Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 04 Jul 2024, 12:59 Maar even serieus waar wil je nog 100 miljoen vandaan halen? Je wilt en het salaris huis laten krimpen dus dan moeten spelers zoals Berghuis, Bergwijn en die Engelse Stijn schaars weg maar daar krijg je denk ik max 20 miljoen voor samen. Je moet echt de enige lichtpuntjes zoals Brobbey, Hato en Ramaj verkopen om überhaupt bij dat bedrag in de buurt te komen. Gaat nog leuk worden, elke club weet van deze belabberde situatie dus de hoofdprijs gaan ze voor niemand vangen.
En dan ben je dus 6 spelers kwijt, waarbij je dus 50mil kan investeren om 6 spelers te vervangen (nog los van wat er überhaupt nodig is om andere posities te versterken).

Maar zoals ik al eerder zei; er is niet eens geld om Weghorst vast te leggen. Leuk dat Ajax met spelers in verband gebracht wordt maar momenteel is het niet meer dan contact leggen en warm houden totdat er geld beschikbaar is.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit hieronder komt van dat Twittergastje die alles over de financiën van ajax twittert. De minimale transfersom is dus de som die ze moeten ontvangen om geen verlies te draaien. Misschien klopt het niet 100%, maar het zal aardig in de richting komen.

Image
User avatar
Ontbijtkoek
International
Posts: 870
Joined: 27 May 2023, 13:57
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit zijn wel behoorlijke bedragen voor puur brandhout.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 04 Jul 2024, 12:59 Maar even serieus waar wil je nog 100 miljoen vandaan halen? Je wilt en het salaris huis laten krimpen dus dan moeten spelers zoals Berghuis, Bergwijn en die Engelse Stijn schaars weg maar daar krijg je denk ik max 20 miljoen voor samen. Je moet echt de enige lichtpuntjes zoals Brobbey, Hato en Ramaj verkopen om überhaupt bij dat bedrag in de buurt te komen. Gaat nog leuk worden, elke club weet van deze belabberde situatie dus de hoofdprijs gaan ze voor niemand vangen.
Dit is wel een terecht punt, buiten dat hoeven ze niet voor 100 miljoen te verkopen om uberhaupt hier en daar een versterking te halen. Het doel is denk ik niet voor 100 miljoen verkopen het doel is om spelers weg te doen die ze niet nodig hebben (of te duur zijn) en daar zo veel mogelijk voor terug te krijgen zodat ze gericht kwaliteit kunnen kopen. Leuk dat ze 120 miljoen moeten verkopen om 50 miljoen te kunnen investeren maar als ze straks op een wonderbaarlijke manier 60 miljoen binnen harken en 20 a 25 miljoen kunnen investeren dan kunnen ze toch 3 leuke spelers halen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 04 Jul 2024, 12:59die Engelse Stijn schaars
Aardige belediging. Maak er maar Wout Brama van.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ivicii wrote: 04 Jul 2024, 12:58 Ajax lijkt een beetje richting het feyenoord van makaay hofland etc te gaan.

ervaring klinkt allemaal heel mooi. Maar als de jonge groep eromheen niet goed genoeg is, kun je nog zoveel ervaring aantrekken, dat gaat ook niet opeens topspelers van ze maken.

Inkomsten aan transferskant gaan minder worden, inkomsten uit prijzengeld tv geld gaat minder worden. Spelers worden niet goedkoper in zowel transfersom als salariseisen.

