Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 06 Jul 2024, 13:31

Dit is zo wel een dure kracht voor de Ajax Old Stars. :mrgreen:
Krijg ik bij m´n baas niet voor elkaar.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 06 Jul 2024, 14:02
Op weg naar nr 26 wrote: 06 Jul 2024, 13:34

Volgens mij kampt Berghuis oa met mentale problemen en dan bedoel ik dat niet op een grappige manier. Mocht het kloppen dan hoop ik oprecht voor hem dat hij daar snel door is, zelfs een Ajacied gun je dat meestal niet.
Nee, dat gun je werkelijk niemand. Laat niet onverlet dat Ajax zelf toch wel een mentaal probleem IS. (Sorry :mrgreen: )
Ik heb Fairoli dan ook al voorgesteld om jou schoondochters in te huren qua begeleiding, er is weer een potje vrij nu we 100k voor onze keepersvriend gehad hebben.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan klopt het dus toch dat Berghuis ontoerekeningsvatbaar is. Ik bedoel dit niet vervelend naar mensen met psychische problemen, maar deze beste man misdraagt zich al jaren op en naast het voetbalveld.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 06 Jul 2024, 15:03
psvgouda wrote: 06 Jul 2024, 14:02

Nee, dat gun je werkelijk niemand. Laat niet onverlet dat Ajax zelf toch wel een mentaal probleem IS. (Sorry :mrgreen: )
Ik heb Fairoli dan ook al voorgesteld om jou schoondochters in te huren qua begeleiding, er is weer een potje vrij nu we 100k voor onze keepersvriend gehad hebben.
Gaat m niet worden: ze vindt Amsterdam niet zo veel. 100k trouwens ook niet. Het is er slechts 1 (één). Overigens
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
Captain(C)Ardbeg
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 06 Jul 2024, 11:11
Massimo wrote: 06 Jul 2024, 10:09

De media weet over een algemeen geen reet op dit vlak en zijn echt heel onwetend. Het gros weet niet hoe ze een jaarrekening moeten lezen, laat staan hoe ze deze moeten interpreteren.

Verder wat betreft de seizoenskaarten, daar hoeft Ajax zich ook geen zorgen over te maken. Zelfs na de afgelopen twee seizoenen is er nog een wachtrij. Op de seizoenskaarten van komend seizoen is doodleuk 5% erbovenop gegooid, maar als je het een jaartje laat schieten, dan sta je weer achteraan de rij wat betreft de wachtlijst en dus vloek je een paar keer en wordt vervolgens de seizoenskaart inclusief verhoging aangeschaft.
SK's is met name een cashflowdingetje en men wil uiteraard dat supporters zo vroeg mogelijk verlengen.
Dat geldt voor elke club.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie transfersom voor Donny, € 500.000,-. Mag ie met Daley gaan speule:
https://www.relevo.com/futbol/liga-prim ... 56-nt.html
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ach weer eens een ander bankie om warm te houden voor mr. Team viewer.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Man utd laat hem naar Man City gaan. Dan ben je een grote.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 06 Jul 2024, 17:41Mooie transfersom voor Donny, € 500.000,-. Mag ie met Daley gaan speule:
En dan straks nog die transfervrije engnek van een Klaassen erbij en dan hebben ze zomaar opeens de meest onsympathieke club van Spanje gekweekt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brobbel zal zich niet geweldig manifesteren. Zirkzee kwam er later bij, maar kreeg nu de voorkeur.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stond ook kauwgom te kauwen tijdens het volkslied
Bob
Jeugdspeler
Posts: 48
Joined: 07 Jun 2023, 12:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 06 Jul 2024, 09:31
Bob wrote: 05 Jul 2024, 22:20 Is het niet wonderlijk?

Slechts een paar jaar geleden toonden ajax supporters een spandoek waar hun welvaren werd afgezet tegen de penibele financiële situatie van PSV.

Ja, het was hilarisch, en natuurlijk wist het ajax bestuur niet dat ze dat zouden gaan doen. Echt niet, heus niet. Er kwam een halfslachtig excuses van vd Sar en dat was dat.

En kijk hoe de situatie nu is, hoe de twee clubs er nu voorstaan.

