John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

‘Die window was niet goed genoeg, klaar. De kritiek was terecht en daar loop ik niet voor weg. Moet je een grote kerel in zijn. Maar ik zorg er echt wel voor dat mijn transferbalans positief is. Ik zie en lees niet zoveel, ook wel bewust, maar dat heb ik ook niet nodig om kritisch naar mijn functioneren te kijken. Ik weet toch hoe het werkt. Als het dit seizoen mis was gegaan, had ik misschien niet meer bij PSV gewerkt. Is ook helemaal niet erg, het zijn de wetten van de topsport. Mijn werk wordt vooral beoordeeld op de prestaties van de spelers die ik haal, de transfers die ik doe, de spelers die doorstromen en de prijzen die PSV pakt. Als ik veel geld neertel voor een speler, is de verwachting bij iedereen dat hij een topversterking is en veel geld gaat opleveren.’

Goede kritische blik naar zijn eigen handelen.
Madueke
Legende

'Als het dit seizoen mis was gegaan'

Dat kan nog steeds John, maar we kunnen hier en daar al opvangen dat dat geen consequenties gaat hebben voor je en onze Duitse vriend.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 05 May 2021, 10:52 Marco Timmer zegt dat het geld voor het 1e vooral gestoken wordt in het slagvaardiger kunnen handelen bij het binnen halen van talenten tussen de 15 en 21. Nou dat vind ik prima beleid, want met onze Academy en Herdgang lijkt het me prima om spelers op te leiden richting het eerste. Als er dan ook extra geld gaat naar (jeugd)scouting in de wetenschap dat we met bv Malen Locadia Madueke en toch ook Rosario al flink wat spelers hebben binnen gehaald die bij ons die laatste stap hebben gezet.
Interessant, Mag ik hieruit opmaken dat er geen tot weinig ervaren spelers dan worden aangetrokken voor het eerste? Ik heb het idee dat daar nu juist een groot gebrek aan was.

Of gaat er een groot vast bedrag wat gereserveerd was voor het eerste nu vastgezet worden om potentieel grote talenten vast te leggen voor de jeugd?

Of anders?

Overigens weten we dan nu ook meteen wie John de Jong gaat opvolgen, mocht hij vertrekken en Jan er zin in hebben. Dit is immers ook met John en Marcel gebeurd die eerder Marcel's rechterhand was.
ShovingNE2
Site Admin

Ihattaren wrote: 05 May 2021, 11:09 Dat kan nog steeds John, maar we kunnen hier en daar al opvangen dat dat geen consequenties gaat hebben voor je en onze Duitse vriend.
Niet hier en daar hoor. Echt helemaal niemand verwacht ontslag. Een heel stevige evaluatie: dat zeker. Maar dat vind jij waarschijnlijk (zo proef ik uit jouw woorden) niet genoeg consequenties.

Alleen een relatief kleine groep supporters willen dan een aantal mensen naar het UWV sturen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Net het interview gelezen. Prima interview maar er wordt vrij weinig nieuws verteld. Vooral dat het het doel is om sneller te kunnen toeslaan bij jonge spelers. Ook dat ze een hotel willen bouwen voor (stage) spelers, ouders etc. Vennegoor gaat daarin een belangrijke rol spelen.

Over nieuwe aankopen laat John zich niet uit. Het hangt van Teze af of er een RB of een RCV gehaald wordt en hij zou graag een type Guardado erbij halen. Niet de speler Guardado maar iemand die in woord en daad voorop in de strijd gaat. Lijkt me goed. Verder worden de namen Propper en Veerman genoemd maar daar gaat hij niet op in.
Thoresen
Nationale topspeler

Welke aankopen van JdJ zijn met winst doorverkocht? En welke met verlies?
Heeft iemand dat in beeld?
ruuddevil
Legende

Hij zegt wel dat ze geen 10 mln voor Propke gaan betalen.

Maar begrijp ik nou goed dat er alleen versterking voor het centrum komt als Teze rechtsback gaat spelen?
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Vrij zinloze vraag aangezien alle aankopen plaats hebben gevonden in de twee vorige transferwindows en dus nog helemaal niet verkocht zijn.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 05 May 2021, 11:32 Hij zegt wel dat ze geen 10 mln voor Propke gaan betalen.