Ajax staat er echt ( financieel ) veel slechter voor dan sommige media ons willen laten geloven. Leuk dat sommige fan accounts of pseudo populaire kenners wat interessante namen laten vallen, maar tot nu toe is er nog niks van terecht gekomen.
Wie haalde al die spelers ook alweer? :wonder:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:10
Teletubby wrote: 04 Jul 2024, 12:59 Maar even serieus waar wil je nog 100 miljoen vandaan halen? Je wilt en het salaris huis laten krimpen dus dan moeten spelers zoals Berghuis, Bergwijn en die Engelse Stijn schaars weg maar daar krijg je denk ik max 20 miljoen voor samen. Je moet echt de enige lichtpuntjes zoals Brobbey, Hato en Ramaj verkopen om überhaupt bij dat bedrag in de buurt te komen. Gaat nog leuk worden, elke club weet van deze belabberde situatie dus de hoofdprijs gaan ze voor niemand vangen.
Dit is wel een terecht punt, buiten dat hoeven ze niet voor 100 miljoen te verkopen om uberhaupt hier en daar een versterking te halen. Het doel is denk ik niet voor 100 miljoen verkopen het doel is om spelers weg te doen die ze niet nodig hebben (of te duur zijn) en daar zo veel mogelijk voor terug te krijgen zodat ze gericht kwaliteit kunnen kopen. Leuk dat ze 120 miljoen moeten verkopen om 50 miljoen te kunnen investeren maar als ze straks op een wonderbaarlijke manier 60 miljoen binnen harken en 20 a 25 miljoen kunnen investeren dan kunnen ze toch 3 leuke spelers halen.
Leuk 3 spelers halen van 20-25 miljoen? Ben je wel op de hoogte van wat Ajax gemiddeld aan spelers uitgeeft? En dan moeten het ook nog eens topversterkingen zijn.

En dan ga je nog voorbij aan het feit dat er misschien wel bedoeld wordt dat er een gat van 70mil is, dat Ajax voor 120mil moet verkopen om 50 te kunnen investeren, en er dus 70 mil gedicht moet worden betekend dus niet dat je bij 60mil 20-25mil kan investeren, want dan is het gat nog niet opgevuld en kan er dus helemaal niet geinvesteerd worden.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:15
11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:10

Dit is wel een terecht punt, buiten dat hoeven ze niet voor 100 miljoen te verkopen om uberhaupt hier en daar een versterking te halen. Het doel is denk ik niet voor 100 miljoen verkopen het doel is om spelers weg te doen die ze niet nodig hebben (of te duur zijn) en daar zo veel mogelijk voor terug te krijgen zodat ze gericht kwaliteit kunnen kopen. Leuk dat ze 120 miljoen moeten verkopen om 50 miljoen te kunnen investeren maar als ze straks op een wonderbaarlijke manier 60 miljoen binnen harken en 20 a 25 miljoen kunnen investeren dan kunnen ze toch 3 leuke spelers halen.
Leuk 3 spelers halen van 20-25 miljoen? Ben je wel op de hoogte van wat Ajax gemiddeld aan spelers uitgeeft? En dan moeten het ook nog eens topversterkingen zijn.

En dan ga je nog voorbij aan het feit dat er misschien wel bedoeld wordt dat er een gat van 70mil is, dat Ajax voor 120mil moet verkopen om 50 te kunnen investeren, en er dus 70 mil gedicht moet worden betekend dus niet dat je bij 60mil 20-25mil kan investeren, want dan is het gat nog niet opgevuld en kan er dus helemaal niet geinvesteerd worden.
Ja misschien hebben ze een tekort van 70 miljoen, kan ik me niet voorstellen met een omzet van 196 miljoen, maar daar gaat het nog niet eens om. Wat Ajax de afgelopen 4 a 5 jaar heeft uitgegeven aan spelers doet er nu ook niet meer toe want de situatie is veranderd.

Voor 25 miljoen koop je geen nieuwe Antony, geen kant-en-klare Ziyech of ervaren Tadic maar wellicht wel een Timber, Flamingo, Beelen, Pepi of ik noem maar wat. Dan gaan ze niet meteen weer voor de titel maar dan kun je in ieder geval voor plek 3 a 4 spelen en met eigen jeugd bouwen aan een nieuw Ajax. Als Ajax al het geld gaat stoppen in de Woutjes of de Rugani's van deze wereld dan is het drijfzandbeleid.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:21
Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:15

Leuk 3 spelers halen van 20-25 miljoen? Ben je wel op de hoogte van wat Ajax gemiddeld aan spelers uitgeeft? En dan moeten het ook nog eens topversterkingen zijn.

