Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 05 Jul 2024, 17:51Jij weet wat er gebeurt als er een faillissement bij Ajax dreigt dan staat er een suikeroom of buitenlandse investeerder op en die koopt de boel, goede kans dat zo'n partij dan nog een hele berg gaat investeren ook. Nee ik hoop er niet op maar dat zouden jullie ook niet moeten doen.
Succes met de huidige licentiecommissie.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Noosa
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 05 Jul 2024, 16:59 Ze worden (geen) kampioen!
Het voetbal was i.i.g al een stuk beter dan vorig jaar onder Steijn in de voorbereiding, verder kan je niet te veel conclusies hieraan verbinden. Dies Janse stond in de beoogde basis dat was wel opvallend.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 17:51
VeresRivne wrote: 05 Jul 2024, 17:51Jij weet wat er gebeurt als er een faillissement bij Ajax dreigt dan staat er een suikeroom of buitenlandse investeerder op en die koopt de boel, goede kans dat zo'n partij dan nog een hele berg gaat investeren ook. Nee ik hoop er niet op maar dat zouden jullie ook niet moeten doen.
Succes met de huidige licentiecommissie.
Er zijn drie miljoen wegen naar Rome op dat vlak, dat weet jij ook. Club kan zoveel doen, extra aandelen uitgeven, donaties, wervingsacties, etc. Als er echt financiële problemen komen dan wordt dat wel opgelost, daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 05 Jul 2024, 17:52
psvgouda wrote: 05 Jul 2024, 16:59 Ze worden (geen) kampioen!
Het voetbal was i.i.g al een stuk beter dan vorig jaar onder Steijn in de voorbereiding, verder kan je niet te veel conclusies hieraan verbinden. Dies Janse stond in de beoogde basis dat was wel opvallend.
Categorie 'Het kon niet slechter'? Oefencampagnes zijn idd. nietszeggend, wel interessant voor een trainer/coach, zeker een nieuwe. Èn voor overspannen supporters die ieder detail van een grootse, liefst verstrekkende conclusie willen voorzien :mrgreen:
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 05 Jul 2024, 17:55
ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 17:51

Succes met de huidige licentiecommissie.
Er zijn drie miljoen wegen naar Rome op dat vlak, dat weet jij ook. Club kan zoveel doen, extra aandelen uitgeven, donaties, wervingsacties, etc. Als er echt financiële problemen komen dan wordt dat wel opgelost, daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Het zou misschien ook nog beter voor de club zijn als de ledenraad minder dan 50% zou bezitten. Dan ga je waarschijnlijk iets van professionaliteit krijgen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ze ook doen. Ik heb geen angst. Ik ken geen angst en al zeker niet voor Ajax al krijgen ze een half miljard.

Saksen (zelfde als Galliërs) zijn niet snel bang. Behalve dat de hemel op ons hoofd valt, maar dat zijn we al een kleine 2000 jaar ontgroeid. 😎
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 26 wrote: 05 Jul 2024, 15:29
er lijkt wel een duidelijker idee achter te zitten ivm vorog seizoen dat moet gezegd. Uiteraard ook maar een oefenpotje op vrijdagmiddag dus zal niet veel zeggen
Maar vorig seizoen schatte jij Ajax ook hoger in dan dat de werkelijkheid liet zien. En het jaar ervoor ook. En op momenten tussendoor ook. Enfin, om met jouw eigen woorden te eindigen; dus zal niet veel zeggen. ;)
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 05 Jul 2024, 17:51
ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 17:01 Je kan niet promoveren vanuit de tweede divisie. Als ze daar überhaupt al in terecht komen na het faillissement 😇
Jij weet wat er gebeurt als er een faillissement bij Ajax dreigt dan staat er een suikeroom of buitenlandse investeerder op en die koopt de boel, goede kans dat zo'n partij dan nog een hele berg gaat investeren ook. Nee ik hoop er niet op maar dat zouden jullie ook niet moeten doen.
Zoals een bekende oud-speler en trainer wel eens heeft geroepen
Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken
Zie hoe vitesse er momteneel voor staat.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vast al wel voorbij gekomen hier, maar wilde het toch even delen :mrgreen:
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-le ... len/436941