Maar begrijp ik nou goed dat er alleen versterking voor het centrum komt als Teze rechtsback gaat spelen?
Ik denk (maar dat is een aanname) dat als ik het zo lees hij twee 'patrons' erbij wil hebben. RB en CVM als Teze CV blijft en anders CV & CVM als Teze rechtsback wordt. Dat hij het echt over de basis heeft. Als Baumgartl vertrekt (en dat lijkt mij aannemelijk) dan komt daar wel versterking voor.

Viergever wordt denk ik niet vervangen. Hopelijk kunnen we Obispo meer aan het werk zien, maar die viel mij helemaal niet tegen tegen Heerenveen en wordt hij de vervanger als Viergever vertrekt.
Ardbeg
Mister PSV

Benieuwd of er dan een type Guardado EN Propper bij komt. Dat zou mega zijn, natuurlijk.
Thoresen
Nationale topspeler

GillesdelaCroquette wrote: 05 May 2021, 11:33 Vrij zinloze vraag aangezien alle aankopen plaats hebben gevonden in de twee vorige transferwindows en dus nog helemaal niet verkocht zijn.
Angelino toch wel? en die is met winst verkocht.....Behich?Sainsbury?
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Dat zijn echt de kruimels. Lijkt me niet dat dat een beeld geeft.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Tijn
Internationale topspeler

Mooi artikel wel op VI, ook al staan er niet heel veel schokkende dingen in. Tussen de regels door lezend lijkt de komst van Pröpper nagenoeg rond en voor een verantwoord bedrag. Ook Ihattaren schrijft hij nog niet af, al is dat misschien vooral voor de bühne.
Tijn
Internationale topspeler

ruuddevil wrote: 05 May 2021, 11:32 Hij zegt wel dat ze geen 10 mln voor Propke gaan betalen.

Denk dat hij er meer wat tactisch omheen manouvreerde, zoals Brands ook altijd deed. Achterin ligt het zwaartepunt, maar hij gaat natuurlijk nu niet zeggen dat hij de verdedigers wil vervangen.
Ardbeg
Mister PSV

Tijn wrote: 05 May 2021, 11:39

Denk dat hij er meer wat tactisch omheen manouvreerde, zoals Brands ook altijd deed. Achterin ligt het zwaartepunt, maar hij gaat natuurlijk nu niet zeggen dat hij de verdedigers wil vervangen.
Dit en dat je anders heel makkelijk de prijs opschroeft en jezelf in de vingers snijdt
Ailon
Vedette

Ren Höek wrote: 05 May 2021, 10:59
Ailon wrote: 05 May 2021, 10:38 Zie mijn laatste aanvullig op de vorige post.
Wat doet dat af aan de kritiek op Hamstra bij Heerenveen?
Wat daar zijn zwakke punt was is zijn hoofdtaak bij Ajax, dat argument blijft.
Puur speculatief, dus geen valide argument
Het aandachtsgebied van Hamstra is een stuk kleiner dan bij Heerenveen waar hij voor alle contracten verantwoordelijk was. Maar voor de taken die hij op zich neemt bij ajax mbt de Academy heeft hij wel de nodige vlieguren gemaakt. Plus dat hij oook nog een vijftal jaren Hoofd Olpleidingen Vitesse Academy is geweest.
Nogmaals, niet voor niets is de taak van Technisch Manager opgesplitst. Niet alleen bij Ajax en PSV maar ook bij de nodige clubs in het buitenland. Het huidige spelersmanagement is qua tijdsbesteding een stuk intensiever dan wat jaren geleden.
De Jong heeft zich hier nog over uitgesproken. Bij zijn aanstelling verklaarde hij dat hij niet snapte hoe Brands dat voor alle contractspelers (selectie en jeugd) klaarspeelde.