En dan ga je nog voorbij aan het feit dat er misschien wel bedoeld wordt dat er een gat van 70mil is, dat Ajax voor 120mil moet verkopen om 50 te kunnen investeren, en er dus 70 mil gedicht moet worden betekend dus niet dat je bij 60mil 20-25mil kan investeren, want dan is het gat nog niet opgevuld en kan er dus helemaal niet geinvesteerd worden.
Ja misschien hebben ze een tekort van 70 miljoen, kan ik me niet voorstellen met een omzet van 196 miljoen, maar daar gaat het nog niet eens om. Wat Ajax de afgelopen 4 a 5 jaar heeft uitgegeven aan spelers doet er nu ook niet meer toe want de situatie is veranderd.

Voor 25 miljoen koop je geen nieuwe Antony, geen kant-en-klare Ziyech of ervaren Tadic maar wellicht wel een Timber, Flamingo, Beelen, Pepi of ik noem maar wat. Dan gaan ze niet meteen weer voor de titel maar dan kun je in ieder geval voor plek 3 a 4 spelen en met eigen jeugd bouwen aan een nieuw Ajax. Als Ajax al het geld gaat stoppen in de Woutjes of de Rugani's van deze wereld dan is het drijfzandbeleid.
Hoe zie je het dan voor je? Want als Ajax 60mil wil vangen, dan moeten er dus spelers verkocht worden. Ga je jongens als Bergwijn enzo verkopen? Zelfs dan heb je zo'n 3 verkopen nodig (20mil per speler) om die 60mil te beuren. Maar ze willen ook van het brandhout af, maar ik denk dat je dan serieus een man of 6-8 moet verkopen om aan die 60mil te komen.

Stel in het beste geval doe je goede zaken, verkopen ze spelers voor meer dan wat wij nu inschatten, raken ze wat brandhout kwijt, dan verkopen ze 4-5 spelers die totaal 60mil opleveren.

Wat ga je dan dus met die 20-25mil doen die in jouw berekening over blijft om te investeren? Want als je daar 3 spelers voor terug kan kopen, terwijl je er net 4-5 verkocht hebt... En dan heb je dus ook nog de huidige zwakke plekken in de selectie niet opgevuld.

Oprecht; als je 4 spelers verkoopt en je haalt er 3 terug, pak de selectie er maar bij, ik durf met zekerheid te zeggen dat je echt per positie dan hooguit 1 goede speler aan kan wijzen, waarbij het soms al twijfelachtig is want dan reken je bijv. al Rensch als enige goede rechtsback, Bergwijn als enige goede buitenspeler, Brobbey als enige goede spits, ga zo maar door. Dan gaat er echt iets fout als daar 2-3 basisspelers geblesseerd raken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:36Wat ga je dan dus met die 20-25mil doen die in jouw berekening over blijft om te investeren? Want als je daar 3 spelers voor terug kan kopen, terwijl je er net 4-5 verkocht hebt... En dan heb je dus ook nog de huidige zwakke plekken in de selectie niet opgevuld.

Oprecht; als je 4 spelers verkoopt en je haalt er 3 terug, pak de selectie er maar bij, ik durf met zekerheid te zeggen dat je echt per positie dan hooguit 1 goede speler aan kan wijzen, waarbij het soms al twijfelachtig is want dan reken je bijv. al Rensch als enige goede rechtsback, Bergwijn als enige goede buitenspeler, Brobbey als enige goede spits, ga zo maar door. Dan gaat er echt iets fout als daar 2-3 basisspelers geblesseerd raken.
Precies. Zij gaan naar de koopjeshoek van 3-5 miljoen, huren en transfervrij. Vreemd toch dat Rosario nog niet rond is? Of Weg Wapworst?

