala Dest. Maarja, anderzijds is dat ook iets wat je altijd hebt in het voetbal. Ook bij een miljoenenankoop.
Maar misschien heb jij nog goede argumenten. Ben op mijn beurt benieuwd!