Krijgt ShovingNE2 dan toch gelijk?!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 05 Jul 2024, 19:12Krijgt @ShovingNE2 dan toch gelijk?!
Thuis eigenlijk nooit, maar dat kan ik met gepast geweld beantwoorden natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 19:15
Chucky wrote: 05 Jul 2024, 19:12Krijgt @ShovingNE2 dan toch gelijk?!
Thuis eigenlijk nooit, maar dat kan ik met gepast geweld beantwoorden natuurlijk.
Je ballen weer in de blender, ja?
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.vi.nl/nieuws/pec-bezorgt-aj ... -nederlaag

Je leest op meerdere plekken terug dat het geen Frank de Boer voetbal was. Benieuwd of ze dat volhouden.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax gaat natuurlijk nooit failliet. Er zijn veel te veel belangen en partijen gemoeid. Denk aan gemeente Amsterdam, KNVB en zelfs Ziggo / ESPN. In de alller aller aller grootste worst case scenario is er nog wel een verdwaalde Arabier te vinden.

Het zou goed zijn om deze club zonder moreel kompas af te sluiten van de wereld en opnieuw te laten beginnen door mensen met fatsoen. Gaat echter niet gebeuren.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 05 Jul 2024, 19:18 https://www.vi.nl/nieuws/pec-bezorgt-aj ... -nederlaag

Je leest op meerdere plekken terug dat het geen Frank de Boer voetbal was. Benieuwd of ze dat volhouden.
Dit was totaal voetbal. Nee. Voetbal van een andere planeet. Het voetbal is zojuist opnieuw uitgevonden.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 05 Jul 2024, 19:21 Ajax gaat natuurlijk nooit failliet. Er zijn veel te veel belangen en partijen gemoeid. Denk aan gemeente Amsterdam, KNVB en zelfs Ziggo / ESPN. In de alller aller aller grootste worst case scenario is er nog wel een verdwaalde Arabier te vinden.

Het zou goed zijn om deze club zonder moreel kompas af te sluiten van de wereld en opnieuw te laten beginnen door mensen met fatsoen. Gaat echter niet gebeuren.
Een Arabier als eigenaar zou er wel perfect bij passen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Harminator wrote: 05 Jul 2024, 19:27
Ittot wrote: 05 Jul 2024, 19:21 Ajax gaat natuurlijk nooit failliet. Er zijn veel te veel belangen en partijen gemoeid. Denk aan gemeente Amsterdam, KNVB en zelfs Ziggo / ESPN. In de alller aller aller grootste worst case scenario is er nog wel een verdwaalde Arabier te vinden.

Het zou goed zijn om deze club zonder moreel kompas af te sluiten van de wereld en opnieuw te laten beginnen door mensen met fatsoen. Gaat echter niet gebeuren.
Een Arabier als eigenaar zou er wel perfect bij passen.
Of een Rus (sorry VeresRivne)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 05 Jul 2024, 19:21 Ajax gaat natuurlijk nooit failliet. Er zijn veel te veel belangen en partijen gemoeid. Denk aan gemeente Amsterdam, KNVB en zelfs Ziggo / ESPN. In de alller aller aller grootste worst case scenario is er nog wel een verdwaalde Arabier te vinden.

Het zou goed zijn om deze club zonder moreel kompas af te sluiten van de wereld en opnieuw te laten beginnen door mensen met fatsoen. Gaat echter niet gebeuren.
Enron kon ook niet failliet. Gebeurde toch.

Alles en iedereen kan failliet. Ook Ajax. Of het waarschijnlijk is.... Ander verhaal. Maar Enron was het grootste bedrijf ter wereld destijds. Alles kan failliet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 05 Jul 2024, 19:22
mr.top wrote: 05 Jul 2024, 19:18 https://www.vi.nl/nieuws/pec-bezorgt-aj ... -nederlaag

Je leest op meerdere plekken terug dat het geen Frank de Boer voetbal was. Benieuwd of ze dat volhouden.
Dit was totaal voetbal. Nee. Voetbal van een andere planeet. Het voetbal is zojuist opnieuw uitgevonden.
Regressie
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik lees dat het Parool Ajax ook failliet verklaard.