Iets met hoogmoed en val?
Je bent nu wat dingen door elkaar aan het halen. Het spandoek zelf mocht en daar was de directie in grote lijnen van op de hoogte, wat de makers op het laatste moment hadden toegevoegd en waar de directie niet van op de hoogte was was de term AIDSHOVEN die op het laatste moment was toegevoegd, die vond ik persoonlijk enorm treurig. Dat een paar 15 jarigen dat met wat bacardi's op quasi stoer tegen elkaar gebruiken das nog tot daaraantoe, maar als je als volwassen man dat uit je strot krijgt dan is er toch wat mis met je. Daar bood de directie dan ook haar excuses voor aan.
Mm, je beseft toch wel dat je mijn argument niet hebt ontkrachtigd? De excuses waren voor Aidshoven? Prima. Met andere woorden, de rest van de boodschap op dat doek was met instemming v ajax. 'Wij zijn rijk, en jullie zijn arm, lekker puh'. En kijk nu, slechts een paar jaar later.

Hoogmoed...val.
These users thanked the author Bob for the post (total 3):
De RealistHalveHaanBrael
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik kan niet wachten op het statement van de directie/RVC.

Dan gaat de paniek echt toeslaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 Jul 2024, 11:27 Ik kan niet wachten op het statement van de directie/RVC.

Dan gaat de paniek echt toeslaan.
Ach, in de jaren 80 was het niet veel anders. Daar kwam toen nog een schorsing overheen toen zo’n mafketel een ijzeren staaf gooide in de Europa Cup.

Voor de liefhebber. Kijken vanaf 2 minuut 25



PSV moet vooral voor zorgen dat ze zelf scherp blijven en deze crisis bij de grootste concurrent optimaal benutten
These users thanked the author mr.top for the post:
Jeronimo
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 07 Jul 2024, 11:46
ShovingNE2 wrote: 07 Jul 2024, 11:27 Ik kan niet wachten op het statement van de directie/RVC.

Dan gaat de paniek echt toeslaan.
Ach, in de jaren 80 was het niet veel anders. Daar kwam toen nog een schorsing overheen toen zo’n mafketel een ijzeren staaf gooide in de Europa Cup.

Voor de liefhebber. Kijken vanaf 2 minuut 25



PSV moet vooral voor zorgen dat ze zelf scherp blijven en deze crisis bij de grootste concurrent optimaal benutten
Hoezo is het crisis bij Feyenoord?
These users thanked the author Robson de Souza for the post:
Franciscus
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 07 Jul 2024, 11:46
ShovingNE2 wrote: 07 Jul 2024, 11:27 Ik kan niet wachten op het statement van de directie/RVC.

Dan gaat de paniek echt toeslaan.
Ach, in de jaren 80 was het niet veel anders. Daar kwam toen nog een schorsing overheen toen zo’n mafketel een ijzeren staaf gooide in de Europa Cup.

Voor de liefhebber. Kijken vanaf 2 minuut 25



PSV moet vooral voor zorgen dat ze zelf scherp blijven en deze crisis bij de grootste concurrent optimaal benutten
Image

Voor het laatste Ajax nieuws dus ff afstemmen op Ned.1 VeresRivne.

Zonder flauwekul, beterschap. Ik kamp zelf inmiddels al maanden met steeds terugkerende gehoorganginfecties en -onstekingen, verdomd vervelend.

Wel grappig dat je op de pagina hiervoor een post begint met te stellen dat je het kort gaat houden vanwege de gehoorproblemen, en daarna een enorm epistel typt. Waarvoor dank wel overigens, prima stuk.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bob wrote: 07 Jul 2024, 11:14
VeresRivne wrote: 06 Jul 2024, 09:31

Je bent nu wat dingen door elkaar aan het halen. Het spandoek zelf mocht en daar was de directie in grote lijnen van op de hoogte, wat de makers op het laatste moment hadden toegevoegd en waar de directie niet van op de hoogte was was de term AIDSHOVEN die op het laatste moment was toegevoegd, die vond ik persoonlijk enorm treurig. Dat een paar 15 jarigen dat met wat bacardi's op quasi stoer tegen elkaar gebruiken das nog tot daaraantoe, maar als je als volwassen man dat uit je strot krijgt dan is er toch wat mis met je. Daar bood de directie dan ook haar excuses voor aan.
Mm, je beseft toch wel dat je mijn argument niet hebt ontkrachtigd? De excuses waren voor Aidshoven? Prima. Met andere woorden, de rest van de boodschap op dat doek was met instemming v ajax. 'Wij zijn rijk, en jullie zijn arm, lekker puh'. En kijk nu, slechts een paar jaar later.

Hoogmoed...val.
Goh nou nieuwsflash een supportersdoek wil nog wel eens prikken naar een rivaal, ik kan een aparte balie gaan starten voor mensen die me dan excuses moeten maken voor alle spandoeken die ik als Ajacied moet hebben ervaren.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 07 Jul 2024, 13:33
Bob wrote: 07 Jul 2024, 11:14

Mm, je beseft toch wel dat je mijn argument niet hebt ontkrachtigd? De excuses waren voor Aidshoven? Prima. Met andere woorden, de rest van de boodschap op dat doek was met instemming v ajax. 'Wij zijn rijk, en jullie zijn arm, lekker puh'. En kijk nu, slechts een paar jaar later.

