11 Tinus wrote: ↑04 Jul 2024, 13:46
Sensation wrote: ↑04 Jul 2024, 13:36
Hoe zie je het dan voor je? Want als Ajax 60mil wil vangen, dan moeten er dus spelers verkocht worden. Ga je jongens als Bergwijn enzo verkopen? Zelfs dan heb je zo'n 3 verkopen nodig (20mil per speler) om die 60mil te beuren. Maar ze willen ook van het brandhout af, maar ik denk dat je dan serieus een man of 6-8 moet verkopen om aan die 60mil te komen.
Stel in het beste geval doe je goede zaken, verkopen ze spelers voor meer dan wat wij nu inschatten, raken ze wat brandhout kwijt, dan verkopen ze 4-5 spelers die totaal 60mil opleveren.
Wat ga je dan dus met die 20-25mil doen die in jouw berekening over blijft om te investeren? Want als je daar 3 spelers voor terug kan kopen, terwijl je er net 4-5 verkocht hebt... En dan heb je dus ook nog de huidige zwakke plekken in de selectie niet opgevuld.
Oprecht; als je 4 spelers verkoopt en je haalt er 3 terug, pak de selectie er maar bij, ik durf met zekerheid te zeggen dat je echt per positie dan hooguit 1 goede speler aan kan wijzen, waarbij het soms al twijfelachtig is want dan reken je bijv. al Rensch als enige goede rechtsback, Bergwijn als enige goede buitenspeler, Brobbey als enige goede spits, ga zo maar door. Dan gaat er echt iets fout als daar 2-3 basisspelers geblesseerd raken.
Ze hebben toch al die Portugees en Georgiër verkocht voor samen 22 ish miljoen? Forbs, Akpom, Henderson, Rulli, Berghuis, Sutalo, Wijndal, Sosa, Gaaei of nog een paar van die artiesten die ze toch niet gebruiken en teveel salaris hebben.
Ramaj
Rensch-Kaplan-Hato-Aankoop
Tahirovic-Hlynsson-Taylor
Aankoop-Brobbey-Bergwijn
Met een linksback en rechtsbuiten zullen ze geen gevaar zijn voor PSV, en Feyenoord, maar heel veel minder dan AZ/Twente hoeft het toch niet te zijn? Jij doet net alsof ik zeg dat Ajax weer een titelkandidaat is met een paar versterkingen. En ik weet ook wel dat dit team er geen klote van kan want dat hebben we vorig jaar al gezien maar met 3 goede aankopen kan het echt wel 50% beter gaan draaien.
Maar wat zit daar dan achter?
Ik doe niet alsof je doet dat Ajax weer titelkandidaat is, want ik las idd dat je zei dat ze dan weer op plek 3-4 kunnen mikken. Maar ik vraag mij echt af of de selectie breed genoeg is dan. Want zoals ik zeg, je kan dan op elke positie wel één redelijke speler neerzetten zoals jij hierboven doet, maar wat zit er dan achter?
Want als je dus twee aankopen doet en de opstelling wordt zoals jij zegt dan ben je dus zonder verdere aankopen afhankelijk van een bank met:
- Rulli die weg gaat
- Gaaei/Gooijer als backup RB
- Medic als enige andere CV, of blijft Sutalo als bankzitter?
- Linksback is Avila dus de bankzitter? Of Sosa? Of beste linkerkant Wijndal?
- Middenveld; gaat Henderson? Hou je dan echt alleen Mannsverk en vd Boomen over als back-up? Of Fitz-Jim? Of rode kaarten pakker Vos?
- Aanval. Ja. Aanval. Wat blijft daar dan over? Forbs, Godts, Berghuis, Akpom en Rijkhoff staan er nu. Maar Forbs en Akpom mogen dus weg (vooral die laatste want die is tenminste zo zeggen ze nog iets waard), Berghuis zal wel weg willen / flink op de begroting drukken. Hou je dus zonder verdere breedte aankopen Godts en Rijkhoff over.
Wat ik dus bedoel: een selectie is veel meer dan 11 poppetjes neer kunnen zetten. Want van de spelers die ik hierboven noem die back-up kunnen zijn, staan 80% op de nominatie om te vertrekken, en dat zijn echt geen spelers waar ze winst op kunnen maken.
Daarom zeg ik; wat ga je dan van dat geld doen? Ga je de verkochte spelers vervangen of ga je de huidige zwakke plekken verbeteren?
Ik denk echt dat er in september een hele uitgeklede Ajax selectie zal staan die ongetwijfeld prima 11 goede voetballers in de basis kunnen zetten maar waarna het daarachter echt heel matig wordt, of een bank vol jeugdspelers.