Er zijn echt nul geruchten over uitgaande transfers op Berghuis, Brobbel en Bergrat, Sutalo en noem al die prutsers maar op. We zitten in juli. Dat wordt gewoon augustus voordat het op gang komt. En dan eerst een stapel verkopen om in de laatste week van augustus gaten in de selectie op te vullen. Rosario heeft dan al bijgetekend bij Nice en Wep Wogwap heeft er al drie in liggen voor FC Twente.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:36
11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:21

Ja misschien hebben ze een tekort van 70 miljoen, kan ik me niet voorstellen met een omzet van 196 miljoen, maar daar gaat het nog niet eens om. Wat Ajax de afgelopen 4 a 5 jaar heeft uitgegeven aan spelers doet er nu ook niet meer toe want de situatie is veranderd.

Voor 25 miljoen koop je geen nieuwe Antony, geen kant-en-klare Ziyech of ervaren Tadic maar wellicht wel een Timber, Flamingo, Beelen, Pepi of ik noem maar wat. Dan gaan ze niet meteen weer voor de titel maar dan kun je in ieder geval voor plek 3 a 4 spelen en met eigen jeugd bouwen aan een nieuw Ajax. Als Ajax al het geld gaat stoppen in de Woutjes of de Rugani's van deze wereld dan is het drijfzandbeleid.
Hoe zie je het dan voor je? Want als Ajax 60mil wil vangen, dan moeten er dus spelers verkocht worden. Ga je jongens als Bergwijn enzo verkopen? Zelfs dan heb je zo'n 3 verkopen nodig (20mil per speler) om die 60mil te beuren. Maar ze willen ook van het brandhout af, maar ik denk dat je dan serieus een man of 6-8 moet verkopen om aan die 60mil te komen.

Stel in het beste geval doe je goede zaken, verkopen ze spelers voor meer dan wat wij nu inschatten, raken ze wat brandhout kwijt, dan verkopen ze 4-5 spelers die totaal 60mil opleveren.

Wat ga je dan dus met die 20-25mil doen die in jouw berekening over blijft om te investeren? Want als je daar 3 spelers voor terug kan kopen, terwijl je er net 4-5 verkocht hebt... En dan heb je dus ook nog de huidige zwakke plekken in de selectie niet opgevuld.

Oprecht; als je 4 spelers verkoopt en je haalt er 3 terug, pak de selectie er maar bij, ik durf met zekerheid te zeggen dat je echt per positie dan hooguit 1 goede speler aan kan wijzen, waarbij het soms al twijfelachtig is want dan reken je bijv. al Rensch als enige goede rechtsback, Bergwijn als enige goede buitenspeler, Brobbey als enige goede spits, ga zo maar door. Dan gaat er echt iets fout als daar 2-3 basisspelers geblesseerd raken.
Ze hebben toch al die Portugees en Georgiër verkocht voor samen 22 ish miljoen? Forbs, Akpom, Henderson, Rulli, Berghuis, Sutalo, Wijndal, Sosa, Gaaei of nog een paar van die artiesten die ze toch niet gebruiken en teveel salaris hebben.

Ramaj
Rensch-Kaplan-Hato-Aankoop
Tahirovic-Hlynsson-Taylor
Aankoop-Brobbey-Bergwijn

Met een linksback en rechtsbuiten zullen ze geen gevaar zijn voor PSV, en Feyenoord, maar heel veel minder dan AZ/Twente hoeft het toch niet te zijn? Jij doet net alsof ik zeg dat Ajax weer een titelkandidaat is met een paar versterkingen. En ik weet ook wel dat dit team er geen klote van kan want dat hebben we vorig jaar al gezien maar met 3 goede aankopen kan het echt wel 50% beter gaan draaien.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Franciscus wrote: 04 Jul 2024, 12:25 En dan het nog spinnen alsof het niet erg is. 50 miljoen kunnen investeren is best veel.
Niet als je daarvoor eerst voor 120 miljoen moet verkopen, terwijl je een selectie vol brandhout in huis hebt.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het komt natuurlijk allemaal bovenop het cowboybeleid van Overmars he, nl. maximaal investeren omdat je op elke investering gemiddeld een mooie procentuele winst behaalt - dus hoe meer je investeert, hoe meer je verdient. Dat leek allemaal heel voorspoedig te lopen, veel mensen hier (incl. ikzelf) zagen het destijds dan ook met lede ogen aan. Het enige risico wat je loopt is dat het winstgevende cirkeltje opeens bruut doorbroken wordt: als de inkomsten om welke reden dan ook opeens instorten dan zullen die investeringen als een molensteen om je nek hangen, maar niemand zag dat aankomen. Toen Corona uitbrak begon voor het eerst het besef in te dalen dat de zoiets wel degelijk kon gebeuren, dat leken ze echter redelijk te overleven. Gelukkig bleef het daar niet bij :mrgreen:
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
De Realist
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het wachten is op dit soort balken onderin beeld:

Image
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 6):
ziege maar ook zaggeOntbijtkoekSKERLABalinhoComeOnPSVNilis
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ivicii
Bankzitter
Posts: 283
Joined: 06 Jun 2023, 10:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je als club al weken roept dat je van de mislintat bagger afwilt, ga je daar natuurlijk ook nooit meer hoofdprijzen voor krijgen.

Ajax heeft gewoon 6-8 basis waardige spelers nodig om iig stabiel te worden en een top 3 plek " eenvoudig " te kunnen bereiken.
WIl je meedoen voor het kampioenschap moeten van de 6-8 spelers er minimaal 3 meteen tot de topspelers gaan behoren. Daar kost een flinke duit en dat hebben ze niet.

Missen ze nog een jaar CL gaat het gat waar ze invallen alleen maar dieper worden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:46Ze hebben toch al die Portugees en Georgiër verkocht voor samen 22 ish miljoen?
Op Mikautadze boekte ze een verlies van 3mln en op die Portugees een krappe winst, dacht ik. Dus dat heft elkaar op. Onder aan de streep boeken ze daar geen winst op. Dus die verkopen dragen niks bij.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Sensation
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 13:46
Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:36

Hoe zie je het dan voor je? Want als Ajax 60mil wil vangen, dan moeten er dus spelers verkocht worden. Ga je jongens als Bergwijn enzo verkopen? Zelfs dan heb je zo'n 3 verkopen nodig (20mil per speler) om die 60mil te beuren. Maar ze willen ook van het brandhout af, maar ik denk dat je dan serieus een man of 6-8 moet verkopen om aan die 60mil te komen.

Stel in het beste geval doe je goede zaken, verkopen ze spelers voor meer dan wat wij nu inschatten, raken ze wat brandhout kwijt, dan verkopen ze 4-5 spelers die totaal 60mil opleveren.

Wat ga je dan dus met die 20-25mil doen die in jouw berekening over blijft om te investeren? Want als je daar 3 spelers voor terug kan kopen, terwijl je er net 4-5 verkocht hebt... En dan heb je dus ook nog de huidige zwakke plekken in de selectie niet opgevuld.

Oprecht; als je 4 spelers verkoopt en je haalt er 3 terug, pak de selectie er maar bij, ik durf met zekerheid te zeggen dat je echt per positie dan hooguit 1 goede speler aan kan wijzen, waarbij het soms al twijfelachtig is want dan reken je bijv. al Rensch als enige goede rechtsback, Bergwijn als enige goede buitenspeler, Brobbey als enige goede spits, ga zo maar door. Dan gaat er echt iets fout als daar 2-3 basisspelers geblesseerd raken.
Ze hebben toch al die Portugees en Georgiër verkocht voor samen 22 ish miljoen? Forbs, Akpom, Henderson, Rulli, Berghuis, Sutalo, Wijndal, Sosa, Gaaei of nog een paar van die artiesten die ze toch niet gebruiken en teveel salaris hebben.