Hoogmoed...val.
Goh nou nieuwsflash een supportersdoek wil nog wel eens prikken naar een rivaal, ik kan een aparte balie gaan starten voor mensen die me dan excuses moeten maken voor alle spandoeken die ik als Ajacied moet hebben ervaren.
Het is gewoon een uitermate kansloos spandoek. Karma is wel mooi, financieel gezien.
These users thanked the author Ardbeg for the post:
De Realist
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 07 Jul 2024, 13:37
VeresRivne wrote: 07 Jul 2024, 13:33

Goh nou nieuwsflash een supportersdoek wil nog wel eens prikken naar een rivaal, ik kan een aparte balie gaan starten voor mensen die me dan excuses moeten maken voor alle spandoeken die ik als Ajacied moet hebben ervaren.
Het is gewoon een uitermate kansloos spandoek.
Exact, zo lastig zou dat niet moeten zijn om dat te onderkennen.
Het ene moment zit men met een "Against Modern Football" spandoek te flaneren terwijl ze daarna opeens gaan zitten pochen met geld. Laat staan de kansarme teksten er op.

En ja, bij ons PSV hebben we ook onze kansloze referenties er in zitten die ik liever niet zou zien. Excuses aanbieden nee, maar afkeuren dat dan weer wel. De ACAB-referenties of Nouri referenties voegen bijvoorbeeld niets toe en doen voor mij enkel afbraak aan de actie.
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Ardbeg
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 07 Jul 2024, 13:15
mr.top wrote: 07 Jul 2024, 11:46

Ach, in de jaren 80 was het niet veel anders. Daar kwam toen nog een schorsing overheen toen zo’n mafketel een ijzeren staaf gooide in de Europa Cup.

Voor de liefhebber. Kijken vanaf 2 minuut 25



PSV moet vooral voor zorgen dat ze zelf scherp blijven en deze crisis bij de grootste concurrent optimaal benutten
Image

Voor het laatste Ajax nieuws dus ff afstemmen op Ned.1 @VeresRivne.

Zonder flauwekul, beterschap. Ik kamp zelf inmiddels al maanden met steeds terugkerende gehoorganginfecties en -onstekingen, verdomd vervelend.

Wel grappig dat je op de pagina hiervoor een post begint met te stellen dat je het kort gaat houden vanwege de gehoorproblemen, en daarna een enorm epistel typt. Waarvoor dank wel overigens, prima stuk.
Thanks, ik zou zeggen dat ik dit mijn ergste vijand niet toewens maar dan lieg ik, kan een heel rijtje figuren bedenken in het Kremlin die ik het wel gun. Zo lang was mijn stuk overigens niet, dit was even lang als een halve inleiding van een post van Heruone. Het ding met dit Ajax was dat het al twee seizoenen los zand is. Je kunt als team prima resultaten halen als je de zaken goed afstemt, het is veelzeggend dat een Go Ahead met zo'n beperkte begroting nog zo dicht in de buurt wist te komen en als je dan kijkt naar die selectie dan zie je dus notabene veel spelers die doorgeselecteerd zijn van de top 3 dan zegt dat genoeg. Ik denk dat zelfs dit Ajax onder Farioli beter moet kunnen gaan doen zelfs al heeft het op de transfermarkt heel beperkte mogelijkheden. Het voornaamste probleem is in mijn ogen een creatieve middenvelder.
These users thanked the author VeresRivne for the post (total 3):
ShovingNE2BalinhoRen Höek
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 07 Jul 2024, 13:49 Ik denk dat zelfs dit Ajax onder Farioli beter moet kunnen gaan doen zelfs al heeft het op de transfermarkt heel beperkte mogelijkheden. Het voornaamste probleem is in mijn ogen een creatieve middenvelder.
Dat denk ik ook als hij er een bepaalde systematiek in weet te krijgen en niet veel gezeik van boven- en vooral buitenaf gaat krijgen.

Neemt niet weg dat ik de huidige selectie heel matig voor Ajax begrippen en ondanks dat je als Ajax zijnde in principe 'een tussenjaar' ingaat, moet je dat niet opeens goed gaan vinden omdat het beter was dan het extreem slechte afgelopen seizoen. De problemen zitten nog wel meer in dan een creatieve middenvelder.