Ik call hem vast:

De directie is de pers aan het voorbereiden dat er slecht nieuws aankomt. Kunnen de fans er vast aan wennen dat het niet zo goed gaat.

Binnen een paar dagen een live persco waarbij Menno Geelen met tranen in zijn ogen gaat vertellen dat als hij niet zo geweldig was, Ajax allang failliet was. Alex Kroes blijft buiten schot en Ajax kondigt aan een strafrechtelijk onderzoek te willen naar bestuurders.

De boodschap blijft: als Heerenveen onze beste spelers wil kopen dan kunnen we daar weinig tegen doen.

En eerst moeten er 12 spelers verkocht worden voordat een nieuwe keeperstrainer kan worden aangesteld.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Heissenberrug
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 05 Jul 2024, 18:36
Op weg naar nr 26 wrote: 05 Jul 2024, 15:29
er lijkt wel een duidelijker idee achter te zitten ivm vorog seizoen dat moet gezegd. Uiteraard ook maar een oefenpotje op vrijdagmiddag dus zal niet veel zeggen
Maar vorig seizoen schatte jij Ajax ook hoger in dan dat de werkelijkheid liet zien. En het jaar ervoor ook. En op momenten tussendoor ook. Enfin, om met jouw eigen woorden te eindigen; dus zal niet veel zeggen. ;)
Klopt als een bus! 🤓
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 21:11 Ik lees dat het Parool Ajax ook failliet verklaard.

Ik call hem vast:

De directie is de pers aan het voorbereiden dat er slecht nieuws aankomt. Kunnen de fans er vast aan wennen dat het niet zo goed gaat.

Binnen een paar dagen een live persco waarbij Menno Geelen met tranen in zijn ogen gaat vertellen dat als hij niet zo geweldig was, Ajax allang failliet was. Alex Kroes blijft buiten schot en Ajax kondigt aan een strafrechtelijk onderzoek te willen naar bestuurders.

De boodschap blijft: als Heerenveen onze beste spelers wil kopen dan kunnen we daar weinig tegen doen.

En eerst moeten er 12 spelers verkocht worden voordat een nieuwe keeperstrainer kan worden aangesteld.
Wat zegt het Parool dan?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vergelijkbaar met de T.

Dit is heel bewust lekken naar diverse media om het slechte nieuws al te laten landen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... altak.html
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Heissenberrug
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 05 Jul 2024, 21:17
ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 21:11 Ik lees dat het Parool Ajax ook failliet verklaard.

Ik call hem vast:

De directie is de pers aan het voorbereiden dat er slecht nieuws aankomt. Kunnen de fans er vast aan wennen dat het niet zo goed gaat.

Binnen een paar dagen een live persco waarbij Menno Geelen met tranen in zijn ogen gaat vertellen dat als hij niet zo geweldig was, Ajax allang failliet was. Alex Kroes blijft buiten schot en Ajax kondigt aan een strafrechtelijk onderzoek te willen naar bestuurders.

De boodschap blijft: als Heerenveen onze beste spelers wil kopen dan kunnen we daar weinig tegen doen.

En eerst moeten er 12 spelers verkocht worden voordat een nieuwe keeperstrainer kan worden aangesteld.
Wat zegt het Parool dan?
Ajax is kut
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

‘Gaat omzet terugschroeven’ insinueert dat Ajax daar überhaupt nog een keuze in heeft. Nogal wiedes dat je omzet omlaag gaat als je geen CL laat staan EL mag spelen.
Last edited by Chucky on 05 Jul 2024, 21:24, edited 1 time in total.
These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
BreurTijn
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2024, 18:27 Wat ze ook doen. Ik heb geen angst. Ik ken geen angst en al zeker niet voor Ajax al krijgen ze een half miljard.

Saksen (zelfde als Galliërs) zijn niet snel bang. Behalve dat de hemel op ons hoofd valt, maar dat zijn we al een kleine 2000 jaar ontgroeid. 😎
Een Hollander die zich Saks noemt. In deze woke-tijd kan werkelijk alles.
These users thanked the author Thoresen for the post:
Smell Rock
Locked