Ramaj
Rensch-Kaplan-Hato-Aankoop
Tahirovic-Hlynsson-Taylor
Aankoop-Brobbey-Bergwijn

Met een linksback en rechtsbuiten zullen ze geen gevaar zijn voor PSV, en Feyenoord, maar heel veel minder dan AZ/Twente hoeft het toch niet te zijn? Jij doet net alsof ik zeg dat Ajax weer een titelkandidaat is met een paar versterkingen. En ik weet ook wel dat dit team er geen klote van kan want dat hebben we vorig jaar al gezien maar met 3 goede aankopen kan het echt wel 50% beter gaan draaien.
Maar wat zit daar dan achter?

Ik doe niet alsof je doet dat Ajax weer titelkandidaat is, want ik las idd dat je zei dat ze dan weer op plek 3-4 kunnen mikken. Maar ik vraag mij echt af of de selectie breed genoeg is dan. Want zoals ik zeg, je kan dan op elke positie wel één redelijke speler neerzetten zoals jij hierboven doet, maar wat zit er dan achter?

Want als je dus twee aankopen doet en de opstelling wordt zoals jij zegt dan ben je dus zonder verdere aankopen afhankelijk van een bank met:
- Rulli die weg gaat
- Gaaei/Gooijer als backup RB
- Medic als enige andere CV, of blijft Sutalo als bankzitter?
- Linksback is Avila dus de bankzitter? Of Sosa? Of beste linkerkant Wijndal?
- Middenveld; gaat Henderson? Hou je dan echt alleen Mannsverk en vd Boomen over als back-up? Of Fitz-Jim? Of rode kaarten pakker Vos?
- Aanval. Ja. Aanval. Wat blijft daar dan over? Forbs, Godts, Berghuis, Akpom en Rijkhoff staan er nu. Maar Forbs en Akpom mogen dus weg (vooral die laatste want die is tenminste zo zeggen ze nog iets waard), Berghuis zal wel weg willen / flink op de begroting drukken. Hou je dus zonder verdere breedte aankopen Godts en Rijkhoff over.


Wat ik dus bedoel: een selectie is veel meer dan 11 poppetjes neer kunnen zetten. Want van de spelers die ik hierboven noem die back-up kunnen zijn, staan 80% op de nominatie om te vertrekken, en dat zijn echt geen spelers waar ze winst op kunnen maken.

Daarom zeg ik; wat ga je dan van dat geld doen? Ga je de verkochte spelers vervangen of ga je de huidige zwakke plekken verbeteren?

Ik denk echt dat er in september een hele uitgeklede Ajax selectie zal staan die ongetwijfeld prima 11 goede voetballers in de basis kunnen zetten maar waarna het daarachter echt heel matig wordt, of een bank vol jeugdspelers.
These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
YkhimIviciiBalinho
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De kruisbandjes van Avilla hebben momenteel uitsluitend emotionele waarde. Die is pas na de winterstop terug denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:58 Wat ik dus bedoel: een selectie is veel meer dan 11 poppetjes neer kunnen zetten. Want van de spelers die ik hierboven noem die back-up kunnen zijn, staan 80% op de nominatie om te vertrekken, en dat zijn echt geen spelers waar ze winst op kunnen maken.

Daarom zeg ik; wat ga je dan van dat geld doen? Ga je de verkochte spelers vervangen of ga je de huidige zwakke plekken verbeteren?

Ik denk echt dat er in september een hele uitgeklede Ajax selectie zal staan die ongetwijfeld prima 11 goede voetballers in de basis kunnen zetten maar waarna het daarachter echt heel matig wordt, of een bank vol jeugdspelers.
Ja er blijft daarachter geen zak over maar dat is bij AZ/Twente ook niet. Als je spelers als Pasveer, Medic, Vos, Godts, Unuvar, Rijkhof, Axel-Dongen, Baas, Gooijer, Mannsverk en vd Boomen hebt dan heb je mijn inziens gewoon een kutbank maar er kunnen best hier en daar wat spelers een stapje maken wat ze acceptabel maakt als invaller. Dus eens dat ze een heel uitgeklede selectie hebben en vanuit daar gaan ze het opnieuw opbouwen. En dus vanuit daar ga je kijken waar je spelers kunt vinden die je vooruit kunnen helpen. Dus ja beide, zowel zwakke plekken vervangen maar eerst zorgen dat je een selectie hebt van pakweg 18 man. Het gaat ook niet in 1 zomer van volledig kut naar acceptabel.