En die kritiek...
Pfff.... Hamstra is bepaald niet door de voordeur van Hereenveen vertrokken.
Directeur Roozemond en Hamstra zaten niet op een lijn was spelersinvestering betreft en bovendien heeft Roozenmond Hamstra ook nog beschuldigd van oneerlijk spel toen hij zijn vertrek bekend maakte.
Met modder gooien na een onverwacht vertrek of ontslag is usance geworden in de bedrijfstak betaald voetbal.
Last edited by Ailon on 05 May 2021, 11:52, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Massimo
Legende

Ik lees met regelmaat zaken over vernieuwingen of van buitenaf, maar behalve dat ze aangeven dat er extern nog een aantal scouts zullen worden toegevoegd aan het scoutingsteam heeft er vorig jaar toch al een grote verandering en vernieuwing plaatsgevonden met halen van Schmidt en zijn huishouding inclusief zijn netwerk?
ShovingNE2
Site Admin

Ailon wrote: 05 May 2021, 11:47 Met modder gooien na een onverwacht vertrek of ontslag is usance geworden in de bedrijfstak betaald voetbal.
En bij Heerenveen is het sinds het vertrek van Riemer vd Velde moddergooien tot kunst verheven. Verder ken ik Hamstra niet, behalve dat hij mij een keer in de zeik nam op twitter. :D
Ailon
Vedette

ShovingNE2 wrote: 05 May 2021, 11:51
Ailon wrote: 05 May 2021, 11:47 Met modder gooien na een onverwacht vertrek of ontslag is usance geworden in de bedrijfstak betaald voetbal.
En bij Heerenveen is het sinds het vertrek van Riemer vd Velde moddergooien tot kunst verheven. Verder ken ik Hamstra niet, behalve dat hij mij een keer in de zeik nam op twitter. :D
Hij schijnt al wat langer "geflirt" te hebben met die kutclub.
Jouw een beetje kennende zal hij zich dus wel gestoord hebben aan een uitlating op Twitter over zijn wens-clubje. :D

Toch vreemd dat mensen met een sleutelrol in het Betaald Voetbal op Twitter gaan reageren op supporters.
Zegt dus wel iets over de persoon Hamstra nmi. maar niet over eventuele kwaliteiten als manager.
Dat Heerenveen al jaren zware cijfers schrijft wordt voor een voornaam deel aan hem toegerekend.
Trixm
Vedette

ShovingNE2 wrote: 05 May 2021, 11:51
Laat maar weer eens zien dat meneer Hamstra niet bijzonder is en louter de menigte volgt :D
Saibari is underrated.
Ailon
Vedette

Massimo wrote: 05 May 2021, 11:51 Ik lees met regelmaat zaken over vernieuwingen of van buitenaf, maar behalve dat ze aangeven dat er extern nog een aantal scouts zullen worden toegevoegd aan het scoutingsteam heeft er vorig jaar toch al een grote verandering en vernieuwing plaatsgevonden met halen van Schmidt en zijn huishouding inclusief zijn netwerk?
Eens. Er is inderdaad "gebroken" met een bepaalde huisstijl in technisch opzicht. En dan kan je wel spreken van een bepaalde cultuuromslag.
Maar wat die verandering en vernieuwing uiteindelijk teweeg heeft gebracht stel ik liever eventjes uit tot medio mei.
ShovingNE2
Site Admin

Even teruggezocht. Het was niet Gerry zelf, het was het club account. Het ging alleen over Gerry. :D
Ailon
Vedette

ShovingNE2 wrote: 05 May 2021, 12:07 Even teruggezocht. Het was niet Gerry zelf, het was het club account. Het ging alleen over Gerry. :D
Ah ok.
Vond het al eigenaardig. Maar dan nog het officiele clubaccount....
ruuddevil
Legende

Gekke Gerry
Park
Nationale topspeler

Net scorebordjournalistiek geluisterd over John de Jong. Wel redelijk verhaal, nuanceert het beeld wel wat. En zoals ze ook zeggen, als TD kun je het ook nooit goed doen.
Wel waarschuwing voor luisteraars dat het kut is dat er steeds aan ajax wordt gerefereerd. Zo zou PSV ajax achteraan moeten gaan door spelers meer salaris te bieden zodat ze langer blijven. Doen ze bij podcast alsof ajax dat uitgevonden heeft. Zou eerder zeggen dat ajax dat van ons heeft afgekeken. Wij boden Memphis en Gini wat meer zodat ze nog een jaar bleven om kampioen te worden.
Post Reply