Ik heb het al een keer eerdere opgeschreven, maar de staat van dit huidige Ajax doet mij wel denken aan de staat van PSV in de zomer van 2020. Tuurlijk niet 1 op 1, maar wel diverse parallellen. De selectie was in twee jaar tijd uitgehold, maar qua aankoopwaarde en salarissen nog ongeveer net zo veel. Schmidt werd aangesteld als nieuwe trainer wat Farioli nu mag gaan bewerkstelligen waarbij het vooral afwachten is wie eventueel verrassen en er financieel veren gelaten moeten worden of er pas op het einde wat mogelijk is.

Schmidt haalde in zijn eerste seizoen met PSV 72 punten en werd daarmee tweede. Ik denk dat ik Ajax ook ongeveer zo inschat op dit moment, alleen wordt je er nu denk ik derde mee. Europees werd er met pijn en moeite overwinterd in Europa, maar het ging er wel de ronde daarna uit tegen een verre van bijzonder Olymiakos. Het zou beter zijn afgelopen seizoen, maar als Ajax zijnde mag je het niet opeens goed gaan noemen, ook al moet Ajax nu van ver komen. Er zal af en toe een goede wedstrijd en een goed resultaat tussen zitten, maar gemiddeld genomen toch nog steeds ondermaats voor wat Ajax zou moeten zijn.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 07 Jul 2024, 14:00
VeresRivne wrote: 07 Jul 2024, 13:49 Ik denk dat zelfs dit Ajax onder Farioli beter moet kunnen gaan doen zelfs al heeft het op de transfermarkt heel beperkte mogelijkheden. Het voornaamste probleem is in mijn ogen een creatieve middenvelder.
Dat denk ik ook als hij er een bepaalde systematiek in weet te krijgen en niet veel gezeik van boven- en vooral buitenaf gaat krijgen.

Neemt niet weg dat ik de huidige selectie heel matig voor Ajax begrippen en ondanks dat je als Ajax zijnde in principe 'een tussenjaar' ingaat, moet je dat niet opeens goed gaan vinden omdat het beter was dan het extreem slechte afgelopen seizoen. De problemen zitten nog wel meer in dan een creatieve middenvelder.

Ik heb het al een keer eerdere opgeschreven, maar de staat van dit huidige Ajax doet mij wel denken aan de staat van PSV in de zomer van 2020. Tuurlijk niet 1 op 1, maar wel diverse parallellen. De selectie was in twee jaar tijd uitgehold, maar qua aankoopwaarde en salarissen nog ongeveer net zo veel. Schmidt werd aangesteld als nieuwe trainer wat Farioli nu mag gaan bewerkstelligen waarbij het vooral afwachten is wie eventueel verrassen en er financieel veren gelaten moeten worden of er pas op het einde wat mogelijk is.

Schmidt haalde in zijn eerste seizoen met PSV 72 punten en werd daarmee tweede. Ik denk dat ik Ajax ook ongeveer zo inschat op dit moment, alleen wordt je er nu denk ik derde mee. Europees werd er met pijn en moeite overwinterd in Europa, maar het ging er wel de ronde daarna uit tegen een verre van bijzonder Olymiakos. Het zou beter zijn afgelopen seizoen, maar als Ajax zijnde mag je het niet opeens goed gaan noemen, ook al moet Ajax nu van ver komen. Er zal af en toe een goede wedstrijd en een goed resultaat tussen zitten, maar gemiddeld genomen toch nog steeds ondermaats voor wat Ajax zou moeten zijn.
Ik zou tekenen voor het Schmidt zijn om eerlijk te zijn, en denk dat die selectie ook wel een stukje beter was. Ik zie meer parallellen met Ajax 2000-2001, het eerste jaar Adriaanse. Dat Ajax bleef onder de 60 punten en werd derde, met als verschil dat toen de algehele concurrentie in de eredivisie in mijn ogen in relatieve zin sterker was, dus het zou kunnen dat je nu de 60 punten wel doorkruist, 70 of meer zit er in mijn ogen nog niet in.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 07 Jul 2024, 14:00Europees werd er met pijn en moeite overwinterd in Europa,
We werden eerste in de poule, waren na 5 wedstrijden zeker van overwintering, en behaalden ook nog even onze eerste Europese overwinning op Spaanse bodem ooit. En de kwalificatierondes, met alleen maar uitwedstrijden, doorliepen we met twee vingers in de neus. Ajax zou gelijk tekenen voor een vergelijkbaar Europees resultaat dit seizoen.
These users thanked the author loginnaam for the post:
TylerDurdn
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij VI hebben ze de oplossing gevonden: ze hebben gewoon de Verdedigende Verlosser gekloond. :O

Image
Locked