Een veredeld Jong Ajax met een paar internationals en miskopen. Dat is het startpunt waar ze denk ik op hopen maar er komt gewoon hond voor de helft van dat brandhout.
En ik noem maar iets maar als Flamingo met Hato achterin staat dan is dat geen CL niveau maar dan moet je in de ED toch in ieder geval aan voetbal toe moeten komen. En ik noem Flamingo omdat dat voor Ajax volgens mij ook een speler zou zijn die daar niet zou mistaan en die kost 'maar' 7 a 8 miljoen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 04 Jul 2024, 14:14
Sensation wrote: 04 Jul 2024, 13:58 Wat ik dus bedoel: een selectie is veel meer dan 11 poppetjes neer kunnen zetten. Want van de spelers die ik hierboven noem die back-up kunnen zijn, staan 80% op de nominatie om te vertrekken, en dat zijn echt geen spelers waar ze winst op kunnen maken.

Daarom zeg ik; wat ga je dan van dat geld doen? Ga je de verkochte spelers vervangen of ga je de huidige zwakke plekken verbeteren?

Ik denk echt dat er in september een hele uitgeklede Ajax selectie zal staan die ongetwijfeld prima 11 goede voetballers in de basis kunnen zetten maar waarna het daarachter echt heel matig wordt, of een bank vol jeugdspelers.
Ja er blijft daarachter geen zak over maar dat is bij AZ/Twente ook niet. Als je spelers als Pasveer, Medic, Vos, Godts, Unuvar, Rijkhof, Axel-Dongen, Baas, Gooijer, Mannsverk en vd Boomen hebt dan heb je mijn inziens gewoon een kutbank maar er kunnen best hier en daar wat spelers een stapje maken wat ze acceptabel maakt als invaller. Dus eens dat ze een heel uitgeklede selectie hebben en vanuit daar gaan ze het opnieuw opbouwen. En dus vanuit daar ga je kijken waar je spelers kunt vinden die je vooruit kunnen helpen. Dus ja beide, zowel zwakke plekken vervangen maar eerst zorgen dat je een selectie hebt van pakweg 18 man. Het gaat ook niet in 1 zomer van volledig kut naar acceptabel.

Een veredeld Jong Ajax met een paar internationals en miskopen. Dat is het startpunt waar ze denk ik op hopen maar er komt gewoon hond voor de helft van dat brandhout.
En ik noem maar iets maar als Flamingo met Hato achterin staat dan is dat geen CL niveau maar dan moet je in de ED toch in ieder geval aan voetbal toe moeten komen. En ik noem Flamingo omdat dat voor Ajax volgens mij ook een speler zou zijn die daar niet zou mistaan en die kost 'maar' 7 a 8 miljoen.
Verrek. We zijn het eens. :mrgreen: :shake:

Desalniettemin, er moet eerst een berg verkocht worden voordat überhaupt mensen als Wap Weghorst aangekocht kunnen worden, zoals ik ook al eerder vernomen had en wat alleen maar erger en erger lijkt te worden.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat geld halen ze wel binnen met transfer inkomsten. Hun grootste uitdaging is salaris laten krimpen met 33%. Dat gaat echt niet lukken tenzij ze de selectie met de helft opvullen met Jong Ajax grut.

Of huren en daar financiële toverkunsten mee uitvoeren. Maar dat ga je linksaf of rechtsaf ook voelen.

Zo lang ze hun beste spelers onder de prijs verkopen en daarvoor late 20’ers l, 30’ers als Weghorst, Rosario enz voor halen, dan kunnen we onze lol voorlopig nog op.
flemmingpovlsen
Jeugdspeler
Posts: 30
Joined: 27 Aug 2023, 11:15
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax heeft echt een hele moeilijke puzzel. De transferwindow moet op 4 assen samenvallen:

1. cashflow: ze zaten ongeveer op 0 (gezien die lening in de winter), er is wat binnengekomen via Mikautadze, Consessao, etc. Zal een beginnetje zijn, maar nog niet genoeg voor uitgaven van 10-15 miljoen. Theoretisch zouden ze hiermee misschien Rosario kunnen ophalen. Maar:
2. de afschrijvingen moeten netto flink zakken. Dus eerst een dikke afschrijving weg, voordat er een nieuwe komt. Dit was vorig jaar al het geval en nu zullen ze er nog veel strenger op zijn. Verkoop van Akpom en of Sutalo zou beweging kunnen brengen. Maar:
3. de boeken moeten een beetje vrolijk gaan kloppen. CL misgelopen en standaard duur verkopen is op begroot. Dus bij de verkoop zal ook echt 1 of meer cashcows moeten zitten. Dwz winst tov de aankoop. Misschien dat een gekke engelse club zich overbetaald aan Akpom, maar dan denk ik hoogstens aan een plus van 5-10 miljoen (dus bovenop de aankoop van 12?). Dus dat is of een hele dikke min in de cijfers accepteren of iemand als Hato of Brobbey verkopen (ik heb de interesse in Weghorst altijd gezien als signaal dat ze Brobbey gaan verkopen, ze zijn financieel niet in de status om ze allebei te hebben lijkt me). En:
4. de salarissen moeten dik zakken. Dus in de verkoop zal ook een Bergwijn / Berghuis / Henderson moeten zitten. En dit is vast ook de reden dat ze niet kunnen doorpakken met spelers als Rosario en Weghorst. Aankopen gaan ze echt geen 2M meer voorhouden. Die Rugani zal ook lastig worden daardoor.

Dus ik zou het nieuws in de gaten houden of Akpom, Henderson of Sutalo een stap gaan maken. Zolang die niet weggaan gaat er ook niks inkomen bij Ajax.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 04 Jul 2024, 13:46
Franciscus wrote: 04 Jul 2024, 12:25 En dan het nog spinnen alsof het niet erg is. 50 miljoen kunnen investeren is best veel.
Niet als je daarvoor eerst voor 120 miljoen moet verkopen, terwijl je een selectie vol brandhout in huis hebt.
Ja dat snap ik, maar in de wereld van Verweij en @Menno1 hoef je dan alleen Hato en Brobbey te verkopen.
These users thanked the author Franciscus for the post (total 2):
Menno1Heissenberrug
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fijn, hopelijk komt dit nog meer naar buiten en gaan clubs een keer kappen met die achterlijke prijzen te betalen.
Je zou zeggen dat alle seinen op groen staan voor lage tot reële transfersommen.

Vorige zomer hebben ze nog Timber, Kudus en Alvarez kunnen verkopen voor 40/45 per stuk. Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog iemand in zit met die waarde. Dus ze zullen het met name van kwantitatieve verkoop hebben.

De vraag is daarnaast, moet Ajax 120m winst maken op transfers om 50m te kunnen investeren? Of voor 120m verkopen om 50m te investeren?

Grappig trouwens dat hij de schuld bij Mislintat legt, maar 70m plussen op transfers moest het jaar ervoor ook en het jaar ervoor ook, en daar voor ook etc. Alleen nu hebben ze nog meer brandhout.
These users thanked the author Ittot for the post:
De Realist
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 04 Jul 2024, 14:56De vraag is daarnaast, moet Ajax 120m winst maken op transfers om 50m te kunnen investeren? Of voor 120m verkopen om 50m te investeren?
Dat hangt er vanaf waar de cijfers vandaan komen. Komen deze cijfers vanuit de wens de afschrijvingen fors terug te dringen? Dan ruil je ongeveer 24 miljoen aan afschrijvingen per jaar in voor 10 miljoen. Wat denk ik wel wenselijk is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked